Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 14:00   #181
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Je kan geen staat hebben zonder de mensen die de staat vormen, indirect bash je dus wel mensen. Nu, ik ga er niet op doordrammen, is off topic en heel die cirque boeit me eigenlijk niet.
Gij basht constant de islam, het christendom en alle andere religies dus maw je basht de joden, christenen, moslims en alle andere gelovigen volgens uw redenering.

Maar bon, we wijken af.
Oud 10 maart 2011, 14:01   #182
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bron voor je bewering aub.
Mijn inbeeldingsvermogen.
Oud 10 maart 2011, 14:02   #183
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste Captain, je snapt het echt niet eh. Ofwel staat men alle levensbeschouwingen en politieke opinies toe, ofwel geen enkele.

Pas wel op, als je zegt alles toelaten, dan is dat effectief wél alles,want dan wil ik als nudist naakt in de tribune gaan zitten. Hell, om dat punt hard te maken zal ik wel nudist worden.
Ik meen het dan ook wanneer ik alles zeg. Ge moogt daar gerust naakt gaan zitten van mijn part, maar als ge een beetje realistisch zijt, dan ziet ge wel in dat er zo niet veel stemmen te rapen vallen.
captain jack is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:03   #184
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En al de naturalisten in hun blote!
Naturalisten?
Je oproep gaat geen success worden.
filosoof is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:04   #185
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik neem aan dat jij dat wel gedaan hebt? Toon dan gewoon eens aan waar het wel staat en we zijn er helemaal uit. Die vraag is overigens al meerdere malen gesteld aan moslims op allerhande media maar telkens krijg je een ontwijkend antwoord als het jouwe hier. Waarom zou dat trouwens erg zijn dat het geen verplichting/voorschrift van de Koran?
Sta me toe te passen. Ik heb meermaals draden geopend over dit onderwerp. Heb zelfs ooit eens een draad geopend om duidelijk te maken waarom de moslima's een hidjaab dragen.

Ik doe echt geen moeite meer. Mensen die zich laten voeden door zielen als Etienne hebben helemaal niet de intentie om van hun vooroordelen af te stappen.

Niks persoonlijks hoor, maar ik stop mn tijd niet meer in theologische discussies met een 'niet-gelovige'.

Ik kan u wel altijd een mailadres doorsturen van een Vlaamse islamgeleerde die uw vraag zou beantwoorden.
Oud 10 maart 2011, 14:06   #186
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Van mijn part mag iemand met zijn t-shirt vlaanderen onafhankelijk in het parlement rondlopen, maar ge riskeert er wel uit te zien als jean marie pfaff.

Ik neem aan dat jullie ook tegen gekleurde dassen of pulls zijn? Voortaan iedereen in het wit dus?
In het parlement is het enkel toegestaan aan de kamerleden om hun mening te verkondigen en goed- of afkeuring te tonen bij de werkzaamheden. Dat is hun taak.
Alle andere medewerkers (politiek of ambtenaar) hebben dat recht niet. Als ik toch dat recht zou hebben om mijn mening/ideologie/levensbeschouwing kenbaar te maken tijdens de werkzaamheden, dan is dat een ongelijkheid tov de medewerkers van de kamer zelf. Ik heb het niet voor ongelijkheden, u blijkbaar wel, en dat is uw goed recht.

Iedereen mag in zijn privé doen wat hij wil: bij ons in kantoor staat ook een vlaamse leeuw, net als bij sommige van de collega's. Maar dat is de beslotenheid van uw eigen kantoor. Wil iemand daar een keppeltje, kruis, hoofddoek dragen, dat ze doen want daar kan dat.
Maar als je in de commissievergaderingen zit, laat ik mijn leeuw in zijn hok. En dan hoort de hoofddoek ook nog op bureau.

De discussie in het belachelijke te trekken door over de kleur van de plaston te beginnen zeveren, helpt u geen meter vooruit hoor.
vrijevlaming is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:17   #187
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
In het parlement is het enkel toegestaan aan de kamerleden om hun mening te verkondigen en goed- of afkeuring te tonen bij de werkzaamheden. Dat is hun taak.
Alle andere medewerkers (politiek of ambtenaar) hebben dat recht niet. Als ik toch dat recht zou hebben om mijn mening/ideologie/levensbeschouwing kenbaar te maken tijdens de werkzaamheden, dan is dat een ongelijkheid tov de medewerkers van de kamer zelf. Ik heb het niet voor ongelijkheden, u blijkbaar wel, en dat is uw goed recht.

Iedereen mag in zijn privé doen wat hij wil: bij ons in kantoor staat ook een vlaamse leeuw, net als bij sommige van de collega's. Maar dat is de beslotenheid van uw eigen kantoor. Wil iemand daar een keppeltje, kruis, hoofddoek dragen, dat ze doen want daar kan dat.
Maar als je in de commissievergaderingen zit, laat ik mijn leeuw in zijn hok. En dan hoort de hoofddoek ook nog op bureau.

De discussie in het belachelijke te trekken door over de kleur van de plaston te beginnen zeveren, helpt u geen meter vooruit hoor.
Uw neutraliteit vervalt van zodra ge aan een partij geaffilieerd zijt. Uw mening is vrij duidelijk ondanks het feit dat ge uw leeuw in zijn hok laat.

