Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2011, 16:41   #181
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik weet dat niet; en ik doe daar dan ook geen (leugenachtige) uitspraken over; zoals sommige forummers hier aanwezig.
dus u bent onwetend, maar u eigent zich wel het recht toe om anderen van oneerlijkheid te beschuldigen? rare combinatie.

Citaat:
Werken
De studie van het Europees Migratie Netwerk toont ook aan waarom derdelanders naar hier komen. "Slechts 3% van de Marokkanen die in België een eerste verblijfsvergunning krijgen, komt hier om te werken, slechts 6% van de Turken en slechts 1% van de Congolezen of de Armeniërs. Daarnaast komt nog eens 6% van de Marokkanen om hier te studeren. Dat geldt ook voor 12% van de Turken, 10% van de Congolezen en 1% van de Armeniërs. Hoe anders is dat bij de Indiërs, waar 58% komt om te werken. Er is dus een groot verschil tussen de Afrikaanse en de Aziatische immigratie en daarmee zou een beleid rekening moeten houden", aldus nog Francken.
http://www.vandaag.be/binnenland/771...trekt-ook.html

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 september 2011 om 16:46.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 16:55   #182
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof de gepensioneerde in een gesloten asielcentrum wil gaan wonen.

Het is meer dan gratis bus en goedkoop treinabonnement.
Het is ook een sociaal tarief voor telefonie, een verhoogde teruggave van gezondheidskosten,...
als u minder heeft dan 1250 @ met uw gezin, heeft u gelijk.
diabetis moet zijn controle stiften zelf betalen wanneer behandeld met pillen.
dus eerst eens inlichtingen inwinnen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 16:57   #183
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik zou ook eens willen discuteren over het model dat ze in de eerste faze hier meer krijgen dan een gepensioneerde en VERBODEN worden om te werken, dan vraag ik mij af, hoe krijg je die mensen dan ooit nog aan de gang om te gaan werken voor 100euro meer ?
Niet
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 17:08   #184
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Alsof de gepensioneerde in een gesloten asielcentrum wil gaan wonen.
In een bejaardentehuis, woonzorgcentra of dergelijke zijn er doorgaans minder voorzieningen dan in een gesloten asielcentrum.
Of heb je het al meegemaakt dat ze in bejaardentehuizen tickets voor buitenlandse bands uitdelen misschien �* rato van 35 euro 't stuk?

En daar moeten de bejaarden voor betalen!!!!

Citaat:
Het is meer dan gratis bus en goedkoop treinabonnement.
Het is ook een sociaal tarief voor telefonie, een verhoogde teruggave van gezondheidskosten,...
Je overdrijft ernstig.

Denk overigens maar niet dat die verhoogde teruggave de verhoogde kosten van gezondheid en gezond blijven compenseren.

Maar die mensen uit uw asielcentrum, al zijn ze na honderd procedureslagen afgewezen, genieten van GRATIS KOSTENLOZE gezondheidszorg!!
Zelfs bijzondere eisen vormen geen enkel probleem (het ziekenhuis wil niet negatief in het daglicht komen te staan, en je weet hoe graag, hevig en snel die mensen amok beginnen te maken).
Oud 2 september 2011, 17:16   #185
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Niet allemaal.
Mensen die van hun leven niet buiten huis gewerkt hebben (en zo zijn er wel wat vrouwen die thuisbleven voor de kinderen, tussen de huidig gepensioneerden) krijgen ook dat minimumpensioen.
Ochgod... de meeste van die gepensioneerden lieve schat, hebben voor ons land gevochten in de oorlog!!!! Ze hebben ervoor gezorgd dat België overeind bleef, ze zijn gesneuveld voor uw en voor mijn toekomst, ze hebben een verzorgingsstaat geïnstalleerd waar je U tegen mag zeggen en waar de hele wereld jaloers op is aan de grote toeloop te zien, ...

