![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mensen zoals jij zijn gefundes fressen voor deze grijpgrage regering. Op basis van jouw sentimenten kunnen ze nog een tijdje doorgaan. Het volstaat een aspect te belasten waar andere mensen niet kunnen van genieten (jaloezie) en/of niet akkoord mee zijn (levensvisie). Een paar voorbeelden? - Een belasting op frisdranken, want teveel suikers is ongezond en koolzuur ook. Ikzelf drink geen frisdrank, en als ik jouw mindset aanneem, dan zeg ik "ik ben inderdaad niet akkoord met overdreven frisdrank-gebruik, dus belasten maar die handel!" - Onder het motto "we zijn al met teveel" en "de vervuiler betaalt"; een belasting op het derde kind en exponentieel op verdere kinderen in hetzelfde gezin. Ik heb geen kinderen, dus ik leen even jouw mindset... yup, deze regel komt erdoor, als het aan mij ligt! Straffer nog; het mag van mijn part op reeds bestaande kinderen. Tenslotte is die wagenbelasting ook op reeds bestaande auto's; ik heb niet de kans gekregen van auto te veranderen om deze belasting te ontlopen. Ik kan uren doorgaan met dit soort voorbeelden. Er is altijd wel "iets te verbeteren aan onze samenleving". De vraag die je je moet stellen is; moet dat via een belasting? Er is altijd wel iemand die "teveel geniet van een voordeel" (of dat nu gratis onderwijs is of een bedrijfswagen maakt niet uit). De vraag die je je moet stellen is; moet je dat regelen via een belasting? Wat jij zou moeten beseffen is dat op lange termijn daar NIEMAND van beter wordt, want er zal altijd wel één aspect zijn waar ook jij tegen de lamp loopt. En iedereen gaat zijn nieuwe belastingskost proberen elders te verhalen. Dus de gemiddelde belastingsdruk, en de gemiddelde prijzen zullen stijgen. Een voorbeelje hiervan? Een deelfirma van dezelfde IT groep waar ik voor werk levert diensten aan Telenet. Telenet zal de extra kost van het wagenpark moeten betalen, als ze nog steeds overal ten Vlaamsen velde competitieve IT'ers willen kunnen inzetten. Alternatieven zijn er voor Telenet niet; elke Vlaamse firma zit met dezelfde meerkost voor wagens. Ergo; Telenet zal extra betalen. En waar zal Telenet zijn centen halen? Juist ja... Een laatste bedenking; misschien had je liever dat Telenet in het buitenland ging shoppen voor zijn IT'ers. Tenslotte verdienen die minder, en dat wekt minder je jaloezie op. Zou dat voor jou een oplossing zijn? Goed. Dat betekent dan een pak Vlaamse IT'ers de dop op. Hee wacht even? Wie gaat die hun werkloosheidsuitkering betalen? Juist ja... Gezien we al zowat de hoogste belastingdruk ter wereld hebben zou NIEMAND mogen positief zijn over EENDER WELKE belasting. Jouw jaloezie is ons aller graf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() De trukken om legaal belastingen te kunnen omzeilen zijn verminderd. Dat is alles.
