![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja, lullen kan tijdsintensief zijn uiteraard. Maar veel lullen op zichzelf sluit een hoog loon toch niet uit, integendeel? Het probleem is eerder de mentaliteit, daar hadden we (MIS, ikzelf, Corse .... ) al veelvuldig op gewezen: een totaal gebrek aan empathie, en een niet te temperen drang om intellectueel over te komen. Die combinatie van (intellectuele) arrogantie en naiviteit is in de meeste gevallen een dodelijke mix. ![]() ![]() Citaat:
Dat verbaast me niet. Het verklaart nog meer. Waarom denk je dan te kunnen meepraten over bepaalde zaken? Op de rest van je reactie reageer ik niet. Jij bent al zo dikwijls in je hemd gezet, en het doet pijn blijkbaar. . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik snap ook niet goed waarover je eigenlijk begint. Citaat:
En als je MIS en Corse moet citeren als je medestanders... Wel; je mag ze hebben. ^^ Citaat:
Het is immers het een of het ander. Citaat:
Moet dat dan? Wel grappig dat je tijd had voor een volledig persoonlijke aanval, maar dat je je claims over Taleb niet meer verdedigt. 'k snap dat wel; je insinuaties waren dan ook fout. ![]()
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 3 november 2011 om 11:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik van een leverancier iets bestel, dan is controle bij aankomst het eerste dat gebeurt. Niet ok betekent zelfs niet lossen. Detailcontrole na lossing betekent dat die leverancier het zelf terug kan komen halen. Contracten en kwaliteitsnormen, zegt dat je iets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De factuur ging naar het vervoersbedrijf + omdat door de vertraging eigenlijk de zending overbodig is geworden, kwam er nog een boete boven op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Omgevingsfactoren en de "situatie" zijn veel gebruikte excuses, maar die doen er verder niks toe. 't Is niet de toestand waarin je zit die bepalend is voor het verdere verloop, 't is wat je ermee doet. Als je niks doet, of alleen maar hetzelfde doet als je altijd al gedaan hebt, dan zal het resultaat hetzelfde blijven, dat is nogal wiedes. Nuja, goed, opvoeding speelt inderdaad een rol. Als je opgevoed bent om in afwachtende positie te zitten ipv de koe bij de horens te vatten, dan ga je niet ver komen. Beter om dan op die opvoeding te kankeren ipv op die stoute anderen die wel iets doen. Citaat:
Citaat:
Bij gebrek aan weerwoord maar gaan stellen dat de tegenpartij slecht discussieert, maakt niet echt indruk. Denk je een case te hebben, rapporteer dan gerust bij de moderatie. Of druip gerust af en zet me verder op negeermodus, dan mag je evenzeer doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Honestly, je leek me in het verleden intelligent genoeg om niet in zo'n gezever te vervallen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het enige dat ik er nooit in ben tegengekomen was een aantal illegale Chinezen (en zelfs dat had me niet verbaasd moest het zo geweest zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Ken jij jezelf wel?
Citaat:
![]() Laten we onszelf geen illusies maken, het is zelden of nooit dat hier iemand op het forum van gedacht verandert vanwege een discussie met een ander, zulks wordt regelmatig geopperd door medeforummers. In het beste geval gebeurt zoiets gedurende een langer proces van bewustwording, via meerdere discussies, als het dan eens gebeurt. En dat hoeft ook niet. Waarom zijn we hier dan kan je zeggen? Het is al goed als er constructief kan gediscussieerd worden, als je zienswijzen kan uitwisselen, anderen eens een andere invalshoek te tonen, ipv per se gelijk te willen halen of kennis te etaleren of op te dringen. Denk je ook niet? Discussiestijl, empathie worden dan wel belangrijk. Citaat:
Tja, wie subtiel onder de gordel slaat moet de weerslag maar verwachten. Ik pas me aan, aan de stijl van een ander. Het is niet de eerste keer dat het '' discussieren'' met jou niet kan om hogergenoemde redenen. Je valt in deze draad binnen in je typische stijl. Je zegt zelf de draad niet eens gelezen te hebben, je isoleert/detecteert iets wat je denkt te kunnen aanvallen (door het uit context te halen) en je begint daarop door te drammen. Spielerei is dat. Kijk, het zij zo als dat je (bewuste of onbewuste) keuze is. Het klikt niet, let's move on then. Ik heb de tijd nu ook even gemaakt je te antwoorden en mijn positie -nog eens- te verduidelijken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we onszelf geen illusies maken, het is zelden of nooit dat hier iemand op het forum van gedacht verandert vanwege een discussie met een ander, zulks wordt regelmatig geopperd door medeforummers. In het beste geval gebeurt zoiets gedurende een langer proces van bewustwording, via meerdere discussies, als het dan eens gebeurt. En dat hoeft ook niet. Waarom zijn we hier dan kan je zeggen? Het is al goed als er constructief kan gediscussieerd worden, als je zienswijzen kan uitwisselen, anderen eens een andere invalshoek te tonen, ipv per se gelijk te willen halen of kennis te etaleren of op te dringen. Denk je ook niet? Discussiestijl, empathie worden dan wel belangrijk. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister
|
![]() Citaat:
probleem is terwijl je al tot je nek in de stront staat, komt ook niet zo geweldig over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Minister
|
![]() Nee hij/zij ziet de dingen zoals ze werkelijk zijn, de rest negeert het, tracht bij die 1% te komen in hun keven of hoort er reeds bij. Ondertussen wankelt het hele systeem meer en meer en rot het vanbinnen uit.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 8 november 2011 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die 1% versus de 99% is trouwens dikke bullshit. Het feit dat je hier mee op een forum kan komen zeveren, is meer dan waarschijnlijk een teken dat jij of tot die 1% behoort, of in elk geval niet ver van die 1% af zit. |
|
![]() |
![]() |