Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2012, 18:11   #181
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Uw redenerig vind ik doorgaans terecht.

Maar uw laatste statement. "ze mag nooit meer zwanger worden". Dit kan je NOOIT, maar dan ook NOOIT eisen.
Van veel mensen wordt het helaas wel geëist...

en die hebben niks gedaan.

(De natuur heeft het voor hun beslist, bedoel ik.)

Voor deze mensen kan ik me voorstellen dat het bijzonder bitter is, te horen wat dit vrouwmens gedaan heeft...

En waarom zou ze een ander kind het leven gunnen... en dit kind niet?
Op het verkeerde moment gepland?

Ik vind dat een verregaande vorm van daling van ethisch bewustzijn... dat we daar heden ten dage licht overgaan, terwijl we aan de andere kant allemaal discriminatie, moord en brand schreeuwen als er wèl een duidelijke grond is om op te discrimineren (bv geloofsovertuiging, gebrekkige taalkennis, andere klederdracht, ...) ... Il faut le faire.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 maart 2012 om 18:13.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 18:12   #182
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moeilijk voor een micropenis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
leven in de brouwerij? met een micropenis?
Zeg, wat voor een onbegrip en seksisme is dat hier niet...

Oud 11 maart 2012, 18:12   #183
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb niet de indruk dat de kwezel daar problemen mee heeft.

Het antwoord op haar behandelend psycholoog over de vraag of ze spijt had, zei genoeg ... Er werd beroep gedaan op het zwijgrecht.

Daarenboven slaapt Sanne blijkbaar in die mate op beide oren op de kamer, mogelijk zelfs nog op dezelfde matras als die waarin ze haar eigen kind heeft verstikt (waarom heeft ze eigenlijk geen abortus gepleegd??? of het in de vondelingenschuif gelegd? ), waar ze haar eigen kind koelbloedig en in volle bewustzijn en met volledig geweten verstikte ...

Sorry hoor, maar mijn haar gaat hiervan overeind staan. Dat een mens zoiets kan doen ... zelfs een moeder!!!!

Als er iets mee schort, dan spreken we over psychopatie.
Psychopatie los je niet op met een psychologenbezoekje, integendeel. Het maakt psychopaten alleen maar gevaarlijker.
Wie zich baseert op het recht om te zwijgen, is eigenlijk schuldig - dixit Groentje.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 18:13   #184
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De meeste aandoeningen - ook de heel zware - worden pas veel later ontdekt. Wat denk je, alsnog snel een spuitje geven ?
Zéér veel kan geconstateerd worden in de eerste dagen na de geboorte...

Citaat:
Ieder heeft zijn eigen definitie van stabiele opvoeding. Dat is één van de redenen dat ieder zijn eigen persoonlijkheid heeft.

Dus ? Voor zo een onnozelheid moet je abortus overwegen ? Mannen genoeg op deze wereld hoor, keuze genoeg, en misschien is het kind wel beter af zonder de vader.
Je tweede alinea zou je eerste kunnen tegenspreken... Het is inderdaad net omdat iedereen zijn eigen denkbeeld, emoties en gedragingen heeft dat het onmogelijk is een algemene gemene deler duidelijk af te baken.
Oud 11 maart 2012, 18:15   #185
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ha, zo'n "warm" nest dat niet zo warm is.
Ik ken zo ook gezinnen waar altijd alles peis en vree is - zeker voor de buitenwereld - maar dan ineens barst toch een bom.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 18:15   #186
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarenboven slaapt Sanne blijkbaar in die mate op beide oren op de kamer, mogelijk zelfs nog op dezelfde matras als die waarin ze haar eigen kind heeft verstikt (waarom heeft ze eigenlijk geen abortus gepleegd??? of het in de vondelingenschuif gelegd? ), waar ze haar eigen kind koelbloedig en in volle bewustzijn en met volledig geweten verstikte ...
Jij bent echt puik met het redelijk overwegen van een bepaalde zaak zeg.
Oud 11 maart 2012, 18:16   #187
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor deze mensen kan ik me voorstellen dat het bijzonder bitter is, te horen wat dit vrouwmens gedaan heeft...
Ik vind dat jij niet meteen te spreken hebt voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen.
Oud 11 maart 2012, 18:16   #188
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet mevrouw worden geïnterneerd.
Lees toch maar eens het volledig verhaal. Uw reactie is nogal gemakzuchtig. De dag dat je in de bossen van Vlaanderen toevallig zwanger geraakt van een ... bosbewoner, wil ik wel eens zien of je je kind wilt afstaan,doden, of niet,en of je vindt dat je best wordt geïnterneerd. Realistisch blijven hé, en liefst niet te emotioneel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 18:25   #189
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een verregaande vorm van daling van ethisch bewustzijn... dat we daar heden ten dage licht overgaan, terwijl we aan de andere kant allemaal discriminatie, moord en brand schreeuwen als er wèl een duidelijke grond is om op te discrimineren (bv geloofsovertuiging, gebrekkige taalkennis, andere klederdracht, ...) ... Il faut le faire.

