Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2011, 13:13   #181
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is wel nog wat anders dan je verantwoordelijk voelen voor hun gedrag. En ik denk dat de bedoeling van die stewards nu net hetzelfde is dan jij in je voorbeeld aanhaalt.
Dat is wel degelijk precies hetzelfde als je verantwoordelijk voelen voor hun gedrag. Ik wens namelijk niet met de nek aangekeken te gaan worden omdat een aantal landgenoten het nodig vindt om zich te misdragen, want dat is het logische gevolg daarvan.

De bedoeling van die stewards is een "eigen volk ordedienst" in het leven roepen omdat door hun jeugd de Belgische wetten en het Belgische gezag niet geaccepteerd worden. Dat is gewoon vrijwillige segregatie om op termijn een staat in een staat te kunnen creëren.

Indien het hetzelfde als in mijn voorbeeld zou zijn geweest, dan zou ik op die camping eerst met de "eigen volk" ordeverstoorders hebben meegedaan, er in elk geval niet zelf naar toe gestapt zijn, daarna de campingleiding, wier gezag niet erkend werd, hebben belaagd zodra die orde op zaken kwamen stellen, en vervolgens de "oplossing" aangereikt door een "eigen volk" ordedienst van en voor Vlamingen op die camping voor te stellen.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 23 juni 2011 om 13:14.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:19   #182
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik vrees dat jij dat doet.
Lijkt me niet, je identiteit, wie je bent, wat je doet en hoe je leeft verander je als je migreert, je afkomst is er maar de bagage errond laat je achter.
Lastig om uit te leggen maar maar om 't gemakkelijk te maken komt het er op neer dat je als Inuit in een bakstenen huis gaat wonen in belgie en niet in een iglo...
When in Spain ... Weet je wel...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:23   #183
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
AEL "wou" geen observatiegroepen (hoezo? geen privé milities?) oprichten, maar HEEFT privé milities laten patrouilleren!

ik heb nog geen VB patrouille in actie gezien, ik weet zelfs niet dat ze bestaan.
Ik vermoed dat u er geen probleem mee heeft als VB leden gaan rellen, buschauffeurs in mekaar slaan, auto's in brand steken en winkelruiten ingooien en er dan hun eigen privé-bewaking op gaan zetten als TUSSENPERSOON tegen de politie omdat die laatste teveel provoceert?
Dat bedoel je toch? of heb ik je verkeerd begrepen?
Het is duidelijk dat je niet weet wat een privémilitie is. De patrouilles van het AEL hadden niet tot doel de politie of het leger te vervangen en ze waren ook niet gewapend (voor de slechte verstaander: dit betekent niet dat ik voorstander van die AEL patrouilles was). Vandaar ook dat het AEL daar uiteindelijk voor buiten vervolging is gesteld. Hetzelfde geldt voor dit initiatief. Ook hier is het niet de bedoeling om de politie te vervangen, maar net vermijden dat er problemen komen waar de politie zou moeten ingrijpen. Wat de BOP's betreft is het wel even anders. Ze doen politiewerk én ik durf er sterk aan te twijfelen dat ze niet gewapend zouden zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:26   #184
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat je niet weet wat een privémilitie is. De patrouilles van het AEL hadden niet tot doel de politie of het leger te vervangen en ze waren ook niet gewapend (voor de slechte verstaander: dit betekent niet dat ik voorstander van die AEL patrouilles was). Vandaar ook dat het AEL daar uiteindelijk voor buiten vervolging is gesteld. Hetzelfde geldt voor dit initiatief. Ook hier is het niet de bedoeling om de politie te vervangen, maar net vermijden dat er problemen komen waar de politie zou moeten ingrijpen. Wat de BOP's betreft is het wel even anders. Ze doen politiewerk én ik durf er sterk aan te twijfelen dat ze niet gewapend zouden zijn.
Dus
a) U vindt dat rellende moslimjongeren moeten beschermd worden tegen de politie, want daarvoor moet de moskeemilitie dus ingrijpen?
zijn die bewapend of worden er enkel molotov cocktails gegooid om auto's in de fik te steken?

b) U VERONDERSTELT dat de VB buurtpatrouilles bewapend zijn (kalasjnikovs? messen? speren? machetes? )

Trouwens, die AEL patrouilles .... die controleerden toch de politie geloof ik?

