![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie is trouwens de hypocriet, degene die duidelijk zegt dat een hoofddoek niet welkom is, of degenen die continu verkondigen dat ze het probleem niet zien want "het is maar een banaal kledingsstuk" maar het tegelijkertijd resoluut vertikken om dat banale kledingsstuk even af te zetten. Citaat:
Daar is de deur dan, maar achteraf niet verongelijkt komen doen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() 300 dagen zonder federale regering, brandstofprijzen die historische recordhoogten bereiken, voedselprijzen die de pan uit swingen, de uitholling van de sociale welvaartstaat, recordaantallen faillissementen, corrupte politiechefs, nog corruptere politici, banksters en managers die met miljarden aan de haal zijn en vette bonussen blijven cashen, ... De thema's zijn legio en toch vind men in Vlaanderen (en op dit forum) de ruimte om te discussiëren over de triviale morzels en totaal irrelevante fait-divers die de demagogen van de MSM ons dagelijks toewerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
|
![]() Citaat:
Bespaar uzelf de moeite, wil je?
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Van al het bovenstaande staan de kranten elke dag vol, dus ik weet niet wat je komt klagen. De hoofddoekproblematiek is trouwens een hardnekkig probleem dat al jarenlang voor vele verhitte discussies zorgt en het fait-divers niveau al lang overstegen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
|
![]() Citaat:
U schreef 'einde discussie', wil je u dan ook houden aan uw schrijfsels. U hebt niet de intentie van te discussiëren zoals je zelf aangaf dus ge hebt hier niks te zoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk ook dat er meer hypocriete werknemers zijn dan bazen... En leg me eens uit hoe jij gaat leven, op jou eentje he, zonder centen. Ik kan er ook niets aan doen dat mensen zich financieel binden voor x aantal jaren. Regelkes? haha, kom jij maar een paar keer te laat op je werk ![]() (ik weet niet wat je doet maar dat is nu niet belangrijk) Ik ben niet hypocriet, niet verzuurd en noem maar op. Alles wat met God of Allah of andere goden te maken heeft is voor mij onzin. Deze zaak heeft niets te maken met het gelijkheidsbeginsel, met racisme. Jij schat de HEMA, de baas, ook totaal verkeerd in. HEMA had niets tegen die hoofddoek. Die beslissing dan? OK. Je mag kiezen: ontevreden klanten en personeel; is dat beter? Je hoort het wellicht niet graag maar ik heb gewoon een andere mening. Het is altijd hetzelfde met één bepaalde godsdienst en die hun "regelkes". Als je me toestaat... nog eens die "regelkes". Vandaag in Egypte en het is Vrouwendag. Vrouwen waren aan 't demonstreren ed. Komen er tegen-betogers af, allemaal mannen... En wat riepen die:" Vrouwen doe een doekje om en ga naar huis. Vrouwen zijn vrouwen en mannen zijn mannen" Er werd nog meer geroepen. Laatst gewijzigd door Tejokus : 8 maart 2011 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Fijn. Er is dan toch nog hoop voor je.
Citaat:
Ik begrijp dat het heel moeilijk is voor je, maar doe toch een kleine inspanning, wil je ? Uiteraard versta ik best wel dat je graag hebt dat ik mijn bijdragen beperk, want ik maak toch steevast brandhout van je - ik gebruik de term losjes - "argumenten". Laatst gewijzigd door kiko : 8 maart 2011 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
Want dan ben je automatisch een racist, een bekrompen, verzuurd iemand en nog van dat fraais. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch kan ik er openlijk over praten... met een jonge Marokkaan. Die jongen werkt zich bijna te pletter. Ik kan met die gast praten over zaken waar andere rooie oren van krijgen of zich opjagen tot in het oneindige ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Bizar verhaal.
Limburg bestaat voor één vijfde uit allochtonen. In Genk, waar de stad overigens geboortepremies van - uit het hoofd - zestig euro per boreling betaald, is dat percentage - ook een schatting uit het hoofd - mogelijk de helft! De vroegere inwoners van Genk, autochtone blanken dus en vooral hun kinderen, spreken zelfs een taaltje dat niet meer vergelijkbaar is met het A.N. Dit taaltje wordt ook gesproken door de vele immigranten (Italianen, Grieken, Marokkanen, Turken, ... you name it, they've go it!). Hier zie je dus al in het klein, wat in heel Vlaanderen te gebeuren staat en met name in scholen gebeurt waar de allochtone bevolking in de meerderheid komt of dreigt te komen. Op de straat is het er zeer kleurrijk. De Turkse meisjes dragen er, net als de Turkse meisjes in hun thuisland, geen hoofddoeken meer of slechts zelden. De Marokkaanse meisjes dragen wel hoofddoeken, maar deze zijn zeer kleurrijk. De rest van de kleding is modern. Een Moslima met een jeans en een mooi pels-jasje is dus normaal. Alle Genkse jongens zijn overigens ook zeer begaan met hun uiterlijk. In Genk zal je niet veel autochtonen tegenkomen. Het zijn voornamelijk vreemdelingen. Dit geldt zeker voor de shoppings, waarin de Hema als ik me niet vergis nog steeds ligt. Bijgevolg kan ik moeilijk anders dan concluderen dat het allochtonen zijn die geklaagd hebben over het meisje met de hoofddoek?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 maart 2011 om 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wie maakt daar nu een zaak van? 1. De jonge vrouw in kwestie. 2.Vrouwen Overleg Komitee (herinner U hoofddoekjes/Atheneum Antwerpen) 3. Milquet schakelt CGKR in. 4. CGKR
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://content.jobat.be/nl/artikels/...het-werk-donts http://www.telegraaf.nl/vrouw/actuee...kantoor__.html http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz..._ondergoed.xml Dat zal dan vermoedelijk 'de Europese cultuur' zijn? Laatst gewijzigd door filosoof : 9 maart 2011 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() >Awel Groentje-18, het zou me niet verbazen dat je gelijk hebt.
Ik heb hiervoor al een "extreem slecht voorbeeld" geschetst. Maar ik zie het al voor me. Zo'n modern meisje met Marrokaanse achtergrond die zonder hoofddoek passeerd aan de kassa, en haar pakketje met 3 sexy slipjes laat afrekenen. En dat de autochtone bekeerlinge (bekeerlingen zijn zeer vaak de meest extreme modellen binnen een geloof, meer Rooms dan de paus dus) het heel duidelijk laat merken -zonder woorden- dat ze liever niet in kontakt komt met zo'n afvallig hoertje. Het moet lukken dat de dochter van onze buren (aan beide kanten trouwens) moderne vrouwen zijn, zonder hoofddoek, en toch zichzelf moslima noemen. Hoeren, neen. Vrouwen, jazeker.