Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 16:58   #181
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Ik krijg koude rillingen van deze discussie, het aan banden leggen van de vrijheid van meningsuiting vormt het fundament van elke totalitaire samenleving, diegene die daaraan willen raken vormen een levensbedreigend gevaar.
Ben ik het mee eens.
Vandaar dat ik het met de regelmaat van de klok aanklaag.
Oud 25 augustus 2011, 17:07   #182
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ben ik het mee eens.
Vandaar dat ik het met de regelmaat van de klok aanklaag.
En dat "aanklagen" doe jij door mensen die een afwijkende mening ten opzichte van de jouwe er op na houden, te willen muilkorven...
Oud 25 augustus 2011, 20:57   #183
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik doe dan ook een oproep om op te houden met het recht op vrije meningsuiting permanent te ondermijnen door met halve waarheden,pertinente leugens en valse forumklachten andersdenkenden te belasteren met racisme...
Tja.. ik vind het nu toch ook wel wat vreemd worden..juist deze forummers die helemaal geen andere meningen dulden beweren ook het recht op een vrije mening hoog in het vaandel te dragen en zelfs te beschermen..dat is toch wel een pijnlijke spreidstand tussen wat je doet en wat je zegt?
Want ondertussen wordt wie een andere mening heeft bekogeld met stropoppen of beledigingen over racisme..ik begrijp het dus niet meer zo goed...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 21:13   #184
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja.. ik vind het nu toch ook wel wat vreemd worden..juist deze forummers die helemaal geen andere meningen dulden beweren ook het recht op een vrije mening hoog in het vaandel te dragen en zelfs te beschermen..dat is toch wel een pijnlijke spreidstand tussen wat je doet en wat je zegt?
Want ondertussen wordt wie een andere mening heeft bekogeld met stropoppen of beledigingen over racisme..ik begrijp het dus niet meer zo goed...
Ik denk dat je het niet zo goed begrepen hebt alice.

Volgens de forummers die jij bedoelt, heb jij wel degelijk recht op vrije meningsuiting, zolang dat maar ook hún mening is. Dan mag jij jouw mening vrij uiten, zo veel en zo vaak als je maar wil. Maar waag het niet een andere dan de door hen voorgeschreven mening te hebben, want dan ga je namelijk voor de bijl en word je "racisme" e.d. verweten.

Die lui zijn met andere woorden net zo democratisch als het "demokratisch" in "Deutsche Demokratische Republik". En ze gedragen zich net zo als de beruchte Stasi van weleer.
Oud 25 augustus 2011, 21:19   #185
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik denk dat je het niet zo goed begrepen hebt alice.

Volgens de forummers die jij bedoelt, heb jij wel degelijk recht op vrije meningsuiting, zolang dat maar ook hún mening is. Dan mag jij jouw mening vrij uiten, zo veel en zo vaak als je maar wil. Maar waag het niet een andere dan de door hen voorgeschreven mening te hebben, want dan ga je namelijk voor de bijl en word je "racisme" e.d. verweten.

Die lui zijn met andere woorden net zo democratisch als het "demokratisch" in "Deutsche Demokratische Republik". En ze gedragen zich net zo als de beruchte Stasi van weleer.
Dus voor hen houdt vrije meningsuiting in dat je het met hen eens bent, dat is dan gewoon een totalitaire dictatuur toch?
Wat heeft dat met vrije meningsuiting te maken? Niets lijkt me zo.. dus beweren dat je dit verdedigt om vervolgens geen andere meningen toe te staan, is dat niet een spreidstand die op den duur pijnlijk moet worden?
Oud 25 augustus 2011, 21:24   #186
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus voor hen houdt vrije meningsuiting in dat je het met hen eens bent, dat is dan gewoon een totalitaire dictatuur toch?
Wat heeft dat met vrije meningsuiting te maken? Niets lijkt me zo.. dus beweren dat je dit verdedigt om vervolgens geen andere meningen toe te staan, is dat niet een spreidstand die op den duur pijnlijk moet worden?
Die spreidstand wordt pas ècht pijnlijk als de rollen ooit omgekeerd zullen zijn, die muilkorfwetten die ze nu zo graag willen invoeren, door geen kritiek te mogen uiten op 'bepaalde' dingen die mank lopen in de maatschappij te verbieden/onder de mat schuiven/met de mantel der liefde bedekken, en als 'racisme' af te doen, als 'n boemerang in eigen gezicht ontploft.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 21:34   #187
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Correct. Dat moet ook erg zeer doen, zo'n spreidstand waarbij je van je kruis tot aan je kin in tweeën gereten wordt: mooie woorden over democratie en vrije meningsuiting, maar intussen wel gewoon de totalitaire dictatuur bepleiten.
Oud 25 augustus 2011, 21:51   #188
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correct. Dat moet ook erg zeer doen, zo'n spreidstand waarbij je van je kruis tot aan je kin in tweeën gereten wordt: mooie woorden over democratie en vrije meningsuiting, maar intussen wel gewoon de totalitaire dictatuur bepleiten.
Pas op hoor want voor u het weet heeft u een stropop gefabriceerd of doet u aan racisme, u weet het zelf niet maar toch doet u dat! Daarom zijn de anderen hier , om u daaraan te herinneren! Lief he?
Oud 25 augustus 2011, 22:03   #189
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Pas op hoor want voor u het weet heeft u een stropop gefabriceerd of doet u aan racisme, u weet het zelf niet maar toch doet u dat! Daarom zijn de anderen hier , om u daaraan te herinneren! Lief he?
Ja, dat paternalisme en die bemoeizucht van links is aandoenlijk lief en verder helemaal niet irritant en overbodig of zo. Gelukkig maar dat er, ook hier op dit forum, Grote Roergangers zijn die ons keurig in het gareel willen houden en wel voor ons zullen denken, zodat we dat zelf niet meer hoeven doen.
Oud 25 augustus 2011, 22:06   #190
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

ahuramazda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat paternalisme en die bemoeizucht van links is aandoenlijk lief en verder helemaal niet irritant en overbodig of zo.
Een klein beetje neerbuigend en naast de kwestie, niet?

