Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2011, 15:58   #181
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
en terzelfdertijd kan elk klein kind ook zien dat deze maatregel gewoon opnieuw een makkelijker manier is om te immigreren naar hier.
Misschien moet je dit even proberen te staven met bronnen. Verder, mocht dat het geval zijn: hebt u een probleem met adoptiekinderen die naar hier gehaald worden in de hoop dat ze een betere toekomst tegemoet komen?
Oud 6 mei 2011, 16:00   #182
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik vind daar niets verkeerd aan. Stel je voor dat je als Belgische moeder die haar kind wil afstaan te horen krijgt dat hij/zij misschien door islamitische mensen als moslimmetje zal opgevoed worden. In Saoudi-Arabië bvb waar ze (in geval van een meisje) nog te stom bevonden zal worden om met de auto te rijden. Ik mag er niet aan denken.
Dus mogen zij hetzelfde denken van onze 'vrije' opvoeding die eerlijk gezegd ook vaak te wensen overlaat.
Volmondig mee eens.
Oud 6 mei 2011, 16:04   #183
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Zuid-Afrika stelt oa volgende eis aan de toekomstige adoptieouders:

Ik verwacht dan ook van onze islambashers alhier minstens even straffe commentaren op het Zuid-Afrikaans beleid
Het was wel te verwachten dat de brullende elite dit soort opmerkingen totaal negeert.
Oud 6 mei 2011, 16:12   #184
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Tsss, je hebt verkeerd gelezen, me dunkt. MIJN uitspraak was:
Tsss, je hebt verkeerd gelezen, me dunkt. MIJN uitspraak was:
Citaat:
Citaat:
Meer nog, het opnemen van vondelingen, weeskinderen, ... in andere gezinnen is in het rootsland van mijn kind een normale gang van zaken. Daar kunnen wij hier nog wat van leren;
Dat ging dus helemaal niet over wat jij hier poneert. Het is zelfs een tegenargument: we zouden nog wat kunnen leren van de manier waarop ze in sommige derdewereldlanden vondelingen opnemen in een gezin.

maar mijn excuses voor het 'gebral', ik ging even over mijn toeren.
daar kunnen "wij" inderdaad nog van leren hé! daarom dat ze hun weeskinderen en vondelingen naar hier moeten exporteren zeker?

Komaan! lees zelf eens wat je schrijft.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 mei 2011 om 16:12.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 16:13   #185
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zand erover, kerel.

(heb jij me ooit genegeerd?!)
heu, ophet punt gestaan
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 16:14   #186
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik vind daar niets verkeerd aan. Stel je voor dat je als Belgische moeder die haar kind wil afstaan te horen krijgt dat hij/zij misschien door islamitische mensen als moslimmetje zal opgevoed worden. In Saoudi-Arabië bvb waar ze (in geval van een meisje) nog te stom bevonden zal worden om met de auto te rijden. Ik mag er niet aan denken.
Dus mogen zij hetzelfde denken van onze 'vrije' opvoeding die eerlijk gezegd ook vaak te wensen overlaat.
Jamaar wacht een keer: je voedt het kind op met de regels van een bepaald land, ik kan bvb als ouder onmogelijk gaan eisen dat mijn kind als prostituee opgevoed wordt ? ik kan onmogelijk eisen dat het frans moet krijgen ... opda thet kind mij later zou kunnen verstaan.
Ik kan onmogelijk eisen dat het moet rijke ouders hebben... etc
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 16:15   #187
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
.

Weet je wat eigenlijk hilarisch is? Dat we onze eigen zorgmaatschappij in de voeten aan het schieten zijn door onze zelfopgelegde geboortebeperking. We vergrijzen en we kunnen dan niet meer betalen. Maar we willen niet te veel kinderen, want dat houdt onze tegen in onze consumptie-levensstijl. De moslims hebben dat bijvoorbeeld al een hele tijd door: langzaam de overhand halen puur door aantal.
Wij kunnen onze eigen vergrijzing zeer goed betalen. Daarom moeten we geen hordes gelukzoekers en andere gebruikmakers van onze sociale gelden importeren "die later onze pensioen gaan betalen" o Ja? waarom doen ze het NU dan niet?

Maar dat de moslims de overhand gaan halen door aantal is een feit. Alleen dragen ze niet bij tot de sociale zekerheid en verwordt het hier in één eeuw tot een derdewereldland. hallelujah zullen we maar zeggen; Ik hoop dat degenen die menen dat de verrijkers hier zijn ook veel kleinkinderen hebben die dan in de misère zitten.
Oud 6 mei 2011, 16:18   #188
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
Ik verwacht dan ook van onze islambashers alhier minstens even straffe commentaren op het Zuid-Afrikaans beleid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het was wel te verwachten dat de brullende elite dit soort opmerkingen totaal negeert.
Om U even te quoten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "suqar_7loe
Volmondig mee eens.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 mei 2011 om 16:19.
Oud 6 mei 2011, 16:20   #189
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik heb nog steeds geen antwoord op het feit dat moslims volgens hun koran helemaal niet mogen adopteren, maar enkel PLEEGOUDER spelen.

Wat denkt Suqar-7lou daarvan? Pleegouderschap geeft géén naamsverandering, geen recht op erfenis en OOOOOO My Goat! ook geen Belgische staatsburgerschap! wat nu?

Gaan ze de moslimse pleegouders nu gaan verplichten om volgens de Belgische wetten te adopteren? of zouden de Marokkaanse sharia gebruiken worden aanvaard?

We zullen zoiets wel nooit te weten komen, want de politici zijn zover nog niet.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 mei 2011 om 16:21.
Oud 6 mei 2011, 16:22   #190
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik heb nog steeds geen antwoord op het feit dat moslims volgens hun koran helemaal niet mogen adopteren, maar enkel PLEEGOUDER spelen.

Wat denkt Suqar-7lou daarvan? Pleegouderschap geeft géén naamsverandering, geen recht op erfenis en OOOOOO My Goat! ook geen Belgische staatsburgerschap! wat nu?
Dan kun je nog niet eisen welke school het gaat, welke godsdienst het moet beleiden want dat is een vrije keuze, en welke kunstvorm het graag moet zien, welke taal het moet spreken, met wie het later mag trouwen.... dat zijn allemaal rechten en vrijheden van het individu EN die worden hier allemaal min of meer geschonden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 16:25   #191
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Weet je wat eigenlijk hilarisch is? Dat we onze eigen zorgmaatschappij in de voeten aan het schieten zijn door onze zelfopgelegde geboortebeperking. We vergrijzen en we kunnen dan niet meer betalen. Maar we willen niet te veel kinderen, want dat houdt onze tegen in onze consumptie-levensstijl. De moslims hebben dat bijvoorbeeld al een hele tijd door: langzaam de overhand halen puur door aantal.
De pensioenen voor de vergrijzende bevolking zouden gewoon te betalen zijn geweest, zelfs bij een krimpende bevolking, als de overheid geen financiëel wanbeleid had gevoerd door het geld dat voor pensioenen bestemd was tussentijds aan andere zaken uit te geven. Dan hadden namelijk degenen die nu de pensioengerechtigde leeftijd bereiken gewoon zelf hun pensioenen betaald i.p.v. afhankelijk te moeten zijn van degenen die na hun komen.
Maar veel van dat geld is aangewend om uitkeringen allerhande mee uit te betalen. Te ruime uitkeringen voor teveel mensen die daar feitelijk geen recht op zouden mogen hebben, maar die dat uit verkeerd begrepen solidariteit wel kregen, en nog altijd krijgen.

Dat moslims langzaam de overhand halen via hun geboorteaantallen, is een bekend gegeven, en wordt ook door o.a. Erdogan, Ghadaffi en de moslimbroederschap openlijk verkondigd.
Oud 6 mei 2011, 16:26   #192
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina
Ik heb nergens beweerd dat wij hier adoptiekinderen moeten gaan opvoeden rekening houdend met hun roots

Hahaha daar staan ze dan met hun onnutte extrapollatie ...

Citaat:
Ik heb gezegd dat met bij adoptie moet rekening houden met de voorkeuren van de biologische ouders en of de voorwaarden van het land van herkomst (en die voorkeuren gaan dus over het soort gezin waarin ze terecht zullen komen, niet over de manier waarop ze moeten opgevoed worden). Om de eenvoudige reden dat de ervaring leert dat vele adoptiekinderen het moeilijk hebben met het niet respecteren daarvan als ze op zoek gaan naar hun roots. En daar lijdt dan doorgaans de band met de adoptieouders erg onder.

De ervaring leert ook dat er minder problemen zijn met weeskinderen die door de familie worden grootgebracht en met adoptiekinderen die in het eigen land werden geadopteerd. Niet omdat de opvoeding, samenleving en cultuur daar beter zijn en ook niet omdat er een verband is tussen afkomst/huidskleur en cultuur, maar gewoon omdat het dat voor adoptiekinderen makkelijker maakt

Dat en of lijkt me een tikfoutje en verzwaart de begrijpend lectuur van de zin

daarvan:

op het geheel van de voorwaarden is bedoeld zeker?

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 16:33.
Oud 6 mei 2011, 16:34   #193
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moet je dit even proberen te staven met bronnen. Verder, mocht dat het geval zijn: hebt u een probleem met adoptiekinderen die naar hier gehaald worden in de hoop dat ze een betere toekomst tegemoet komen?
't Is wel een uitbreiding van de moslimgemeenschap
Oud 6 mei 2011, 16:35   #194
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ba nee ik behoor tot de brullende elite en ik negeer dat niet
Oud 6 mei 2011, 16:38   #195
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Komaan! lees zelf eens wat je schrijft.
Hij verontschuldigt zich toch de hele tijd?

Zand erover
Oud 6 mei 2011, 16:40   #196
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Jamaar wacht een keer: je voedt het kind op met de regels van een bepaald land, ik kan bvb als ouder onmogelijk gaan eisen dat mijn kind als prostituee opgevoed wordt ? ik kan onmogelijk eisen dat het frans moet krijgen ... opda thet kind mij later zou kunnen verstaan.
Ik kan onmogelijk eisen dat het moet rijke ouders hebben... etc
Jij bent ook Marokko niet.
Oud 6 mei 2011, 16:43   #197
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij kunnen onze eigen vergrijzing zeer goed betalen. Daarom moeten we geen hordes gelukzoekers en andere gebruikmakers van onze sociale gelden importeren "die later onze pensioen gaan betalen" o Ja? waarom doen ze het NU dan niet?

Maar dat de moslims de overhand gaan halen door aantal is een feit. Alleen dragen ze niet bij tot de sociale zekerheid en verwordt het hier in één eeuw tot een derdewereldland. hallelujah zullen we maar zeggen; Ik hoop dat degenen die menen dat de verrijkers hier zijn ook veel kleinkinderen hebben die dan in de misère zitten.
Hoe zwaar is de immigratiedruk bij ons?
Oud 6 mei 2011, 17:08   #198
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoe zwaar is de immigratiedruk bij ons?
uw locatie = elders.

Ik ben verleden week naar Antwerpen geweest en geen woord Nederlands gehoord. Was leuk, drie landen tegelijk toerist geworden. Tegen 80eurocent voor een tramticket.

10% vreemdelingen in Belgique, reken daarbij een VEELVOUD aan verbelgden. Ooit waren we 9 miljoen, nu 11 miljoen. Ik neem aan dat er 3 miljoen non-verbalen zijn bijgekomen vermits wij niet meer mochten baren (ik kom uit eind jaren zestig toen de Club van Rome ons ten stelligste aanried om vooral géén kinderen te maken om de wereld te redden!).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 mei 2011 om 17:10.
Oud 6 mei 2011, 17:11   #199
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Nu kunnen we natuurlijk weer wèl baren, want blijkbaar moet er een bevolkingspiramide zijn. We kunnen altijd beginnen met kweekvrouwen op te zetten en dan de kinderen naar Marokko exporteren op voorwaarde dat ze christelijke adoptie ouders krijgen natuurlijk.
Oud 6 mei 2011, 17:18   #200
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Help is dat geen racisme ????????????????????????????????????????????

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...dopteren.dhtml
De enige juiste en logische reactie zou zijn, de mohammedanen verantwoordelijk te maken voor hun keuze voor de islam en zijn onzinnige wetten, en de adoptie in België afhankelijk te stellen van een afzweren van de islam door de adoptie-ouders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be