![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Staatssecretaris
|
![]() Raf heeft 100% gelijk in deze kwestie.
Stierengevechten zijn barbaars. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Miljarden dieren kweken en slachten voor consumptie , met de bijbehorende druk op grond&waterresources en ecologie (CO2), dat is natuurlijk NIET wreed en achterlijk.
Het is in elk geval hypocriet je daaraan te blijven bezondigen maar wel tegen stierengevechten te zijn. En dan heb je nog de wrede religieuze offer-rituelen die ook overal zouden moeten afgeschaft worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het negatieve impact ervan is honderduizenden keer die van de wrede stierenvechterij Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2012 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een stier is gemaakt om te vechten tegen een andere stier. Net zoals een muscusos-stier gemaakt is om te vechten tegen een andere muscusos-stier. Eigenlijk is het stierengevecht een beschaafde vorm van de Romeinse spelen waarbij beren aan giraffen werden gebonden, of beren aan stieren, alle combinaties werden uitgeprobeerd. Om eens te zien wat dat zou geven. Leeuwen en mensen, luitspelende maagden op een vlotje in het Colosseum (kon onder water gezet worden) die ws dachten dat ze meededen aan 'Rome has talent', waarbij het vlotje zonk en de krokodillen dan iets mochten doen. Surprise effect en hilariteit alom. Toen hadden ze de Champions League en de UEFA nog niet. Maar nu? Gebruik een stier voor zijn zaad en laat het beest verder met rust. Slacht het op een deftige manier als het moet. Maar ga geen lol trappen uit het feit dat het beest gedesoriënteerd reageert op bedreigende bewegingen in een ruimte waar het niet uit kan ontsnappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de slachting en de kweek van vleesdieren verre van perfect is, dat jij dit als een argument kan gebruiken om de stierengevechten goed te praten. Want als je die goedpraat, dan dien je de hanengevechten goed te praten, en ook de hond-en beer gevechten die nog steeds in de Balkan clandestien plaatsvinden, en de hondengevechten in Rusland en wie weet waar nog (ws nog in Engeland). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In onze multicultuur willen we dus de Spaanse er niet bij, als ik het goed begrijp? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies wat ik jou probeerde duidelijk te maken, schatje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is het alleszins ook duidelijk.
Er is een groot verschil tussen het slachten van een dier op een fatsoenlijke wijze zodat het lijden zo minimaal als mogelijk gehouden wordt, en het slachten van een stier in een arena, waarbij men het dier eerst tracht te vermoeien, dan te doen bloeden tot zijn bloeddruk zo laag is dat hij op zijn poten staat te zwalpen, om hem dan met één dolksteek te doden. Ik moet simpelweg niet weten van mensen die er plezier in vinden om een dier te doden. Zodoende ben ik erg opgetogen met het verbod dat Catalonië recent aangenomen heeft. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begint met diervriendelijkheid, om uiteindelijk het eten van vlees in vraag te stellen. Weet wat je wilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je nooit rattevergif gestrooid? Of mierengif? Zijn ook dieren hoor. Mensen zijn zo'n pussy's tegenwoordig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zich beroepen op het plezier hebben in doden van dieren is totaal misplaatst. |
|
![]() |
![]() |