- F. Nietzsche

Laatst gewijzigd door ahuramazda : 25 augustus 2011 om 22:07.
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 22:16   #191
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht

Hoezo?
Sommige forummers zijn heel duidelijk in de bedoeling van hun aanwezigheid, het bestrijden van racisme en zo, en wanneer zij vinden dat u dit doet dan is dat zo, punt...
Ironie en spot zijn niet neerbuigend bedoeld, we gaan juist uit van allemaal goede bedoelingen... het loopt wat mank maar vast allemaal goed bedoeld hoor!
Oud 25 augustus 2011, 22:18   #192
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

Neerbuigend? Natuurlijk, en dat is ook de bedoeling, want het is net zo neerbuigend als het paternalisme van links dat ik hiermee wil aanklagen.

Naast de kwestie is het echter niet, als je de voorafgaande posts in de discussie tenminste gevolgd hebt.
Oud 25 augustus 2011, 22:38   #193
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Neerbuigend? Natuurlijk, en dat is ook de bedoeling, want het is net zo neerbuigend als het paternalisme van links dat ik hiermee wil aanklagen.

Naast de kwestie is het echter niet, als je de voorafgaande posts in de discussie tenminste gevolgd hebt.
pot
zwart
...

- F. Nietzsche
Oud 25 augustus 2011, 23:04   #194
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Over vrije meningsuiting en spreidstand gesproken, was jij niet degene die van de hoofddoekjes af wilde hier?

Want jij wist wel voor anderen wat dat lapje stof betekende toch?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 23:15   #195
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
pot
zwart
...
Nee hoor. Eerder:

Neus.
Feiten.
Drukken.
Oud 25 augustus 2011, 23:27   #196
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Eerder:

Neus.
Feiten.
Drukken.
Het westen heeft minstens evenveel bloed aan de handen als de islam. Doen alsof zij slechter zijn dan wij is gewoon pure hypocrisie. Voor elk voorbeeld dat jij ophaalt over hen, halen zij een op over ons.

Dat zijn de feiten. Ruik er maar eens aan.

- F. Nietzsche
Oud 25 augustus 2011, 23:48   #197
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Het westen heeft minstens evenveel bloed aan de handen als de islam. Doen alsof zij slechter zijn dan wij is gewoon pure hypocrisie. Voor elk voorbeeld dat jij ophaalt over hen, halen zij een op over ons.

Dat zijn de feiten. Ruik er maar eens aan.
Ik heb geen idee waar jij het opeens over hebt, want de discussie hier ging de laatste pagina over de spreidstand van links t.a.v. vrije meningsuiting en democratie, en jij begint opeens over de islam en het westen te wauwelen.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 25 augustus 2011 om 23:48.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 00:08   #198
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb geen idee waar jij het opeens over hebt, want de discussie hier ging de laatste pagina over de spreidstand van links t.a.v. vrije meningsuiting en democratie, en jij begint opeens over de islam en het westen te wauwelen.
Even alles terug gelezen. Ik dacht dus in een andere draad te zitten. Excuseer mij. Ironisch dat ik net bevestigd heb wat je zei over dat paternalisme en die bemoeizucht. I'll try to keep it in mind.

- F. Nietzsche

Laatst gewijzigd door ahuramazda : 26 augustus 2011 om 00:13.
Oud 26 augustus 2011, 00:12   #199
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Over vrije meningsuiting en spreidstand gesproken, was jij niet degene die van de hoofddoekjes af wilde hier?

Want jij wist wel voor anderen wat dat lapje stof betekende toch?
Ik wil niet van hoofddoeken af, vrouwen hebben het recht ervoor te kiezen, ookal vind ik een hoofddoek de guillotine van vrouwenrechten, daarom vind ik dat scholen en werkgevers het recht hebben om hoofddoeken niet toe te laten,je hoeft je namelijk niet te onderscheiden op werkvloer of school, evenmin kun je daar de boodschap uitdragen jezelf verantwoordelijk te houden voor mannelijk seksueel gedrag want daar gaat dat " lapje stof" namelijk over, en je bent en blijft ook zonder lapjes moslima ookal zijn er die graag wijsmaken van niet.
Hoezo? Die mening mag ik toch hebben of niet?
Dit is trouwens een discussieforum, zie niet in waarom ik mijn standpunt niet zou mogen verkondigen, net zoals jij dit mag over rappers, Van Gheluwe, witteboord criminaliteit, klootjesvolk of andere onderwerpen die je nauw aan het hart liggen!

Laatst gewijzigd door alice : 26 augustus 2011 om 00:14.
Oud 26 augustus 2011, 00:15   #200
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even alles terug gelezen. Ik dacht dus in een andere draad te zitten. Excuseer mij. Ironisch dat ik net bevestigd heb wat je zei over dat paternalisme en die bemoeizucht. I'll try to keep it in mind.
Voila se meer moet dat niet zijn!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be