![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 9 december 2011 om 22:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog altijd geen objectief argument gehoord. Citaat:
Hoe schat jij de linguistieke impact in van het taalgebruik van de eerste minister van Belgie? Of is de devolutie van het Nederlands daar geen probleem? En de humor hiervan ontgaat me dus helemaal. Da's typisch voor highbrow; alles niet te serieus nemen. En alzeker dit kolderforum niet. nogmaals ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams nationalisten hebben de legitieme wens naar een eigen staat (of dat een republiek wordt?) , hoe klein die staat ook wordt. De enige kans om en tweetalig Vlaanderen nog te vermijden is het opgeven van Brussel en grote gebieden in Vlaams Brabant en O-Vlaanderen ( ben je meteen van enorm veel allochtonen 'verlost'), met een mini Vlaanderen als resultaat. Als taal kan worden gekozen voor het Vlaams (zoals de Montenegrijnen deden/ The idea of a Montenegrin standard language separate from Serbian appeared in 1990s, and gained traction in 2000s, by proponents of Montenegrin independence. Montenegrin became the official language of Montenegro with the ratification of a new constitution on 22 October 2007). En de broodnodige 'vijanden' van deze nieuwe staat zijn ook allang gevonden: Walen & Hollanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() backbencher O-VLD-ers zijn net als de backbenchers van de andere partijen : KWAAKKWAAKKWAAK....
emo-kiekens en "waan van de dag" nuttelozen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er zijn er nog 6 miljoen te gaan
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom een Romaanse taal aanleren ? Het gros kan nog niet eens behoorlijk Nederlands.
Als er dan toch een tweede taal moet komen, lijkt het Engels mij eerder geschikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Europees Commissaris
|
![]() *geeuw*
Laatst gewijzigd door hurricane : 10 december 2011 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Allez een praktisch voorbeeld: Vroeger schreef men "Nederlandsche" met een sch-. Dat evolueerde naar "Nederlands" met een s-. Goed? Slecht? Who cares? Ik ben er zeker van dat 80 jaar geleden highbrow schrijvertjes dat een schande vonden en een teloorgang van de spelling. En blablablabla. Nogmaals; als je dat nu wilt of niet; taal evolueert. Of je nu tensletten swaffelt of niet, doet er niet toe. Dat is gewoon een feit. Je daarin druk maken, getuigt van weining historisch perspectief. Of van highbrow allures. Citaat:
Kun je je inbeelden wat uw tegenhanger in Nederland daarvan gaat denken, bij het eerste staatsbezoek van onze Premier? 2 maten en 2 gewichten Nederlands is ook niet mijn moedertaal, dat is mijn dialect. Mijn nederlands is ook niet perfect, maar ik doe mijn best. En dan gaat zo'n highbrowserke mij verwijten dat ik mede-verantwoordelijk ben voor taaldevolutie omdat ik soms een woord anders uitspreek, maar het goekeuren dat ons politiek uithangbord in binnen- en buitenland geen 3 woorden kan uitspreken zonder 4 fouten te maken? Allez, als conservatief taalpurist moet je iets consequenter uit de hoek komen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ou la patrie, mr. La même chose, n'est-ce pas?
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Di Rupo zal in Den Haag, terecht, met veel meer respect worden bezien. Een interessante man, welbespraakt, intellectueel en charmant. Bij officiele besprekingen zitten er gewoon tolken in Den Haag. Dat hadden onze eigen Vlaamse knoeiers ook beter kunnen doen tijdens hun besprekingen met Di Rupo. Sommige dingen moet je namelijk serieus nemen. Citaat:
Of hij wel of geen goed Nederlands spreekt zal me een zorg zijn. Zolang in Vlaanderen de helft van 't eigen volk ondertiteld wordt, is het echt verstandiger te zwijgen over het Nederlands van Di Rupo. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 december 2011 om 11:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het een anti-intellectuele instelling om iemand die belang hecht aan zelfrespect voor onze eigen moederlijke taal af te doen als een 'purist' (alsof het iets slechts is) of 'highbrow' (niet voor de gewone simpele mens die enkel goed is om te slapen, te eten en te consumeren). Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2011 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |