![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Help is dat geen racisme ????????????????????????????????????????????
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...dopteren.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Apartheid (nu ook al racisme genoemd) is een inherent deel van de islamitische ideologie.
Niet-moslims mogen niet huwen met islamitische vrouwen Indien de man zich van de islam afkeert, dan wordt de vrouw verplicht te scheiden. Indien een moslimman huwt met een christelijke vrouw (dat mag wel), en de man sterft, dan worden haar kinderen afgenomen en opgevoed door een moslim (of in een weeshuis gedumpt). Bijgevolg lijkt het me logisch dat ze geen adoptieouders aanvaarden die geen moslim zijn. Maar ik vraag me af of Belgique daar dan aan toe moet geven, ipv Marokko als adoptieland uit te sluiten. Ge gaat me toch niet vertellen dat Marokkaanse adoptieouders zo racistisch zijn dat ze enkel Marokkaantjes willen adopteren? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2011 om 07:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Gewoon een nieuw immigratiekanaal dat geopend wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
HIJ heeft zich bekeerd omdat hij anders niet met zijn muzelvrouwtje mocht huwen! Muzelvrouwtjes mogen enkel huwen met muzelmannetjes, zodat ze samen veel muzelkindjes kunnen krijgen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2011 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Natuurlijk is dit je reinste discriminatie op basis van afkomst en religie. Ik lees in het artikel dat het gaat om "proefdossiers" en dat ze de evaluatie afwachten. Nu dit bekend is, lijkt het me dat er verder niets meer geëvalueerd hoeft te worden; dat het project om kindjes uit Marokko te adopteren geen doorgang kan en mag vinden.
In het artikel staat ook dat "het publiek dat in aanmerking komt zeer beperkt is". Van welk beperkt publiek is hier dan sprake? Zijn dat Marokkanen of moslims die hier wonen? Zo ja, dan maakt niet alleen de Marokkaanse overheid zich schuldig aan discriminatie, maar ook de Vlaamse adoptiedienst "de Vreugdezaaiers" (what's in a name?). Tot slot vraag ik me af of er soms een gebrek is aan weeskinderen hier omdat men weeskinderen van elders wil gaan halen. Onderaan het artikel wordt immers een aantal huidige en toekomstige adoptielanden opgenoemd. Is dat dus omdat er hier geen weeskinderen meer zijn die een nieuw thuis behoeven, of heeft dat eerder met de wensen van de toekomstige ouders te maken? Ik ken namelijk een autochtoon paar dat een kindje uit Afrika heeft geadopteerd omdat zij absoluut zo'n schattig bruin baby'tje wilden. Dat kwam op mij over alsof ze aan het shoppen waren geweest om koste wat kost een soort exotische trofee te bekomen; iets waarmee ze in hun omgeving konden pronken. Ik vind zoiets zeer bedenkelijk.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Fout subforum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, Marokko is beslist niet gediend van zulke kleurrijke zaken en bedient zich van openlijke discriminatie en racisme. En dat land zou na Turkije de volgende kandidaat-lidstaat van de EU moeten zijn.
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet muggenziften. In de praktijk komt het quasi op hetzelfde neer als racisme.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 4 mei 2011 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
een moslim man mag met een chris vrouw trouwen maar de vrouw moet zich bekeren maar dat gebeurt meestal niet en niet moslims mogen wel trouwen met islamitische vrouwen als ze zich maar bekeren maar ik zie mensen die wel trouwen en toch niet bekeren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wéét dat moslims wèl mogen huwen met christenvrouwen, die christenvrouwen of joodse vrouwen hoeven zich niet te bekeren, de kinderen worden als moslim geboren en die vrouwen hebben dus niks te zeggen. dat niet-moslimmannen niet mogen huwen met muzelvrouwen (dat stond er ook). Iemand die zich bekeert wordt moslim.... Waar zie jij mensen die niet bekeerd zijn huwen met een moslima? op het stadhuis neem ik aan: daar hoeft men - tot nu toe - nog geen sharia-normen toe te passen, maar ik twijfel of ze ook voor de imam kunnen huwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2011 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blank, blond en blauwogig betwijfel ik, maar christelijk en gehuwd wel ja. Straf hé! Ben je daar nu ook verontwaardigd over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
wat me ook stoort is dat je als weggeef-ouder wèl die eisen mag stellen, maar eenmaal de kinderen naar school moeten, je als adoptief of natuurlijke ouder totaal geen eisen meer mag stellen over de samenstelling van de klasjes (vb. enkel christelijke blanke kindjes.... ik zeg maar zoiets). Of zou dit verbod enkel gelden voor die christelijke blanke kindjes en mogen moslimouders wèl eisen dat hun kinderen enkel in gezelschap van bruinogige islamitische kindjes worden opgevoed? wat denk je? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2011 om 14:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron? En ja, ik ben verontwaardigd als het om discriminatie gaat. Alsof je christelijk moet zijn om een goede opvoeding aan een kind te kunnen geven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom begin je trouwens over "een garantie om een blank kind te kunnen adopteren"? Ik heb het namelijk nergens over zulke zaken gehad. Daarenboven vind ik jouw stelling dat de verontwaardiging hierover maar weer eens hypocriet is, nogal vooringenomen. Immers, het belangrijkste van alles dient het wel en wee van het geadopteerde kind te zijn, niet de discriminatoire eisen van het weeshuis, van de overheid, van de potentiële pleegouders, of van de ouders die het kind ter adoptie afstaan.
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() We zijn er allen aan voorbijgegaan, maar als Marokko de eis "moslim" stelt aan alle adoptief ouders, dan wil dat zeggen dat de christelijke en joodse minderheden in dat land nooit de mogelijkheid krijgen om een kind te adopteren? Leuke dingen voor den mensch. En ja hoor! zo'n verdrag moeten we tekenen hé.
|
![]() |
![]() |