Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 september 2011, 07:43   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
BDW vindt het nog niet zo slecht.
Als die dat echt meent is BDW niet de persoon die voor een echte goeie oplossing in Belgie staat, en dan moet ik mijn vrees van meer dan een jaar geleden, dat de N-VA een soort van CD&V++ is, bevestigd zien. Dan meent de N-VA haar eerste programmapunt niet, en zijn ze geen haar beter dan al die andere zemelaars. Dan zal ik bij de Fluppe moeten aankloppen, hoewel die zeker voor een paar zaken niet dezelfde mening heeft dan ikzelf, maar misschien werkt dat beter om in Belgie een goeie oplossing te krijgen.
Oud 23 september 2011, 07:55   #182
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik werk samen met Walen, Nederlanders, Fransen, Engelsen, Duitsers en nog een paar andere, geen enkel probleem hier.
Ik ook, en ik heb problemen met de Nederlanders.
Bulevardi is offline  
Oud 23 september 2011, 08:19   #183
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Stemmen ze voor 'de verkeerde partij'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 23 september 2011, 08:25   #184
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
het mooiste voorbeeld van Belgicisme
Shadowke is offline  
Oud 23 september 2011, 08:40   #185
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Maar deze vond ik niet saai. Heb me tranen gelachen toen ik dit las. Hier krijgt een forummer het verwijt dat de moppen waarin hij "voorkomt" saai zijn!

Waarover ging het hier weer?
"Echte belgen" zijn gespeend van elk gevoel voor humor. Azijnpissers eerste klas, van de eerste tot de laatste.
fonne is offline  
Oud 23 september 2011, 08:43   #186
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Natuurlijk....

En de strik houdt hélemaal géén rekening met de Vlaamse onderhandelaars...

Hij wil de financiëringswet nog wat méér aanpassen in het voordeel van de franstaligen...

Dan blijven ze voorgoed aan de uier hangen...

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...se-eisen.dhtml
Het is wetenschappelijk bewezen dat Franstaligen grotere behoeften hebben dan andere mensen. Ze moeten dus ook meer krijgen, anders is dat discriminatie. Nu ja, dat is toch wat de Franstaligen ons heel de tijd proberen wijs te maken. Zij het dat ze met die behoeften vooral geen rekening wensen te houden als het toevallig voor de Vlamingen goed zou uitkomen, denk aan de investeringen in de spoorwegen.
fonne is offline  
Oud 23 september 2011, 08:48   #187
freelancer
Banneling

Standaard

Dat onze 'Vlaamse' onderhandelaars - zelfs met zeer afgezwakte eisen - zullen (moeten) toegeven (om het land te redden) dat zal weer het geval zijn... onder druk van de omstandigheden...

Maar dat men dan tenminste de 'grote staatshervormingen' volledig afblaast... want die gaan op geen kl*ten trekken... en dan zit Vlaanderen daar mee... gebetonneerd voor de eeuwigheid...
freelancer is offline  
Oud 23 september 2011, 08:53   #188
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je berichten geven blijk van een ontstellende onwetendheid over het reilen en zeilen van de Belgische politiek. Een mogelijke uitleg daarvoor was dat je een recente inwijkeling was, vandaar.
Ja, meteen een vooroordeel aanhalen dat elke inwijkeling een onwetende is.

Je moet weten dat het gros van de Belgen onwetend is over de Belgische politiek en geschiedenis, of er toch niet ALLES over weten.

Nu goed, jij weet er alles van. Maar jouw stem tijdens de verkiezingen is evenveel waard als de nitwits die niets weten en zomaar stemmen, verkeerd stemmen, blanco stemmen,...
Doch, diezelfde nitwits hebben ook een mening over de politiek, ook al weten ze er niets over. En die mening doet er wel degelijk toe omdat ze een even grote stem uitbrengen als jij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Ik zou dus graag eens horen hoe hij van plan is om de franstaligen te overtuigen hun voorrechten te laten vallen
Van mij? Dus je vraagt mij als onwetende om een probleem op te lossen dat er al bestaat van bij het ontstaan van België? Een probleem dat alle bollebozen en politici in de loop der jaren nog niet hebben opgelost, zal ik meteen oplossen?

Dat is zoals een beenhouwer aan een lasser vraagt hoe hij een probleem in zijn beenhouwerij moet oplossen.

Politiekers zijn er vét voor betaald om hun werk te doen. En ze zullen het heus beter doen dan ik. Maar ze moeten het eens willen doen.
Bulevardi is offline  
Oud 23 september 2011, 09:04   #189
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
Twee mogelijkheden:

1. Zwijgen en betalen

2. De wapens opnemen

Geen andere keuze(n).

Jan
Belgen zijn een vredelievend volk. Bovendien zijn ze in zichzelf gekeerd, niet open genoeg en zwijgen ze liever dan met iemand te gaan praten. Het wordt dus zwijgen en betalen.

Ben jij al de straat opgetrokken met wapens om hier verandering in te brengen?
Bulevardi is offline  
Oud 23 september 2011, 09:47   #190
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Het zal wel zo zijn dat de lijn van de volkeren die de tering naar de nering willen zetten, die besparen als het moet en proberen om evenwicht in inkomsten en uitgaven te brengen, en die volkeren die verkwistend zijn en denken van " we zien wel later", dwars door België loopt!!

Europa kent hetzelfde probleem op grotere schaal, maar die breuklijn in één land, geeft wel specifieke moeilijkheden.

Hoe lost België het op, en hoe lost Europa het op, maar zonder weigering van de melkkoeien zal het altijd zo blijven.(tot de melkkoeien uitgemolken zijn).En dan????

Misschien zijn de profiteurs en de levensgenieters wel de slimsten. Après nous, le déluge!
omaplop is offline  
Oud 23 september 2011, 09:57   #191
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als die dat echt meent is BDW niet de persoon die voor een echte goeie oplossing in Belgie staat, en dan moet ik mijn vrees van meer dan een jaar geleden, dat de N-VA een soort van CD&V++ is, bevestigd zien. Dan meent de N-VA haar eerste programmapunt niet, en zijn ze geen haar beter dan al die andere zemelaars. Dan zal ik bij de Fluppe moeten aankloppen, hoewel die zeker voor een paar zaken niet dezelfde mening heeft dan ikzelf, maar misschien werkt dat beter om in Belgie een goeie oplossing te krijgen.
BDW zei dat het akkoord "minder erg was dan verwacht", dat betekent niet dat hij het akkoord niet erg vindt. Daarbij, gezien het akkoord niet publiek gemaakt wordt kan BDW er evenveel over zeggen als jij en ik. Speculatie dus.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 23 september 2011, 09:57   #192
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Stemmen ze voor 'de verkeerde partij'?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 23 september 2011, 10:06   #193
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
O, maar er zijn aangename kanten aan Belgie, dat zal ik zeker niet ontkennen. Het is mijn geboorteland ook he. Maar ik kan zo goed als NIKS van die aangename kanten associeren met de Belgische staat. Je kan er lekker eten, de mensen zijn er over 't algemeen redelijk aangenaam, niet pretentieus en chichi, hulpvaardig... de centra van verschillende steden zijn vaak historisch mooi, er zijn gezellige terrasjes. Ik ben/was ook graag aan de Noordzee. Er zijn vele leuke dingen in Belgie. Maar ik kan geen een van die leuke dingen met de staatsorganisatie van "Belgie" associeren. Moest de Belgische federale staat een zo goed als lege doos zijn, en de deelregeringen zouden ongeveer alle bevoegdheden hebben, dan denk ik dat je nog altijd even goed zal kunnen eten, de mensen nog altijd even behulpzaam zijn, men nog altijd even onpretentieus is, de historische centra daar nog altijd zijn, er nog altijd gezellige terrasjes zijn....
Die associatie is er niet omdat al die leuke zaken die jij aanhaalt zo goed als niks met de federale politiek te maken hebben. De impact van de lokale politiek op het leuke en gezellige is daarentegen heel wat groter.

Laatst gewijzigd door speurneus : 23 september 2011 om 10:06.
speurneus is offline  
Oud 23 september 2011, 10:12   #194
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Het zal wel zo zijn dat de lijn van de volkeren die de tering naar de nering willen zetten, die besparen als het moet en proberen om evenwicht in inkomsten en uitgaven te brengen, en die volkeren die verkwistend zijn en denken van " we zien wel later", dwars door België loopt!!

