Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2011, 08:42   #181
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen. Het feit dat je er nu zo'n draai aan wil geven toont aan dat die fout wel een fundamentele fout is.
voor de derde maal: even fundamentalistisch "fout" als het vergissen in het aantal bijbelverzen of in de aantal keren dat de letter "b" werd gebruikt.

Citaat:
Waarom hier niet? Dit is toch een discussieforum.
Faithfreedom is daarin beter geplaatst.

Citaat:
Het wordt tijd dat jij eens met argumenten probeert om redwasp zijn argumentatie onderuit te halen.
is er iets fouts met het forum? ik heb daarnet geantwoord dat ik hem naar FFI ging uitnodigen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 08:49   #182
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
voor de derde maal: even fundamentalistisch "fout" als het vergissen in het aantal bijbelverzen of in de aantal keren dat de letter "b" werd gebruikt.
Neen, niet even fundamentalistisch "fout" als...
Het feit dat je er nu zo'n draai aan wil geven toont aan dat die fout wel een fundamentele fout is.

Citaat:
Faithfreedom is daarin beter geplaatst.
Waarom?
Zitten er daar forumgebruikers die de Koran wel gelezen hebben?

Citaat:
is er iets fouts met het forum? ik heb daarnet geantwoord dat ik hem naar FFI ging uitnodigen.
Is er iets fout met dit forum, dat je hier de discussie niet aankan?
Het wordt tijd dat jij eens met argumenten probeert om redwasp zijn argumentatie onderuit te halen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 08:53   #183
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, niet even fundamentalistisch "fout" als...
Het feit dat je er nu zo'n draai aan wil geven toont aan dat die fout wel een fundamentele fout is.

Waarom?
Zitten er daar forumgebruikers die de Koran wel gelezen hebben?

Is er iets fout met dit forum, dat je hier de discussie niet aankan?
zie mijn vorige vier antwoorden.

je kan het "repeatknopje" weer niet uitschakelen zie ik.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 mei 2011 om 08:54.
Oud 15 mei 2011, 09:07   #184
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zie mijn vorige vier antwoorden.

je kan het "repeatknopje" weer niet uitschakelen zie ik.
Waar blijft je argumentatie?
Oud 15 mei 2011, 09:13   #185
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar blijft je argumentatie?
je kan hier alvast beginnen oefenen:

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p?f=28&t=18614

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p?f=18&t=18616

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 mei 2011 om 09:14.
Oud 15 mei 2011, 09:20   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
CC toch. Het wordt tijd dat jij eens met argumenten probeert om redwasp zijn argumentatie onderuit te halen.
Deze bijvoorbeeld
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=137
Waarop wacht je nog?
Oud 15 mei 2011, 09:22   #187
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
CC toch. Het wordt tijd dat jij eens met argumenten probeert om redwasp zijn argumentatie onderuit te halen.
Deze bijvoorbeeld
Waarop wacht je nog?
de argumenten staan in de links die ik je gaf. Nog sneller lezen en je weet het zeker.

Trouwens hoe graag Allah zijn homootjes ziet staat weldegelijk in de koran:

het vers is 4.16
En als twee temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

De Tafsir (uitleg van moslimgeleerden):

And the two persons among you who commit illegal sexual intercourse, punish them both.) Ibn `Abbas and Sa`id bin Jubayr said that this punishment includes cursing, shaming them and beating them with sandals. This was the ruling until Allah abrogated it with flogging or stoning, as we stated. Mujahid said, "It was revealed about the case of two men who do it.'' As if he was referring to the actions of the people of Lut, and Allah knows best. The collectors of Sunan recorded that Ibn `Abbas said that the Messenger of Allah said,

«مَنْ رَأَيْتُمُوهُ يَعْمَلُ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ، فَاقْتُلُوا الْفَاعِلَ وَالْمَفْعُولَ بِه»

(Whoever you catch committing the act of the people of Lut (homosexuality), then kill both parties to the act.) Allah said,

[فَإِن تَابَا وَأَصْلَحَا]

----------------

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 mei 2011 om 09:29.
Oud 15 mei 2011, 09:35   #188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze bijvoorbeeld
Waarop wacht je nog?
Citaat:
de argumenten staan in de links die ik je gaf.
2 linken geven naar faith freedom is niet argumenteren CC.
Neem de post van redwasp, quote die, en weerleg punt per punt; met argumenten.
Oud 15 mei 2011, 09:36   #189
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neem de post van redwasp, quote die, en weerleg punt per punt; met argumenten.
ik link naar de koran en naar de tafsir schat!

Nog wat links naar koran en tafsirs (islamitische bronnen moest je het niet weten):

HIer is nog een link naar een pagina over islam en homosexualiteit:

http://www.religioustolerance.org/hom_isla.htm

Deze verzen worden hier genoemd:

7.80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleegt gij een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vóór u pleegde?"
81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."
82. Het antwoord van zijn volk was slechts: "Verdrijft hen uit uw stad, want zij zijn mannen die zich rein willen houden."
83. Wij redden hem en zijn familie, met uitzondering van zijn vrouw, zij behoorde tot de achterblijvenden.
84. En Wij deden een regen van stenen over hen komen. Ziet nu wat het einde was van de schuldigen.

En deze:

26. 160. Ook het volk van Lot verloochende de boodschappers,
161. Toen hun broeder Lot tot hen zeide: "Wilt gij niet rechtvaardig worden?
162. Waarlijk, ik ben u een getrouwe boodschapper,
163. Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.
164. En ik vraag u er geen beloning voor. Mijn beloning is slechts bij de Heer der Werelden."
165. "Nadert gij van alle schepselen de mannen?
166. En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."
167. Zij zeiden: "Als gij niet ophoudt, o Lot, zult gij zeker worden verbannen."
168. Hij zeide: "Waarlijk, ik veracht uw handelwijze."
169. "Mijn Heer, red mij en mijn familie van hetgeen zij doen."
170. Daarom redden Wij hem en zijn hele gezin.
171. Behalve een oude vrouw die achterbleef.
172. Daarna vernietigden Wij de anderen.
173. En Wij deden een regen op hen regenen, en vreselijk was de regen voor hen, die waren gewaarschuwd.
174. Daarin is waarlijk een teken maar de meesten hunner willen niet geloven.

Bij Ibn Kathir vind je nog dit over het volk van Lot (Lut):

[11:82-83]. Allah said here,
(Then see what was the end of the criminals. ) This Ayah means: `See, O Muhammad, the end of those who dared to disobey Allah and reject His Messengers.'
Imam Ahmad, Abu Dawud, At-Tirmidhi, Ibn Majah, all recorded a Hadith [from] Ibn `Abbas who said that Allah's Messenger said;
(Whoever is found doing the act of the people of Lut, then kill them; the doer and the one it is done to.)

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 mei 2011 om 09:37.
Oud 15 mei 2011, 09:37   #190
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
moet ik heel de draad kopieren? of heb je liever da tik hem overtik?
Oud 15 mei 2011, 09:45   #191
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Treatment of homosexuals in Islamic countries:
According to a pamphlet produced by Al-Fatiha, there is a consensus among Islamic scholars that all humans are naturally heterosexual. Homosexuality is seen by scholars to be a sinful and perverted deviation from the norm. 1
All Islamic schools of thought and jurisprudence consider gay acts to be unlawful. The Companions of Prophet Muhammad held various views concerning suitable punishment. A fatwa cited by IslamOnline.net states:

"....this led to different views maintained by Muslim Jurists. For example:

In the Hanafi school of thought, the homosexual is punished through harsh beating, and if he/she repeats the act, death penalty is to be applied.

As for the Shafi`i school of thought, the homosexual receives the same punishment of adultery (if he/she is married) or fornication (if not married). This means, that if the homosexual is married, he/she is stoned to death, while if single, he/she is whipped 100 times.

http://www.religioustolerance.org/hom_isla4.htm
Hence, the Shafi`i compares the punishment applied in the case of homosexuality with that of adultery and fornication, while the Hanafi differentiates between the two acts because in homosexuality, the anus (a place of impurity) may also be involved while in adultery (and fornication), the penis/vagina (which are reproductive parts) are involved.

Some scholars hold the opinion that the homosexual should be thrown from a high building as a punishment for his crime, but other scholars maintain that he should be imprisoned forever until she/he dies. 2

The Hanbalite school of law is "...the most conservative school of Islamic jurisprudence." It is widely followed in the Arab world. Its founder, Ahmad ibn Hanbal (780-855 CE):

"...argued that human reasoning was not a reliable guide to truth and that the Qur'an and the habitual behavior of Muhammad, literally understood, offered sufficient guidance for later practice. As a result, Hanbalites uniformly urged execution, usually by stoning." 3

Al-Fatiha estimates that 4,000 homosexuals have been executed in Iran since that country's revolution in 1979. Large-scale public executions of homosexuals have also been performed in Afghanistan by the Taliban. 1 The Taliban were divided on the exact method of execution. Some thought that they should be thrown off the highest building in the city; others suggested that they dig a pit beside a wall, put the convicted in the hole, and topple the wall upon them. 3 From various news reports, they settled on the latter technique.

--------------

maar in feite is heel deze discussie met redwasp al tig keer gevoerd. tot en met het gebruik om speciaal homosexuelen bij de harems te zetten volgens hem, of iets anders ridicuuls in die aard.
Oud 15 mei 2011, 09:50   #192
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

allez? niks nimeer? heb je de repeatknop kunnen afzetten?
Oud 15 mei 2011, 10:09   #193
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
moet ik heel de draad kopieren? of heb je liever da tik hem overtik?
Neen.
Ik vraag herhaaldelijk naar jouw argumentatie.
Om bijvoorbeeld deze post te weerleggen.

Tip. De eerste vereiste om een post te weerleggen; is die post lezen.
Oud 15 mei 2011, 10:20   #194
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
allez? niks nimeer? heb je de repeatknop kunnen afzetten?
Ik wacht nog steeds op enige argumentatie.

Mocht je niet weten wat daarmee bedoeld wordt; hier een voorbeeld.

Alice geeft "wat kritiek" (geheel off-topic, maar kom)
Punt per punt weerlegt redwasp die kritiek.

Als je Alice wil helpen, geef dan die vers waar redwasp naar vraagt
mijn vraag was vrij duidelijk: toon me één vers uit de qur'an of één hadith dat de doodstraf voor homo's eist (of dat het vermoorden van homo's zelfs maar toelaat). dat kun je niet, want dat bestaat niet.
Over vrouwen binnen de islam, hoop ik dat jij een ietwat sterker argument hebt dan :
Islamitische feministes? Laat me niet lachen zeg!
Oud 15 mei 2011, 10:54   #195
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog steeds op enige argumentatie.

Mocht je niet weten wat daarmee bedoeld wordt; hier een voorbeeld.

Alice geeft "wat kritiek" (geheel off-topic, maar kom)
Punt per punt weerlegt redwasp die kritiek.

Als je Alice wil helpen, geef dan die vers waar redwasp naar vraagt
mijn vraag was vrij duidelijk: toon me één vers uit de qur'an of één hadith dat de doodstraf voor homo's eist (of dat het vermoorden van homo's zelfs maar toelaat). dat kun je niet, want dat bestaat niet.
Over vrouwen binnen de islam, hoop ik dat jij een ietwat sterker argument hebt dan :
Islamitische feministes? Laat me niet lachen zeg!
ik heb je drie posten geleden al verschillende koranverzen + uitleg van de tafsir gegeven. Blijkbaar is de inhoud niet conform wat je wou horen, maar misschien kan jij redwasp even helpen door één vers te tonen dat homosexualiteit promoot.

Over islam en vrouwen staan op FFI een heel hoofdstuk ter beschikking, ik ga niet constant in herhaling vallen tot ik iets schrijf waar jij mee akkoord bent.
Oud 15 mei 2011, 11:11   #196
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb je drie posten geleden al verschillende koranverzen + uitleg van de tafsir gegeven. Blijkbaar is de inhoud niet conform wat je wou horen, maar misschien kan jij redwasp even helpen door één vers te tonen dat homosexualiteit promoot.
Die voldoet inderdaad niet. Ik herhaal nog even de vraag :
toon me één vers uit de qur'an of één hadith dat de doodstraf voor homo's eist (of dat het vermoorden van homo's zelfs maar toelaat). dat kun je niet, want dat bestaat niet.
Citaat:
Over islam en vrouwen staan op FFI een heel hoofdstuk ter beschikking, ik ga niet constant in herhaling vallen tot ik iets schrijf waar jij mee akkoord bent.
Herhaling? Had je al een sterker argument dan "Islamitische feministes? Laat me niet lachen zeg!" aangehaald.
Had je al ook maar één letter van wat redwasp schreef weerlegd?
Oud 15 mei 2011, 11:35   #197
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U beledigt door mijn kritiek af te doen als islamfobie en islambashen, dat u dit moet worden uitgelegd zegt wel wat over uw attitude binnen discussies over islam.
ik stel vast dat wat u schrijft woord voor woord overeenkomt met hetgeen andere islamofoben zeggen. dit is geen belediging maar een vaststelling. het kan zijn dat jij er niet graag op gewezen wordt dat je door het klakkeloos napraten van islamofoben zelf islamofoob bent, maar dat is dan eerder jouw probleem met zelf-aanvaarding.

ter info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamofobie

Citaat:
Leg jij maar een uit hoe het mogelijk is dat jongeren in Iran aan een kraan bengelen, omdat ze homo zijn!
Lezen ze daar een andere koran? Dacht het niet! Vergeet die Nederlandse imam niet en sharia 4, u geeft daar gewoon geen antwoord op omdat er geen antwoorden zijn, behalve dat die mensen zich beroepen op uw koran? Ik stel vast dat u dat niet kunt weerleggen!
ik heb hier al tientallen keren op geantwoord: zij hebben voor hun homo-haat geen enkel bewijs in qur'an en soennah. wat zij doen is tegengesteld aan de islam zoals hij ons door mohammed (vrede zij met hem) is aangeleerd.

jij hebt daarentegen nog niet één keer geantwoord op mijn uitdaging:

GEEF ME 1 VERS OF 1 ONBETWISTE HADITH WAAR MOORDEN OP HOMO'S WORDT TOEGESTAAN.

je kunt dit niet. geef dat dan gewoon even toe, dan hebben we dat ook weer gehad.

Citaat:
Hoezo simpel wereldbeeld? Omdat ik vind dat feminisme en islam niet samengaan?
- de getuigenis van vrouwen is maar half zoveel waard
- bij erfenissen krijgen ze de helft van mannelijke verwanten
- Om te werken hebben ze toestemming nodig van hun echtgenoot
- Een voogd mag handelen in hun naam
- Uit naam van islam wordt hen onderwijs ontzegd, recht op toegang tot publieke ruimtes, moeten zij zichzelf bedekken omdat zij verantwoordelijkheid dragen voor mannelijk seksueel gedrag, hun gedrag wordt gekoppeld aan de eer van mannen wat leidt tot eremoorden bij verdenking die mannelijke eer geschonden te hebben;
- Islam staat hun echtgenoten meerdere vrouwen toe.
- Bij scheiding krijgen zij geen alimentatie maar moet hun famillie hen opnieuw onderhouden, kinderen worden toegewezen aan de man omdat mannen verantwoordelijk zijn om op te voeden tot goede moslims.
- Zij horen seksueel passief te zijn, kennen geen zelfbeschikkingsrecht maar horen als maagd een huwelijk in te gaan.
- Ze mogen enkel huwen met moslims;
- Ze kunnen op zeer jonge leeftijd worden uitgehuwelijkt aan mannen die hun vader zouden kunnen zijn.
- Binnen vluchthuizen vormen moslima's de grootste groepen, blijkbaar is de prijs voor hun " emanciaptie" hoog?
dus die honderden vrouwen in de islamitische wereld die vanuit hun studie van qur'an en sunnah, en volgens het voorbeeld van de eerste moslim vrouwen een harde strijd voor vrouwenrechten voeren bestaan niet?

ik herhaal hier nog even mijn vraag: heb je de boeken van die vrouwen gelezen die ik hierboven aanhaalde? zij antwoordden in die boeken namelijk veel beter op elk van bovenstaande punten dan ik als man ooit zou kunnen?

maar nee, jij negeert hun bestaan, want ze passen niet in het simpele islamofobe wereldbeeld.

Citaat:
Islam berooft hen van rechten die hier wettelijk gelden, het recht op zelfbeschikking, vrije partnerkeuze, vrije toegang tot de arbeidsmarkt, vrije keuze van levensovertuiging, vrije toegang tot publieke ruimtes, recht op eigen seksuele geaardheid.

