Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2011, 22:39   #181
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me er iets (lees: heel heel weinig) bij voorstellen dat mensen eventueel behoefte aan een open relatie hebben.
Als mij dit zou overkomen en mijn vriend begint erover dan zou ik mijn koffers pakken. Dan gun ik hem al die vrijheid natuurlijk, maar zonder mij erbij!
Als je een relatie aan gaat met mensen vind ik dat je dat met twee personen doet.
Als er iets is in je relatie wat ontbreekt of niet goed gaat, dan vind ik dat je niet datgene bij een ander hoort te zoeken. Dan werk je aan dat probleem of kom je misschien tot de conclussie dat deze man of vrouw niet bij je past of dat deze relatie niet bij jou past.

Anyhow: not my cup of tea!
Oud 10 november 2011, 22:57   #182
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Het kan werken als als als.
Meestal werkt het niet.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 23:43   #183
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Ik kan me er iets (lees: heel heel weinig) bij voorstellen dat mensen eventueel behoefte aan een open relatie hebben.
Als mij dit zou overkomen en mijn vriend begint erover dan zou ik mijn koffers pakken. Dan gun ik hem al die vrijheid natuurlijk, maar zonder mij erbij!
Als je een relatie aan gaat met mensen vind ik dat je dat met twee personen doet.
Als er iets is in je relatie wat ontbreekt of niet goed gaat, dan vind ik dat je niet datgene bij een ander hoort te zoeken. Dan werk je aan dat probleem of kom je misschien tot de conclussie dat deze man of vrouw niet bij je past of dat deze relatie niet bij jou past.

Anyhow: not my cup of tea!

Met alle respect voor je mening Apocalyps maar die twee stukjes in het vetjes zeggen beknopt waar het om draait :
Er mag/dient geen seksuele vrijheid zijn binnenin een relatie daar je daar maar geen behoefte aan moet hebben.
(zoniet is er zelfs sprake van een 'probleem' waar aan dient gewerkt te worden )

Een zaak van filet mignon versus hamburger dus, mijn inziens

Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2011 om 23:45.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 20:53   #184
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
hoe kan een 'diepgaande emotionele band met een andere vrouw' overspel zijn? ge moogt toch nog wel vriénden hebben mag ik hopen
Waarom zijn de vrouwen die vinden dat dat moet kunnen, altijd degene die proberen om er met uw ventje vandoor te gaan?
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 21:14   #185
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe kan een 'diepgaande emotionele band met een andere vrouw' overspel zijn? ge moogt toch nog wel vriénden hebben mag ik hopen
Of, je verwart emotionele band met gemeenschappelijke interesses.

Geen partner die je graag ziet aanvaart diepgaande emotionele banden met concurrerende seksegenoten.

Ooit een lief gehad ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 09:05   #186
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Er zijn zoveel mensen en koppels die het niet spontaan doen.
Voor vele is het deel van de planning, rite, bijleggen van vlammende ruzies ( niet aan te raden volgens mij ... voor LT-realties ), doorbreken van de sleur, etc..
Bovendien vind ik het _ met alle respect verder_ behoorlijk 'verdacht' als een vrouw ( ik dacht toch dat je V was ) spreekt over spontane seks.
Mijn ervaring, en dat wordt eveneens gestaafd door de verschillende onderzoeken , leert me dat in het algemeen gesteld een vrouw niet 'spontaan' sekt ... maar dat steeds doet uit één of ander belang.
Uiteraard is dat gesproken vanuit een stereotype benadering en niet vanuit een individuele
gij moet de laatste hier zijn die nog dacht dat ik een vrouw ben :/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 09:06   #187
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Misschien... dat overbluffen is ook part of the game

sorry ... maar daar bevestig je dan toch het cliché mee

laat ons zeggen dat

puur puur sex ... niks voor mij is dan

er moet sowieso toch eerst een soort band, sympathie, klick, aantrekking zijn, die aantrekking is mi nooit slechts puur lichamelijk

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 november 2011 om 09:07.
Oud 14 november 2011, 09:10   #188
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De grap is dat mannen meer ervaring hebben met vrouwen op dat gebied dan vrouwen zelf
Ik denk ook dat dat -gedeeltelijk- klopt.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar voor mij moet er op zo'n moment toch 'iets' zijn - 'iets' meer dan louter fysieke activiteit. Ik kan ook niet zeggen wat dat 'iets' is. Ik denk dat het vrij typerend is dat mannen seks kunnen hebben met een lijf, terwijl vrouwen toch altijd iets willen voelen van datgene dat er in dat lijf zit. Wat al gauw tot teleurstellingen kan leiden.
Maar ik denk niet dat dat een "belang" is - eerder een wens, een behoefte.
ik geloof het niet

ttz ik denk niet dat dat voor m of v echt verschilt.

hoogstens een verschil in 'snelheid, timing' van 'iets' te vinden om op te vallen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 november 2011 om 09:11.
Oud 14 november 2011, 09:20   #189
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Waarom zijn de vrouwen die vinden dat dat moet kunnen, altijd degene die proberen om er met uw ventje vandoor te gaan?
toch behoorlijk beklemmend ze.
Oud 14 november 2011, 09:46   #190
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is dan toch iets heel anders dan wij horen en zelfs meemaken .
Een echte ervaringsdeskundige? Ik hoor vooral verhalen van jaloezie, afgunst, seksuele perversie en gratis druipers. Als ik ooit behoefte heb aan 'seksueel avontuur' bestel ik me wel een propere en bloedmooie callgirl i.p.v. naar zo'n frustroclubje te gaan waar iedereen op iedereen kruipt als ware het een bende konijnen. Maar ieder z'n 'freespirit' natuurlijk !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 09:48   #191
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij moet de laatste hier zijn die nog dacht dat ik een vrouw ben :/

Ik mis nochtans uw vroegere avator. Ze had een schoon balkon dat vrouwke.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 09:58   #192
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht

ben t de pic kwijtgespeeld ... anders plaatste ik ze wellicht terug ... vond de brutale blik anders sexy'er dan haar balkon op zich

vind nu mijn eigen post soms ni terug :s

precies ook veel minder reactie op posts zo zonder avatar
Oud 14 november 2011, 11:08   #193
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
toch behoorlijk beklemmend ze.
De diepgaande emotionele band? Zeg dat wel.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 11:26   #194
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het balkon of de uitdagende blik ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 12:04   #195
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, beklemmend voor je partner (of jezelf) als je je partner (en dus ook jezelf) niet toestaat ook een diepgaande emotionele band te hebben met andere mensen ook.
Oud 14 november 2011, 12:59   #196
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, beklemmend voor je partner (of jezelf) als je je partner (en dus ook jezelf) niet toestaat ook een diepgaande emotionele band te hebben met andere mensen ook.
Het bezorgt je inderdaad een shitload problemen, maar dat is nog het minste van al eigenlijk het kan mensen ook diep ongelukkig maken, zelfmoordgedachten en al dat soort zever.

Het is heel begrijpbaar dat die partner je van die persoon probeert weg te houden waar je die band mee hebt, (en het gaat dan dus echt niet over gewoon verliefdheid of gewoon vriendschap zoals je dat met 20 andere mensen hebt, en zoals ge uw oog wel eens laat vallen op een of andere schoonheid, ... (was het dat maar, dat is beheersbaar en gaat over... ) )

Maar wat denk je dat er op de lange termijn van komt, ... het vat komt onder druk te staan en de stoom moet er af...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 13:18   #197
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het bezorgt je inderdaad een shitload problemen, maar dat is nog het minste van al eigenlijk het kan mensen ook diep ongelukkig maken, zelfmoordgedachten en al dat soort zever.

Het is heel begrijpbaar dat die partner je van die persoon probeert weg te houden waar je die band mee hebt, (en het gaat dan dus echt niet over gewoon verliefdheid of gewoon vriendschap zoals je dat met 20 andere mensen hebt, en zoals ge uw oog wel eens laat vallen op een of andere schoonheid, ... (was het dat maar, dat is beheersbaar en gaat over... ) )

Maar wat denk je dat er op de lange termijn van komt, ... het vat komt onder druk te staan en de stoom moet er af...
waarom kunnen mensen er ni gewoon content mee zijn dat hunne partner altijd terugkomt, denk ik dan spontaan

mja, da's de theoreticus in mij ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 november 2011 om 13:18.
Oud 14 november 2011, 13:33   #198
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom kunnen mensen er ni gewoon content mee zijn dat hunne partner altijd terugkomt, denk ik dan spontaan

mja, da's de theoreticus in mij ...
Jaloezie,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 13:41   #199
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
is er dan intussen zo weinig echt en compleet vertrouwen in de relatie ?
Oud 14 november 2011, 13:57   #200
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Een echte ervaringsdeskundige?
Check. En meer details ben ik niet van plan om hier te grabbel te gooien daarover .

Citaat:
Ik hoor vooral verhalen van jaloezie, afgunst, seksuele perversie en gratis druipers.
Dan hoor je of verhalen van mensen die er om verkeerde redenen aan denken/beginnen, mensen die enkel verkeerde plaatsen frequenteren en/of mensen die alltogether al heel dubieus binnen een maatschappij zijn.

Ik kan me ook zo een aantal plaatsen inbeelden waar je, hetgeen jij beschrijft, gegarandeerd tegen zal komen, maar die plaatsen zijn ook algemeen gekend als "te vermijden". Daarbovenop kweek je heel snel een feeling aan voor verkeerde situaties en/of koppels.

De verhalen die ik hoor, gaan stuk voor stuk over mensen die daar bewust mee omgaan, los van jaloezie, afgunst en perversiteiten, en die verdomd goed weten wat de risico's zijn van onveilig gedrag.
Ik zou me meer zorgen maken moest ik gaan jagen in een disco/op een fuif, waar de lokale breezah-sletjes furore maken en zich aan jan en alleman aanbieden.

Citaat:
Als ik ooit behoefte heb aan 'seksueel avontuur' bestel ik me wel een propere en bloedmooie callgirl i.p.v. naar zo'n frustroclubje te gaan waar iedereen op iedereen kruipt als ware het een bende konijnen. Maar ieder z'n 'freespirit' natuurlijk !
Uiteraard, ieder zijn ding. Naar frustroclubjes zou ik ook niet gaan, maar callgirls/hoertjes, daar waag ik me evenmin aan.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be