Europa kent hetzelfde probleem op grotere schaal, maar die breuklijn in één land, geeft wel specifieke moeilijkheden.

Hoe lost België het op, en hoe lost Europa het op, maar zonder weigering van de melkkoeien zal het altijd zo blijven.(tot de melkkoeien uitgemolken zijn).En dan????

Misschien zijn de profiteurs en de levensgenieters wel de slimsten. Après nous, le déluge!
Elio zal alleszins steun krijgen van de Christelijke vakbonden...
Voor het ACW bevat de nota-Di Rupo al een goed evenwicht tussen besparingen en bijkomende inkomsten. De beweging maakt er zich wel zorgen over dat de sociale ingrepen in de nota meer zijn uitgewerkt dat de belastingverhogingen, zoals een speculatietaks of een crisisbijdrage voor grote vermogens.

...

Ook in de discussie over de financieringswet is het ACW waakzaam. ‘Als men de financieringswet zo wil regelen dat de progressiviteit van de regionale belastingen daalt, zal men via ons moeten passeren. In Vlaanderen en bij de onderhandelaars zal er toch wel voldoende politieke intelligentie zijn om te beseffen dat een verdere toename van de sociale ongelijkheid nefast is. Als het gaat in de richting van een Vlaamse ongelijke samenleving en een Waalse ongelijke samenleving, zullen we ons daartegen verzetten.'
...
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=7P3G2KCC

En als men zelfs maar het woord 'hervorming' uitspreekt... leggen ze het land plat (zoals ze gisteren al een voorproefje gaven)...

-------------------------------------------

Men krijgt in dit land niets grondig hervormt... en zelfs dan zullen de vakbonden bij de minste hervorming het land platleggen...
freelancer is offline  
Oud 23 september 2011, 10:16   #195
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Die associatie is er niet omdat al die leuke zaken die jij aanhaalt zo goed als niks met de federale politiek te maken hebben. De impact van de lokale politiek op het leuke en gezellige is daarentegen heel wat groter.
Waarom komen emobelgicisten dan steeds maar weer met friet-, bier- en chocoladeargumenten aandraven om iedere verandering tegen te houden?
SDG is offline  
Oud 23 september 2011, 10:17   #196
Shadowke

Standaard

ach dat de Vlaamse vakbondstoppen zagen en zeuren.
wanneer het effectief tot nationale stakingen komt, krijgen ze amper iemand op de been.

de Waalse vakbonden daarentegen ...
Shadowke is offline  
Oud 23 september 2011, 10:20   #197
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ach dat de Vlaamse vakbondstoppen zagen en zeuren.
wanneer het effectief tot nationale stakingen komt, krijgen ze amper iemand op de been.

de Waalse vakbonden daarentegen ...
Krijgen die meer volk op de been ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 september 2011, 10:21   #198
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn directe omgeving werk ik samen met Walen, dat valt best mee.
Als ik met Nederlanders zou moeten werken, forget it. Ik zou me doodergeren.
Wat zou dit geven in de politiek... ik mag er nog niet aan denken.
Lol, nog nooit met hollanders samengewerkt en nu al weten dat je het niet wil. Qua vooroordelen kan het wel weer tellen.

Ik heb in het verleden met Hollanders samengewerkt. Nooit problemen. Ik werk nu samen Walen. Nooit problemen. Maar dat we niet meer in 1 land kunnen leven, daarover zijn we het allemaal eens. Het wordt dus eens dringend tijd dat je uit je cocoontje komt en iets over de toestand van deze staat leert in plaats van het ene emo irrationele berichtje na het andere te posten. Zoiets maakt namelijk geen indruk, integendeel. Het doet me vermoeden dat je politieke en economische kennis zo goed als nihil is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 23 september 2011, 10:25   #199
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Krijgen die meer volk op de been ?
altijd.

nogmaals het bewijs dat je geen nieuws volgt of kranten leest.
maar hier gewoon zonder kennis van zaken zit te trollen.
Shadowke is offline  
Oud 23 september 2011, 10:37   #200
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Daarom dat ik van mening ben dat dit land niet te redden is. Ik zie dus twee praktische mogelijkheden. Splitsing of herbeginnen vanaf nul.
Maar bij een splitsing heb je toch hetzelfde fenomeen. Duizenden federale postjes "lees macht" die de partijen moeten afstaan.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be