Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2011, 13:56   #181
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
BTW maakt geen verschil.
1/5de van de prijs. Geen verschil? Dan moogt ge 1/5de van uw loon naar mij doorstorten

Citaat:
Maar wees maar gerust. Ze regelen het wel zo dat hun BTW kosten zo hoog zijn dat er niet te veel BTW betaald wordt.
moogt ge mij eens uitleggen hoe ze aan de ene kant bwt kosten "zo hoog regelen" en aan de andere kant "niet te veel btw betalen".
Citaat:
De winsten daarentegen, waarop je belasting kan heffen, worden versast naar Nederland. Je weet toch dat het heel gemakkelijk is om winsten te versassen door het spel van facturen tussen bedrijfjes die van één moedergroep afhankelijk zijn.
Ja veel werknemers (toch zeker hier in de grensstreek) zijn Nederlanders. Maar dat is ook begrijpelijk. Al ooit aan zo een Nederlandse winkeljuf gevraagd wat het alternatief is? Anders gezegd 'hoe hoog haar werkloosheidsuitkering in Nederland zou zijn'. Moet je zeker eens doen.
zondag nog in maasmechelen village geweest. 1 hollandse winkeljuf, en voor de rest vooral gelachen met dat limburgs accent.
Het eigenaardige aan grensstreken is dat er zo veel over de grens gewerkt wordt. Ik ben zeker dat er wel een aantal limburgers ook in Olland werken, en ook de voordelen er van plukken
voor de rest begrijp ik die obsessie met Nederland niet. Een overzicht van de winkels in bvb Maamsechelen Village: Nike, Puma, Ugg, Van Lierde, Marlies Dekkers, Creuset, Scapa, Versace, Neuhaus, Barbour, Bellerose, Bjorn Borg, Calvin Klein, Converse, Geox, Gaastra, Levi's, Leonidas, Kipling, Benetton, River Woods, Samsonite, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Marlboro Classics, ...
Al die miljarden die ze er genereren voor Olland is gi-gan-tisch
Oud 29 november 2011, 13:58   #182
morte-vivante

Standaard

Citaat:
En dan zwijg ik nog over de Belgen die in Nederland gaan winkelen.
en terecht. Ik zou niet weten waarom ik bvb 35 cent per 1.5L colafles meer zou moeten betalen
Oud 29 november 2011, 14:10   #183
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
zondag nog in maasmechelen village geweest. 1 hollandse winkeljuf, en voor de rest vooral gelachen met dat limburgs accent.
Als jij lacht met het Limburgs accent veronderstel ik dat je geen Limburger bent. Hoe ga jij dan horen of die winkeljuf met dat Limburgse accent van Nederlandse of Belgische origine is?
PS wat is er belachelijk aan dat Limburgs?
Is Maasmechelen Village een weerspiegeling van de gemiddelde Vlaamse winkelstraat? Ik dacht het niet.

Laatst gewijzigd door pajoske : 29 november 2011 om 14:11.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 14:47   #184
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Als jij lacht met het Limburgs accent veronderstel ik dat je geen Limburger bent. Hoe ga jij dan horen of die winkeljuf met dat Limburgse accent van Nederlandse of Belgische origine is?
ik ga aan u toch niet moeten uitleggen dat het verschil misschien subtiel is, maar best wel duidelijk.
Citaat:
PS wat is er belachelijk aan dat Limburgs?
grappig is geen synoniem met belachelijk. wat is dat toch met dat minderwaardigheidscomplex van die limburgers?
Citaat:
Is Maasmechelen Village een weerspiegeling van de gemiddelde Vlaamse winkelstraat? Ik dacht het niet.
Het geeft anders wel mooi weer wat er allemaal terug te vinden is in de Vlaamse winkelstraat.
O ja, dat er vnl Ollanders en Duitsers hun zuurverdiende centen uitgeven negeren we eventjes...
Oud 29 november 2011, 14:57   #185
pajoske

Standaard

Citaat:
ik ga aan u toch niet moeten uitleggen dat het verschil misschien subtiel is, maar best wel duidelijk.
Ik denk dat voor een niet-streekgenoot het zowat onmogelijk is een onderscheid te horen tussen iemand van Stein of Maasmechelen.

Citaat:
grappig is geen synoniem met belachelijk.
Sorry verkeerd begrepen

Citaat:
Het geeft anders wel mooi weer wat er allemaal terug te vinden is in de Vlaamse winkelstraat.
Niet akkoord.
Citaat:
O ja, dat er vnl Ollanders en Duitsers hun zuurverdiende centen uitgeven negeren we eventjes...
Je vergeet het niet onbelangrijk deel Waalse landgenoten.

PS Maasmechelen village is nu ook weer niet in Belgische handen. Waar gaan de winsten naar toe. Al zeker niet naar de plaatselijke middenstand die op apegapen ligt. Of ben je niet op de pauwengraaf daar iets verderop gaan kijken?

Laatst gewijzigd door pajoske : 29 november 2011 om 15:00.
Oud 29 november 2011, 16:52   #186
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Pajoske, waar is volgend jaar de vlooienmarkt? Nog op de Pauwengraaf?
Zie je misschien bij Fratelli.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 17:16   #187
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BTW maakt geen verschil. Maar wees maar gerust. Ze regelen het wel zo dat hun BTW kosten zo hoog zijn dat er niet te veel BTW betaald wordt.
De winsten daarentegen, waarop je belasting kan heffen, worden versast naar Nederland. Je weet toch dat het heel gemakkelijk is om winsten te versassen door het spel van facturen tussen bedrijfjes die van één moedergroep afhankelijk zijn.
Ja veel werknemers (toch zeker hier in de grensstreek) zijn Nederlanders. Maar dat is ook begrijpelijk. Al ooit aan zo een Nederlandse winkeljuf gevraagd wat het alternatief is? Anders gezegd 'hoe hoog haar werkloosheidsuitkering in Nederland zou zijn'. Moet je zeker eens doen.
je bedoelt voor de beroepskosten maakt dat geen verschil, maar voor de consument en de gewone burger diensten kopen komen wel nog eens 17% duurder

Kijk

ALs een kapper 10euro betaalt aan zijn personeel
EN zijn belasting daarbovenop kost +10euro
en de sociale lasten op die 20euro kosten nog eens 10euro
en die btw op dat geheel kosten nog eens 6euro

wel op 36euro per uur gerekend gaat ofwel 260% naar de staat, ofwel 73%

Ik heb het nog eens bediscuteerd met een pietje van Del&Touch en die zei zo meerwaarig, ale kom wij maken daar studies van dat is zoveel niet, tot ik hem het wiskundevoorbeeldje gaf. Heeft mij toch gelijk gegeven ze dat het meer dan 70% is die naar de overheid gaat.

Op diensten gerekend, en ook op de horeca, bouwsector, distributie,zorgsectoren gerekend is het gewoonweg een onnoemelijk hoog bedrag en zodanig schandalig hoog dat in feite alle opportuniteiten om te frauderen superrendabel worden, maar vooral en daar zit te clou, men zit te eisen van die sectoren dat alles officieel wordt, maar het eindigt gewoon dat het allemaal onderbetaalde engedfiscaliseerde zelfstandigen worden of in het andere geval een gesubsidieerde sociale sector die deze sociale lasten niet moet betalen.

Dus echt wel enorm goed denkwerk van politici;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 17:26   #188
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je bedoelt voor de beroepskosten maakt dat geen verschil, maar voor de consument en de gewone burger diensten kopen komen wel nog eens 17% duurder

Kijk

ALs een kapper 10euro betaalt aan zijn personeel
EN zijn belasting daarbovenop kost +10euro
en de sociale lasten op die 20euro kosten nog eens 10euro
en die btw op dat geheel kosten nog eens 6euro

wel op 36euro per uur gerekend gaat ofwel 260% naar de staat, ofwel 73%

Ik heb het nog eens bediscuteerd met een pietje van Del&Touch en die zei zo meerwaarig, ale kom wij maken daar studies van dat is zoveel niet, tot ik hem het wiskundevoorbeeldje gaf. Heeft mij toch gelijk gegeven ze dat het meer dan 70% is die naar de overheid gaat.

Op diensten gerekend, en ook op de horeca, bouwsector, distributie,zorgsectoren gerekend is het gewoonweg een onnoemelijk hoog bedrag en zodanig schandalig hoog dat in feite alle opportuniteiten om te frauderen superrendabel worden, maar vooral en daar zit te clou, men zit te eisen van die sectoren dat alles officieel wordt, maar het eindigt gewoon dat het allemaal onderbetaalde engedfiscaliseerde zelfstandigen worden of in het andere geval een gesubsidieerde sociale sector die deze sociale lasten niet moet betalen.

Dus echt wel enorm goed denkwerk van politici;
Paul terug nakijken, op diensten vanuit het buitenland, betaal je nergens BTW.
Zou je dat tot nu toe gedaan hebben stop er dan maar mee.
Honderden diensten aan Duitsland, Nederland en Frankrijk geleverd. Nooit één cent BTW betaald.
Oud 29 november 2011, 17:35   #189
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Paul terug nakijken, op diensten vanuit het buitenland, betaal je nergens BTW.
Zou je dat tot nu toe gedaan hebben stop er dan maar mee.
Honderden diensten aan Duitsland, Nederland en Frankrijk geleverd. Nooit één cent BTW betaald.
hmmm; als jij op diensten uit het buitenland geen btw betaalt, benje netjes aan het frauderen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 17:54   #190
subocaj

Standaard

Citaat:
hmmm; als jij op diensten uit het buitenland geen btw betaalt, ben je netjes aan het frauderen.
Nee kameraad, jij bent slecht voorgelicht.
Neem maar snel een andere boekhouder.
En het is niet alleen van het buitenland naar hier, maar ook van hier naar het buitenland. Alles volledig wettelijk en zelfs geen ontwijking.
We praten over diensten, niet over producten.
Oud 29 november 2011, 18:06   #191
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Cijfermatig gezien zou ik hen een drie miljard euro bijkomende staatsschuld aanrekenen wegens de door hen veroorzaakte stijging van de fameuze "spread". Dat wordt dus levenslang afdokken voor de dikke. Benieuwd hoe hij dan nog zal piepen.
Ah, leuk dat het niveau van de BUB'ers nog altijd hun herkomst niet verbergt: de goot.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 18:12   #192
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ah, leuk dat het niveau van de BUB'ers nog altijd hun herkomst niet verbergt: de goot.
Over niveau gesproken!
Oud 29 november 2011, 18:21   #193
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Over niveau gesproken!
Ik zit hier geen uren te lullen over 'den dikke' en 'frietjes', ik zit hier geen topics te vervuilen met oneliners om dan met de staart tussen de benen te vluchten...

Dus excusez-moi, om het bij je meesters taal te houden, dat ik eens in hun retoriek verval.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 18:44   #194
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ik zit hier geen uren te lullen over 'den dikke' en 'frietjes', ik zit hier geen topics te vervuilen met oneliners om dan met de staart tussen de benen te vluchten...

Dus excusez-moi, om het bij je meesters taal te houden, dat ik eens in hun retoriek verval.
Het is je vergeven.
Doen we allemaal wel eens.
Oplossing tot 3 tellen, er eens mee lachen en verder doen.
Trouwens excusez moi wat wil dat zeggen?
Oud 29 november 2011, 18:51   #195
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor totale verarming, moet je dat zeker doen!

grapjas

Citaat:
Stad: Bergen/Mons
Burgemeester: Elio Di Rupo
Werkloosheid: 20,60%
bron www.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 19:02   #196
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
grapjas

bron www.
Als Bart voor burgemeester gaat in Antwerpen,
weet hij toch wat hij moet doen!
Oud 29 november 2011, 20:14   #197
pajoske

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik nu. Die winkel van de Nederlandse winkelketen betaalt geen BTW voor de aankoop van zijn goederen bij de aankoopcentrale in Nederland. Zij betalen in België BTW op die aankopen. Maar dat is een nuloperatie. De klant betaalt uiteindelijk. ALs die keten nu zorgt dat ze 'op papier' geen winst maakt in België, wordt de winst helemaal naar het fiscaal gunstige Nederland versast.
M.a.w. over deze vrijwillige geldstroom naar het buitenland hoor ik nooit iemand praten. Maar als er eens geld naar anderstalige landgenoten gaat, die notabene wél bijdragen aan onze welvaart is het kot te klein.
Dat begrijp ik niet hé.

Laatst gewijzigd door pajoske : 29 november 2011 om 20:14.
Oud 29 november 2011, 21:19   #198
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee kameraad, jij bent slecht voorgelicht.
Neem maar snel een andere boekhouder.
En het is niet alleen van het buitenland naar hier, maar ook van hier naar het buitenland. Alles volledig wettelijk en zelfs geen ontwijking.
We praten over diensten, niet over producten.
ERGENS betaal je wel BTW hoor. Dat kan in het buitenland zijn, of hier, maar ergens betaal je het.

http://www.mkbservicedesk.nl/2285/ho...t-diensten.htm

Doe je dat niet, dan heeft Paul gelijk he, en ben je belastingontduiking aan het doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 november 2011 om 21:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 04:07   #199
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor totale verarming, moet je dat zeker doen!
lol - wie vertelde uw dat? Elio of Kim Jong Il? Een van de huisnegers misschien?
Oud 30 november 2011, 04:33   #200
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
lol - wie vertelde uw dat? Elio of Kim Jong Il? Een van de huisnegers misschien?
Jouw huis negerin met diensten cheques, die betaald word door de belasting betaler.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be