Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2012, 18:48   #181
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kijk, Den Agma bedreigt Israël met te zeggen dat het best vernietigd wordt.
Dat feit wordt zowel op de VRT , de NOS , de BBC, de ZDF enz... gemeld .
Ze kunnen het naar mijn bescheiden mening niet allemaal verkeerd verstaan hebben hé.
En het is niet één keer dat daar internationaal in de media melding van wordt gemaakt, maar meermaals , bij verschillende gelegenheden.
Kijk, dat doet hij niet.

Ben jij zo goedgelovig dat je denkt dat alles wat in de pers komt echt is? Jij dubbelcheckt niet wat die kloothommels u willen wijsmaken?

Hier is uw kans: daar moeten dan ontelbare (serieuse) bronnen voor te vinden zijn, met volledige citaten, plaats en datum.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 18:51   #182
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Kijk, dat doet hij niet.

Ben jij zo goedgelovig dat je denkt dat alles wat in de pers komt echt is? Jij dubbelcheckt niet wat die kloothommels u willen wijsmaken?

Hier is uw kans: daar moeten dan ontelbare (serieuse) bronnen voor te vinden zijn, met volledige citaten, plaats en datum.
Ik kan mij voorstellen dat één zender misleid werd , maar toch niet de ganse internationale pers.
Als je even googelt vindt je wel genoeg verwijzingen naar de bedreigingen van den Agma aan het adres van Israël;

Laatst gewijzigd door Pericles : 1 januari 2012 om 18:53.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 19:00   #183
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan mij voorstellen dat één zender misleid werd , maar toch niet de ganse internationale pers.
Toch wel: de Washinton Post heeft 6 jaar na de feiten toegegeven dat het fout was en klakkeloos overnam wat de Jew York Times lanceerde. En heel de wereld klakkeloos overnam en er in tuimelde.

En nog steeds wordt die leugen maar al te graag in stand gehouden. En niet door de minste. Doch krijgen ze allemaal een pinokio.

Ik begrijp uw verwarring wel.

http://www.washingtonpost.com/blogs/...IKML_blog.html

“Israel, a small country of less than eight million people, looks out at a world where leaders of much larger nations threaten to wipe it off of the map.”

— President Obama, speech to the U.N. General Assembly, September 21, 2011

“It was only perhaps three weeks ago that the president of Iran once again said that Israel should be eradicated off the face of the Earth. As you recall, it was about in 2005 when he [Mahmoud Ahmadinejad] said before that Israel -- he would use a nuclear weapon to wipe Israel off the face of the Earth.”

— Rep. Michele Bachmann (R-Minn.), September 19, 2011

Oud 1 januari 2012, 19:04   #184
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel: de Washinton Post heeft 6 jaar na de feiten toegegeven dat het fout was en klakkeloos overnam wat de Jew York Times lanceerde. En heel de wereld klakkeloos overnam en er in tuimelde.

En nog steeds wordt die leugen maar al te graag in stand gehouden. En niet door de minste. Doch krijgen ze allemaal een pinokio.

Ik begrijp uw verwarring wel.

http://www.washingtonpost.com/blogs/...IKML_blog.html

“Israel, a small country of less than eight million people, looks out at a world where leaders of much larger nations threaten to wipe it off of the map.”

— President Obama, speech to the U.N. General Assembly, September 21, 2011

“It was only perhaps three weeks ago that the president of Iran once again said that Israel should be eradicated off the face of the Earth. As you recall, it was about in 2005 when he [Mahmoud Ahmadinejad] said before that Israel -- he would use a nuclear weapon to wipe Israel off the face of the Earth.”

— Rep. Michele Bachmann (R-Minn.), September 19, 2011

De bedreigingen werden niet éénmaal geuit , maar stelselmatig. Het gaat hier dus om een stelselmatig verkeerd vertalen over verschillende jaren heen , terwijl niemand het heeft opmerkt.
Ge moet goed zot zijn om iets dergelijks te geloven .

Laatst gewijzigd door Pericles : 1 januari 2012 om 19:05.
Oud 1 januari 2012, 19:11   #185
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
De bedreigingen werden niet éénmaal geuit , maar stelselmatig.
Bron?
Oud 1 januari 2012, 19:21   #186
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron?
Bron ?
geeft eens Iran bedreigt Israël in op Google en u krijgt honderden verwijzingen.
Oud 1 januari 2012, 19:33   #187
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Bron ?
geeft eens Iran bedreigt Israël in op Google en u krijgt honderden verwijzingen.
Eerlijk is eerlijk : je geeft inderdaad geen enkele quote op. Het moet toch enorm makkelijk zijn om enkele referenties op te geven, als er stelselmatig bedreigingen geuit worden ?

Wat ik wel lees als ik jou zoekterm gebruik in Google, is "Iran heeft raketten die Israël kunnen raken, mocht het islamitische land aangevallen worden door zijn aartsvijand."

Lijkt me ook heel logisch, en een statement dat elk land ter wereld zal maken : indien ze worden aangevallen, zeggen ze dat ze zich zullen verdedigen.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 1 januari 2012 om 19:34.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 19:36   #188
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron ?
Het staat ook vol met bedreigingen van Israel een Iran. Als je dreigt mag je er 1 terug verwachten.

