![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en die hebben niks gedaan. (De natuur heeft het voor hun beslist, bedoel ik.) Voor deze mensen kan ik me voorstellen dat het bijzonder bitter is, te horen wat dit vrouwmens gedaan heeft... En waarom zou ze een ander kind het leven gunnen... en dit kind niet? Op het verkeerde moment gepland? Ik vind dat een verregaande vorm van daling van ethisch bewustzijn... dat we daar heden ten dage licht overgaan, terwijl we aan de andere kant allemaal discriminatie, moord en brand schreeuwen als er wèl een duidelijke grond is om op te discrimineren (bv geloofsovertuiging, gebrekkige taalkennis, andere klederdracht, ...) ... Il faut le faire. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 maart 2012 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, wat voor een onbegrip en seksisme is dat hier niet...
![]()
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat jij niet meteen te spreken hebt voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen.
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees toch maar eens het volledig verhaal. Uw reactie is nogal gemakzuchtig. De dag dat je in de bossen van Vlaanderen toevallig zwanger geraakt van een ... bosbewoner, wil ik wel eens zien of je je kind wilt afstaan,doden, of niet,en of je vindt dat je best wordt geïnterneerd. Realistisch blijven hé, en liefst niet te emotioneel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in India worden de meisjes nog steeds vermoord na de geboorte, of er wordt zand in hun papfles gestopt zodat ze een pijnlijke dood sterven. (dat laatste wist ik zelfs niet, is me recent door een indische dame verteld). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O tempora, o mores! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En los van dat: ge kunt niet eisen van mensen dat ze hun kind (of iemand anders zijn kind) graag gaan zien. Da's precies nog steeds een taboe, zeker voor vrouwen. Toegeven dat je helemaal niks hebt met kleine baby's is nog steeds not done. En als je geen kinderen wil (ook al zie je wel graag kinderen) is dat vaak één van de eerste dingen die je naar je hoofd krijgt: je ziet ze niet graag, en dat lijkt te impliceren dat je geen volledige vrouw bent. Je kan natuurlijk wel eisen dat je ze niet verstikt in een matras.
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, als haar straf moest vallen komt ze voor de uitvoeringsrechtbank, wat niet automatisch na een derde is omdat haar straf boven de drie jaar is, maar het zou zeker niet veel langer duren. In de praktijk doen alleen de ernstige en hardnekkigste veelplegers langer dan een derde als ze straffen boven de drie jaar kregen. De laatste keer dat ik met mensen van de griffie gesproken heb over de uitvoering van mijn straf, vertelde die mensen me dat ze zelfs in staat van wettelijke herhaling straffen tot drie jaar automatisch op èèn derde vrijlieten. Zeven maand gevangenis gedaan is dus goed voor 21 maand effectief.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat vind je van de opglegde straf: vijf jaar met uitstel, met probatie. Ik vind dit herstelgericht. En dan neem ik het op voor de toekomstige moeders ... Boetedoening heeft hier totaal geen zin. Laatst gewijzigd door Rudy : 11 maart 2012 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook niet raar dat mensen volledig kapot gaan op de moment dat zoiets uitkomt. Dat betekent niet dat ze denken dat ze niets fout hebben gedaan.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 11 maart 2012 om 20:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is achterlijk te beweren dat ze ze zou willen dat haar kindje zou worden gevonden. Neen. Het geeft een volwassen kijk op jonge meiden die worden opgescheept met iets ongewenst. Of dit nu een ziel heeft of niet. Het is en blijft ongewenst. De vader is zich van geen kwaad of verantwoordelijkheid bewust. Bij deze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En dan bewaart ze nog haar zwangerschapstest ook...
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere man die onveilig vrijt, dient zich van "wel kwaad" of verantwoordelijkheid bewust te zijn.
![]() |