Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 maart 2011, 17:30   #181
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik besef alleen maar wat een regering die met haast en spoed in elkaar geflanst wordt ons op termijn zal kosten.
Nu de noodzakelijke veranderingen doorvoeren zal ons op termijn geld opbrengen.
Wat is de meerkost van dergelijke regering ten opzichte van lopende zaken volgens Uw berekeningen ? Op korte termijn en op lange termijn ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 27 maart 2011, 17:30   #182
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ik dan stellen dat indien een staatshervorming nu niet kan, we aan staatsvorming gaan doen.
Voila, en daarom hebben we al bijna 300 dagen stilstand.
artisjok is offline  
Oud 27 maart 2011, 17:32   #183
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Echte stilstand zullen we maar beleven als binnenkort de zakken alles gaan plat leggen....
freelancer is offline  
Oud 27 maart 2011, 17:54   #184
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is de meerkost van dergelijke regering ten opzichte van lopende zaken volgens Uw berekeningen ? Op korte termijn en op lange termijn ?
Het gaat er niet over wat zo'n regering kost maar met de maatregelen die zo'n regering neemt.
Oud 27 maart 2011, 17:57   #185
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben we stilstand?
Met een regering van lopende zaken?
Ik dacht dat deze regering goed bezig was, ze trekt ten strijde, maakt een meerjarenbegroting, ze doet veel, zeer veel, ze staat vooral niet stil, wat je van de echte regering (voor de val) niet kon zeggen, zij kozen toen vooral voor de roestige vastheid.
Oud 27 maart 2011, 17:58   #186
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Welke partij vertegenwoordigt er de modale werkende burger?
Misschien zullen we eerst de vraag "wie/wat is die 'modale werkende burger?" moeten beantwoorden, alvorens een antwoord op uw vraag te kunnen formuleren.

Het is best mogelijk dat u de meest typische 'modale werkende burger' bent, en dan zullen we samen met u moeten vaststellen dat 'de modale werkende burger' geen énkele vertegenwoordiger in het parlement heeft zitten.

Maar het is ook mogelijk dat u helemaal niet zo'n typische 'modale werkende burger' bent, en in dat geval zitten er misschien toch nog enkele vertegenwoordigers van die 'modale werkende burger' in het parlement.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 27 maart 2011, 17:59   #187
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet over wat zo'n regering kost maar met de maatregelen die zo'n regering neemt.
blablablablabla... eindeloos waardeloos

Laatst gewijzigd door QuasiX : 27 maart 2011 om 18:00.
QuasiX is offline  
Oud 27 maart 2011, 18:00   #188
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het natuurlijk over de meerkost als gevolg van de maatregelen die genomen worden en de maatregelen die niet genomen worden van een 'in elkaar geflanste regering' ten opzichte van een lopende regering.

Het andere cijfer mag je ook geven natuurlijk.
Oud 27 maart 2011, 18:05   #189
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben we stilstand?
Ik dacht dat deze regering goed bezig was, ze trekt ten strijde, maakt een meerjarenbegroting, ze doet veel, zeer veel, ze staat vooral niet stil, wat je van de echte regering (voor de val) niet kon zeggen, zij kozen toen vooral voor de roestige vastheid.
Onzin. De vorige regering zou wel degelijk maatregelen hebben genomen in ondermeer de sociale zekerheid. Dit doet de lopende regering niet. De 'roestige vastheid' is vervangen door totale blokage. Het ten strijde trekken ging niet eens uit van de regering, maar vanuit het parlement.

De meerjarenbegroting zal niet meer worden dan een raming.
Oud 27 maart 2011, 18:11   #190
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik laat het voorspellen van de toekomst liever aan de madammen soleil van deze wereld over, zodat ik me beter kan concentreren op wat ik HIER en NU (zou) moet(en) doen.

Ik ben er namelijk allerminst van overtuigd dat 'de macht die nu heerst' zich zomaar zal láten breken.
Dat heeft niets met voorspellen te maken, de actie's die nu gebeuren in Europa kunnen evengoed op dezelfde moment gebeuren. Een betere samenwerking van oa de vakbonden in Europa zou een eerste stap zijn.

De macht die er nu heerst zal zich zeer zeker niet laten breken, wat men wel kan breken is hun verdelen en heersen, en daarbij zijn we terug bij wat ik eerder schreef.
Wisord is offline  
Oud 27 maart 2011, 18:30   #191
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat heeft niets met voorspellen te maken, de actie's die nu gebeuren in Europa kunnen evengoed op dezelfde moment gebeuren. Een betere samenwerking van oa de vakbonden in Europa zou een eerste stap zijn.

De macht die er nu heerst zal zich zeer zeker niet laten breken, wat men wel kan breken is hun verdelen en heersen, en daarbij zijn we terug bij wat ik eerder schreef.
Het zal wel aan mij liggen dat ik 'de vakbonden in Europa' eerder als een deel van het probleem beschouw dan als een deel van de oplossing. Ik heb toch minstens de sterke indruk dat die vakbonden zich allang bij 'het systeem' hebben neergelegd, en alleen wat borrelnootjes voor 'eigen volk' uit de wacht wensen te slepen.

De noodzakelijke fundamentele veranderingen zie ik ze - voorlopig toch - niet nastreven, laat staan teweeg brengen.

Laatst gewijzigd door djimi : 27 maart 2011 om 18:30.
djimi is offline  
Oud 27 maart 2011, 18:32   #192
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebben we stilstand?
Ik dacht dat er maatregelen moesten getroffen worden om onze economie vooruit te helpen.
Ik dacht dat het bijvoorbeeld de bedoeling was om justitie te hervormen.
Moet er niet eens een ernstig coherent energiebeleid uitgedacht worden?
De gezondheidszorg : hoe lang laten we onze zieken en invaliden nog creperen in armoede. Het kiwi-model; komt daar nog iets van?

Ik ken nog wel enkele items waarrond er eindelijk eens een beleid zou kunnen gevoerd worden.
artisjok is offline  
Oud 27 maart 2011, 18:35   #193
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal wel aan mij liggen dat ik 'de vakbonden in Europa' eerder als een deel van het probleem beschouw dan als een deel van de oplossing. Ik heb toch minstens de sterke indruk dat die vakbonden zich allang bij 'het systeem' hebben neergelegd, en alleen wat borrelnootjes voor 'eigen volk' uit de wacht wensen te slepen.

De noodzakelijke fundamentele veranderingen zie ik ze - voorlopig toch - niet nastreven, laat staan teweeg brengen.

Zo denk ik er dus ook over, en daar valt dus aan te werken... het is dan ook dat waar naar men dient te streven. Als er een vakbond is die al hebben bewezen dat het kan dan zijn het de havenarbeiders destijds in Brussel en een paar jaar later in Strasbourg.
Wisord is offline  
Oud 27 maart 2011, 18:40   #194
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat er maatregelen moesten getroffen worden om onze economie vooruit te helpen.
De gezondheidszorg : hoe lang laten we onze zieken en invaliden nog creperen in armoede. Het kiwi-model; komt daar nog iets van?

Ik ken nog wel enkele items waarrond er eindelijk eens een beleid zou kunnen gevoerd worden.
Ik heb de indruk dat deze items niet pas sinds de laatste verkiezingen op de agenda staan, maar ik kan me altijd vergissen.

Ik vraag me af WIE van de al dan niet verkozen excellenties die het land rijk is u in staat acht om rond al deze items een beleid te voeren, WIE van die al dan niet verkozen maar tot een beleid in staat geachte excellenties u dat beleid wil zien voeren, en of dat door die al dan niet verkozen maar door u goedgekeurde excellenties gevoerde beleid aan uw verwachtingen/verzuchtingen zal beantwoorden.

djimi is offline  
Oud 27 maart 2011, 19:14   #195
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Ik heb de indruk dat deze items niet pas sinds de laatste verkiezingen op de agenda staan, maar ik kan me altijd vergissen.

2 Ik vraag me af WIE van de al dan niet verkozen excellenties die het land rijk is u in staat acht om rond al deze items een beleid te voeren, WIE van die al dan niet verkozen maar tot een beleid in staat geachte excellenties u dat beleid wil zien voeren, en of dat door die al dan niet verkozen maar door u goedgekeurde excellenties gevoerde beleid aan uw verwachtingen/verzuchtingen zal beantwoorden.
1 Je vergist je niet.
Justitie staat al vré lang op het verlanglijstje.
De laatste economische crisis iets minder lang.

