Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2012, 22:08   #181
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jaja, "l'union fait la force" zeker?
Dat is puur logica
Lees wat er staat :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ontken dat ook niet, maar de Vlaming is niet anders dan anderen hoor, en de Waal ook niet.
Als noch de Vlaming noch de Waal anders is dan anderen, dan zijn we allemaal dezelfde.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 22:08   #182
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik zou direct kiezen voor een islamitische dokteres ala suqar!
Hoe lief
Ik heb nationalistjes als jij altijd al een spuitje in de poep willen geven

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 januari 2012 om 22:09.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 22:12   #183
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoe lief
Ik heb nationalistjes als jij altijd al een spuitje in de poep willen geven
Ben bang van spuitjes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 22:27   #184
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dan is elk volk racistisch, als je een beetje eerlijk bent met jezelf!
Als Vlamingen echte racisten waren dat leefden hier geen vreemdelingen meer en werd het Waals volk uitgeroeid.
Oud 18 januari 2012, 22:29   #185
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ben bang van spuitjes!
Lief én schattig

Je moet weten, dat ik iemand als jou nooit pijn zou doen. Tis goed, ik zal Viveke een spuitje geven
Oud 18 januari 2012, 22:30   #186
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Vlamingen echte racisten waren dat leefden hier geen vreemdelingen meer en werd het Waals volk uitgeroeid.
Vlamingen zijn veel te tolerant.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 22:34   #187
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Vlamingen zijn veel te tolerant.
Dat is in dit geval een eufemisme voor dom en bang.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 22:35   #188
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik dacht 'shit, ik hou me even in'
Oud 18 januari 2012, 22:44   #189
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Bang van wat?
Oud 18 januari 2012, 22:51   #190
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de links in de beginpost aangeklikt en de collages bekeken (zij het niet helemaal wegens véél te lang).

Wat mij verbaast is
• dat er kennelijk een “studie” nodig is om één en ander al dan niet “wetenschappelijk” vast te stellen : ik dacht dat iedereen in Vlaanderen al lang wist hoe de (meeste) Belgische Franstaligen over hen denken en spreken.
• dat de Vlamingen, of althans sommige Vlamingen op dit forum blijkbaar verbaasd zijn één en ander nu te moeten “vaststellen”.

Het mag dan wel niet “wetenschappelijk” zijn, maar ik heb in contacten met Belgische Franstaligen, zowel hier in mijn land als de keren dat ik in Franstalig België ben, nooit anders over de Vlamingen horen praten. Overigens, lang voor er van Bart De Wever of de N-VA sprake was, was de teneur van wat men over de Vlamingen zei misschien wel niet zo strak als nu, maar toch al dezelfde als wat u in bedoelde collages kunt zien en horen. Ik heb trouwens nog nooit ofte nimmer een Belgische Franstalige iets resoluut positiefs over de Vlamingen horen uiten.

Kortom, het minste wat men kan zeggen is dat de inhoud, stijl en teneur van de commentaren inzake Vlaanderen en de Vlamingen die de RTBF kennelijk hanteert, helemaal niet mijn verbazing wekken.

Is bedoelde zeer subjectieve vorm van “ernstige berichtgeving” aanvaardbaar ? Volgens mij zeker niet, maar het was en is aan uw gerecht en aan uw federale en andere bewindvoerders om er iets aan te doen, al is dat inmiddels al véél te laat : uw Belgische Franstalige media, zonder uitzondering en onderscheid, zijn er al lang in geslaagd om dergelijke “typering” van Vlaanderen en de Vlamingen gemeengoed te maken in Franstalig België (en zelfs deels daarbuiten).

Mij komt het derhalve zeer eigenaardig voor dat dit soort berichtgeving nu plots méér dan voorheen gedramatiseerd wordt. Het zijn vijgen na Pasen. Vele jaren na Pasen…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 18 januari 2012 om 22:54.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 22:55   #191
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bang van wat?
Van z'n eigen schaduw om te beginnen. En bijgevolg van alles en iedereen die een beetje een grote mond opzet of lijkt op te zetten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 januari 2012, 22:59   #192
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Van z'n eigen schaduw om te beginnen. En bijgevolg van alles en iedereen die een beetje een grote mond opzet of lijkt op te zetten.
Vlamingen hebben nood aan meer extremisten, Txiki

Is het wel niet zo dat de clowns in de wetstraat de Vlaming bang en laf houden...
Oud 18 januari 2012, 23:00   #193
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen hebben nood aan meer extremisten, Txiki

Is het wel niet zo dat de clowns in de wetstraat de Vlaming bang en laf houden...
Akkoord. Volledig akkoord. Ben nog eens de Kitson-strategie aan het lezen. Gaat daar zo'n beetje over.

't Is te zeggen: over hoe een volk bang en laf te houden.

Laatst gewijzigd door Txiki : 18 januari 2012 om 23:00.
Oud 18 januari 2012, 23:04   #194
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Op niets slaande veralgemening.
Oud 18 januari 2012, 23:08   #195
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op niets slaande veralgemening.
Tja. Sommigen zien het, anderen niet. Van die sommigen zijn er een aantal die het niet willen zien. Daar kan ik weinig aan veranderen. Zolang de ogen niet open gaan, is er geen uitweg te zien.

Een uitspraak afdoen als een "op niets slaande veralgemening" is het meest eenvoudige wat er is en is ook heel typisch: veeg van tafel wat je niet begrijpt. Typisch Vlaams.
Oud 18 januari 2012, 23:09   #196
Kasumi
Banneling

Standaard

Bang zou ik het niet noemen, eerder onverschillig en bijgevolg ook onwetend (dom).
Oud 18 januari 2012, 23:12   #197
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bang zou ik het niet noemen, eerder onverschillig en bijgevolg ook onwetend (dom).
Ik denk dat we elkaar goed begrijpen, hoor. Onverschilligheid is een uiterlijke houding. "Laat me met rust, ik wil daar niks mee te maken hebben". Zoiets.
Uiteindelijk is dat angst. Angst om er wél iets mee te maken te krijgen. Om z'n nek uit te steken.

Er zijn nog steeds mensen die niet gefilmd willen worden in de buurt van een Vlaamse vlag. "Als mijne werkgever mij zou zien"... Dat soort zaken. Dat is angst.

Er wordt veel gezeurd en afgegeven op alles en iedereen in dit land. Maar de handen uit de mouwen steken, ho maar! Nu vraag je te veel. Iets DOEN, oh oh, 'k heb geen tijd, ik moet dit of ik moet dat. Duizend excuses om vooral NIETS te doen.

Daarover gaat het.

Laatst gewijzigd door Txiki : 18 januari 2012 om 23:13.
Oud 18 januari 2012, 23:26   #198
Tentpix
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Paars = HV
Donkerblauw = Gemeentes die binnen 10 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben.
Lichtblauw = Gemeentes die binnen 20 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben

Haat is vooral een effective tool.
Wat jij hier nu zit te lullen komt neer op 1 ding: jij wilt enkel franstaligen zien. En dit d.m.v. Bloedzuigende immigranten... Heb jij een stel hersenen gekregen of juwelen zoals op je avatar?
Tentpix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 23:28   #199
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tentpix Bekijk bericht
Wat jij hier nu zit te lullen komt neer op 1 ding: jij wilt enkel franstaligen zien. En dit d.m.v. Bloedzuigende immigranten... Heb jij een stel hersenen gekregen of juwelen zoals op je avatar?
Je masker valt af.
Oud 18 januari 2012, 23:30   #200
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tentpix Bekijk bericht
Veeg het allemaal maar weer van tafel. Hij, Eberhard, heeft nochtans een dik punt. Ok, voorspellingen zijn altijd moeilijk, vraag maar aan de Getuigen van Jehova.
Maar de sociologische golven van verfransing en migraties omwille van grond- en woningprijzen zijn er wel. Dat per se willen ontkennen of daarvoor je ogen sluiten, is een cadeautje. En binnen tien jaar staan ze daar te kijken in die gemeenten rond Brussel: "tiens, dat is hier toch zo verfranst... hadden we echt niet zien aankomen".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be