![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De bedoeling van die stewards is een "eigen volk ordedienst" in het leven roepen omdat door hun jeugd de Belgische wetten en het Belgische gezag niet geaccepteerd worden. Dat is gewoon vrijwillige segregatie om op termijn een staat in een staat te kunnen creëren. Indien het hetzelfde als in mijn voorbeeld zou zijn geweest, dan zou ik op die camping eerst met de "eigen volk" ordeverstoorders hebben meegedaan, er in elk geval niet zelf naar toe gestapt zijn, daarna de campingleiding, wier gezag niet erkend werd, hebben belaagd zodra die orde op zaken kwamen stellen, en vervolgens de "oplossing" aangereikt door een "eigen volk" ordedienst van en voor Vlamingen op die camping voor te stellen.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 23 juni 2011 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me niet, je identiteit, wie je bent, wat je doet en hoe je leeft verander je als je migreert, je afkomst is er maar de bagage errond laat je achter.
Lastig om uit te leggen maar maar om 't gemakkelijk te maken komt het er op neer dat je als Inuit in een bakstenen huis gaat wonen in belgie en niet in een iglo... When in Spain ... Weet je wel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
a) U vindt dat rellende moslimjongeren moeten beschermd worden tegen de politie, want daarvoor moet de moskeemilitie dus ingrijpen? zijn die bewapend of worden er enkel molotov cocktails gegooid om auto's in de fik te steken? b) U VERONDERSTELT dat de VB buurtpatrouilles bewapend zijn (kalasjnikovs? messen? speren? machetes? ) Trouwens, die AEL patrouilles .... die controleerden toch de politie geloof ik? Citaat:
Dat doen ze precies graag hé? politiemensen "controleren". De dhimmies moeten hun plaatske leren kennen nietwaar? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 juni 2011 om 13:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat doen de Marokkaanse ouderen (buurtvaders) dan? Is het niet naar de politie dat de "jongeren" moeten luisteren? Allee, men zou toch denken dat ze dat doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
In je voorbeeld heb jij gewoon steward gespeeld. Grappig dat je die analogie niet ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Controleren de VB buurtpatrouilles ook de politie als ze (volgens jou waarschijnlijk) met hun laarzen door de straten marcheren? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 juni 2011 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Los daarvan: het is nogal vanzelfsprekend dat afkomst een onderdeel is van je identiteit. Dat ontkennen is zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelf niet meteen naar de "eigen volk" relschoppers toestappen wanneer die problemen maken, maar ze daarentegen eerst tijden rustig laten laten begaan, is zoiets gewoon faciliteren en oogluikend toestaan. Wanneer er dan uit de rest van de maatschappij steeds vaker en steeds luidere signalen komen dat het maar eens afgelopen moet zijn met die reljeugd, dan pas, en niet eerder, "eigen volk" ordehandhavers gaan voorstellen, is niet alleen mosterd na de maaltijd, maar gewoon een heel duidelijk teken dat zij willen dat zij daar de dienst uitmaken, en niet het wettelijk gezag dat door o.a. de politie wordt vertegenwoordigd. Wat dat verder met afkomst en identiteit verwisselen te maken heeft, is mij een raadsel. In mijn voorbeeld heb ik niet steward gespeeld, maar ben ik gewoon een burger met burgerzin geweest die de problemen met het "eigen volk" meteen onderkende er direct actie tegen ondernam. Als ik steward had gespeeld, dan was ik pas gaan "bemiddelen" wanneer de campingleiding orde op zaken kwam stellen. Ik heb daarentegen meteen gehandeld om juist te voorkomen dat het nodig was dat de campingleiding orde op zaken kwam stellen. Dát is het grote verschil.
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn er geen buurtvaders actief in Antwerpen (dacht dat dat in Mechelen was) en is dit nu net een gelijksoortig initiatief dat sommigen bijna opblazen tot religieuze politie. Natuurlijk moeten die jongeren naar de politie luisteren, maar als zo'n initiatief kan verhinderen of beperken dat er situaties zijn waar de politie moet optreden, dan kan je dat toch alleen maar steunen? edit: er is blijkbaar ook een plan om met buurtvaders te starten in Antwerpen http://www.gva.be/antwerpen/marokkaa...tsebaan-2.aspx Laatst gewijzigd door Edina : 23 juni 2011 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpt u dat verschil niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Overigens is het nu niet ongebruikelijk dat de politie in zo'n situaties onderhandelt met personen die de zaak kunnen bekoelen. Dat is gewoon een onderdeel van het politiewerk in zo'n gevallen. Laatst gewijzigd door Edina : 23 juni 2011 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, beweer je hier nu dat alle AEL-leden en -sympathisanten relschoppers zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet met mijn begrijpend lezen is iets mis, maar eerder met het jouwe. Daarbij ook de bedenking dat er geen joodse stewards nodig zijn om te voorkomen dat hun jeugd keer op keer gaat relschoppen. Ik heb ook geen weet van hindoe of Chinese stewards om hun reljeugd in bedwang te houden, noch heb ik ooit van zulke initiatieven gehoord om de vele Nederlanders die in België wonen van eigen stewards te voorzien om rellen te voorkomen. Waarom zou dat zijn, denk je?
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel, ze moeten die persoon eveneens verbaliseren , want die is op dat moment bewust het werk van de politie aan het verhinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
Je bent overigens blijkbaar slecht geïnformeerd, want de joodse gemeenschap heeft zelfs een eigen veiligheidsdienst. Net zoals haar eigen hulpdienst Hatzole. En haar eigen scholen, eigen... Dat hoeft dus ook geen belemmering te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op zijn best kunnen die rellen die gemeenschap weinig tot niets schelen. Er wordt immers niet tegen het "eigen volk" gereld, dus zijzelf hebben er nauwelijks last van. Pas nu, nu steeds duidelijker wordt dat de rest van de bevolking de buik meer dan vol heeft van de problemen die telkens weer uit dezelfde gemeenschap komen, is men schoorvoetend bereid er zogenaamd iets aan te willen gaan doen. Gaan "bemiddelen" tussen hun eigen reljeugd en de politie welteverstaan. En daar zit een weloverwogen strategie achter. Dat komt de facto neer op het verhinderen dat de politie haar werk adequaat kan verrichten. Als er gereld wordt, is de tijd om te "bemiddelen" allang verstreken en dient men de politie haar werk te laten doen zodat die relschoppers aan- en opgepakt kunnen worden en aan het gerecht voorgeleid. En dient die eigen veiligheidsdienst van de joodse gemeenschap ter voorkoming van rellen door joodse reljeugd, of is die in het leven geroepen om zich enigzins tegen de reljeugd van, ik noem zomaar wat, islamitische huize te beschermen?
![]() |