Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 augustus 2011, 23:52   #181
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik heb je Vlaamse zenders genoemd die bijna 100 % Engelstalig zijn.
Daar moet mijn Franstalige buurman heel hard om lachen.

Kun jij mij nu zenders geven in Vlaanderen die Nederlandse muziek uitzenden?

Want volgens jou wil de Vlaamse overheid dat Nederlands de taal is in Vlaanderen.
Ik ga u citeren:

Citaat:
Vlaamse tv > 85 % Engels
De zenders die gij noemde zenden geen enkel programma uit dat zelfs maar ooit in de top 10 van meest bekeken programma's behoort.

Op basis van uw zenders kan ik gemakkelijk aantonen dat "Franse TV > 90% Engels" maar tegelijkertijd ook "Franse TV >90% arabisch" is.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 18 augustus 2011, 23:56   #182
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Allemaal,.... welke franstalige zenders spelen muziek van eigen bodem? Juist ja de muziek die men daar draait komt bijna allemaal uit Frankrijk.
Franstaligen zijn dan ook geen racisten.
Het maakt niet uit waar de muziek vandaan komt, als het maar Franstalig is.
Men heeft daar quota (>50%) voor.

De Vlamingen hebben ook quota (voor de radiostations) maar dan op basis van ras (voor hun radiostations). Het moet > 25 % een Vlaams product zijn. En is dus bijna altijd in Engels of Frans (Axele Red!), vrijwel nooit in het Nederlands.

Nederlandse cultuur is ongewenst in Vlaanderen door de overheid. Een hard feit.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 19 augustus 2011, 06:53   #183
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Franstaligen zijn dan ook geen racisten.
Het maakt niet uit waar de muziek vandaan komt, als het maar Franstalig is.Men heeft daar quota (>50%) voor.

De Vlamingen hebben ook quota (voor de radiostations) maar dan op basis van ras (voor hun radiostations). Het moet > 25 % een Vlaams product zijn. En is dus bijna altijd in Engels of Frans (Axele Red!), vrijwel nooit in het Nederlands.

Inderdaad, ze kunnen niet genieten van een andere taal, want daarvoor zijn ze te stom.
En dat gaan ze de vermommen als "trots op hun taal". Klinkt beter dan "te dom, of te bekrompen om een andere taal te leren" hé? En om dat ter ondersteunen, proberen ze dan aan te tonen dat de vlaming niet trots is op zijn taal.
Wat je daarmee bewijst is dat de vlaming NIET te stom is om een andere taal te apprecieren.
En nog: dat de waal zich zelfs komt moeien in vlaanderen met dingen waar ze geen zaken mee hebben en geen bal van afweten.
Bewijs te meer voor een goeie staatshervorming die de vlaming van de bemoeizucht van de waalse politici afhelpt.

Als de vlamingen morgen allemaal esperanto gaan spreken, dan nog hebben we die staatshervorming nodig. Dus kom aub terug tot de essentie van het debat, en stop met discussieren over de excuses van de walen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 augustus 2011 om 06:54.
Travis66 is offline  
Oud 19 augustus 2011, 07:11   #184
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wat mij hier en in zo vele discussies opvalt, is het overdreven belang dat er gegeven wordt aan muziek.

ja, muziek is belangrijk en nodig en kan mooi zijn enz enz enz.

maar om daar de enigste uiting van cultuur van te maken???? voor mij komt muziek ver achter literatuur, zéér ver zelf. en zo zullen anderen beeldende kunst of ik weet niet wat allemaal belangrijker vinden dan muziek.

ik kan begrijpen dat dit voor sommige zéér belangrijk is, volledig respect voor, maar projecteer je eigen wil niet op die van anderen aub.
Oud 19 augustus 2011, 07:16   #185
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pak es een pen en papier en kijk naar bv Jim, MTV Vlaanderen, en Vitaya.

Maar andere (door mij nog buiten beschouwing gelaten) 'Vlaamse' kanalen op de Brusselse netwerken zijn: Dutch-subtitled versions of Nick Jr., Jetix, Boomerang, Cartoon Network, Eurosport, National Geographic Channel, Sci Fi Channel, Travel Channel, 13th Street, Hallmark Channel, TCM, MGM Movie Channel, Star!, Zone Club, the History Channel, Animal Planet.

