![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stop er gewoon mee, die verheerlijking van rooksignalen en peniskokers. Dat onze maatschappij grote problemen heeft betekent dat men deze problemen moet aanpakken met alle middelen die men kan gebruiken, niet dat men moet liggen kijken naar maatschappijen die het schijnbaar beter hebben. En miserie kan voor een groot deel door een lagere cultuur veroorzaakt zijn. Als jij de idyllische maatschappij in Baanadir, waar men in harmonie met de natuur leeft en met glasscherven schaamlippen en clitorissen wegkrabt een gelijkwaardige cultuur vindt als de onze, dan zijn wij uitgepraat. Cultuur impliceert wel degelijk aspecten als het al dan niet begrijpen en kunnen onderhouden van een complexe industriele maatschappij, beginnend met eenvoudige dingen zoals begrijpen dat tractoronderdelen vervangen moeten worden, en eindigen bij vaardigheden die nodig zijn voor het modelleren en regelen van complexe systemen. Heeft men die niet, ja, dan blijft men steken in een pseudo-idyllische wereld met peniskokers en hongersnood die wordt veroorzaakt bij de minste droogte of overstroming. Als jij een primitivistische ideologie aanhangt, zoals pakweg een Zerzan, dan is het een ding. Maar kom aub niet praten over het verbeteren van economische omstandigheden en over idyllische boeren met houten werktuigen in 1 betoog. Niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een land als Griekenland is evenzeer een industriële maatschappij, maar kijk eens naar de achteruitgang de voorbije 2 jaar... Kinderen worden er gevoed met voedselbonnen... Als jij denkt dat een ontwikkeld samenleving één groot industrieel machinerie is (en waarbij de prijs hiervoor is dat de mensen ook nog vermorzeld mogen worden tussen de tandwielen van die industriële machinerie), tja, dan zijn we inderdaad uitgepraat. Voor mij is een ontwikkelde maatschappij eerst en vooral een democratische samenleving waarbij iedereen van tel is. Het heeft niks te maken met peniskokers, vuurrook, idyllisme of sprookjesachtige zwans. bv. we hebben hier een uitgebreid publiek net van, laten we zeggen, stroom/energie voorziening. Wooow, heel sjiek. Kijk eens hoe ontwikkeld we hier wel niet zijn. Maar langs de andere kant komen hoe langer hoe meer mensen erbij die hun facturen niet kunnen betalen, en van deze net uitgesloten worden. Met tientallen duizenden gezinnen zijn ze ondertussen, die uitgesloten gezinnen. En dat terwijl de bedrijven miljarden winsten maken. Waar is de logica of het ontwikkeld zijn? Ik ga niet staan pronken met technologie of "verwezenlijkingen" die niet ten dienste staan van mij of ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Ik moet nu door, maar lees mijn antwoorden op de vragen van AnarchoChristophe in de draad "bent u rechts of links?". Daar leg ik enkele aspecten uit waaruit ik denk dat jij het wel zou kunnen pureren.
Ik zal mijn antwoord morgen of vannacht duidelijker maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar ik wel voor ben, is het democratisch en eerlijk functioneren. Tja, tegenwoordig moet je dat eerder in de primitiefste samenlevingen gaan zoeken, en niet de "ontwikkelde" megalomane samenlevingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Men kan, en men moet, de technologie en de andere nieuwe middelen gebruiken om de levensomstandigheden te verbeteren. Dit kan veel beter met pakweg communicatietechnologie dan met rooksignalen. En trouwens: de democratie van de primitieve staten zal verdwijnen als zij een fase van industriele kapitaalgeneratie hebben gekend.
En de primitivistische linksen vergeten dat ook hun idyllische maatschappijen enorme problemen kennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit klinkt naar een transhumanistische visie, is het waar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zie jij dit verdwijnen van de democratie als een onvermijdelijk en noodzakelijk kwaad? Of anders gesteld, is het aanvaardbaar dat democratie en eerlijkheid opgeofferd worden op het altaar van de industriële en technologische ontwikkeling? Stel je eens een maatschappij voor dat èn technologisch ontwikkeld is, èn democratisch genoeg om al deze technologie en mogelijkheden ten dienste te stellen van de mensheid... De primitieve dorpsgemeenschappen her en der in Afrika, Azië, of god weet welk uithoek in één of ander jungle, gaan niet zaligmakend kunnen zijn voor de wereld. Zij leven slechts hun eigen leven. Maar de mogelijkheden van het westen daarentegen... de taak om de mensheid een trap hoger te brengen rust op de schouders van het westen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Omdat het ten eerste gebeurt. En ten tweede omdat het talloze mogelijkheden biedt. Ik wil van mijn allergie af, ik wil niet sterven van kanker, en ik wil kwalitatief onderwijs voor elk kind waarbij pakweg labouitrusting in overvloed is. Jij niet dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, er is geen altaar. Er is gewoon technologische vooruitgang. Deze biedt middelen. Ik geloof dat technologie democratiserend heeft gewerkt en zal werken. Ik geloof zelfs dat geld zal verdwijnen. Ik praat zeker, zeker niet bepaald goor gedrag van het systeem goed. Daarom wil ik ook dat het verdwijnt. Dat men het volk de machtsmiddelen, onderwojs, communicatie en productie, aantreikt. Wij verschillen niet zoveel in essentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat hij aan het paradijselijke leven van de papoua's denkt? of een of andere indianenstam die nog niet ontdekt is, maar zo uit de film Avatar zijn gekropen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kannibalisme is geen kwestie van smaak. Nooit Paul Cliteur gelezen? http://www.libertarian.nl/wp/2003/01...e-samenleving/
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dood hoort bij het leven, en dat is moeilijk te accepteren, maar het is nu eenmaal zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |