Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2011, 14:01   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ben een voorstander van zelfbedruipende religies - laat dat duidelijk zijn.

Maar ook zolang de Kerk geld ontvangt van de overheid, vind ik dat Léonard zich mag uitspreken over politiek. Léonard is niet zomaar een ambtenaar. Hij vertegenwoordigt de Kerk in het maatschappelijke debat. De Kerk huldigt een bepaalde visie op mens, wereld en God. Die visie kan botsen met seculiere visies, ook wanneer die vertolkt worden door politieke partijen. Het behoort zelfs tot zijn kerntaken zich uit te spreken. Hij is het morele en ideologische kompas waarmee de Kerk haar gelovigen uitrust. Wat de gelovigen daar zelf van vinden, is een interne kwestie. De Kerk is nu eenmaal niet democratisch georganiseerd.

Voorts vind ik het een nogal gek idee dat we alleen belastingen zouden betalen om onze mening te laten vertolken. Dan moet je ook werkbeurzen voor schrijvers gaan schrappen die er een andere mening op nahouden. Of alleen nog wetenschappelijk onderzoek toelaten dat ons géén spiegel voorhoudt waarvan we het beeld niet kunnen velen. Het politieke debat is te belangrijk om het alleen in het parlement te voeren.
Ik ben ook een voorstander om de scheiding van kerk en staat verder door te trekken, en godsdiensten zelfbedruipend te laten functioneren.

Maar ik ben ook voorstander van het Franse idee van de état laique, de lekenstaat.
Daarnaast ben ik ook nog eens voorstander van een politieke terughoudendheid van ambtenaren. Een ambtenaar die zich in zijn ambt kenbaar maakt als vb. Belanger, wekt tenminste een achterdocht bij onze extreem linkse broeders dat ze wel eens een pad in hun korf zouden kunnen aantreffen, bij een dossier dat de ambtenaar voor hen moet behandelen ...

Dat alles gecombineerd, vind ik dat het in onze cultuur past dat men "aan de keizer geeft wat de keizer toekomt, en aan god wat god toekomt", met andere woorden: een meest strikte scheiding van kerk en staat.

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:08   #182
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wat voor prietpraat is dat nu weer. Op school geleerd zeker, of teveel naar de vrt geluisterd ?
Maar kom nu eens met ernstige socio-economische argumenten af, om een discussie over politiek te voeren.
Zat het VNV dan in't verzet? Hebben zij Joden gered uit de klauwen van de nazibeulen? Wie verkoopt hier prietpraat? En op socio-economische argumenten ga ik niet in als die uit de mond komen van stiekeme fascisten zoals Bart De Wever.... het zijn en blijven zwartzakken
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:11   #183
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Zat het VNV dan in't verzet? Hebben zij Joden gered uit de klauwen van de nazibeulen? Wie verkoopt hier prietpraat? En op socio-economische argumenten ga ik niet in als die uit de mond komen van stiekeme fascisten zoals Bart De Wever.... het zijn en blijven zwartzakken
Eens afgevraagd hoeveel mensenlevens , mensen die zich zelfs totaal afzijdig wilden houden, die 'moedige' verzetsstrijders op hun geweten hebben door hun onverantwoordelijke acties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 december 2011 om 17:15.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:14   #184
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Achteraf heb je natuurlijk gemakkelijk praten en altijd gelijk
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:17   #185
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Eens afgevraagd hoeveel mensenlevens , mensen die zich zelfs totaal afzijdig wilden houden, die 'moedige' verzetsstrijders op hun geweten hebben door hun onverantwoordelijke acties?
Merci, mon brave u toont uw ware gelaat : alles is goed om die Duitse vetzakkerij te rechtvaardigen...zielig figuur
Oud 27 december 2011, 17:20   #186
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Merci, mon brave u toont uw ware gelaat : alles is goed om die Duitse vetzakkerij te rechtvaardigen...zielig figuur
Wanneer gaat u eens in het heden leven?
Wanneer gaat u eens uit uw dogma's stappen?
nooit is een antwoord als een ander hoor, u hoeft niet te liegen
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:22   #187
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik keur die 'Duitse vetzakkerij' niet goed: ik keur de onnodige 'aanleidingen ertoe af! Dat is wat anders intriest menneke!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 27 december 2011, 17:24   #188
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Achteraf heb je natuurlijk gemakkelijk praten en altijd gelijk
U ontkent dus de feiten? VNV, Zwarte Brigade, SS Langemarck, DeVlag, NSJV, Dinaso, DMO, Staf Declerck, Raimond Tollenaere, Joris Van Severen en nog te veel om op te noemen....allemaal verzinsels om het Vlaams Nationalisme (nog) zwart(er) te maken En dat noemt u 'gemakkelijk praten achteraf'?
Of het nu NVA-ers , VU-ers of Blokkers zijn, allemaal dwepen ze nog met dat gespuis van toen
Oud 27 december 2011, 17:25   #189
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik keur die 'Duitse vetzakkerij' niet goed: ik keur de onnodige 'aanleidingen ertoe af! Dat is wat anders intriest menneke!
Oud 27 december 2011, 17:25   #190
Steben

Standaard

Citaat:
U ontkent dus de feiten? VNV, Zwarte Brigade, SS Langemarck, DeVlag, NSJV, Dinaso, DMO, Staf Declerck, Raimond Tollenaere, Joris Van Severen en nog te veel om op te noemen....allemaal verzinsels om het Vlaams Nationalisme (nog) zwart(er) te maken En dat noemt u 'gemakkelijk praten achteraf'?
Of het nu NVA-ers , VU-ers of Blokkers zijn, allemaal dwepen ze nog met dat gespuis van toen
U dwaalt af van de realiteit als u dit blijft verkondigen.
U haalt overigens niet alleen vlaams-nationalisten aan.
Als u zo blijft doordoen en u sterft, zal er niets overgedragen zijn.
Denk er eens aan
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 27 december 2011 om 17:27.
Oud 27 december 2011, 17:26   #191
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wanneer gaat u eens in het heden leven?
Wanneer gaat u eens uit uw dogma's stappen?
nooit is een antwoord als een ander hoor, u hoeft niet te liegen
Mocht het nog niet duidelijk zijn: u bent tegen een trol bezig.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:26   #192
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Mocht het nog niet duidelijk zijn: u bent tegen een trol bezig.
Trolli delendam sunt
leve de manmanman club
Oud 27 december 2011, 17:28   #193
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik weet dat de 'heldendaden van jouw Witte Brigade' aan drie van mijn nonkels het leven gekost heeft, drie mensen die geen vlieg hadden kwaad gedaan maar opgepakt werden tijdens een razzia na één van die 'heldendaden'! Bweuuurkkk!

Citaat:
Oud 27 december 2011, 17:31   #194
Steben

Standaard

Citaat:
Ik weet dat de 'heldendaden van jouw Witte Brigade' aan drie van mijn nonkels het leven gekost heeft, drie mensen die geen vlieg hadden kwaad gedaan maar opgepakt werden tijdens een razzia na één van die 'heldendaden'! Bweuuurkkk!
Tis wel effectief een trol, dus op die manier maak je het erger.
leve de manmanman club
Oud 27 december 2011, 17:37   #195
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Zat het VNV dan in't verzet?
Hihihi...zaten de witten van de laatste dagen in het verzet?
Wat hebben die voor de Joden gedaan behalve het verkrachten van de weerloze dochters en vrouwen van vermeende en later vrijgesproken Vlamingen?

Citaat:
Hebben zij Joden gered uit de klauwen van de nazibeulen?
Zeg mij eens een getal van het aantal Joden die uit de klauwen van de nationaal sossen beulen zijn gered door de "witten"?
Pas op hé: ik trek er de Joden van af die gered zijn door echte leden van het VNV.....

Citaat:
Wie verkoopt hier prietpraat?
U mag één keer raden...

Citaat:
En op socio-economische argumenten ga ik niet in als die uit de mond komen van stiekeme fascisten zoals Bart De Wever.... het zijn en blijven zwartzakken
Oeps...dit had ik niet gelezen, anders zou ik nooit gereageerd hebben op dit hatelijk gezeik.
Hoeveel VNV'ers en Devlaggers telt uw familie gast? Hoeveel?
Neen, niet komen lullen...zeg mij hoeveel...u bent een nazi zeg ik...een nationalistische sos...niet meer of niet minder...bweek...
Oud 27 december 2011, 17:50   #196
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;5890934]
Citaat:

Hihihi...zaten de witten van de laatste dagen in het verzet?
Wat hebben die voor de Joden gedaan behalve het verkrachten van de weerloze dochters en vrouwen van vermeende en later vrijgesproken Vlamingen?

Zeg mij eens een getal van het aantal Joden die uit de klauwen van de nationaal sossen beulen zijn gered door de "witten"?
Pas op hé: ik trek er de Joden van af die gered zijn door echte leden van het VNV.....

U mag één keer raden...

Oeps...dit had ik niet gelezen, anders zou ik nooit gereageerd hebben op dit hatelijk gezeik.
Hoeveel VNV'ers en Devlaggers telt uw familie gast? Hoeveel?
Neen, niet komen lullen...zeg mij hoeveel...u bent een nazi zeg ik...een nationalistische sos...niet meer of niet minder...bweek...
Bijna. Het is een BUB.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:51   #197
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
'Mijn' Witte Brigade? Ge kunt blijkbaar niet lezen zeker : ik stam uit een familie van zwartzakken : één oostfronter, meerdere vrouwen die Duitsers verzorgd hebben en tot op vandaag regelrechte negationisten... Voor mijn part is 'De Witte Brigade' een synoniem voor de 'Melkbrigade' of de lokale Cocaïne-mafia
Oud 27 december 2011, 17:51   #198
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar lees je dat?
Ik ontken helemaal niet de feiten, verre van.

Alleen ... U komt op me over als iemand die snel zal meeheulen met zij die aan de macht zijn op dat moment. U komt op me over die zijn kar zo snel kan draaien - ik moet toegeven dat zoiets een gave is - als de macht wijzigt.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:52   #199
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ben een voorstander van zelfbedruipende religies - laat dat duidelijk zijn.

Maar ook zolang de Kerk geld ontvangt van de overheid, vind ik dat Léonard zich mag uitspreken over politiek. Léonard is niet zomaar een ambtenaar. Hij vertegenwoordigt de Kerk in het maatschappelijke debat. De Kerk huldigt een bepaalde visie op mens, wereld en God. Die visie kan botsen met seculiere visies, ook wanneer die vertolkt worden door politieke partijen. Het behoort zelfs tot zijn kerntaken zich uit te spreken. Hij is het morele en ideologische kompas waarmee de Kerk haar gelovigen uitrust. Wat de gelovigen daar zelf van vinden, is een interne kwestie. De Kerk is nu eenmaal niet democratisch georganiseerd.

Voorts vind ik het een nogal gek idee dat we alleen belastingen zouden betalen om onze mening te laten vertolken. Dan moet je ook werkbeurzen voor schrijvers gaan schrappen die er een andere mening op nahouden. Of alleen nog wetenschappelijk onderzoek toelaten dat ons géén spiegel voorhoudt waarvan we het beeld niet kunnen velen. Het politieke debat is te belangrijk om het alleen in het parlement te voeren.
De vergelijking met beurzen voor schrijvers gaat echt niet op, dat weet jij toch ook wel.
Het gaat hier om een georganiseerde vorm van religie. En dan nog van de religie die ons sociale leven gedurende honderden jaren in zijn macht heeft gehad, maar die nu om demografische redenen alsook dertig jaar ontkerkelijking zeer snel verloren is. Dat wil niet zeggen dat veel mensen daar niet meer gevoelig voor zijn. Elke keer dat een van die mannen in rokken zich geroepen voelt om uitspraken over de politiek te doen zullen ze veel vijanden tegenover zich vinden. Het is nog niet zolang geleden dat Leonard zijn voorgangers zelfs zo ver gingen om de koning ertoe aan te zetten om een in het parlement gestemde wet niet te ondertekenen.
Vertrouw nooit een kerkelijke gezagsdrager als het over politiek gaat, of als hij zijn moraal wil opleggen aan de gemeenschap vanuit het vermeende eigen groot gelijk.
Van mij mag Leonard over zowat alles een mening hebben en die verkondigen. Maar dat laatste kan hij beter voorbehouden voor zijn eigen aktie domein. Er is dacht ik toch werk genoeg in zijn eigen bollenwinkel.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:54   #200
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Laat ons doodgewoon doen zoals in Duitsland: op vrijwillige basis een Kirchensteuer mee verwerken in de belastingaangifte. Dat is reeds een heel stuk consequenter.
Ik ben ongelovig en wens uitdrukkelijk niet te betalen voor dat soort zaken.
N-VA steunt bijvoorbeeld music for life door deel te nemen aan quizzen en dergelijke en daar heb ik geen probleem mee. Maar als de Vlaamse regering zelf geld geeft aan music for life dan moet ik niets meer geven. Het is ofwel het een ofwel het ander maar niet beiden. Ofwel reken je op de bevolking ofwel niet. Dat ministers daar staan met een cheque is trouwens maar goedkoop kiezertjes winnen. Een keertje meer hun gezicht op tv.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be