De grootste Nederlandstalige tv zender RTL is dan weer verboden in Vlaanderen en Brussel.

ok, nu heb je je echt wel onsterfelijk belachelijk gemaakt. die zenders hebben samen met 2-3% van het marktaandeel.
Oud 19 augustus 2011, 08:18   #186
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

't Is echt een idée fixe bij die man, ik denk niet dat ik hem al over iets anders heb zien posten. Wat hij daar zegt over de Nederlandse televisie is anders wel terecht - wij zouden die zenders ook moeten kunnen ontvangen, en omgekeerd. Dat zou zeer nuttig om het Nederlandse taalgebied verder te verenigen en te bestendigen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 19 augustus 2011, 08:34   #187
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat mij hier en in zo vele discussies opvalt, is het overdreven belang dat er gegeven wordt aan muziek.

maar om daar de enigste uiting van cultuur van te maken???? voor mij komt muziek ver achter literatuur, zéér ver zelf. en zo zullen anderen beeldende kunst of ik weet niet wat allemaal belangrijker vinden dan muziek.

ik kan begrijpen dat dit voor sommige zéér belangrijk is, volledig respect voor, maar projecteer je eigen wil niet op die van anderen aub.
dat is alleen maar Eberhardje die elk draadje komt vergallen door over muziek te beginnen.
Zet het op "negeren" en het probleem is opgelost.

Zelf vind ik het een schande dat we amper NED 1 / NED 2 / NED 3 kunnen ontvangen en verder geen Nederlandse zenders. Het aanbod franstalige zenders komt me de strot uit.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 augustus 2011 om 08:36.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 19 augustus 2011, 08:43   #188
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor mij is het zelfs nog straffer, de vlaamse cultuur interesseert me totaal niet. Ik lees geen boeken van Vlaamse schrijvers, en ik koop al zeker geen vlaamse muziek. Het enige dat ik nog kan appreciëren is de vlaamse film.
Als ik Vlaams nationalist ben dan is het zeker niet voor de cultuur, dus ik laat deze discussie dan ook gaarne over aan degenen die het wel appreciëren. Maar als er een quota van 50% komt voor nederlandstalige muziek op pakweg studio brussel, dan luister ik daar niet meer naar.
Om aan zo'n hoog quota te komen kunnen ze niet anders dan regelmatig hetzelfde te spelen, en gaat men zeker de vlaamse schlagers ook gaan spelen. Sorry, maar daar pas ik voor. Het gemiddelde doelpubliek voor een Laura Lyn of een Christophe bevind zich niet bij studio brussel. En dan mogen zij grote verkoopcijfers hebben dat veranderd daar niets aan.
Een quote van 50% begint op indoctrinatie te lijken.
En gij zult Laura Lyn goede muziek vinden, ....

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 augustus 2011 om 08:48.
stuyckp is offline  
Oud 19 augustus 2011, 08:43   #189
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nu is BHV ineens niet meer zo'n belangrijk thema ?
BHV is belangrijk maar moet / mag niets kosten aan de Vlamingen.
Oud 19 augustus 2011, 08:44   #190
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

ok, nu heb je je echt wel onsterfelijk belachelijk gemaakt. die zenders hebben samen met 2-3% van het marktaandeel.
²

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 19 augustus 2011, 08:46   #191
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat is alleen maar Eberhardje die elk draadje komt vergallen door over muziek te beginnen.

Zelf vind ik het een schande dat we amper NED 1 / NED 2 / NED 3 kunnen ontvangen en verder geen Nederlandse zenders. Het aanbod franstalige zenders komt me de strot uit.
In mijn jeugd was er alleen NED1, NED2 en dan de BRT. Ik denk dat ik meer naar de nederlande zenders heb gekeken dan naar de BRT. Ik herinner me Veronica en zo, maar dat is dacht ik een betaal zender geworden. Het media landschap is in NL duchtig veranderd. Net als hier overigens.
Nu kijk ik bijna nooit naar de nederlandse zenders. Voor zover ik al tv kijk. Die human interest reportages en continue voyeurisme in andermans problemen gaat echt te ver.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 augustus 2011 om 08:47.
stuyckp is offline  
Oud 19 augustus 2011, 08:47   #192
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Dus in 1970 was er nog cijnskiesrecht in België ?

Wie is er zich hier belachelijk aan het maken...
Jij natuurlijk. Je hebt het over de staatshervormingen. Moest je het nog niet weten, er zijn er 5 geweest. De eerste in 70. Daar is het concept van de alarmbelprocedure ontstaan. Niet in 1 van de laatste. Ga ergens anders de kleuter gaan spelen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 19 augustus 2011, 08:49   #193
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Voor mij is het zelfs nog straffer, de vlaamse cultuur interesseert me totaal niet. Ik lees geen boeken van Vlaamse schrijvers, en ik koop al zeker geen vlaamse muziek. Het enige dat ik nog kan appreciëren is de vlaamse film.
Als ik Vlaams nationalist ben dan is het zeker niet voor de cultuur, dus ik laat deze discussie dan ook gaarne over aan degenen die het wel appreciëren. Maar als er een quota van 50% komt voor nederlandstalige muziek op pakweg studio brussel, dan luister ik daar niet meer naar.
Om aan zo'n hoog quota te komen kunnen ze niet anders dan regelmatig hetzelfde te spelen, en gaat men zeker de vlaamse schlagers ook gaan spelen. Sorry, maar daar pas ik voor. Het gemiddelde doelpubliek voor een Laura Lyn of een Christophe bevind zich niet bij studio brussel. En dan mogen zij grote verkoopcijfers hebben dat veranderd daar niets aan.
Dat vind ik dan ook weer een foute houding. Als men geen enkele interesse heeft in de eigen cultuurproducten, hoe kan men dan verwachten dat anderen respect hebben voor die cultuur? Vlaanderen is gericht op de wereld en dat is positief, maar qua tastbare cultuurproducten dreigen we wel een beetje een vrij-zwevend aanhangseltje van de Angelsaksische wereld te worden.

Zeker dat idee dat Nederlandstalige muziek automatisch Laura Lynn-achtig moet zijn, stoort mij. De Heideroosjes zijn toch niet belachelijker dan Janez Detd? Integendeel, van die ultra-Amerikaanse nasale zang bij laatstgenoemde moet ik niets weten.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 19 augustus 2011 om 08:49.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 19 augustus 2011, 08:59   #194
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dat vind ik dan ook weer een foute houding. Als men geen enkele interesse heeft in de eigen cultuurproducten, hoe kan men dan verwachten dat anderen respect hebben voor die cultuur? Vlaanderen is gericht op de wereld en dat is positief, maar qua tastbare cultuurproducten dreigen we wel een beetje een vrij-zwevend aanhangseltje van de Angelsaksische wereld te worden.

Zeker dat idee dat Nederlandstalige muziek automatisch Laura Lynn-achtig moet zijn, stoort mij. De Heideroosjes zijn toch niet belachelijker dan Janez Detd? Integendeel, van die ultra-Amerikaanse nasale zang bij laatstgenoemde moet ik niets weten.
Interesse kan je niet dwingen. Smaken verschillen. De Heideroosjes kan ik trouwens wel appreciëren en passen wel op stubru. Van mij mag er voor mijn part wel een puur vlaams/nederlandtalige zender komen.
Respect en interesse zijn 2 totaal verschillende dingen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 augustus 2011 om 09:02.
stuyckp is offline  
Oud 19 augustus 2011, 09:02   #195
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

http://www.tv-vlaanderen.be/uploaded...VLAANDEREN.pdf

Behalve SBS 6 vind ik het Nederlandse aanbod van TV vlaanderen wel meevallen. Nu goed, verder dan national geographic ga ik nu ook weer niet

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 19 augustus 2011, 09:03   #196
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zou U er beter niet naar streven dat er voor ons land een meerderhedenverdrag wordt opgesteld?
Of vindt U het normaal dat meerderheden hier minder zijn dan bepaalde minderheden?
2
Oud 19 augustus 2011, 09:03   #197
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn jeugd was er alleen NED1, NED2 en dan de BRT. Ik denk dat ik meer naar de nederlande zenders heb gekeken dan naar de BRT. Ik herinner me Veronica en zo, maar dat is dacht ik een betaal zender geworden. Het media landschap is in NL duchtig veranderd. Net als hier overigens.
Nu kijk ik bijna nooit naar de nederlandse zenders. Voor zover ik al tv kijk. Die human interest reportages en continue voyeurisme in andermans problemen gaat echt te ver.
2
Oud 19 augustus 2011, 09:04   #198
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
12/7 Van afrika tot in amerika, ...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 19 augustus 2011, 09:05   #199
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij natuurlijk. Je hebt het over de staatshervormingen. Moest je het nog niet weten, er zijn er 5 geweest. De eerste in 70. Daar is het concept van de alarmbelprocedure ontstaan. Niet in 1 van de laatste. Ga ergens anders de kleuter gaan spelen.
Dude.

Leer anders eens andere mensen hun posten begrijpend lezen voor ge terug komt. Gij zijt hier de kleuter aan het uithangen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 19 augustus 2011, 09:58   #200
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien. Maar wat mij opvalt is dat héél veel Nederlandstalige 'cultuur' (voor zover ik weet is cultuur méér dan alleen muziek & tv) gewoon afgrijselijke rommel is.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be