Citaat:
Een woordvoerder van de AEL ontkent dat zij gewapende bewakingsgroepen wil oprichten, maar wel controle zal uitvoeren op de politie tijdens straatrazzia's ,,om te voorkomen dat met ons gebeurt wat in de Tweede Wereldoorlog ook gebeurde met de joden''. Burgemeester Detiège zegt dat de wet het AEL-leden niet verbiedt toezicht te houden op de politie, ,,mits zij zich niet bewapenen en het werk van de politie niet hinderen''.
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-25083.html

Dat doen ze precies graag hé? politiemensen "controleren". De dhimmies moeten hun plaatske leren kennen nietwaar?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 juni 2011 om 13:36.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:26   #185
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sluikstortjes melden en kapotte verlichting rapporteren???

En wat doen de Marokkaanse ouderen (buurtvaders) dan? Is het niet naar de politie dat de "jongeren" moeten luisteren? Allee, men zou toch denken dat ze dat doen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:26   #186
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dat is wel degelijk precies hetzelfde als je verantwoordelijk voelen voor hun gedrag. Ik wens namelijk niet met de nek aangekeken te gaan worden omdat een aantal landgenoten het nodig vindt om zich te misdragen, want dat is het logische gevolg daarvan.

De bedoeling van die stewards is een "eigen volk ordedienst" in het leven roepen omdat door hun jeugd de Belgische wetten en het Belgische gezag niet geaccepteerd worden. Dat is gewoon vrijwillige segregatie om op termijn een staat in een staat te kunnen creëren.

Indien het hetzelfde als in mijn voorbeeld zou zijn geweest, dan zou ik op die camping eerst met de "eigen volk" ordeverstoorders hebben meegedaan, er in elk geval niet zelf naar toe gestapt zijn, daarna de campingleiding, wier gezag niet erkend werd, hebben belaagd zodra die orde op zaken kwamen stellen, en vervolgens de "oplossing" aangereikt door een "eigen volk" ordedienst van en voor Vlamingen op die camping voor te stellen.
Waar haal je het idee vandaan als zouden de stewards zelf relschoppers zijn? Of ben jij ook iemand die afkomst en identiteit verwisselt?

In je voorbeeld heb jij gewoon steward gespeeld. Grappig dat je die analogie niet ziet.
Oud 23 juni 2011, 13:37   #187
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal je het idee vandaan als zouden de stewards zelf relschoppers zijn? Of ben jij ook iemand die afkomst en identiteit verwisselt?

In je voorbeeld heb jij gewoon steward gespeeld. Grappig dat je die analogie niet ziet.
Neen, blijkbaar zijn de moslimstewards degenen die controle op de dhimmie politie uitoefenen.... beetje bruinhemden in feite? of was dat toen al de SS?

Controleren de VB buurtpatrouilles ook de politie als ze (volgens jou waarschijnlijk) met hun laarzen door de straten marcheren?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 juni 2011 om 13:38.
Oud 23 juni 2011, 13:38   #188
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Lijkt me niet, je identiteit, wie je bent, wat je doet en hoe je leeft verander je als je migreert, je afkomst is er maar de bagage errond laat je achter.
Lastig om uit te leggen maar maar om 't gemakkelijk te maken komt het er op neer dat je als Inuit in een bakstenen huis gaat wonen in belgie en niet in een iglo...
When in Spain ... Weet je wel...
Ik had het over iets anders, nl. over het feit dat jij - net zoals Macchiavelli - schijnt te denken dat het de bedoeling is de stewards uit de relschoppers te kiezen.

Los daarvan: het is nogal vanzelfsprekend dat afkomst een onderdeel is van je identiteit. Dat ontkennen is zinloos.
Oud 23 juni 2011, 13:39   #189
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het over iets anders, nl. over het feit dat jij - net zoals Macchiavelli - schijnt te denken dat het de bedoeling is de stewards uit de relschoppers te kiezen.

Los daarvan: het is nogal vanzelfsprekend dat afkomst een onderdeel is van je identiteit. Dat ontkennen is zinloos.
Waar haalde AEL dan hun privé politiecontroleurs? Rechtstreeks geimporteerd uit Marokko of zo?
Oud 23 juni 2011, 13:46   #190
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus
a) U vindt dat rellende moslimjongeren moeten beschermd worden tegen de politie, want daarvoor moet de moskeemilitie dus ingrijpen?
zijn die bewapend of worden er enkel molotov cocktails gegooid om auto's in de fik te steken?
Nee, begrijpend lezen is je sterkste kant niet. Het lijkt me de bedoeling dat die stewards net verhinderen dat er rellen zijn. Ik denk overigens niet dat stewards gewapend mogen zijn.

Citaat:
b) U VERONDERSTELT dat de VB buurtpatrouilles bewapend zijn (kalasjnikovs? messen? speren? machetes? )
Ik veronderstel niets. Ik durf het alleen niet uit te sluiten.

Citaat:
Trouwens, die AEL patrouilles .... die controleerden toch de politie geloof ik?
Ja, maar dat maakt van hen nog altijd geen privé-militie.
Oud 23 juni 2011, 13:49   #191
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

gelieve beter te lezen. Ik zei namelijk: "Indien het hetzelfde als in mijn voorbeeld zou zijn geweest, dan zou ik op die camping eerst met de "eigen volk" ordeverstoorders hebben meegedaan, er in elk geval niet zelf naar toe gestapt zijn"

Zelf niet meteen naar de "eigen volk" relschoppers toestappen wanneer die problemen maken, maar ze daarentegen eerst tijden rustig laten laten begaan, is zoiets gewoon faciliteren en oogluikend toestaan. Wanneer er dan uit de rest van de maatschappij steeds vaker en steeds luidere signalen komen dat het maar eens afgelopen moet zijn met die reljeugd, dan pas, en niet eerder, "eigen volk" ordehandhavers gaan voorstellen, is niet alleen mosterd na de maaltijd, maar gewoon een heel duidelijk teken dat zij willen dat zij daar de dienst uitmaken, en niet het wettelijk gezag dat door o.a. de politie wordt vertegenwoordigd.

Wat dat verder met afkomst en identiteit verwisselen te maken heeft, is mij een raadsel.

In mijn voorbeeld heb ik niet steward gespeeld, maar ben ik gewoon een burger met burgerzin geweest die de problemen met het "eigen volk" meteen onderkende er direct actie tegen ondernam.
Als ik steward had gespeeld, dan was ik pas gaan "bemiddelen" wanneer de campingleiding orde op zaken kwam stellen. Ik heb daarentegen meteen gehandeld om juist te voorkomen dat het nodig was dat de campingleiding orde op zaken kwam stellen.
Dát is het grote verschil.
Oud 23 juni 2011, 13:51   #192
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Sluikstortjes melden en kapotte verlichting rapporteren???

En wat doen de Marokkaanse ouderen (buurtvaders) dan? Is het niet naar de politie dat de "jongeren" moeten luisteren? Allee, men zou toch denken dat ze dat doen...
Die BOP's gaan wel wat verder dan sluikstortjes melden en kapotte verlichting rapporteren.

Bij mijn weten zijn er geen buurtvaders actief in Antwerpen (dacht dat dat in Mechelen was) en is dit nu net een gelijksoortig initiatief dat sommigen bijna opblazen tot religieuze politie. Natuurlijk moeten die jongeren naar de politie luisteren, maar als zo'n initiatief kan verhinderen of beperken dat er situaties zijn waar de politie moet optreden, dan kan je dat toch alleen maar steunen?

edit: er is blijkbaar ook een plan om met buurtvaders te starten in Antwerpen
http://www.gva.be/antwerpen/marokkaa...tsebaan-2.aspx

Laatst gewijzigd door Edina : 23 juni 2011 om 13:59.
Oud 23 juni 2011, 13:53   #193
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, begrijpend lezen is je sterkste kant niet. Het lijkt me de bedoeling dat die stewards net verhinderen dat er rellen zijn. Ik denk overigens niet dat stewards gewapend mogen zijn.

Ik veronderstel niets. Ik durf het alleen niet uit te sluiten.

Ja, maar dat maakt van hen nog altijd geen privé-militie.
Mens, stewards zijn er om het begin van rellen te verhinderen , hier gaat het over bemiddelen als de rellen al bezig zijn ; dat komt neer op het werk van de politie hinderen.
Begrijpt u dat verschil niet ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:58   #194
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gelieve beter te lezen. Ik zei namelijk: "Indien het hetzelfde als in mijn voorbeeld zou zijn geweest, dan zou ik op die camping eerst met de "eigen volk" ordeverstoorders hebben meegedaan, er in elk geval niet zelf naar toe gestapt zijn"

Zelf niet meteen naar de "eigen volk" relschoppers toestappen wanneer die problemen maken, maar ze daarentegen eerst tijden rustig laten laten begaan, is zoiets gewoon faciliteren en oogluikend toestaan. Wanneer er dan uit de rest van de maatschappij steeds vaker en steeds luidere signalen komen dat het maar eens afgelopen moet zijn met die reljeugd, dan pas, en niet eerder, "eigen volk" ordehandhavers gaan voorstellen, is niet alleen mosterd na de maaltijd, maar gewoon een heel duidelijk teken dat zij willen dat zij daar de dienst uitmaken, en niet het wettelijk gezag dat door o.a. de politie wordt vertegenwoordigd.

Wat dat verder met afkomst en identiteit verwisselen te maken heeft, is mij een raadsel.

In mijn voorbeeld heb ik niet steward gespeeld, maar ben ik gewoon een burger met burgerzin geweest die de problemen met het "eigen volk" meteen onderkende er direct actie tegen ondernam.
Als ik steward had gespeeld, dan was ik pas gaan "bemiddelen" wanneer de campingleiding orde op zaken kwam stellen. Ik heb daarentegen meteen gehandeld om juist te voorkomen dat het nodig was dat de campingleiding orde op zaken kwam stellen.
Dát is het grote verschil.
Jij kan blijkbaar ook al niet begrijpend lezen én weet duidelijk niet wat stewards doen. Die wachten niet tot er rellen zijn, maar proberen ze net te vermijden.
Oud 23 juni 2011, 14:00   #195
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Mens, stewards zijn er om het begin van rellen te verhinderen , hier gaat het over bemiddelen als de rellen al bezig zijn ; dat komt neer op het werk van de politie hinderen.
Begrijpt u dat verschil niet ?
Dat is uw interpretatie, maar daarom nog niet de werkelijkheid.

Overigens is het nu niet ongebruikelijk dat de politie in zo'n situaties onderhandelt met personen die de zaak kunnen bekoelen. Dat is gewoon een onderdeel van het politiewerk in zo'n gevallen.

Laatst gewijzigd door Edina : 23 juni 2011 om 14:03.
Oud 23 juni 2011, 14:06   #196
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haalde AEL dan hun privé politiecontroleurs? Rechtstreeks geimporteerd uit Marokko of zo?
Euh, je haalt hier 2 zaken door mekaar. Het gaat hier over de stewards.
Trouwens, beweer je hier nu dat alle AEL-leden en -sympathisanten relschoppers zijn?
Oud 23 juni 2011, 14:07   #197
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Jij kan blijkbaar ook al niet begrijpend lezen én weet duidelijk niet wat stewards doen. Die wachten niet tot er rellen zijn, maar proberen ze net te vermijden.
Er zijn al jarenlang telkens weer rellen en problemen met die gasten. Pas nú daar zogenaamd iets aan willen doen, is niet alleen mosterd na de maaltijd, maar gewoon een heel duidelijk teken dat zij willen dat zij daar de dienst uitmaken, en niet het wettelijk gezag dat door o.a. de politie wordt vertegenwoordigd.

Niet met mijn begrijpend lezen is iets mis, maar eerder met het jouwe.

Daarbij ook de bedenking dat er geen joodse stewards nodig zijn om te voorkomen dat hun jeugd keer op keer gaat relschoppen. Ik heb ook geen weet van hindoe of Chinese stewards om hun reljeugd in bedwang te houden, noch heb ik ooit van zulke initiatieven gehoord om de vele Nederlanders die in België wonen van eigen stewards te voorzien om rellen te voorkomen.

