Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 december 2011, 10:42   #181
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dat klopt, maar ik ben verbaasd dit uit jouw mond te horen. Ik kan alleen verklaren dat een blinde haat tegenover N-VA er de oorzaak van is dat de slappe politici die onderhandelden door jou op applaus onthaald werden. De vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden, zoiets.

Ik begin langzaam meer en meer respect te hebben voor N-VA en ik ben niet de enige: sinds ze niet meer openlijk het separatisme belijden vinden de mensen deze sterke houding erg goed. Maar het blijven uiteraard wel separatisten, de schorpioen zal zeker de kikker steken als deze de stroom overvaart.

Wat verwijten wij de Franstaligen? Dat ze goed onderhandelen? Dat zouden we ook moeten doen. Sterke Vlaamse politici maken een sterker België. Jammer dat de school van Lode Claes dood is en vervangen door separatistische jankers.
Niets van. U reageert hier emotioneel.De NVA heeft een grote kans laten liggen. Men doet niet aan politiek door, zoals het VB, steeds weer aan de kant te blijven staan. En de NVA heeft nooit willen springen. Zelfs Beke had het op de duur door. En nochtans heeft de man lang in de oprechtheid van de NVA geloofd. Maar Beke was naief en had veel eerder beter moeten weten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2011 om 10:43.
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 10:45   #182
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij zegt het wel wat brutaal, maar er zit een grote grond van waarheid in. We moeten niet altijd blijven janken en de schuld leggen op de Franstaligen, maar evenzeer in ons eigen hart durven kijken.

warm water enzo
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 10 december 2011, 10:46   #183
Steben

Standaard

Citaat:
Niets van. U reageert hier emotioneel.De NVA heeft een grote kans laten liggen. Men doet niet aan politiek door, zoals het VB, steeds weer aan de kant te blijven staan. En de NVA heeft nooit willen springen. Zelfs Beke had het op de duur door. En nochtans heeft de man lang in de oprechtheid van de NVA geloofd. Maar Beke was naief en had veel eerder beter moeten weten.
Beke doet wat ie moet doen. Afzien voor de partij.
Iets doorhebben is niet zijn taak.

Thysen beklaagd het haar nog altijd.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 december 2011 om 11:01.
Steben is offline  
Oud 10 december 2011, 10:59   #184
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar ik ben verbaasd dit uit jouw mond te horen. Ik kan alleen verklaren dat een blinde haat tegenover N-VA er de oorzaak van is dat de slappe politici die onderhandelden door jou op applaus onthaald werden. De vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden, zoiets.

Ik begin langzaam meer en meer respect te hebben voor N-VA en ik ben niet de enige: sinds ze niet meer openlijk het separatisme belijden vinden de mensen deze sterke houding erg goed. Maar het blijven uiteraard wel separatisten, de schorpioen zal zeker de kikker steken als deze de stroom overvaart.

Wat verwijten wij de Franstaligen? Dat ze goed onderhandelen? Dat zouden we ook moeten doen. Sterke Vlaamse politici maken een sterker België. Jammer dat de school van Lode Claes dood is en vervangen door separatistische jankers.
Uw sympathie voor de NVA was anders al vrij vroeg duidelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2011 om 11:00.
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 11:01   #185
Steben

Standaard

Citaat:
tja, ik heb bv ook sympathie voor niet NVA'ers.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 december 2011 om 11:02.
Steben is offline  
Oud 10 december 2011, 11:11   #186
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een en ander is niet erg duidelijk n uw post. Als ik u goed begrijp krijg je stilaan respect voor de N-VA, maar niet voor de "separatistische jankers."
Als we dan naar het programma kijken van de N-VA valt toch op dat punt èèn in wezen een separatistisch programmapunt is. De N-VA zijn dus separatistische jankers.
Krijg je daar dan stilaan respect voor?
Oud 10 december 2011, 11:12   #187
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het over een ex-CD&V stemmer die naar eigen zeggen nu achter de OVLD staat.
Oud 10 december 2011, 11:14   #188
Steben

Standaard

Ik denk dat Vito de drogreden inziet die openlijk gebruikt wordt om de NVA opzij te zetten en de discussie te omzeilen: er is separatistische inhoud ergens in een welbepaalde paragraaf, dus weigeren we om een akkoord te sluiten over iets totaal anders. Tenzij de separatisten gewoon ons programma volgen, dan mogen ze minister worden en doen we een oogje dicht.

Het cordon is in feite al actief.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 10 december 2011, 11:15   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft - gelukkiglijk, de kans niet gekregen van de Belgicistische partijen om Belgie te redden.

Deze totale afwijzing door Belgie kan niet anders dan gevolgen hebben in de vorming van deze partij.
Oud 10 december 2011, 11:17   #190
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik denk dat Vito de drogreden inziet die openlijk gebruikt wordt om de NVA opzij te zetten en de discussie te omzeilen: er is separatistische inhoud ergens in een welbepaalde paragraaf, dus weigeren we om een akkoord te sluiten over iets totaal anders. Tenzij de separatisten gewoon ons programma volgen, dan mogen ze minister worden en doen we een oogje dicht.

Het cordon is in feite al actief.
Dat zeg ik al wel wat langer, het cordon is actief op federaal niveau, en op Vlaams niveau mogen ze meedoen zolang ze de Belgische leiband dragen.
Oud 10 december 2011, 11:20   #191
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zeg ik al wel wat langer, het cordon is actief op federaal niveau, en op Vlaams niveau mogen ze meedoen zolang ze de Belgische leiband dragen.
niet alleen zo
Ze zijn nog abnormaal klein in zetels nu in vl (omzeiling van steun bij bevolking) en hebben paar jaar geleden matige eisen gesteld.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 december 2011 om 11:20.
Steben is offline  
Oud 10 december 2011, 11:27   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
niet alleen zo
Ze zijn nog abnormaal klein in zetels nu in vl (omzeiling van steun bij bevolking) en hebben paar jaar geleden matige eisen gesteld.
Ik denk dat ze (de N-VA) zelf angst hebben van de volgende Vlaamse verkiezingen.

Hoe gaan ze aan de kiezer verklaren dat ze ondanks hun groei toch aan de Belgische leiband gaan blijven lopen met de traditio's.

Vroeg of laat gaan ze zich duidelijk moeten uitspreken.
Oud 10 december 2011, 11:41   #193
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze (de N-VA) zelf angst hebben van de volgende Vlaamse verkiezingen.

Hoe gaan ze aan de kiezer verklaren dat ze ondanks hun groei toch aan de Belgische leiband gaan blijven lopen met de traditio's.

Vroeg of laat gaan ze zich duidelijk moeten uitspreken.
Ze zijn tegen de federale hervormingen, maar ook tegen een cordon tegen hun. Ik denk dat er een groter draagvlak van de kiezer is, dat ze vanuit de Vlaamse regering, voor de Vlaamse zaak gaan vechten en tegelijk ook op federaal vlak (nu gedwongen in een oppositie positie). Zelf langs de zijlijn gaan staan, zou niet geapprecieerd worden. Bovendien bestaat de strategie van niet in deze logica te stappen reeds bij het VB. Behalve oppositie voeren tegen elkaar (VB tegen N-VA en omgekeerd), is er ook een positief aspect, namelijk diversificatie.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 10 december 2011, 11:43   #194
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ze zijn tegen de federale hervormingen, maar ook tegen een cordon tegen hun. Ik denk dat er een groter draagvlak van de kiezer is, dat ze vanuit de Vlaamse regering, voor de Vlaamse zaak gaan vechten en tegelijk ook op federaal vlak (nu gedwongen in een oppositie positie). Zelf langs de zijlijn gaan staan, zou niet geapprecieerd worden. Bovendien bestaat de strategie van niet in deze logica te stappen reeds bij het VB. Behalve oppositie voeren tegen elkaar (VB tegen N-VA en omgekeerd), is er ook een positief aspect, namelijk diversificatie.
Je hebt een punt. de NVA kiezer wil actie
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 10 december 2011, 11:46   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Met de traditio's aan de Belgische leiband lopen =/= voor de Vlaamse zaak vechten.
Oud 10 december 2011, 11:48   #196
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er wordt ginds meer geschorst dan in Vlaanderen:
De Vlaemsche legende over de 'Waalse beroepsdoppers' is wel anders. Dat heb je met legendes: die gaan een eigen leven leiden.
Toch niet, er zijn daar meer werklozen dus is het logisch.
En men is bovendien aan een inhaalbeweging bezig want vroeger waren er omzeggens geen schorsingen in Wallonie.
Jij hebt gewoon geen dossierkennis in deze materie.
Trouwens het percentage is relatief gezien nog steeds te klein. Want de relatieve schorsing is nog steeds kleiner dan in vlaanderen.
Alsof de werkbereidheid daar groter zou zijn laat me niet lachen zeg.
stuyckp is offline  
Oud 10 december 2011, 11:50   #197
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
niveau, niveaniveau...
Van u krijgen we dat ook niet.
stuyckp is offline  
Oud 10 december 2011, 11:51   #198
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Merde, wat hebt gij gesmoord??? Ne stevige pétard?
Volgens mij heeft u toch ook ergens aangezeten want veel zinnigs heb ik van u nog niet gezien. Niet direct een meerwaarde op het forum.
stuyckp is offline  
Oud 10 december 2011, 11:52   #199
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
lamenielachen.

Als grootste partij wordt je niet gedumpt. Je moet van de N-VA nu geen bende zieligaards maken die zich laten dumpen. Dat zijn ze niet.

Wat heb je eigenlijk tegen de N-VA ?
Een voorbeeld van uw belachelijke zielige houding.
En je zet hier wel degelijk weer een of ander typetje neer met trol allures.
stuyckp is offline  
Oud 10 december 2011, 11:57   #200
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft - gelukkiglijk, de kans niet gekregen van de Belgicistische partijen om Belgie te redden.

Deze totale afwijzing door Belgie kan niet anders dan gevolgen hebben in de vorming van deze partij.
Je moet de kansen grijpen waar ze liggen en het ijzer smeden als het warm is. Kansen krijgt je niet in de politiek. In de politiek gaan andere partijen niet zomaar het ijzer voor je warm maken.

De N-VA moet eens af raken van die Caliméro politiek:

http://www.n-va.be/nieuws/column/ben...n-de-wetstraat

Als de N-VA hun wens niet kan realiseren dan zijn deze politiek niet haalbaar. Als grootste partij kan je echter daarvoor enkel zelf de schuld voor opnemen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be