2 Daar zullen we een andere draad over moeten openen. Het vraagt véél tijd en werk om op die vraag een antwoord te geven.
artisjok is offline  
Oud 27 maart 2011, 19:18   #196
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar heb je een staatshervorming voor nodig, want de bevoegdheden zijn zo verdeeld dat een koerswijziging in het beleid die voor zowel Vlaanderen als voor Wallonië goed is, niet mogelijk blijkt.
Citaat:
Dat denken de Vlamingen al 15 jaar, maar de PS geeft geen krimp en er verandert niets. Van Parijs, De Clerck, Verwilgen, allemaal beten ze er hun tanden op stuk. Alleen een verregaande splitsing van Justitie kan hier uitkomst in brengen.
Citaat:
Inderdaad, Vlaanderen heeft dringend nood aan nieuwe kerncentrales om zijn economische groei veilig te stellen. En dan liefst te bouwen door een andere speler als monopolist Electrabel. Maar met de Walen erbij gaat dat niet. Tijd om het energiebeleid te splitsen dus.
Citaat:
De gezondheidszorg : hoe lang laten we onze zieken en invaliden nog creperen in armoede.
Zolang de Franstaligen vasthouden aan een elitair hoog-technologische ziekenhuisgeneeskunde die voor de armen (vooral in Brussel) niet betaalbaar is. Tijd om gezondheidszorg te splitsen dus.
Citaat:
Het kiwi-model; komt daar nog iets van?
Nee, want dat kost Vlaanderen 10.000 en jobs in de farma industrie.
Citaat:
Inderdaad, na een splitsing zullen Vlaamse politici gedwongen zijn een beleid te voeren geschikt voor Vlaanderen.
fonne is offline  
Oud 27 maart 2011, 19:38   #197
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Je vergist je niet.
Justitie staat al vré lang op het verlanglijstje...

2 Daar zullen we een andere draad over moeten openen. Het vraagt véél tijd en werk om op die vraag een antwoord te geven.
1. Dat dacht ik dus ook.

En, ligt het uitsluitend aan de N-VA dat rond dat item nog géén beleid werd gevoerd?

2. Akkoord voor wat betreft het laatste deel van mijn vraag.

Het opnoemen van enkele door u geschikt geachte en ook effectief gewenste al dan niet verkozen excellenties kan echter perfect in deze draad.

Ik zal het u alvast gemakkelijk maken door zélf enkele namen te noemen, en u kunt zich dan beperken tot "ja", "misschien", "neen", "ken ik niet" of "geen mening".

a) De heer Tobback sr.?
b) De heer Tobback jr.?
c) De heer De Croo sr.?
d) De heer De Croo jr.?
e) De heer De Clerck sr.?
f) De heer De Clerck jr.?
g) Mevrouw Gennez?
h) Mevrouw Aréna?
i) De heer Wathelet sr.?
j) De heer Wathelet jr.?
k) De heer Di Rupo?
l) Mevrouw Van Den Bossche?
m) Mevrouw Pira?
n) De heer Merckx?
o) Mevrouw Van Rompuy?
p) Eén der heren Van Rompuy?
q) De heer Javaux?
r) De heer Van Besien?
s) De heer Deleuze?
t) De heer Maingain?
u) Mevrouw Onkelinx?
v) Mevrouw Milquet?
w) De heer van Saksen-Coburg sr.?
x) Eén der heren van Saksen-Coburg jr.?
y) De heer Davignon?
z) De heer Coene?

Dat zijn al 28 al dan niet verkozen excellenties die weinig risico lopen op een kogel door de kop alvorens ze aan het door u gewenste beleid kunnen beginnen.

U kunt ze ook allemaal inééns afwijzen door te schrijven: "géén van dezen".

djimi is offline  
Oud 27 maart 2011, 19:48   #198
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En daar heb je een staatshervorming voor nodig, want de bevoegdheden zijn zo verdeeld dat een koerswijziging in het beleid die voor zowel Vlaanderen als voor Wallonië goed is, niet mogelijk blijkt.
Wie heeft er je dat wijsgemaakt?
Hebben Vlaanderen, Wallonië en Brussel verschillende economische systemen? Moeten er op een andere manier jobs gecreëerd worden.
Terwijl binnen de EU er meer opgeroepen wordt om gezamelijk de crisis te bestrijden, gaan wij het omgekeerde doen.
De arbeidsbemiddeling werd gesplitst en nu http://forum.politics.be/showthread.php?t=153128
Dat is als de processie van Echternach. 2 passen achteruit, 1 vooruit.

Citaat:
Dat denken de Vlamingen al 15 jaar, maar de PS geeft geen krimp en er verandert niets. Van Parijs, De Clerck, Verwilgen, allemaal beten ze er hun tanden op stuk. Alleen een verregaande splitsing van Justitie kan hier uitkomst in brengen.
Wie heeft er je dat wijsgemaakt?
Hoe kan een splitsing hier een uitkomst brengen. leg me dat eens uit.

Citaat:
Inderdaad, Vlaanderen heeft dringend nood aan nieuwe kerncentrales om zijn economische groei veilig te stellen. En dan liefst te bouwen door een andere speler als monopolist Electrabel. Maar met de Walen erbij gaat dat niet. Tijd om het energiebeleid te splitsen dus.
Tegen de Waalse grens zeker.

Citaat:
Zolang de Franstaligen vasthouden aan een elitair hoog-technologische ziekenhuisgeneeskunde die voor de armen (vooral in Brussel) niet betaalbaar is. Tijd om gezondheidszorg te splitsen dus.
Bron?
Alle cijfers zijn terug te vinden op www.riziv.be
vanuit geografisch perspectief
http://www.riziv.be/presentation/nl/...f/ar2009p4.pdf
Citaat:
Nee, want dat kost Vlaanderen 10.000 en jobs in de farma industrie.
Ach zo. De sociale zekerheid moet de winsten in de farma-industrie veilig stellen.
Citaat:
Inderdaad, na een splitsing zullen Vlaamse politici gedwongen zijn een beleid te voeren geschikt voor Vlaanderen.
Ze hebben nu al een deel bevoegdheden. Waar wachten ze nog op?
artisjok is offline  
Oud 27 maart 2011, 20:02   #199
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Dat dacht ik dus ook.

En, ligt het uitsluitend aan de N-VA dat rond dat item nog géén beleid werd gevoerd?
Neen, dat ligt niet uitsluiten aan de N-VA. Dat beweerde ik helemaal niet.
Hierboven was er iemand die betwijfelde of we wel een echte regering nodig hebben. Zo één die een beleid uitstippelt.
Ik wilde hem duidelijk maken dat dit toch wel enig belang heeft.

Citaat:
2. Akkoord voor wat betreft het laatste deel van mijn vraag.

Het opnoemen van enkele door u geschikt geachte en ook effectief gewenste al dan niet verkozen excellenties kan echter perfect in deze draad.

Ik zal het u alvast gemakkelijk maken door zélf enkele namen te noemen, en u kunt zich dan beperken tot "ja", "misschien", "neen", "ken ik niet" of "geen mening".

a) De heer Tobback sr.?
b) De heer Tobback jr.?
c) De heer De Croo sr.?
d) De heer De Croo jr.?
e) De heer De Clerck sr.?
f) De heer De Clerck jr.?
g) Mevrouw Gennez?
h) Mevrouw Aréna?
i) De heer Wathelet sr.?
j) De heer Wathelet jr.?
k) De heer Di Rupo?
l) Mevrouw Van Den Bossche?
m) Mevrouw Pira?
n) De heer Merckx?
o) Mevrouw Van Rompuy?
p) Eén der heren Van Rompuy?
q) De heer Javaux?
r) De heer Van Besien?
s) De heer Deleuze?
t) De heer Maingain?
u) Mevrouw Onkelinx?
v) Mevrouw Milquet?
w) De heer van Saksen-Coburg sr.?
x) Eén der heren van Saksen-Coburg jr.?
y) De heer Davignon?
z) De heer Coene?

Dat zijn al 28 al dan niet verkozen excellenties die weinig risico lopen op een kogel door de kop alvorens ze aan het door u gewenste beleid kunnen beginnen.

U kunt ze ook allemaal inééns afwijzen door te schrijven: "géén van dezen".
Dat gaat te ver off-topic.
Ik zie niet in wat hier en nu hiervan het belang is.
artisjok is offline  
Oud 27 maart 2011, 20:19   #200
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Hierboven was er iemand die betwijfelde of we wel een echte regering nodig hebben. Zo één die een beleid uitstippelt.
Ik wilde hem duidelijk maken dat dit toch wel enig belang heeft.

Dat gaat te ver off-topic.
Ik zie niet in wat hier en nu hiervan het belang is.
U bent van mening dat het toch wel enig belang heeft dat er een échte regering komt die een beleid uitstippelt, maar u ziet niet in wat het belang van de precieze samenstelling van die regering is.

Dat begrijp ik niet.

djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be