En dan leutert u over " emancipatie"??
Ga die onzin maar ergens anders verkopen hoor.
elk van die rechten wordne door de qur'an gegarandeerd, meer dan twaalf eeuwen voor de eerste vormen van vrouwenrechten hier ook maar bestonden.

kun je me één vers uit de qur'an geven dat hen zelfbeschikkingsrecht ontzegt? (dat kun je niet en ik kan er verschillende geven die hen dat juist garanderen)

kun je me één vers uit de qur'an geven dat hen het recht op vrije partnerkeuze ontzegt? (dat kun je niet en ik kan er verschillende geven die hen dat juist garanderen)

kun je me één vers uit de qur'an geven dat hen het recht op vrije toegang tot de arbeidsmarkt ontzegt? (dat kun je niet en ik kan er verschillende geven die hen dat juist garanderen)

kun je...

maar wat baadt het nog om hier mee verder te gaan? je bent nog niet één keer op één van mijn uitdagingen ingegaan. je komt steeds af met allerlei voorbeelden uit de hedendaagse praktijk van regimes die claimen zich op de islam te baseren.

het feit dat macho conservatieven eeuwen nodig gehad hebben om de enorme vooruitgang van de islam terug te draaien en hun eigen sexistische en homofobe ideeën in de plaats te stellen van de bevrijdende geest van de islam lijkt mij een betere verklaring voor het feit dat hun gedrag vaak letterlijk botst op wat de qur'an voorschrijft of wat het voorbeeld van de profeet (vrede zij met hem) en de eerste moslims ons leert.

maar ook dat zul je negeren, want je weigert de mogelijkheid onder ogen te zien dat de wereld wel eens ingewikkelder zou kunnen zijn dan dat beperkte, verminkte en simplistische wereldbeeld dat jouw islamofobie je oplegt.

vrede,

redwasp
Oud 15 mei 2011, 11:45   #198
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die voldoet inderdaad niet. Ik herhaal nog even de vraag :
toon me één vers uit de qur'an of één hadith dat de doodstraf voor homo's eist (of dat het vermoorden van homo's zelfs maar toelaat). dat kun je niet, want dat bestaat niet.

Book 38, Number 4447:

Narrated Abdullah ibn Abbas:

The Prophet (peace_be_upon_him) said: If you find anyone doing as Lot's people did, KILL the one who does it, and the one to whom it is done.

http://www.usc.edu/schools/college/c....html#038.4447

Laatst gewijzigd door smiley : 15 mei 2011 om 11:46.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 11:47   #199
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Ik heb ook zo de indruk dat er nogal veel genegeerd wordt van wat je schrijft.
de simplistische islamofobie kan niet om met die paar simpele uitdagingen die ik hen stel.

ik ben niet bang om mijn religie op de proef te laten stellen. ik weet dat de barmhartige aan de kant staat van de zwakkeren in de maatschappij. ik heb al jaren dezelfde uitdaging voor alle fundamentalisten die ik tegenkom (zowel de wahabieten als hun islamofobe napraters), nog nooit is één van hen op die uitdaging ingegaan.

negeren van die uitdaging is inderdaad de reactie die het vaakst voorkomt.

een goede vriend van mij, afghaan die opgroeide in taliban kringen, ging de uitdaging wel aan. hij is hafez al qur'an (kent de qur'an vanbuiten) en wist dus meteen dat hij nergens de verzen kon vinden die ik hem vroeg. dan onderzocht hij de ahadith verzameling. bij iedere hadith die een beetje leek op wat ik vroeg onderzocht hij de isnad (ketting van overleveraars) en merkte dat die zwak of zelfs helemaal onbetrouwbaar was.

na lang zoeken kwam hij terug bij mij en gaf toe dat hij nergens in qur'an en sunnah een bewijs vond dat homo's gedood moeten worden. hij vond integendeel dat de qur'an opriep tot respect voor allen, ook voor niet hetero's, en dat onze profeet tijdens zijn leven ook opriep voor dat respect. dat hij zelfs vriendschappen sloot met mukhannathun (de homo's van zijn tijd).

de meeste anderen die ik ooit voor die uitdaging plaatste reageerden op dezelfde manier als de islamofoben hier: uitdaging negeren en iedere keer luider roepen "luister dan toch naar wat onze geleerden zeggen en kijk naar wat onze heersers doen. dat moet toch wel de juiste weg zijn."

vrede,

redwasp
Oud 15 mei 2011, 11:53   #200
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook zo de indruk dat er nogal veel genegeerd wordt van wat je schrijft.
Je citeert een lap prietpraat van een halve vierkante kilometer en je slotsom is dat er nogal veel van genegeerd wordt? Verbazend, hè?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be