Het bedrijf kan de werknemer met bedrijfsauto nog altijd even goed belonen, maar het zal duurder zijn voor het bedrijf; m.a.w. zal het met een belastingtarief zijn dat meer gelijk is aan het bedoelde belastingtarief voor de arbeid. Als het bedrijf waar je werkt dat niet wilt, dan weet je bij wie je moet gaan janken. We kunnen minder makkelijk in verhouding te weinig bijdragen aan de staat! Och, arme, zeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als bedrijf is dat heel eenvoudig. Als een werknemer een loonsverhoging met kost 600€ per maand waard is, dan kan hij daar een bedrijfswagen voor krijgen, of dan kan hij daar een loonsverhoging van zowat 150�*200€ netto voor krijgen. Als bedrijf ga ik geen 1800€ en meer uitgeven om hem 600€ netto meer te geven. Pech als die werknemers dat niet leuk vinden. Dat ze de staat maar bedanken en maar bij hen gaan janken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() "Kan je een opslag krijgen? Dan is het je verdomde plicht er op af te staan, jij bron van alle kwaad! Kan je nu minder overhouden? Ha, super, dat hebben we graag!"... Ah well, genoeg methodes om dat gezever te omzeilen en ervoor te zorgen dat de staat nog minder overhoud dan voorheen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moraal van het verhaal lijkt mij dat wie een niet al te grote "bedrijfswagen" heeft,en er voldoende kilometers mee doet,er NIET slechter van af zal komen op fiscaal gebied.Het zou er op kunnen wijzen dat dit mensen zijn die die wagen echt als werkinstrument gebruiken,en niet als methode om hun bierbuik naar het werk te verslepen en dat ding(die wagen) daar dan gans de dag op een parking te laten rondslingeren...feitelijk op kosten van de baas en de fiscus.
Is dat niet logisch? Laatst gewijzigd door kelt : 12 januari 2012 om 06:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
andere moraal van het verhaal is dat de forfaitaire vergoeding op zijn ambtenaars, goedkoper komt. Dus orwelliaanse toestanden regels voor de privé maar niet voor de ambtenaren. en de berekening is niet dat je 200euro betaalt voor elke vier jaar een nieuwe auto, als je zuiver privé rijdt met uw auto is hij niet versleten na vier jaar, je kunt 20 jaar rijden met uw privékm. DUs totaal valse en zeverk kalkulatie, door een groep ambtenaren en ocmwsteuntrekkers geschreven die totaal geen empathie hebben wat de privé economie moet doen om de economie draaiende te houden.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 januari 2012 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De nieuwe regelingen zijn niets meer dan een belastingsverhoging op de kap van mensen die zo al kapot belast worden, en die verkocht wordt op basis van afgunst bij hen die geen wagen hebben van het bedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal vanaf nu +/- € 1.900 EXTRA bijbetalen bovenop het bedrag dat ik al betaalde. Dit is inderdaad gewoon een vulgaire belastingverhoging. Ik hield al minder dan de helft van m'n brutoloon over, maar dat wordt nu dus nog een flink stuk minder. Dit treft weeral de werkende middeklasse, maar ja, daar ligt de PS niet wakker van, 't zijn toch hun kiezers niet. En de open-VLD verloochent weeral diegenen die ze zou moeten verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De bedrijfswagenregeling is geen belastingomzeiling, maar zelf door de overheid in het leven geroepen om iets aan de torenhoge loonkosten te doen. Nu gaat diezelfde overheid de spelregels met onmiddelijke ingang veranderen, wat maakt dat de werknemer dit gewoon maar te slikken heeft en verplicht is de financiele gevolgen hier van te dragen. Wanneer ik mijn bedrijfswagen 80% voor beroepsdoeleinden gebruik, kan je dat geen belastingomzeiling noemen. Ik zal vanaf nu +/- € 3.800/jaar betalen (een verdubbeling) terwijl ik nog ongeveer 47% van mijn bruttoloon over hou. Me dunkt dat ik al solidair genoeg ben. De firmawagen terug geven gaat niet zo maar omdat mijn werkgever dan verplicht is een substantiële verbrekingsvergoeding te betalen aan de leasingmaatschappij Dit is niet meer of niet minder dan een vulgaire belastingverhoging. Maar gezien de werkende middenklasse toch geen stem heeft en door niemand verdedigd wordt (tenzij de N-VA, maar die zijn vakkundig aan de kant gezet), kunnen zij weer opdraaien voor het gros van de inspanningen. En er bestaat genoeg jaloezie omtrent bedrijfswagens opdat de "publieke" opinie geen graten ziet in de zoveelste extra belasting. Laatst gewijzigd door schietboog : 12 januari 2012 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij geloofd toch niet dat leasingmij,auto's aankopen voordat deze besteld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |