![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als het werkt, is het OK hé. Werkt het of niet, volgens jou?
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De partijprogramma's van alle Franstalige partijen voorzien de verovering van Vlaams-Brabantse gemeenten en de Anschluss ervan bij Brussel. Allemaal.
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil je erop wijzen dat ik ook geen onafhankelijk Vlaanderen wil.
#185 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#186 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#187 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik voor Vlaamse onafhankelijkheid gewonnen, zuiver om pragmatische redenen. België is zodanig scheefgegroeid dat het niet meer valt recht te trekken. Boedelscheiding is de enige mogelijke oplossing. |
|
![]() |
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat generaties van lamme, machtsgeile Vlaamse politici het verkocht hebben aan de Franstaligen en lamme Vlaamse burgers zich hebben laten verfransen en intussen vergeten zijn dat ze ooit Vlaming waren.
Omdat Franstalige burgers altijd geweigerd hebben zich aan te passen, in tegenstelling tot massa's Vlamingen die naar Wallonië trokken. Omdat de rechten van de Vlamingen altijd met de voeten zijn getreden, en de rechten van de Franstaligen altijd hard verdedigd zijn geweest. Brussel is gekoloniseerd, alleen jammer voor de francofonie dat niet alle Vlamingen tot slaafse Gallo-romeinen zijn geknecht, maar dat er ook nog échte Galliërs bestaan. Vergeet dat maar niet!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De woorden "racisme", "fascisme", "solidariteit", "democratie", "vrije meningsuiting",... zijn de laatste jaren veel aan betekenis verloren door chronisch misbruik ervan. Ik ben eens benieuwd wat een poll (niet hier uiteraard) zou opleveren over de perceptie van de gemiddelde mens in de straat over FDF. Dat zal dus niet positief zijn, tenzij bij die dwazen van BUB, maar racisme zal je slechts sporadisch horen vallen. |
|
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een door de Vlaamse meerderheid geregeerd België dat een confederatie vormt met Nederland, in afwachting van het vormen van een verenigde federale staat der Nederlanden.
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Di Rupo stelde voor om alle Vlaams-Brabantse gemeentes met 30% Franstaligen, aan te hechten aan Brussel.
MR, daar moet ik niet veel over zeggen zeker? Milquet is ook al jaren bezig over haren corridor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
#196 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het dan ook niet voor u geschreven hé Vito.
#198 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wikipedia ![]() Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt. Het concept etniciteit wortelt in het idee dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke factoren, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis. Het gemeenschappelijke "erfgoed" vormt de etniciteit. Het woord komt van Grieks ethnikos "behorende tot een ethnos (volk)". Nu, als ik Grouwels was dan zou ik ook rotsvast overtuigd zijn dat FDF racistisch is. Wat die vrouw ook doet of zegt, FDF staat klaar om vol te chargeren. Enkel en alleen omdat ze iets Vlaamser is dan de doorsnee Vlaamse Brusselaar. Vroeger werd er ook steevast aan toegevoegd dat ze Limburgse was en beter kon terugkeren van waar ze kwam ... |
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar mijn zegen heeft u niet nodig uiteraard, u bent geen katholiek en ik niet de paus (bij wijze van spreken). |
|
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: