Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2012, 22:32   #181
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Hmmm, dus je kan niet links zijn en tezelfdertijd willen dat de VS uit de WHO of NAVO stapt? De Amerikaanse communisten zijn dus rechts!

Of zou het kunnen dat ook in een welvarende regio er mankementen zijn op sociaal-economisch gebied?
Amerika behoort nog altijd tot de meest welvarende regio's hoewel ze de slechte richting aan het uitgaan zijn. De Amerikaanse communisten spelen op dit moment dus nog electoraal niet mee.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 22:33   #182
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Amerika behoort nog altijd tot de meest welvarende regio's hoewel ze de slechte richting aan het uitgaan zijn. De Amerikaanse communisten spelen op dit moment dus nog electoraal niet mee.
Of hoe je volstrekt naast mijn punt kan palaveren...
Of ze meetellen of niet heeft niets met stellingen over links en separatisme te maken.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 22:34   #183
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zoals Hitler dus. Ik zeg al langer dat die links was.
Je bent niet de enige die dat zegt. Volledig terecht trouwens. Hij is aan de macht gekomen via een arbeiderspartij.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 5 januari 2012, 22:36   #184
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent niet de enige die dat zegt. Volledig terecht trouwens. Hij is aan de macht gekomen via een arbeiderspartij.
Vind ik dan weer helemaal geen doorslaggevend element.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 22:37   #185
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn rechtse standpunten. Een links standpunt is eerder van "if it goes bad, we will go all down together".
Dat is gewoon een veralgemening van je. Dat solidariteit grenzen heeft is gewoon rationeel.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 22:38   #186
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. De N-VA is geen linkse partij. Ze is de meest rechtse afscheuring ( en ook de grootste fractie) van de Volksunie. De meest links georiënteerde afscheuringen van de Volksunie zijn opgegaan in Sp.a en in Groen!

Maak je dus zelf niet belachelijk door linkse stemmen te proberen te ronselen voor de N-VA. Dat zouden ze bij de N-VA zelf volksverlakkerij noemen.
Toch altijd leuk om te lezen hoe een "rechtse Belg" weet hoe het eraan toe gaat bij de N-VA.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 22:39   #187
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Dat is gewoon een veralgemening van je. Dat solidariteit grenzen heeft is gewoon rationeel.
Als dat je standpunt is dan moet je niet over links en rechts meediscussiëren.

Oud 5 januari 2012, 22:41   #188
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Toch altijd leuk om te lezen hoe een "rechtse Belg" weet hoe het eraan toe gaat bij de N-VA.
Het zou geloofwaardiger zijn dat de Vlaams Nationalisten zelf toelichting geven over de ideologische tegenstellingen bij de VU en tot welke afscheuringen dit geleidt heeft.

Oud 5 januari 2012, 23:07   #189
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zou geloofwaardiger zijn dat de Vlaams Nationalisten zelf toelichting geven over de ideologische tegenstellingen bij de VU en tot welke afscheuringen dit geleidt heeft.
een beetje de evolutie als nu bij de vld voor zover ze nog niet zijn overgelopen naar de N-VA?

Laatst gewijzigd door Jakko : 5 januari 2012 om 23:08.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 06:36   #190
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De PS is wel degelijk competent, ik laat je dat zelf argumenteren:

Ik zit hier trouwens helemaal niet om de PS te verdedigen. Ik geloof gewoon nooit dat ze ineens magischerwijs electoraal niet meer gaan meespelen.
Je moet mijn eigen woorden niet tegen mezelf gebruiken. Dat zijn trouwens niet de juiste argumenten. Ik stel duidelijk dat het systeem van de PS niet kan blijven duren. Daar sleur je het land mee in de afgrond.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 06:39   #191
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je het seperatisme van de N-VA afzwakt.
Heb je liever dat ik een keiharde separatist zou zijn, die blindelings wil splitsen zonder er echt over na te denken ?
Sorry dat ik ietsje meer nadenk over die zaken, en de zaken stap voor stap wil laten gaan in plaats van iedereen te schofferen. Ik heb niks tegen Walen, maar er moet geresponsabiliseerd worden. Als dat lukt is een splitsing minder noodzakelijk. Dat is ook het N-VA standpunt.
Oud 6 januari 2012, 06:42   #192
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Nochtans daalde de Belgische schuldgraad jaar na jaar (en dat al sinds 1993) tot in 2008 de bankencrisis uitbrak. Ik denk dat we dan ook gerust mogen besluiten dat er, althans wat België betreft, geen sprake zou zijn van een schuldencrisis zonder die bankencrisis.
Niet correct. De Belgische overheid heeft een aantal begrotingen in evenwicht gerealiseerd door zaken te verkopen. Daarbij legt ze een bom onder de toekomst. Want dingen verkopen en dan duur terughuren zijn geen goed idee. Maw ze hebben de factuur doorgeschoven naar de toekomst.
Er is wel een periode geweest dat de schuld werd afgebouwd, daar heb je gelijk in. Maar ik geloof niet dat die periode 15 jaar heeft geduurd. En dan nog is onze schuldgraad nog steeds veel te hoog.
Oud 6 januari 2012, 06:43   #193
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn rechtse standpunten. Een links standpunt is eerder van "if it goes bad, we will go all down together".
Weeral redelijk onzinnig. links separatistisch kan perfect.
Oud 6 januari 2012, 06:44   #194
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat je standpunt is dan moet je niet over links en rechts meediscussiëren.
Zever.
Oud 6 januari 2012, 09:41   #195
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal N-VA toch de enige gematigde liberale partij zijn waarvan de leiders met figuren als een Dalrymple dwepen.
Ik weet dat De Wever zijn boeken leest en sympathie voor hem heeft. langs de andere kant heb ik hem nu ook niet nog horen zeggen dat armen zelf verantwoordelijk zijn voor hun armoede.

Maar, nog eens, hoedanook je gaat moeten compromissen vinden, ook de N-VA, en ook zij gaan nooit hun volledig partijprogramma kunnen uitvoeren. Het is mijn overtuiging dat de andere partijen op dat vlak niet zo heel veel verschillen. Zelfs de PS is een blinde volger van de ultraliberale ideeën van de EC, ze hebben ze zelf mee goedgekeurd.
maw, of ik nu voor de SPa stem of de N-VA, dat maakt weinig verschil uit op dat vlak, daar moet ik dus niet over twijfelen.

Ok, mocht Vandenbroucke voorzitter zijn van de SPa met Vandermaelen als ondervoorzitter, ik zou een groot probleem hebben, de keuze zou al veel moeilijker zijn en wsl zou ik zelf voor de SPa stemmen. maar het is nu eenmaal niet zo.

Citaat:
Ach, dat is vooral een symbolische toegeving, de gevolgen daarvan zullen naar alle waarschijnlijkheid miniem zijn.
ik geloof niet in symbolische toegevingen. De grendelwetgeving was ook een symbolische toegeving, net zoals de faciliteiten, net zoals de oprichting van het Brussels Gewest.
Citaat:
Die zaken vallen wel degelijk onder het gezag van een Vlaams parket, net daarom worden die Franstalige magistraten gedetacheerd naar Halle-Vilvoorde, anders konden die zaken ook gewoon in Brussel berecht worden.

En tja, dat mensen berecht worden in hun eigen taal, was dat niet ooit een eis van de Vlaamse Beweging?
het feit blijft dat Franstaligen in Halle-Vilvoorde meer rechten hebben dan gelijk wie anders. Zij kunnen shoppen onder de rechters en ze zijn de enigste anderstaligen die het recht hebben om door een gelijktalige berecht te worden. In een regio die internationaliseert, lijkt me dat toch vrij bizar en discriminerend. Er wonen daar steeds meer Duitstaligen, waarom krijgen zij die rechten daar niet?
Citaat:
Wat is er mis met overleg tussen de verschillende lokale en gewestelijke overheden uit Brussel en haar hinterland? Voor meer zal die metropolitane gemeenschap immers nooit dienen, Vlaanderen zal heus geen beslissingsbevoegdheid overdragen. Dit is een argument dat ik echt niet snap... de oprichting van de euregio Rijsel-Kortrijk betekende toch ook geen uitbreiding van Frankrijk? De oprichting van de metropoolregio Hamburg betekende toch ook geen uitbreiding van de deelstaat Hamburg?
met overleg is niets mis, maar in de Franstalige pers is dit wel degelijk voorgesteld als een uitbreiding van Brussel. Ok, perceptievorming, maar nog eens, ook over de faciliteiten, grendelwetgeving en het Brussels Gewest waren er interpretatieverschillen in het begin. Achteraf is gebleken dat telkens de Franstalige visie de juiste was.

En ik vertrouw de traditionele partijen voor geen haar op dat punt. Ze gaan op een gegeven moment wel degelijk bevoegdheden overhevelen, als ze weer iets willen verwezenlijken op een ander vlak.
Citaat:
Alsof N-VA wél een visie heeft, alsof hun programma wél meer is dan gewoon een lijst van bevoegdheden die overgeheveld moeten worden, alsof hun voorstellen wél een einde aan het vechtfederalisme zouden maken.
de nota van De Wever was wel een aanzet tot homogenisering van bevoegdheden, dus ja, ze hebben blijkbaar wel meer visie op dat vlak. Ben ik met alles akkoord? neen, maar er is geen enkele partij waar ik 100% mee akkoord ben.

Citaat:
Mja, kan zijn, ik ken de details van de financieringswet te slecht om daarop te antwoorden.
ik ga me nu niet als grootste kenner van die financieringswet uiten, maar het principe is in ieder geval dat de Gemeenschappen gefinancieerd worden op criteria die vooral gunstig zijn voor het Brussels en Waals Gewest, die vooral veel jongeren hebben.
Citaat:
Alleen zou N-VA ondertussen haar ideologie stevig constitutioneel verankerd hebben.
daar is geen enkele aanwijzing voor. je hebt een te ongenuanceerd beeld van de N-VA volgens mij.
Oud 6 januari 2012, 09:47   #196
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Weeral redelijk onzinnig. links separatistisch kan perfect.
Enkel in volksnationalisme.

Oud 6 januari 2012, 09:53   #197
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je moet mijn eigen woorden niet tegen mezelf gebruiken. Dat zijn trouwens niet de juiste argumenten. Ik stel duidelijk dat het systeem van de PS niet kan blijven duren. Daar sleur je het land mee in de afgrond.
Bangmakerij werkt niet.

De realiteit is dat de PS wel degelijk competent is om een electorale machtsbasis te houden. Als ze en route door hun beleid een sociaaleconomisch kerkhof veroorzaken dan is dat een spijtige zaak. Ze gaan er echter niet om malen want dat maakt het voor hun gemakkelijker om hun eerste programmapunt te realiseren.

Ik vraag me af wat je hier doet op het forum als men jouw eigen woorden niet mag tegen jou gebruiken in een argumentatie.

Oud 6 januari 2012, 10:32   #198
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die zaken vallen wel degelijk onder het gezag van een Vlaams parket, net daarom worden die Franstalige magistraten gedetacheerd naar Halle-Vilvoorde, anders konden die zaken ook gewoon in Brussel berecht worden.

En tja, dat mensen berecht worden in hun eigen taal, was dat niet ooit een eis van de Vlaamse Beweging?
Wat een drogredenering. Zie jij nu zelf niet in dat dit gewoon een ontkenning inhoudt van het feit dat het Nederlands de enige bestuurs- en werktaal in Vlaanderen is?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 10:35   #199
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik hoop dat er zo snel mogelijk een links alternatief voor de N-VA opstaat, maar tot nader order is het voor iemand die ook maar een beetje Vlaamsgezind is en links is, onmogelijk om op een traditionele partij te stemmen.
Groen! is niet traditioneel
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 10:36   #200
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Ik roep mijn linkse kameraden op om even de ideologische twistpunten opzij te zetten en het juiste te doen: Vlaanderen uit het slop halen en van de afgrond redden.

En de tijd nuttig te gebruiken om een nieuwe geloofwaardige linkse partij op te richten die Vlaanderen zal leiden.
Ge moet lef hebben.

Ik ga NOOIT op rechts stemmen. En al zeker niet om een onafhankelijk Vlaanderen sterk majoritair rechts te maken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be