daling van ethisch bewustzijn? het doden van ongewenste kinderen loopt als een rode lijn doorheen de menselijke geschiedenis.
in India worden de meisjes nog steeds vermoord na de geboorte, of er wordt zand in hun papfles gestopt zodat ze een pijnlijke dood sterven. (dat laatste wist ik zelfs niet, is me recent door een indische dame verteld).
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 18:28   #190
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zeg, wat voor een onbegrip en seksisme is dat hier niet...

seksisme
Oud 11 maart 2012, 18:39   #191
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik denk dat ze thuis niemand vond om erover te praten. Misschien waren de ouders helemaal niet opgezet met abortus of afstaan....
en niemand weet wie de vader was, misschien wou ze helemaal niet meer aan "die persoon" herinnerd worden, iets wat uiteraard dagelijks gebeurt als het kind door vb. de grootouders wordt opgevoed.

Als abortus niet bespreekbaar is, en afstaan evenmin, dan geraak je in het nauw en dan maak je rare sprongen.
Niet toevallig vinden diegenen die onze samenleving willen vernietigen nu allerlei excuses voor een moeder die haar eigen kind met voorbedachten rade vermoordt.

O tempora, o mores!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 18:39   #192
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een wezen dat door zijn kenmerken normaal gezien bij iedere mens in plaats van wreedaardige agressieve impulsen, zorg, liefdevolle toenadering, tederheid, ... oproept.
Nochtans zou ik de moeders, dikwijls met pre- of postnatale depressie, die helemaal niks van al dat leuks voelen voor hun kind of zelfs walging voelen en er liever vanaf willen, niet te eten willen geven. Het gekke is dat het vaak zelfs van die echte moederkloektypes zijn die daar ineens door 'getroffen' worden.

En los van dat: ge kunt niet eisen van mensen dat ze hun kind (of iemand anders zijn kind) graag gaan zien. Da's precies nog steeds een taboe, zeker voor vrouwen. Toegeven dat je helemaal niks hebt met kleine baby's is nog steeds not done. En als je geen kinderen wil (ook al zie je wel graag kinderen) is dat vaak één van de eerste dingen die je naar je hoofd krijgt: je ziet ze niet graag, en dat lijkt te impliceren dat je geen volledige vrouw bent.

Je kan natuurlijk wel eisen dat je ze niet verstikt in een matras.
Oud 11 maart 2012, 18:41   #193
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom denk je dat voorarrest driedubbel zou tellen? dat is een fabeltje.
Het telt niet driedubbel, de wet Lejeune zegt dat men 1/3 doet van zijn straf.

Natuurlijk, als haar straf moest vallen komt ze voor de uitvoeringsrechtbank, wat niet automatisch na een derde is omdat haar straf boven de drie jaar is, maar het zou zeker niet veel langer duren.

In de praktijk doen alleen de ernstige en hardnekkigste veelplegers langer dan een derde als ze straffen boven de drie jaar kregen.

