Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2012, 08:03   #181
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Raf heeft 100% gelijk in deze kwestie.

Stierengevechten zijn barbaars.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 09:38   #182
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zapatero heeft stierengevechten ondergebracht bij het Ministerie van Cultuur van Spanje.
Zo is het beschermd als erfgoed. Catalonië had stierengevechten verboden. In Canarias zijn er ook geen.

Dierenrechten-activisten zullen sip kijken

http://www.guardian.co.uk/world/2011...tic-discipline
Stierengevechten zouden moeten worden afgeschaft. Als dit deeluitmaakt van een cultuur, dan hebben we het over een achterlijke cultuur waar boereleute primeert. Arme Spanjaarden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 10:35   #183
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Frankrijk heeft stierengevechten nu ook erkend als cultureel erfgoed, deze week.

Arme Fransen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 10:42   #184
eno2
Banneling

Standaard

Miljarden dieren kweken en slachten voor consumptie , met de bijbehorende druk op grond&waterresources en ecologie (CO2), dat is natuurlijk NIET wreed en achterlijk.

Het is in elk geval hypocriet je daaraan te blijven bezondigen maar wel tegen stierengevechten te zijn.

En dan heb je nog de wrede religieuze offer-rituelen die ook overal zouden moeten afgeschaft worden.
Oud 4 oktober 2012, 11:00   #185
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Miljarden dieren kweken en slachten voor consumptie , met de bijbehorende druk op grond&waterresources en ecologie (CO2), dat is natuurlijk NIET wreed en achterlijk.

Het is in elk geval hypocriet je daaraan te blijven bezondigen maar wel tegen stierengevechten te zijn.

En dan heb je nog de wrede religieuze offer-rituelen die ook overal zouden moeten afgeschaft worden.
Waarom altijd zo melodramatisch, in plaats van zich te beroepen op rationele argumenten zoals dieren- of mensenrechten ? In Mechelen heb ik nog geen enkel stierengevecht meegemaakt.
Oud 4 oktober 2012, 15:58   #186
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom altijd zo melodramatisch, in plaats van zich te beroepen op rationele argumenten zoals dieren- of mensenrechten ? In Mechelen heb ik nog geen enkel stierengevecht meegemaakt.
Het is niet melodramatisch, het is een echt drama op alle vlakken, die kweek&slacht&vleeseterij
Het negatieve impact ervan is honderduizenden keer die van de wrede stierenvechterij

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2012 om 16:01.
Oud 4 oktober 2012, 16:02   #187
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Raf heeft 100% gelijk in deze kwestie.

Stierengevechten zijn barbaars.

Fred.
Hoogcultureel barbaars
Oud 4 oktober 2012, 16:10   #188
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niets.

Het is gewoon de reden van zijn bestaan. Hij is er speciaal voor gekweekt.

Een stier is gemaakt om te vechten tegen een andere stier.

Net zoals een muscusos-stier gemaakt is om te vechten tegen een andere muscusos-stier.

Eigenlijk is het stierengevecht een beschaafde vorm van de Romeinse spelen waarbij beren aan giraffen werden gebonden, of beren aan stieren, alle combinaties werden uitgeprobeerd. Om eens te zien wat dat zou geven. Leeuwen en mensen, luitspelende maagden op een vlotje in het Colosseum (kon onder water gezet worden) die ws dachten dat ze meededen aan 'Rome has talent', waarbij het vlotje zonk en de krokodillen dan iets mochten doen. Surprise effect en hilariteit alom.

Toen hadden ze de Champions League en de UEFA nog niet.

Maar nu?

Gebruik een stier voor zijn zaad en laat het beest verder met rust. Slacht het op een deftige manier als het moet.
Maar ga geen lol trappen uit het feit dat het beest gedesoriënteerd reageert op bedreigende bewegingen in een ruimte waar het niet uit kan ontsnappen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 16:18   #189
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoogcultureel barbaars
Neen. Gewoon laag bij de gronds barbaars.

Fred.
Oud 4 oktober 2012, 16:19   #190
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Zoek eens via google op Galgueros - Galgo's . Zij kweken hun honden ook voor specifieke doeleinden. Is dit dan ook de reden van hun bestaan en gerechtvaardigd ?

Indien je nog niet overtuigd zou zijn dan nodig ik je hier bij mij thuis uit om de littekens van m'n honden eens te komen bekijken van dichtbij.
Je bent me voor! Van de Spaanse mentaliteit gesproken. Ik wilde het ook al aanhalen. Goed dat jij het gedaan hebt, want ik heb geen foto's.
Oud 4 oktober 2012, 16:23   #191
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Maar ga geen lol trappen uit het feit dat het beest gedesoriënteerd reageert op bedreigende bewegingen in een ruimte waar het niet uit kan ontsnappen.
Zo is dat. Wie dit doet als mens, verlaagt zich tot een niveau onder dat van een dier. Het is gewoon puur sadisme.

Fred.
Oud 4 oktober 2012, 16:23   #192
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee ze worden gekweekt voor de slacht en de consumptie in diermishandelende exploitatie gedurende hun levensloop.

Kansloos gedood voor de consumptie worden ze in elk geval. Is dat soms diervriendelijk?

Stieren krijgen loop en ruimte om ze in de allerbeste optimale conditie te brengen hun leven door en krijgen een exeptionele kans hun slachter te grazen te nemen.

Deelnemen aan de consumptie van miljarden dieren als vleeseter maar opkomen tegen een paar duizenden slachtingen om een duizendjarige traditie verder te zetten, dat noem ik hypocriet. Laat het protest over aan zij die geen gedode dieren consumeren.
Dat is helemaal niet hypocriet want de vleeskweek op grote schaal kan ook beter, en er worden stilaan meer en meer maatregelen genomen.

Het is niet omdat de slachting en de kweek van vleesdieren verre van perfect is, dat jij dit als een argument kan gebruiken om de stierengevechten goed te praten. Want als je die goedpraat, dan dien je de hanengevechten goed te praten, en ook de hond-en beer gevechten die nog steeds in de Balkan clandestien plaatsvinden, en de hondengevechten in Rusland en wie weet waar nog (ws nog in Engeland).
Oud 4 oktober 2012, 16:23   #193
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Een stier is gemaakt om te vechten tegen een andere stier.

Net zoals een muscusos-stier gemaakt is om te vechten tegen een andere muscusos-stier.

Eigenlijk is het stierengevecht een beschaafde vorm van de Romeinse spelen waarbij beren aan giraffen werden gebonden, of beren aan stieren, alle combinaties werden uitgeprobeerd. Om eens te zien wat dat zou geven. Leeuwen en mensen, luitspelende maagden op een vlotje in het Colosseum (kon onder water gezet worden) die ws dachten dat ze meededen aan 'Rome has talent', waarbij het vlotje zonk en de krokodillen dan iets mochten doen. Surprise effect en hilariteit alom.

Toen hadden ze de Champions League en de UEFA nog niet.

Maar nu?

Gebruik een stier voor zijn zaad en laat het beest verder met rust. Slacht het op een deftige manier als het moet.
Al goed dat de Marokkaanse cultuur geen stierengevecht kent, anders mocht je er niets over zeggen wegens racisme.

In onze multicultuur willen we dus de Spaanse er niet bij, als ik het goed begrijp?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 16:28   #194
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al goed dat de Marokkaanse cultuur geen stierengevecht kent, anders mocht je er niets over zeggen wegens racisme.

In onze multicultuur willen we dus de Spaanse er niet bij, als ik het goed begrijp?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 16:37   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Stop nu maar met trollen liefje.
Oud 4 oktober 2012, 16:41   #196
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop nu maar met trollen liefje.
Precies wat ik jou probeerde duidelijk te maken, schatje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 16:41   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is het alleszins ook duidelijk.
Er is een groot verschil tussen het slachten van een dier op een fatsoenlijke wijze zodat het lijden zo minimaal als mogelijk gehouden wordt,
en het slachten van een stier in een arena, waarbij men het dier eerst tracht te vermoeien, dan te doen bloeden tot zijn bloeddruk zo laag is dat hij op zijn poten staat te zwalpen, om hem dan met één dolksteek te doden.

Ik moet simpelweg niet weten van mensen die er plezier in vinden om een dier te doden.

Zodoende ben ik erg opgetogen met het verbod dat Catalonië recent aangenomen heeft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 16:45   #198
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet melodramatisch, het is een echt drama op alle vlakken, die kweek&slacht&vleeseterij
Het negatieve impact ervan is honderduizenden keer die van de wrede stierenvechterij
Je ondergraaft je eigen stelling, beginpost.
Je begint met diervriendelijkheid, om uiteindelijk het eten van vlees in vraag te stellen.
Weet wat je wilt.
Oud 4 oktober 2012, 16:49   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is een groot verschil tussen het slachten van een dier op een fatsoenlijke wijze zodat het lijden zo minimaal als mogelijk gehouden wordt,
en het slachten van een stier in een arena, waarbij men het dier eerst tracht te vermoeien, dan te doen bloeden tot zijn bloeddruk zo laag is dat hij op zijn poten staat te zwalpen, om hem dan met één dolksteek te doden.

Ik moet simpelweg niet weten van mensen die er plezier in vinden om een dier te doden.

Zodoende ben ik erg opgetogen met het verbod dat Catalonië recent aangenomen heeft.

.
Je wordt oud.

Heb je nooit rattevergif gestrooid? Of mierengif? Zijn ook dieren hoor.

Mensen zijn zo'n pussy's tegenwoordig.
Oud 4 oktober 2012, 16:50   #200
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Toen het nog mocht. Een varken slachten thuis had een meerwaarde. Vlees voor het ganse jaar.

Zich beroepen op het plezier hebben in doden van dieren is totaal misplaatst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be