![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“De islam is niets anders dan de primitieve gewoonten van achterlijke woestijnstammen, die door een handige oplichter tot een algemene levenswijze is verheven als rechtvaardiging voor een heel scala van misdaden die hem voordeel brachten”
![]() |
![]() |
#184 | ||
Banneling
|
![]() antisemitisme is een ongegronde haat tegen PERSONEN van het semitische volk, m.n. joden en ondertussen als "toegestane vorm" ook Joden/Israeliers (door de antisemieten dan weer zionisten genoemd).
Een fobie is een psychische ziekte die een ongegronde angst voor doodnormale dingen aanduidt: agorafobie, arachnofobie etc. Islamfobie bestaat niet. Islam is een gevaarlijke en agressieve 7de eeuwse gewelddadige ideologie. Kritiek op deze ideologie kan men onmogelijk als "ongegronde angst" wegzetten. Citaat:
Citaat:
In Sicilie zijn ze heel anders mijnheer, dat heb ik aan den lijve mogen meemaken in "mijnen jonge tijd". Niet dat ik Sicilianen leuk vond (pas achteraf kon ik de connectie maken met het feit dat de islamieten kolonisten daar als langste zijn blijven hangen) maar vermits ik gehuwd was in die periode werd ik totaal genegeerd. TOTAAL - quantité négligeable. Vreselijk. En ja dat zal hun Siciliaanse cultuur zijn. Moet ik het daarom leuk vinden?Neen, ik vond Sicilië één van de mooiste eilanden waar ik geweest was, maar ik baal van de mentaliteit. Trouwens het ging over iemand die meende dat zolang ze maar "niet bang was van die mensen" het allemaal wel over zou gaan. Ik hoop voor haar van ganser harte dat haar dochters met een praktizerende moslim thuiskomen. Vermits ze "niet bang is van die mensen" kan er geen enkel probleem zijn toch? (dat heeft ze nl. op haar politiek correct werk geleerd: mensen die een probleem hebben met moslims zijn xenofoben, ze hebben schrik van die mensen.... lekker toch dat politiek correct spelletje nietwaar?) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 augustus 2011 om 06:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, er zijn mensen die er in geloven en we moeten dat respecteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() Wat moeten we "respecteren"? Het feit dat er mensen rondlopen die in kabouters en trollen geloven, of het geloof in kabouters en trollen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cynara Cardunculus
Citaat:
Iedereen die zich tegen de moorddadige racistische politiek van Israel verzet wordt door voorstanders gemakshalve antisemiten genoemd. Mensen die zeer gevoelig zijn voor zelfs maar de minste vorm van wat zij als antisemitisme beschouwen, maken terzelfdertijd de meest grove en racistische uitlatingen ten opzichte van moslims en/of Arabieren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus zij mogen het wel en moslims niet? Citaat:
Marokkanen kun je trouwens niet gelijkstellen met alle moslims. Ga eens naar Iran, en je zult nog nooit met zoveel respect in je leven behandeld zijn. . Citaat:
Maar moest je als jonge vrouw alleen naar Sicilië gaan zul je wat meemaken... Citaat:
Citaat:
moest ze met een Iraniër thuiskomen zou ik erg blij zijn. Zeer lieve, respectvolle mensen die erg veel moeite doen om zich hier aan te passen. (de meeste, er zijn altijd uitzonderingen, er zijn ook Belgen die niet deugen trouwens) Heeft niets met Islam te zien maar alles met cultuur. Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2011 om 10:37. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor Iraanse niet-moslims (assyriers, exmoslims) maak ik ook uitzondering, ik heb de indruk dat het gemiddelde IQ daar een pak hoger ligt, maar dat mag ik niet vinden wegens racistisch. Misschien is hun cultuur nog steeds beinvloed door de hoogstaande Assyrische cultuur die door de vredelievende mosliminvase eerst werd leeggezogen en nu enkel nog in musea te vinden is, terwijl de assyrische christenen moeten maken dat ze wegkomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen verschil in mentaliteit tussen moslim Iraniërs (95%) en andere. Iraniërs zijn gewoon rustige, uiterst gastvrije, melancholische mensen, heel anders dan Arabieren, Israeli en andere semitische volkeren. http://www.youtube.com/watch?v=IiYsp...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is echter onmogelijk om dat mensen te doen inzien die hardnekkig van het tegendeel zijn overtuigd. Ik ga het u dan ook niet pogen uit te leggen, want iedere poging van een niet-moslim wordt immers meteen als provocerend, racistisch of hetzevormend gezien. Vraag misschien eens aan een moslim zelf waarom de islam anders is, hij zal het u perfect kunnen uitleggen. Dan zul je het misschien begrijpen. Dat we ondanks alles islam op dezelfde manier moeten behandelen als een ander geloof, dat wil ik wel beamen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() IK zou iedereen, IEDEREEN, die in dit topic post, van welke slag dan ook, aanraden om het boek"De ondergang van de islamitische wereld, een prognose" te lezen, van de hand van Hamed Abdel-Samad.