Wat Ahmadinjad betreft, dat van van "de kaart vegen" is allemaal te herleiden naar die leugen uit 2005 die zo nu en dan opnieuw bovengehaald word, zoals ook de WP aangeeft.
Oud 1 januari 2012, 19:47   #189
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat Ahmadinjad betreft, dat van van "de kaart vegen" is allemaal te herleiden naar die leugen uit 2005 die zo nu en dan opnieuw bovengehaald word, zoals ook de WP aangeeft.
Dat "het regime dat Jerusalem bezet van de tijdspagina moet verdwijnen"?

Hier zegt hij nochtans ongezouten "Death to Israel", helemaal op het einde.

http://www.youtube.com/watch?v=FckLO8HcNyo
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 19:58   #190
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht

Hier zegt hij nochtans ongezouten "Death to Israel", helemaal op het einde.

http://www.youtube.com/watch?v=FckLO8HcNyo
Het is gebruikelijk in Iran om "Death to Israel" en "Death to America" te scanderen.

Maar jij denkt wellicht dat ze ermee bedoelen dat ze er atoombommen op willen droppen.
Oud 1 januari 2012, 20:03   #191
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is gebruikelijk in Iran om "Death to Israel" en "Death to America" te scanderen.

Maar jij denkt wellicht dat ze ermee bedoelen dat ze er atoombommen op willen droppen.
Dood toewensen aan iets is zeer ruim te interpreteren niet? Ik denk niet dat hij in detail heeft toegelicht hoe dit moet gebeuren. Dus atoombommen sluit ik niet bij voorbaat uit neen.
Oud 1 januari 2012, 20:04   #192
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Gebruikelijk" ?

Als VB-mandatarissen aan het eind van elke speech "Dood aan alle Moslims" zouden scanderen, dan ..., jah, wat dan denk je ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 20:07   #193
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
En hij is daar consequent in, dat het regime hoe dan ook zal vallen:
Citaat:
Ahmadinejad stated "This entity [Israel] can be compared to a kidney transplanted in a body that rejected it. “Yes it will collapse and its end will be near.

Ahmadinejad said on television "... like a cancer cell that spreads through the body, this regime infects any region. It must be removed from the body,"

Ahmadinejad stated that "The [Zionist] regime resembles an airplane that has lost its engine and is kind of going down. And no one can help it," he said. “This will benefit everyone.

Ahmadinejad said: “The Zionist regime will be wiped out soon the same way the Soviet Union was, and humanity will achieve freedom”

”Ahmadinejad stated the “Zionist regime” was on the path to collapse and that the "underhanded actions of the Zionists" as among the causes of the recent unrest in the former Soviet republic of Georgia.

Laatst gewijzigd door Kasumi : 1 januari 2012 om 20:07.
Oud 1 januari 2012, 20:10   #194
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dood toewensen aan iets is zeer ruim te interpreteren niet? Ik denk niet dat hij in detail heeft toegelicht hoe dit moet gebeuren. Dus atoombommen sluit ik niet bij voorbaat uit neen.
Iranezen wensen alles behalve de dood toe aan Amerikanen.

In werkelijkheid betekent het "Down with the American regime."
Oud 1 januari 2012, 20:12   #195
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En hij is daar consequent in, dat het regime hoe dan ook zal vallen:
Ah, nu begrijp ik waar dat vandaan komt dat de zionistische tumor moet weggesneden worden uit het Midden-Oosten dat ik al eens een paar keer hebben mogen lezen in dit forum.
Oud 1 januari 2012, 20:29   #196
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
"Gebruikelijk" ?

Als VB-mandatarissen aan het eind van elke speech "Dood aan alle Moslims" zouden scanderen, dan ..., jah, wat dan denk je ?
Dan zou het hun geloofwaardigheid ten goede komen.
Oud 1 januari 2012, 20:32   #197
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zou het hun geloofwaardigheid ten goede komen.
Als Ahmadinejad in zijn hoedanigheid als staatshoofd scandeert "Dood aan Israel", dan roemt u hem om zijn eerlijkheid ipv hem te verafschuwen voor zijn haatzaaierij?

Interessant.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 januari 2012 om 20:32.
Oud 1 januari 2012, 20:34   #198
Boa
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Sommigen roepen hier ook "België moet sterven". Om dan naar een onafhankelijk Vlaanderen te gaan. Of willen zij ook atoombommen droppen in de Marollen?
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 20:39   #199
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Sommigen roepen hier ook "België moet sterven". Om dan naar een onafhankelijk Vlaanderen te gaan. Of willen zij ook atoombommen droppen in de Marollen?
Enkel als Iranezen zoeits zeggen wordt het letterlijk genomen. Anders klopt het plaatje niet meer.
Oud 1 januari 2012, 20:53   #200
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Ik zie eerder "Belgie barst". Maar goed, u wil hier graag een karikatuurtje van maken wat mijns inziens enkel aantoont dat u wat pisnijdig bent.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be