Waarom zou dat zijn, denk je?
Oud 23 juni 2011, 14:08   #198
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw interpretatie, maar daarom nog niet de werkelijkheid.

Overigens is het nu niet ongebruikelijk dat de politie in zo'n situaties onderhandelt met personen die de zaak kunnen bekoelen. Dat is gewoon een onderdeel van het politiewerk in zo'n gevallen.
Zever , op dat moment worden er strafbare feiten gepleegd, de politie moet dan zijn werk doen en dat is verbaliseren en oppakken en zeker niet leuteren met iemand die met de feiten niets te maken heeft.
Integendeel, ze moeten die persoon eveneens verbaliseren , want die is op dat moment bewust het werk van de politie aan het verhinderen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 14:33   #199
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn al jarenlang telkens weer rellen en problemen met die gasten. Pas nú daar zogenaamd iets aan willen doen, is niet alleen mosterd na de maaltijd, maar gewoon een heel duidelijk teken dat zij willen dat zij daar de dienst uitmaken, en niet het wettelijk gezag dat door o.a. de politie wordt vertegenwoordigd.

Niet met mijn begrijpend lezen is iets mis, maar eerder met het jouwe.

Daarbij ook de bedenking dat er geen joodse stewards nodig zijn om te voorkomen dat hun jeugd keer op keer gaat relschoppen. Ik heb ook geen weet van hindoe of Chinese stewards om hun reljeugd in bedwang te houden, noch heb ik ooit van zulke initiatieven gehoord om de vele Nederlanders die in België wonen van eigen stewards te voorzien om rellen te voorkomen.

Waarom zou dat zijn, denk je?
In tegenstelling tot wat je insinueert, is het niet pas nu dat ze er iets aan willen doen. Je moet het natuurlijk willen horen en zien. Denk je nu echt dat die gemeenschap het fijn vindt, die rellen?

Je bent overigens blijkbaar slecht geïnformeerd, want de joodse gemeenschap heeft zelfs een eigen veiligheidsdienst. Net zoals haar eigen hulpdienst Hatzole. En haar eigen scholen, eigen... Dat hoeft dus ook geen belemmering te zijn.
Oud 23 juni 2011, 14:51   #200
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot wat je insinueert, is het niet pas nu dat ze er iets aan willen doen. Je moet het natuurlijk willen horen en zien. Denk je nu echt dat die gemeenschap het fijn vindt, die rellen?
Ik insinueer niets, maar ik stel gewoon vast. Hadden ze er al eerder iets aan willen doen, dan lijkt het me toch logisch dat ze dat dan ook eerder gedaan zouden hebben.
Op zijn best kunnen die rellen die gemeenschap weinig tot niets schelen. Er wordt immers niet tegen het "eigen volk" gereld, dus zijzelf hebben er nauwelijks last van. Pas nu, nu steeds duidelijker wordt dat de rest van de bevolking de buik meer dan vol heeft van de problemen die telkens weer uit dezelfde gemeenschap komen, is men schoorvoetend bereid er zogenaamd iets aan te willen gaan doen. Gaan "bemiddelen" tussen hun eigen reljeugd en de politie welteverstaan. En daar zit een weloverwogen strategie achter.
Dat komt de facto neer op het verhinderen dat de politie haar werk adequaat kan verrichten. Als er gereld wordt, is de tijd om te "bemiddelen" allang verstreken en dient men de politie haar werk te laten doen zodat die relschoppers aan- en opgepakt kunnen worden en aan het gerecht voorgeleid.

Citaat:
Je bent overigens blijkbaar slecht geïnformeerd, want de joodse gemeenschap heeft zelfs een eigen veiligheidsdienst. Net zoals haar eigen hulpdienst Hatzole. En haar eigen scholen, eigen... Dat hoeft dus ook geen belemmering te zijn.
En dient die eigen veiligheidsdienst van de joodse gemeenschap ter voorkoming van rellen door joodse reljeugd, of is die in het leven geroepen om zich enigzins tegen de reljeugd van, ik noem zomaar wat, islamitische huize te beschermen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be