Een journalist wordt ook geacht niet openlijk geaffilieerd te zijn aan een partij. Als hij dat wel is, dan vervalt zijn neutraliteit. Zo vervalt ook uw neutraliteit wanneer ge ten dienste van een partij werkt.
captain jack is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:19   #188
djenne
Banneling

Standaard

Regering MOET gevormd worden! En dan liefst ZONDER NVA!!!
SPA , Groen!, CDH, VLD (zonder Quickenborne),MR(zonder die bijpartij die mij niet interesseert dus ik ken de naam niet), PS, ECOLO

Democratie is niet weggelegd voor NVA! Ze willen niets bereiken qua onderhandelingen...
DUS moet het ZONDER nva!
Moesten vlamingen verstandiger zijn, zou nva 5% gehaald hebben!
De Wever zijn gewicht moet uit die politiek!
djenne is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:19   #189
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij bent duidelijk nooit naar Marokko geweest, Snerror. Dat soort verzinsels irriteren mij mateloos. In Marokko lopen vele meer vrouwen met een hidjaab, neem dat maar van mij aan. :
ik denk dat ik meer in Marokko geweest ben dan jij. ben je er eigenlijk al eens geweest?

in de steden zie je weinig (relatief dan) hoofddoeken. punt
niet dat het mij veel uitmaakt
fijne mensen trouwens ginder

btw, ben ook al enkele keren in Israel geweest. ook heel fijne mensen
frank1234 is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:20   #190
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djenne Bekijk bericht
SPA , Groen!, CDH, VLD (zonder Quickenborne),MR(zonder die bijpartij die mij niet interesseert dus ik ken de naam niet), PS, ECOLO

Democratie is niet weggelegd voor NVA! Ze willen niets bereiken qua onderhandelingen...
DUS moet het ZONDER nva!
moesten de Vlamingen verstandiger zijn was er van VLD, SPA, Groen! en CD&V al lang geen sprake meer
frank1234 is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:22   #191
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
ik denk dat ik meer in Marokko geweest ben dan jij. ben je er eigenlijk al eens geweest?

in de steden zie je weinig (relatief dan) hoofddoeken. punt
niet dat het mij veel uitmaakt
fijne mensen trouwens ginder

btw, ben ook al enkele keren in Israel geweest. ook heel fijne mensen
Ik ben Marokkaans en zal wel meer afweten van mijn moederland en cultuur dan gij en iedere andere Vlaming
Oud 10 maart 2011, 14:23   #192
djenne
Banneling

Standaard

Citaat:

DUS moet het ZONDER nva!
CDH => Milquet! VLD => Turtelboom PS => Di rupo, Dearden , Onkelinx, Wathelet (die WEL goed Nederlands praat nota bene!)
Ecolo => Javaux!
SPA => Vandenbroucke! Vandelanotte, Janssens,
Groen! => Besien?
MR => Reynders!

(Niet vernoemde partijen ken ik niet)
djenne is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:25   #193
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
CDH => Milquet! VLD => Turtelboom PS => Di rupo, Dearden , Onkelinx, Wathelet (die WEL goed Nederlands praat nota bene!)
Ecolo => Javaux!
SPA => Vandenbroucke! Vandelanotte, Janssens,
Groen! => Besien?
MR => Reynders!

(Niet vernoemde partijen ken ik niet)
Stop is met spammen aub.
Oud 10 maart 2011, 14:27   #194
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben Marokkaans en zal wel meer afweten van mijn moederland en cultuur dan gij en iedere andere Vlaming
denk het niet, maar je doet maar
frank1234 is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:28   #195
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
denk het niet, maar je doet maar
Wat jij denkt maakt geen fluit uit.

Ik ken mijn land beter dat gij
Oud 10 maart 2011, 14:30   #196
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

dat is uw land niet
Anna List is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:30   #197
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:

hoe dikwijls ga je er?
frank1234 is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:30   #198
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sta me toe te passen. Ik heb meermaals draden geopend over dit onderwerp. Heb zelfs ooit eens een draad geopend om duidelijk te maken waarom de moslima's een hidjaab dragen.

Ik doe echt geen moeite meer. Mensen die zich laten voeden door zielen als Etienne hebben helemaal niet de intentie om van hun vooroordelen af te stappen.

Niks persoonlijks hoor, maar ik stop mn tijd niet meer in theologische discussies met een 'niet-gelovige'.

Ik kan u wel altijd een mailadres doorsturen van een Vlaamse islamgeleerde die uw vraag zou beantwoorden.
Er zou helemaal geen discussie moeten zijn. Het staat er gewoon niet in, moest het er in staan zou het heel simpel zijn om dat gewoon even te quoten.

Laatst gewijzigd door Snerror : 10 maart 2011 om 14:30.
Snerror is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:31   #199
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is uw land niet
Dat is mijn land wel
Citaat:
hoe dikwijls ga je er?
Meermaals per jaar als ik daar de tijd voor heb. Mn familie leeft daar.
Hetgeen mn ouders hier hebben opgebouwd, hebben ze daar ook.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 maart 2011 om 14:33.
suqar_7loe is offline  
Oud 10 maart 2011, 14:33   #200
djenne
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij basht constant de islam, het christendom en alle andere religies dus maw je basht de joden, christenen, moslims en alle andere gelovigen volgens uw redenering.

Maar bon, we wijken af.
Laat de domme idioten maar Islam bashen! Het heeft niks te maken met Islam, christenDOM of jodenDOM, het heeft te maken met verdraagzaam zijn VOOR elkaar, MET elkaar...

En vooral geen GEWELD gebruiken op straat... En GEEN vrouwen lastig vallen als ze het niet willen!
Dat is wel een probleem met veel vreemdelingen... (maar niet alleen met hen)
Want we hebben ook nog een Dutroux en een Ronald jansen ergens rondlopen... Die er ook beter niet geweest waren...
djenne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be