De laatste keer dat ik met mensen van de griffie gesproken heb over de uitvoering van mijn straf, vertelde die mensen me dat ze zelfs in staat van wettelijke herhaling straffen tot drie jaar automatisch op èèn derde vrijlieten.

Zeven maand gevangenis gedaan is dus goed voor 21 maand effectief.
Oud 11 maart 2012, 18:42   #194
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dus volgens jou staat het merendeel van de mensen te springen om Sanne Smets een leven vol geluk te gunnen? Ze raakt uiteraard ook gemakkelijk aan een vetbetaalde baan, voorgeschoten door een rijke rentenier die kickt op dode baby's? Ze zal ook een proces dat vier jaar van haar leven in beslag nam "zomaar vergeten"?
Het is maar de vraag of ze überhaupt met een schuldgevoel rondloopt. Als het lijkje niet was gevonden wie had het dan geweten? Zij ging gewoon door met haar leven alsof er niets aan de hand was. Het is pas op het proces dat ze begonnen is met dat emotionele gedoe.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 20:04   #195
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En waarom zou ze een ander kind het leven gunnen... en dit kind niet?
Op het verkeerde moment gepland?

Ethisch bewustzijn. Moet ik onthouden.

Wat vind je van de opglegde straf: vijf jaar met uitstel, met probatie. Ik vind dit herstelgericht. En dan neem ik het op voor de toekomstige moeders ...
Boetedoening heeft hier totaal geen zin.

Laatst gewijzigd door Rudy : 11 maart 2012 om 20:05.
Oud 11 maart 2012, 20:39   #196
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is maar de vraag of ze überhaupt met een schuldgevoel rondloopt. Als het lijkje niet was gevonden wie had het dan geweten? Zij ging gewoon door met haar leven alsof er niets aan de hand was. Het is pas op het proces dat ze begonnen is met dat emotionele gedoe.
Hier ga ik een grote gok wagen, maar ze heeft het lijk enkele weken lang verstopt in het chirolokaal. Iets zegt me dat ze ergens wel wou dat het gevonden werd. Of ze is enorm achterlijk.

Het is ook niet raar dat mensen volledig kapot gaan op de moment dat zoiets uitkomt. Dat betekent niet dat ze denken dat ze niets fout hebben gedaan.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 11 maart 2012 om 20:39.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 20:41   #197
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is maar de vraag of ze überhaupt met een schuldgevoel rondloopt.
Er is ook niemand die veronderstelt dat ze met een schuldgevoel rondloopt. Dit zou herstelgericht ook niet zo goed zijn.
Oud 11 maart 2012, 20:52   #198
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Hier ga ik een grote gok wagen, maar ze heeft het lijk enkele weken lang verstopt in het chirolokaal. Iets zegt me dat ze ergens wel wou dat het gevonden werd. Of ze is enorm achterlijk.
Het is achterlijk te beweren dat ze ze zou willen dat haar kindje zou worden gevonden. Neen. Het geeft een volwassen kijk op jonge meiden die worden opgescheept met iets ongewenst. Of dit nu een ziel heeft of niet. Het is en blijft ongewenst. De vader is zich van geen kwaad of verantwoordelijkheid bewust. Bij deze.
Oud 11 maart 2012, 20:54   #199
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Die bedenking heb ik me van in het begin al gemaakt. Er zijn 1001 plaatsen om een babylijkje beter te verbergen dan daar. Bij 'koelbloedige voorbedachtheid' zou ik toch denken dat ze in de tijd die ze had ook even beter had kunnen nadenken over wat ze dan met het lijkje zou aanvangen
En dan bewaart ze nog haar zwangerschapstest ook...
Oud 11 maart 2012, 21:06   #200
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
He De vader is zich van geen kwaad of verantwoordelijkheid bewust. Bij deze.
Iedere man die onveilig vrijt, dient zich van "wel kwaad" of verantwoordelijkheid bewust te zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be