Geen ranzigheid, geen afvallige die wild om zich heen slaat, maar de zoon van een Egyptisch imam die, eens in Duitsland aangekomen, met de zelfde mix van walging en verwondering naar de westerse wereld keek als alle andere immigranten om hem heen. Tot hij besloot zich af te vragen waarom hij eigenlijk zo kwaad was.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hun succes zou grotendeels te wijten zijn aan het feit dat ze Iran ontvlucht zijn vanwege het theocratische stelsel, en het valt dus ook te vermoeden dat hun godsdienstig gevoel ook in Iran is achter gebleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toen ik 30 jaar geleden door Gaza reed zag ik een ongelofelijk vervuilde stad met overal autowrakken, schooiende kinderen en vroeg me toen af wat er precies aan dezxe mensen mankeerde.
Zoiets bedoel je toch? Destijds dachten mijn collega en ik dat er serieuze plannen bestonden om tot een vredesplan/oplossing te komen niet wetende dat het allemaal een politiek spel was. Ondertussen laat ik me niets meer wijs maken. De moslim wereld loopt leeg in Europa, ze willen (grosso modo) ons geld zonder er iets voor te doen. En zo lang ze het krijgen hebben ze nog gelijk ook. Het is een politiek spel dat wordt gespeeld over de hoofden van de burgers heen. Nu die zich gaan verzetten hoor je de allochtonenindustrie om hulp schreeuwen want hun baantjes, hele gemakkelijke baantjes kunnen op de tocht komen te staan. Onze cultuur wordt naar huis gestuurd en het geld verdwijnt naar de allochtonenindustrie want daar wordt niet bezuinigd. Het spel. Maar misschien is dat ooit eens afgelopen. Die kant gaat het nu uit.
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel keer is ie ten strijde getrokken? "slaan ze op je ene wang, bied dan je andere wang aan" Toen ie werd aangehouden en Petrus (of wie het ook was) sloeg het oor van één van zijn belagers eraf, zette hij het er volgens het boekske van de christenen weer zelf aan en verbood verder geweld. Als je dat al een charlatan heet... Hoe hard ook mijn aversie is tegen al die gelovige toestanden, dat is het beeld van Christus dat blijft. Als nr. 10 zijn oordeel over die andere grote profeet geeft, noemt u dat een "interpretatie". Durf dan zelf eens stelling te nemen en uw oordeel over Mohammed neer te schrijven zonder angst te hebben iemand op zijn zieltje te trappen... U draait eromheen. Het is juist dat schizofrene sfeertje dat rond alles draait wat met islam te maken heeft die de toestand zo verziekt. Zeg dat Christus een charlatan is of noem hem eender wat, en de stilte zal oorverdovend zijn. Noem Mohammed een karavaanberovende rabauw en moordenaar (zie bloedbad Medina) en de islamitische wereld staat een paar dagen in brand. Maar goed, we moeten dat geloof respecteren dus zullen we maar zedig zwijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Achter zo'n braakstukjes moet een echte moslim(a) zich verschuilen om de vreselijke werkelijkheid niet te moeten zien. Dit is peptalk op zijn islamitisch... Eentje om in te kaderen... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alle woede, alle schaamte, alle aanslagen komen voort uit die ene schande. Een cultuur van de woede die continu zoekt naar redenen om boos te zijn, om de schuld van het eigen falen bij anderen te leggen, en elke verandering tegenwerkt. Zelfs onze sugar_7loe is boos. Boos vanwege de angst die de tolerante westerse wereld haar doet voelen. Angst dat alles waarin ze gelooft, volstrekt niks betekent. Dat is de ummah de dag van vandaag. Een boze, bange massa van 1400 jaar oud, doorspekt met tribalisme en seksisme, die niet kan omgaan met de moderne, tolerante wereld van vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() De woede van de moslims wordt gekanaliseerd middels het conflict in Israël, maar conflicten in vb. Thailand of de Filipijnen, en overal waar zich noemenswaardige islamitische minderheden bevinden, tonen aan dat niet alleen joden of Amerikanen een probleem vormen.
De eigenlijke woede komt voort uit het besef dat hun cultuur failliet is. De cultus van eer en vernedering die in islamitische maatschappijen met de paplepel wordt ingegeven, zorgt met de regelmaat van een klok voor woedeuitbarstingen, of het nu om wat cartoons, een filmpje, een pauselijke uitspraak of een lerares in Khartoum gaat die een leerling toestaat dat deze zijn teddybeer Mohammed noemt. De islam verliest de strijd tegen de moderniteit, en elke bomaanslag is daar het trieste bewijs van.
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel zo dat door het regime in Iran, de meeste Iraniërs die ik ken een hekel hebben aan religie EN aan het regime. anderzijds hebben ze ook een hekel aan het Shah-regime EN aan de buitenlandse politiek van de VS. Het zijn intelligente mensen, bvb. betreffende Pakistan weten ze heel goed dat de VS het land verkloot hebben, en ze weten ook heel goed dat de VS Saddam eerst steunden en nadien de oorlog verklaarden. Natuurlijk zijn in het buitenland studerende Iraniërs niet representatief. Ze weten heel goed dat de conservatieve meerderheid op het platteland het regime steunt en dat daarom een revolutie zoals in Egypte onwaarschijnlijk is. Net zoals in de VS het conservatieve platteland de republiekeinen steunt en elke grondige hervorming van het VS stelsel onmogelijk maakt.(vergelijking die Iraanse studenten zelf graag maken) Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2011 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar doelde ik niet op.
![]() |
![]() |