Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2012, 19:01   #181
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ja tuurlijk, want het is onmogelijk om anderen te zien vechten, waar er wel met wapens wordt gevochten
Zelfs zonder wapens kan iemand die zijn vuisten en voeten kan gebruiken, u levenslang ongelukkig slaan. En zonder veel moeite, vermits je je niet eens verdedigd...Voel je je niet ongemakkellijk bij die gedachte ?
Je kunt niet vechten ? Geen nood, ga het leren in één of andere sportschool. Maar zeg niet dat mensen die hun veiligheid niet verwaarlozen dom zijn, of niet met hun tijd leven, want dat klopt niet ...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 19:04   #182
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In mijn ervaring, ik heb al heel wat mensen petsen zien krijgen, van een orde die "een blauw oog" ver te boven ging, maar ik heb nooit geweten dat er schadevergoeding werd uitgesproken. De meeste mensen legden niet eens klacht neer trouwens.

De enige maal dat ik enige schadevergoeding heb weten uitspreken was toen dat er gaten ingeschoten werden, zoals toen die keer bij dat Antwerpse motorclubje de "Celtic Friends" of iets dergelijks was hun naam.

En echt veel uit het strafwetboek ken ik niet, alleen over de zaken waarin ik zelf veroordeeld ben, maar dat maakt weinig uit, want je hebt daar toch altijd èèn of meer advocaten voor bij.
De meeste mensen weten dat wanneer ze petsen krijgen, ze die ook dikwijls verdiend hebben.

Ik ben al dikwijls het slachtoffer geweest van verbale agressie (sommige mensen zoals ik geven daar jammer genoeg aanleiding toe), maar ik beantwoord dat steevast met mijn vuisten. En ik kan u zeggen dat ze nog NOOIT hebben weergeslagen, ze kunnen zich dan meestal zelfs niet rap genoeg verontschuldigen... En for the record, ze dienen ook nooit klacht in, ongeacht de hoeveelheid getuigen. Een danscafé is voor janetten, dus daar riskeert misschien wel gerechtelijke vervolging/.

Anderzijds moet men er ook wel mee rekening houden dat allochtone jongeren er heel andere methoden op nahouden. Die staan meestal in een 10 tegen 1 situatie en dan kan men zich beter uit de voeten maken of uit de weg gaan. Dat is inderdaad weerloosheid... Ik denk ook niet dat gij ze wilt tegenkomen, want daar is geen verhaal tegen.

Laatst gewijzigd door december : 24 januari 2012 om 19:06.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 19:06   #183
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
je denkt dat het je geen geld krijgt voor de geleden fysieke en lichamelijke schade? Denk je echt dat je zomaar iemand een blauw oog mag slagen (of erger) zonder daar iets van straf voor te krijgen?
Ken jij echt niet meer uit het strafwetboek?
OK, ik sla u bvb een blauw oog, en je dient een klacht in. Ik dien dan ook klacht in, jij bent begonnen volgens mij. Je hebt op mijn hoofd geslagen, en nu heb ik voortdurend hoofdpijn, en pijn in mijn nek. Elke week sta ik bij de dokter, ik klaag steen en been daarover. Mijn advokaat brengt een heel stapeltje doktersbriefjes mee naar het gerecht...
Wat nu ?
Oud 24 januari 2012, 19:11   #184
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
De meeste mensen weten dat wanneer ze petsen krijgen, ze die ook dikwijls verdiend hebben.

Ik ben al dikwijls het slachtoffer geweest van verbale agressie (sommige mensen zoals ik geven daar jammer genoeg aanleiding toe), maar ik beantwoord dat steevast met mijn vuisten. En ik kan u zeggen dat ze nog NOOIT hebben weergeslagen, ze kunnen zich dan meestal zelfs niet rap genoeg verontschuldigen... En for the record, ze dienen ook nooit klacht in, ongeacht de hoeveelheid getuigen. Een danscafé is voor janetten, dus daar riskeert misschien wel gerechtelijke vervolging/.
Je wilt dus zeggen dat jij bewust confrontatie opzoekt in cafe's ed, en je enige reden om uit te gaan is iemand af te motten?

Daar heb ik een woord voor : zielige kindje

Laatst gewijzigd door Baka : 24 januari 2012 om 19:11.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 19:12   #185
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
OK, ik sla u bvb een blauw oog, en je dient een klacht in. Ik dien dan ook klacht in, jij bent begonnen volgens mij. Je hebt op mijn hoofd geslagen, en nu heb ik voortdurend hoofdpijn, en pijn in mijn nek. Elke week sta ik bij de dokter, ik klaag steen en been daarover. Mijn advokaat brengt een heel stapeltje doktersbriefjes mee naar het gerecht...
Wat nu ?
Ach ik ken verschillende mensen die, met getuigen, in elkaar werden geslagen, en waar de politie zelfs geen PV wilde opmaken. Misschien doen ze dat soms wel, daar niet van. Ge hebt geen ongelijk maar duvelke ook niet hoor, gerecht en politie verschillen niet veel van een tombola.
Oud 24 januari 2012, 19:20   #186
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Je wilt dus zeggen dat jij bewust confrontatie opzoekt in cafe's ed, en je enige reden om uit te gaan is iemand af te motten?

Daar heb ik een woord voor : zielige kindje
Neen integendeel. Ik ben zoals het dikke jongetje in de klas, of de jongen die hakkelt wanneer hij spreekt, of enen die wat teveel in de hoogte is gegroeid : dat zijn mensen die - zonder dat ze dat willen - aanleiding geven om gepest te worden. Ik werd vroeger gepest op school, en die clowns verdwijnen niet met van school te gaan. Maar het toeval wil dat ik mij wél fysiek wil verdedigen tegenover die onzekere types. Ik kan dat niet met woorden doen, want ik heb moeite om te spreken... Dus ik deel slagen uit aan de mensen die daarom vragen en daar heb ik achteraf ook nooit een seconde spijt van, als ge de angst in dat krapuul hun ogen ziet, geeft dat zelfs een zalig gevoel achteraf. En neen ik ben niet lichtgeraakt, maar wie bewust de confrontatie zoekt zal die krijgen.

Laatst gewijzigd door december : 24 januari 2012 om 19:22.
Oud 24 januari 2012, 19:21   #187
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs zonder wapens kan iemand die zijn vuisten en voeten kan gebruiken, u levenslang ongelukkig slaan. En zonder veel moeite, vermits je je niet eens verdedigd...Voel je je niet ongemakkellijk bij die gedachte ?
Je kunt niet vechten ? Geen nood, ga het leren in één of andere sportschool. Maar zeg niet dat mensen die hun veiligheid niet verwaarlozen dom zijn, of niet met hun tijd leven, want dat klopt niet ...
Dat is zo.
Op een paar weken tijd, enfin een paar maanden kunnen ze al genoeg kneepjes om de meeste af te weren in geval van nood.
Zelfs een mes en bij vordering zelfs een revolver.
Allee mochten ze er ooit eens mee te maken hebben natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 januari 2012 om 19:21.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 19:22   #188
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen integendeel. Ik ben zoals het dikke jongetje in de klas, of de jongen die hakkelt wanneer hij spreekt, of enen die wat teveel in de hoogte is gegroeid : dat zijn mensen die - zonder dat ze dat willen - aanleiding geven om gepest te worden. Ik werd vroeger gepest op school, en die clowns verdwijnen niet met van school te gaan. Maar het toeval wil dat ik mij wél fysiek wil verdedigen tegenover die onzekere types. Ik kan dat niet met woorden doen, want ik heb moeite om te spreken... Dus ik deel slagen uit aan de mensen die daarom vragen en daar heb ik achteraf ook nooit een seconde spijt van. En neen ik ben niet lichtgeraakt, maar wie bewust de confrontatie zoekt zal die krijgen.
Rare omgeving waarin jij vertoefd. Ik ben daar uitgegroeid en mij krijg je nooit kwaad.
Vechten als je gedronken hebt is nooit een goed idee.
Oud 24 januari 2012, 19:23   #189
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rare omgeving waarin jij vertoefd. Ik ben daar uitgegroeid en mij krijg je nooit kwaad.
Je voelt er toch minder van in elk geval.
Oud 24 januari 2012, 19:27   #190
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je voelt er toch minder van in elk geval.
En de dag erna
Ik raak graag de juiste plekken en als je zat bent ...
Oud 24 januari 2012, 19:29   #191
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de dag erna
Ik raak graag de juiste plekken en als je zat bent ...
De dag nadien u weer zat drinken hé.
Oud 24 januari 2012, 19:30   #192
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Fijn voor jou he, als gij nooit kwaad wordt. Eigenlijk een typische reactie van een pestkop. Die begrijpen dikwijls ook niet waarom ze de mensen kwaad maken.

