![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet er gebeuren tegen de Joodse scholen? | |||
Deze scholen moeten compleet verboden worden. Joden moeten een juist beeld over de wereld en de Vlaamse samenleving aangeleerd worden. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 48,00% |
Deze school kan verder blijven doen als privé-school. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
Deze scholen mogen verder blijven bestaan op Vlaams belastingsgeld en mogen zelf nog verder en dieper censureren. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Vreemdeling
|
![]() Michael Freilich is met grote zekerheid beter opgevoed en opgeleid dan de meerderheid van de participanten aan dit forum. En hij is het product van zo'n joodse school!
http://joodsactueel.be/2010/11/01/ce...oodse-scholen/ Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het gaat hem er niet om dat ze die kinderen goed Frans, Engels of wat dan ook brengen, maar over het wereldbeeld dat ze schetsen bij die kinderen. Als ik zie hoe goed het zionisme verspreid is en als ik bovenstaand artikel lees kan ik enkel concluderen dat in het verleden de joods kinderen ook al sterk beïnvloed werden van jongs af aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
We moeten open staan voor alles,dat betekent niet niet dat we(op alles) ermee akkoord moeten gaan.Daarvoor heb je wel Joodse leerkrachten nodig die de materie perfect kennen en hun religieuze visie over kunnen geven.Dat heb je in deze school jammer genoeg niet,wel in andere Antwerpse scholen, in Amerika en in Israel. Verschillende Joodse geleerden(uit Talmoedische periodes)bestudeerden de wereld enz en spraken al over de evolutietheorie,ze verschillen wel van mening vanaf wanneer en hoe precies het allemaal begonnen is. Dus als de Staat de Jesode Hatrah school zal verplichten om deze materie te leren(anders dreigen ze hun supsidies te verliezen) zullen de meeste ouders helemaal geen probleem hebben. ![]() Op Foto leerlingen van Jesode Hatorah
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 25 maart 2011 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De lessen Nederlands zijn duidelijk voor verbetering vatbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ah zo het ligt aan een rancuneuze lerares...die heeft waarschijnlijk ook zelf de blote knieen van een cartoon ingekleurt ed. Achterlijke religies... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De lerares vertelde aan de pers wat haar stoorde. Een forumlid hier besloot om zaken toe te voegen die helemaal niet waar zijn en waar de lerares helemaal geen probleem mee had.(omdat die gewoon niet bestaan)
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 25 maart 2011 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de meeste ouders er geen problemen mee hebben; waarom is er dan een censuur-commissie nodig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dat die kinderen maatschappelijk onaangepast opgevoed worden, bewijst uw grote voorbeeld Michael Frielich dagelijks door de wereldvreemde calimero zonder relativeringsvermogen uit te hangen.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is een clan(censuur-commissie )van enkele mensen die alle beslissingen nemen en geen tegenspraak dulden. Dat zal misschien veranderen wanneer de Staat zal ingrijpen. De lerares(die eigenlijk wraak wou plegen)beseft niet datze de ouders eerder een plezier gedaan heeft. Zoals eerder gezegd geraken de leerlingen in de toekomst gemakkelijk aan goed jobs en/of bouwen ze een mooie carriere dat ouders geen drama gaan maken indien hun kinderen niet andere Goden bv. kennen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 25 maart 2011 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Vreemdeling
|
![]() Arrogantie? Hoe droevig moet het gesteld zijn met het Vlaemsche onderwijs dat men zelfs niet meer de inhoud begrijpt van het woord "arrogantie".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de ouders zulke zaken ervaren en daar niet mee akkoord gaan; waarom gaan die niet zelf naar de bevoegde instantie? Dat men op die school een andere graad van preutsheid wil hanteren, en zelfs op een tekening blote armen of navel zwart maakt, kan ik nog begrijpen. Maar dat er een school is/scholen zijn die een deel van de leerstof weglaten, vind ik er ver over. Ik begrijp ook niet dat de laatste inspectie dateert van 2001. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Via http://joodsactueel.be/2011/03/17/ce...oodse-scholen/ kwam ik terecht bij :
2 Bezoek aan Joodse school ware eye-opener voor studenten http://joodsactueel.be/2011/02/09/be...oor-studenten/ en lees ik hoe positief die ontmoeting ervaren werd. Dan vraag ik me af; waarom gaan ze niet allemaal samen naar dezelfde school? |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zijn de cijfers m.b.t. de Joodse scholen? Bij mijn weten gaat het alleen om de Steinerscholen. Daarbij kan men verder de vraag stellen waar het probleem zit: bij het pedagogisch project, bij de gevolgde leerinhouden of bij iets anders (bijvoorbeeld een bepaald leerlingprofiel).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is een tweede gevaar van de valse dichotomie: dat is dat je je gesprekspartnerwoorden in de mond gaat leggen. Ik ken ook alle afgezaagde standpunten van de YEC's. Maar buiten "de evolutietheorie is fout", heb ik van Jan Vdb nog niet veel gelezen. Op dit moment weten we niet of hij een YEC is of niet.
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
onderwijs is in 1e instantie en in hoofdzaak kennisoverdracht. |
|
![]() |
![]() |