De anderen waren ... boeren of andere kleine zelfstandigen (schoenmaker, slager, smit, café-uitbater, ... ik moet u hopelijk niet alle vroegere jobs gaan uitleggen hé). De man was dan degene die officieel werkte, maar de vrouwen hielpen achter de schermen even hard mee met koeien melken en weet ik wat...
Daarnaast ken ik heel wat vrouwelijke gepensioneerden die buitenshuis werkten! Of denkt u dat er vroeger geen verpleegkundigen, verzorgenden, poetsvrouwen, onderwijzeressen, opvoedsters, naaisters, kokkinnen, wasters, ... e.d. nodig waren misschien? Vergeet niet dat vroeger ook heel veel dingen met de hand gedaan werden die nu machinaal gebeuren, het fijner werk gebeurde dan door vrouwen (denk bv aan textiel).

Onze gepensioneerde vrouwen van nu waren niet zoals de allochtonen piepjonge of mid-life moeders die enkel thuis op hun gat zitten of liggen, Allah-broedmachine zijn en hun geloof belijden, dit terwijl ze zich zodanig tegoed doen aan al wat ze in de handen krijgen dat ze heel vaak obees zijn. De basale verzorging van hun kinderen is vaak bijzonder ondermaats (hoor ik jammergenoeg veel te vaak van mensen die hiermee in aanraking komen) en opvoeding ontbreekt volledig. Sla daar maar even de kranten voor open, als je twijfelt.

Als ik van u was zou ik eens spreken met iemand die in een asielcentrum werkt.
Of ga er zelf eens werken godbetert ... Een beetje meer voeling met de realiteit zou u niet misstaan.

Ga surplus aub eens langs in een bejaardentehuis en praat eens met de bewoners en hun levensverhaal te weten te komen, in plaats van die mensen af te doen al waren het profiteurs!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 september 2011 om 17:20.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 17:21   #186
Groentje-18

Standaard

Edit: de jonge generatie gepensioneerden bestaat trouwens in het overgrote merendeel der gevallen uit twee mensen die buitenshuis werkten!
Oud 2 september 2011, 18:32   #187
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dus u bent onwetend, maar u eigent zich wel het recht toe om anderen van oneerlijkheid te beschuldigen? rare combinatie.

http://www.vandaag.be/binnenland/771...trekt-ook.html
Ja, wat die cijfers betreft, ben ik onwetend.
Indien ik anderen van oneerlijkheid tot leugens beschuldig, dan weet ik wel waarom.

Heb je ook een link naar die studie van Europees Migratie Netwerk.
Ik zou willen weten hoe zij bepalen 'Komt hier om te werken".
Want in de weergave van "vandaag.be" heb ik niet zo veel vertrouwen; aangezien ze Turkije en Armenië in Afrika situeren, en ze voor Azië maar 1 land kunnen aanhalen om hun stelling te staven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 19:21   #188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In een bejaardentehuis, woonzorgcentra of dergelijke zijn er doorgaans minder voorzieningen dan in een gesloten asielcentrum.
Of heb je het al meegemaakt dat ze in bejaardentehuizen tickets voor buitenlandse bands uitdelen misschien �* rato van 35 euro 't stuk?

En daar moeten de bejaarden voor betalen!!!!
Dan ben ik het die ernstig overdrijf!

Citaat:
Je overdrijft ernstig.

Denk overigens maar niet dat die verhoogde teruggave de verhoogde kosten van gezondheid en gezond blijven compenseren.
Die verhoogde bijdrage zijn toch nog altijd kosten die de overheid draagt.

Citaat:
Maar die mensen uit uw asielcentrum, al zijn ze na honderd procedureslagen afgewezen, genieten van GRATIS KOSTENLOZE gezondheidszorg!!
Zelfs bijzondere eisen vormen geen enkel probleem (het ziekenhuis wil niet negatief in het daglicht komen te staan, en je weet hoe graag, hevig en snel die mensen amok beginnen te maken).
Voor dringende medische zorg.
Wat wil je? Ze laten creperen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 september 2011 om 19:21.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:20   #189
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Het grappige is dat aan asielzoeker meer krijgt dan het minimumloon
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:40   #190
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad schandalig dat wij voor de miserie waarin mensen zitten de andere kant uitkijken.
Voor hoeveel jonge niet begeleide asielzoekers heb jij je al opgegeven voogd te spelen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:50   #191
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zou het kunnen dat als de olie inkomsten van een land, in dat land zelf zouden blijven en niet in de zakken van een paar multinationals die overal hun politieke marjonetten plaatsen en revoluties ontketenen om hun belangen veilig te stellen, onder het mom van democratie te brengen, wij hier minstens de helft asielzoekers minder zouden hebben? In Lybië zijn de gevechten nog niet gedaan, maar de olie-concessies wel al verdeeld. En naar wie gaan de winsten? In Tunesië is de revolutie gedaan, waarom komen er dan nog iedere dag Tunesiërs aan in de Europese asielcentra?
Tot nu kwamen er (geloof ik) zeer weinig Libiërs naar de EU. D�*t zou nu wel eens kunnen veranderen.
Zoals er onder Tito, voor de burgeroorlog, ook weinig Kosovaren kwamen. Nadat de NATO er eerst Slavonië en later Kosovo, Kroatië en Macedonië ging steunen werd West Europa plots een toeristische trekpleister voor Kosovaren.