"Drinken" is ook geen goed idee, btw.
Oud 24 januari 2012, 19:35   #193
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Fijn voor jou he, als gij nooit kwaad wordt. Eigenlijk een typische reactie van een pestkop. Die begrijpen dikwijls ook niet waarom ze de mensen kwaad maken.

"Drinken" is ook geen goed idee, btw.
De gemeenschappelijke deler lijkt jij te zijn.
Ik ga uit om me te amuseren, dansen en vrouwen te versieren. Al de rest is verloren moeite.
Oud 24 januari 2012, 19:53   #194
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga uit om me te amuseren, dansen en vrouwen te versieren. Al de rest is verloren moeite.
Natuurlijk.

Het enige punt dat ik wil maken, is dat het dikwijls dezelfde mensen zijn die in gevechtssituaties terecht komen, gewenst of ongewenst (mijn geval).

Ik moet daar gewoon rekening mee houden als ik uitga, en er zijn dus plaatsen die ik beter kan vermijden wegens teveel alfamannetjes. Dikwijls is hun grote mond omgekeerd evenredig met hun daadkracht, gelukkig maar voor dit maatschappelijk evenwicht.
Oud 24 januari 2012, 23:34   #195
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, als je geen klacht neerlegt, kan je ook niemand vervolgen natuurlijk. Als ze dit wel hadden gedaan, hadden ze hun agressor nog kunnen straffen. Je zou echt eens wat moeten lezen uit het strafwetboek. Staat veel informatie in dat je kan helpen, zowel rechten als plichten.
Vraag : iemand valt je op straat aan, klopt je het ziekenhuis en een rolstoel in, steelt al je spullen en gaat lopen, zonder zijn visitekaartje achter te laten natuurlijk... Wie gaat schadevergoeding betalen aan jou ?
Oud 24 januari 2012, 23:41   #196
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
ja tuurlijk, hij zal is stoppen met werken, omdat hij een schadevergoeding moet betalen. Wat hij ook verdiend (mens moet ook leven), hij zal het met een minimum moete doen, en de rest zal hij mogen afgeven !

Je doet precies of je hier nog nooit van gehoord hebt? Dit is een normale gang van zaken hoor.
Neem een kerel die jou inéénklopt om je te beroven. Denk je dat die daarna zal gaan WERKEN om jou schadevergoeding te betalen ? Nee, die zal gewoon verder roven. Dat is zwart verdiend geld, dat kunnen ze niet in beslag nemen.
Of neem een arbeider die het minimumloon verdient, en jou een enorme schadeloosstelling moet betalen. Dat zal zijn loon zodanig afromen dat het niet hoger dan het leefloon ligt. Wat doet die dan ? Niet meer werken, van het OCMW leven + zwart werk, diefstal of andere klusjes, waarvan Duvelke geen stuiver in handen zal krijgen.
Oud 24 januari 2012, 23:47   #197
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach ik ken verschillende mensen die, met getuigen, in elkaar werden geslagen, en waar de politie zelfs geen PV wilde opmaken. Misschien doen ze dat soms wel, daar niet van. Ge hebt geen ongelijk maar duvelke ook niet hoor, gerecht en politie verschillen niet veel van een tombola.
Het is Duvelke die ons wil overtuigen dat het nergens goed voor is om zich te verdedigen indien iemand u een mot geeft, maar dat je dan beter klacht indient en schadevergoeding eist. Ik denk dat hij naïef is, om op dat geld te rekenen.
Wat het gerecht betreft, zal het wel afhangen wie de beste advokaat heeft...
Oud 25 januari 2012, 00:30   #198
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is Duvelke die ons wil overtuigen dat het nergens goed voor is om zich te verdedigen indien iemand u een mot geeft, maar dat je dan beter klacht indient en schadevergoeding eist. Ik denk dat hij naïef is, om op dat geld te rekenen.
Wat het gerecht betreft, zal het wel afhangen wie de beste advokaat heeft...
Duvelken doet me denken aan geitewollen rechters die belachelijk lage straffen uitdelen aan getinte misdadigers.

Laatst gewijzigd door Baka : 25 januari 2012 om 00:33.
Oud 25 januari 2012, 00:47   #199
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat hangt er wat van af.
Het is de rechter die beslist. Er wordt geoordeeld op enkele factoren.
Eerst en vooral: de dokterskosten
ten tweede: stel dat je door dat blauw oog, enkele dagen niet kan gaan werken (je bent verkoper, en je kan zo onmogelijk voor klanten komen)
dan kan je die dagen van inkomstenverlies eisen.
ten derde: je kan soort van emotionele schadevergoeding vragen (trauma dat je aan opgelopen hebt) Dat bedrag is moeilijk in euro om te zetten..Daarom dat rechters dit bepalen.
Ik heb geweten dat een blauw oog, iemand al een 2000 euro heeft gekost.
In de jaren '80 was ik als kelner werkzaam in Antwerpse discotheken en heb honderden vechtpartijen gezien, binnen en op straat.
De een al wat minder erg dan de andere, maar in 99 % van de gevallen kwamen de flikken riant te laat of helemaal niet en waren de boelzoekers in de nacht verdwenen.

Een keer ben ik moeten voorkomen, omdat ik een provocateur die klanten bruusk wegduwde en continue vrouwelijk personeel op handtastelijke wijze lastig viel, aanmaande om zich rustig te houden.
Toen ie me bij de nek greep met de mededeling 'gij kunt er ook wa krijgen, zenne manneke', heb ik 'm het pak van z'n leven gegeven.
Resultaat: gebroken neus, oog dicht en wa gekneusde ribben.
Was naar 't schijnt 10 dagen werkonbekwaam.

Bleek dat die kerel een aanstaande schoonzoon van een rijke zakenman was, die een paar maanden later ging trouwen...
Enfin, die haalde de gendarmen d'erbij en procesverbaal werd toen opgemaakt.
Uitspraak: ik kreeg 3 weken voorwaardelijk en moest 10.000 fr schadevergoeding betalen voor zijn gederfde inkomsten.
Heb dat nooit betaald en ook niks meer van gehoord nadien.

Verwacht dus maar niet te veel van 't gerecht, om schadevergoeding te trekken.
Eventuele lafheid kan je duur te staan komen en je kan maar beter de eerste zijn, om eigen schade te voorkomen.

Nog eentje: eind '70 was ik 18 jaar en kwam rond 2 hr s'nachts uit een discotheek.
Plots stonden er 2 kerels voor me en een ervan zei tegen me '1000 fr en ge zijt er vanaf.'
Ik begreep direct waar 'm op doelde, maar om even tijd te winnen en de situatie beter in te schatten, vroeg ik voosweg: 'Er vanaf ? Van wat dan ?'
'Van dat pak slaag da ge anders ga krijgen.'
Dien typ had net z'n laatste klinker uitgesproken, toen ik met m'n voorhoofd z'n neusbeentje brak en direct daarna z'n maatje een trap in z'n kruis verkocht.
Het wisselgeld mochten ze houden...

Zo doe je dat Duvelke, anders ben je een vogel voor de kat.
Reken alleen op jezelf. Flikken en gerecht zijn vijgen na pasen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 01:34   #200
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat nu ?
kan je dat bewijzen? Op basis van wat?
je snapt het precies niet he. Als jij mij een blauw oog slaagt in een vol cafe, dan zijn daarn
a) getuigen van
b) uiterlijke kenmerken van de schade die jij mij hebt toegediend.
c) je dient onmiddelijk aangifte te doen bij de politie.

Je zal snel door de mand vallen hoor.
Ik ben hier precies tegen een kind van 7 jaar aan het discuteren.
..als jij klacht neerlegt, leg ik ook klacht neer... man man
Ik wed dat je nog nooit een klacht hebt neergelegd in je leven

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be