![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb het fragment nu pas kunnen bekijken op videozone, en ja, het bevalt me voor de volle 100 procent.
Hij weerlegt op meesterlijke wijze de verschillende aantijgingen (zoals vb. de vergelijkingen met Poetin en Chavez ... of het feit dat hij en hij alleen de gemeentelijke verkiezingen zou herleiden tot de federale belangen ...). Hop hop hop, naar de campagne voor oktober, en naar de uitslag van oktober !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In 2010 was het dan echt "bloody serious" en de traditionelen zullen het geweten hebben, want ze hebben anderhalf jaar lang zitten sleuren en trekken om N-VA te dumpen en het is pas op het nippertje gelukt. En in 2014 wordt het nog serieuzer. Als de traditios niet meer aan 50% van de stemmen geraken in Vlaanderen dan zitten ze pas serieus met de gebakken peren. Zie je een patroon Viveke? Of steek je nog maar eens je kop in het zand.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De andere partijen zullen deze uitslag door hun media laten uitvergroten, "interpreteren" en de Vlaming daarmee tot in '14 bdagdageljksbombarderen... Hoe het ook weze: "hoe goed de NVA het ook moge doen in de gemeenteraadsverkiezingen. Dit wordt de grootste overwinningsnederlaag ooit". Ik als VB sympathisant vind dat een spijtige zaak want die media zijn onze gemeenschappeljke vijand.
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ondertussen zoeken ze een Yves Letermeke om maar de federale regering van lopende zaken te managen. Dat België zich ondertussen laat rollen in het rechthouden van onze banksector en onze energiesector daar blijven de Vlaams Nationalisten blind voor.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
|
Citaat:
Nog 69 punten te gaan en we kunnen een coalitie vormen. |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
|
Citaat:
Tja...ik ken het programma van de PVDA niet zo goed...maar ik vertrouw erop dat u die 's morgens in uw vakbondscentrale eerst gemeenschappelijk moet scanderen of zo?
|
|
|
|
#187 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De inzet van de verkiezingen is het einde van het federalisme en het confederalisme organiseer je gewoon buiten de grondwet, net zoals vroeger met het algemeen stemrecht. Uw bericht toont duidelijk aan dat je helemaal niet begrijpt dat het er voor het federalisme sinds 2007 elke keer benarder uitziet. in 2010-2011 hebben ze het nog genegeerd in de hoop dat N-VA in 2014 verliest, maar als dat niet het geval is, dan beginnen de problemen pas echt en dat begrijp je niet. Verder ga ik er ook geen woorden meer aan vuilmaken want het is ook duidelijk dat je het niet een wil begrijpen, zoals dat uw gewoonte is.
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik besef die zaken maar al te goed. Als je eens een poging doet om met een neutrale bril te lezen wat ik schreef dan begrijp je dat ook.
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
|
Hij heeft wel vaker vernieuwende betekenissen aan woorden. Zoals het begrip "vragen" in kader van Europa en begroting bv.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zit een mooie lijn in het verhaal van de nva.
De vorige verkiezingen: het moet veranderen, en daarvoor zal er eens hard moeten onderhandeld worden, desnoods een flinke tijd het been ferm stijf houden; er kwam een verkiezingsoverwinning ... en "ze" hebben een (Vlaamse-)minderheidsregering gemaakt. Nu komt het volgend verhaal: onderhandelen blijkt op de klassieke manier niet mogelijk, en de grondwet is een grendelgrondwet geworden. We zullen de grondwet dus even opzij moeten schuiven. Fijn: de kiezer mag zich uitspreken. Tenminste dat is democratisch !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#194 | |
|
|
Citaat:
En voor een keer kan ik daar volledig mee instemmen. De ganse grondwet opzij schuiven is dan weer wel democratisch? Beiden ondemocratisch of heb ik weer iets gemist? Iemand tikt niet richtig zeggen ze in Limburg. |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
|
Ik heb geen enkele aanleiding om aan te nemen dat er enerzijds vakbondscentrales zijn bij het VB of VB'ers bij de vakbondscentrales en bijgevolg nog minder dat er PVDA programma's zouden moeten worden gescandeerd bij het VB...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 maart 2012 om 13:34. |
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alhoewel, de 'leiders' van jouw cel 'propaganda en interne opleiding' zullen het misschien zelf niet weten. Art. 195 tijdelijk openen, is niet legalistisch; net zomin waren de vorige verkiezingen grondwettelijk. Maar dat is allemaal juridisch-technisch. Democratisch wordt het of wordt het niet, als er verkiezingen overheen gegaan zijn. Ik heb trouwens al erkend dat ik beschaamd ben dat ik, als legalist, nu akkoord moet gaan dat de grondwet tijdelijk opzij gezet zou worden, eigenlijk de grendelgrondwet, om dat confederalisme eindelijk gestalte te geven. Tenminste (dit is hetzelfde woord als in mijn vorige post) wordt het voor de verkiezingen heel goed en duidelijk voorgelegd aan de kiezer. Tenminste d�*t is democratisch.
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vond Verstraeten bijzonder onbeleefd. Het is werkelijk een onvoorstelbare pest van onze VRT-boys om eerst een vraag te stellen en daarna de geïnterviewde onmiddellijk brutaalweg te onderbreken. Cobra Cools is in hetzelfde bedje ziek. Op de Radio is het bovenal Liesbeth Imbo die deze degoutante kwaal tentoonspreidt.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 6 maart 2012 om 13:45. |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja kom zeg, met dergelijk soort intelligente verklaringen komen we een heel eind vooruit nietwaar? Dan is PS (+ aanhangsels SPa en CDH) een vakbondenpoeperspartij ...
|
|
|
#199 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ze krijgen daar geld genoeg bij de VRT. |
|
|
|