Nu komen er ook meer Afganen. Toevallig is het Westen daar militair hyperactief...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:52   #192
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
De gemiddelde pensioen in Belgie krijgt 48 euro per dag. Die met een minimumpensioen slechts 34 euro per dag.

De overheid geeft per asielzoeker, per dag 53 euro uit. 36 euro voor de minderheid die in hotels verblijven.

Ik vind dat een belediging voor de mensen die 30-40 jaar gewerkt hebben, belastingen betaald hebben - ook bijdrages voor hun eigen pensioen, bijgedragen hebben aan de maatschappij en bovendien burger zijn slechter behandeld worden - voor de overheid minder waard zijn - dan asielzoekers, die niets van dat alles gedaan hebben en waarvan bovendien die overgrote meerderheid in feite criminele fraudeurs zijn... hoe is dat billijk, rechtvaardig of eerlijk?

Het is een schande.
Idd een schande
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:52   #193
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het grappige is dat aan asielzoeker meer krijgt dan het minimumloon
Dat zegt zéér veel (slecht) over het niveau van het minimumloon en zéér weinig over asielzoekers.
Oud 2 september 2011, 20:53   #194
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bovenstaande gevallen werden tot voor kort nog door Artisjok omschreven als leugens en laster..misbruiken waren niet mogelijk..
Inderdaad,toen wij dit zeiden waren wij volgens sjok de leugenaars en haat zaaiers.
Oud 2 september 2011, 20:56   #195
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
De gemiddelde pensioen in Belgie krijgt 48 euro per dag. Die met een minimumpensioen slechts 34 euro per dag.

De overheid geeft per asielzoeker, per dag 53 euro uit. 36 euro voor de minderheid die in hotels verblijven.

Ik vind dat een belediging voor de mensen die 30-40 jaar gewerkt hebben, belastingen betaald hebben - ook bijdrages voor hun eigen pensioen, bijgedragen hebben aan de maatschappij en bovendien burger zijn slechter behandeld worden - voor de overheid minder waard zijn - dan asielzoekers, die niets van dat alles gedaan hebben en waarvan bovendien die overgrote meerderheid in feite criminele fraudeurs zijn... hoe is dat billijk, rechtvaardig of eerlijk?

Het is een schande.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Idd een schande
Een schande dat pensioenen zo laag zijn in België (de laagste van de EU, las ik)

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 september 2011 om 20:57.
Oud 2 september 2011, 20:58   #196
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik omschrijf dit als halve waarheden.
Ik heb nooit beweerd dat misbruiken niet mogelijk zijn.
Graag citaat met link.
Jij beweerde dat ze na één dag werken geen werkloosheidsuitkeringen konden krijgen, onderstaande zegt wat anders.

Citaat:
Hij verwees naar illegale vennootschappen, schijnzelfstandigheid en naar de trucs die het mogelijk maken na één dag werken, of zelfs via een gekocht papiertje dat één dag werken 'bewijst', aan werkloosheidsuitkeringen te raken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 september 2011 om 21:18.
Oud 2 september 2011, 20:59   #197
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
http://www.vlaamsbelang.org/0/5004/

19.09.2008 15.38u - In Nederland is het debat over de gigantische kostprijs van de immigratie volop losgebarsten, nu eindelijk objectieve cijfers worden verzameld. In ons land is dat onmogelijk, omdat links een eerlijk debat over de immigratie niet aandurft.

We moeten ons dus behelpen met gedeeltelijke cijfers die links en rechts komen bovendrijven, maar die zijn daarom niet minder veelzeggend. Zo blijkt uit het recente jaarverslag van het OCMW van de middelgrote Vlaamse stad Sint-Niklaas dat meer dan 50% van alle OCMW-steun wordt uitgekeerd aan allochtonen.

Van de 904 dossiers in diverse categorieën van steun en tussenkomst is minstens 283 rechtstreeks toe te wijzen aan vreemdelingen, niet-Belgen dus, dat is meer dan 30%. Als men ervan uitgaat dat net als in 2006 minstens 200 van de leefloontrekkers personen van vreemde afkomst zijn, Belg of niet-Belg, dan stijgt het aandeel allochtonen vlot tot ver boven de 50%.

Men heeft de mond vol over het feit dat ‘allochtonen achtergesteld worden', maar indien in een stad zowat 10% van de bevolking allochtoon is, is het dan normaal dat deze groep meer dan 50% van de OCMW-uitkeringen ontvangt? Voor ons niet. En indien dit al de verhouding is in Sint-Niklaas, hoe zou dan de verhouding liggen in Antwerpen, Gent en Brussel?

Nee, het Vlaams Belang zegt niet dat alle vreemdelingen ‘profiteurs’ zijn. De fout ligt volledig bij de politieke knoeiers van SP.A, VLD en CD&V, die toelaten dat Vlaanderen het OCMW van de ganse wereld wordt. Wie zich afvraagt waarom wij de hoogste belastingen ter wereld betalen, heeft hier meteen een deel van het antwoord.
2!
Oud 2 september 2011, 21:03   #198
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beurstransacties...voor iedereen? Ook Jan met de pet die wat op de beurs belegt?
Ook Jan met de pet die aan pensioensparen doet moet maar inleveren om de asielzoekers te onderhouden volgens sjok.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 september 2011 om 21:03.
Oud 2 september 2011, 21:04   #199
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.vlaamsbelang.org/0/5004/

19.09.2008 15.38u - In Nederland is het debat over de gigantische kostprijs van de immigratie volop losgebarsten, nu eindelijk objectieve cijfers worden verzameld. In ons land is dat onmogelijk, omdat links een eerlijk debat over de immigratie niet aandurft.

We moeten ons dus behelpen met gedeeltelijke cijfers die links en rechts komen bovendrijven, maar die zijn daarom niet minder veelzeggend. Zo blijkt uit het recente jaarverslag van het OCMW van de middelgrote Vlaamse stad Sint-Niklaas dat meer dan 50% van alle OCMW-steun wordt uitgekeerd aan allochtonen.

Van de 904 dossiers in diverse categorieën van steun en tussenkomst is minstens 283 rechtstreeks toe te wijzen aan vreemdelingen, niet-Belgen dus, dat is meer dan 30%. Als men ervan uitgaat dat net als in 2006 minstens 200 van de leefloontrekkers personen van vreemde afkomst zijn, Belg of niet-Belg, dan stijgt het aandeel allochtonen vlot tot ver boven de 50%.

Men heeft de mond vol over het feit dat ‘allochtonen achtergesteld worden', maar indien in een stad zowat 10% van de bevolking allochtoon is, is het dan normaal dat deze groep meer dan 50% van de OCMW-uitkeringen ontvangt? Voor ons niet. En indien dit al de verhouding is in Sint-Niklaas, hoe zou dan de verhouding liggen in Antwerpen, Gent en Brussel?

Nee, het Vlaams Belang zegt niet dat alle vreemdelingen ‘profiteurs’ zijn. De fout ligt volledig bij de politieke knoeiers van SP.A, VLD en CD&V, die toelaten dat Vlaanderen het OCMW van de ganse wereld wordt. Wie zich afvraagt waarom wij de hoogste belastingen ter wereld betalen, heeft hier meteen een deel van het antwoord.
Perscommuniquees dienen door de partijen zélf aan politics.be te worden gestuurd.
Oud 2 september 2011, 21:06   #200
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je had het toch over de kost van immigratie.

Mijn punt is dat men steevast de kost wil berekenen, maar vergeet dat er ook opbrengsten zijn.
Eerlijkheidshalve moeten beide in rekening gebracht worden.
Denk jij dat die topmagistraten daar allemaal geen rekening mee hielden voor ze met hun snoeiharde kritiek naar buiten kwamen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be