![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Incluis het "oorlog aan al wie geen Islamiet is" gedeelte. In het slechtste geval, leidt het tot pure anarchie... Komen zij hier land veroveren? Dan moeten ze bestreden worden via de legale systemen. Is de miserie zo ver gekomen dat wij met plezier Molenbeek afstoten en het isoleren van de rest van de beschaafde samen-leving die zoals we in het westen weten gereguleerd wordt via regels en wetten die iedereen dient te respecteren, dan moeten we dat zeker doen. Dat betekent dat het volledig onafhankelijk wordt en dat men er desgevallend ook mag doen wat men wil en het mag inrichten naar believen. Het spreekt voor zich dat het wel nog onderhavig zal zijn aan de Europese reglementering (bv anti-terrorisme), maar niet meer aan de Belgische. Uiteraard impliceert één en ander dat de Belgische geldkranen per direct worden toegedraaid en deze inwijkelingen geen enkele aanspraak meer kunnen maken op Belgische middelen. Ze respecteren immers de staat toch niet en willen een staat op zichzelf zijn. Wel, met plezier. Laat ze maar doen dan. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
|
![]() Citaat:
Paspoort opvragen, paspoort bijhouden en niet meer teruggeven. Idem voor iedereen die hiertegen protesteert op een niet-legale manier!! (Voor protest dienen maatschappelijke debatten en als je je niet kan neerleggen met de daaruit voortvloeiende consensus zijn er rechtbanken, advocaten staan overigens volledig gratis ter beschikking van deze personen dus, ook dat is geen excuus.) Volgende dag ze vriendelijk en meewerkend als wij Europeanen zijn, ze gewoon droppen in een land dat volledig aan hun behoeftes voldoet.
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En er is geen consensus in ons legaal systeem, gewoon dwang. 'Meedoen of de bak in' is geen consensus.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 juni 2012 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad ook zo dat de meeste wetten die in het strafwetboek staan of die te maken hebben met burgerlijke gehoorzaamheid compleet onlogisch en nergens op gebaseerd zijn. Dat je niet met een masker of andere gezichtsbedekking mag rondlopen, is gewoon zomaar beslist. Op goed geluk. Eén of andere gek vond het ooit niet leuk dat iedereen gemaskerd over straat liep. Verder heeft dat geen enkel belang vanuit maatschappelijk oogpunt of voor de veiligheid ofzo bijvoorbeeld. En dat is een fenomeen dat je wel terugvindt bij de meeste wetten. Luisteren naar de politie, waarom oh waarom toch? Je schikken naar de verkeersregels. Ik zie het voordeel er niet van in 30 te rijden voor een schoolpoort, jij wel? ![]() Andere mensen of andermans bezit geen schade toebrengen, een id bijhebben en deze op vraag tonen, niet dronken rondrijden, geen verboden wapendracht, privacyregels, anderen geen onrechtmatige hinder mogen veroorzaken, consumentenrechten, wetten en regels die arbeid reguleren, wetten en regels over de toepassing van ons sociaal systeem,... Goh, het is allemaal zo onlogisch hé, vind je niet? Ik zie echt niet in waarom men één van bovenstaande regels zou invoeren. ![]() .... Als de multiculturele samenleving één ding bewijst, dan is het wel dat wetten zeer hard nodig zijn. In het westen waren ze misschien minder en minder duidelijk nodig omdat wij reeds naar zulk een hoog niveau van civilisatie gevorderd waren, globaal gezien, dat veel dingen zelfs absoluut niet meer geëxpliciteerd moesten worden, en men dus de indruk kon krijgen dat het overbodig was. We zijn ook geëvolueerd naar een hoger niveau van levensverwachting, het terugdringen van ziektes die hier niet meer voortkwamen door ook de behandeling en opsporing ervan die weer aan stomme regeltjes is onderheven, etc. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() Degenen die niet gebaat zijn met die wet?
I.c. de Moslim-mannetjes en andere vreemdelingen die graag mee stoken omdat ze dan ook eens een bezigheid hebben en zich bijgevolg nuttig kunnen voelen en met zeer hoge ethische standaarden, ze verdedigen namelijk de zwakkeren die ocharme gewoon hun geloof willen beleven? ![]()
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar is natuurlijk niet één morele standaard voor. Ik baseer mijn moraliteit in de natuurlijke rechten (in dit geval druist het kledingsverbod in tegen de zelfbeschikking).
In tegenstelling tot wat Groentje-18 denkt ben ik geen moslim. Ik vind de Islam een achterlijk woestijndogma dat, net als elke andere religie, overduidelijk pure menselijke verbeelding is. Maar mensenrechten, zoals zelfbeschikking, gelden voor iedereen.
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar is natuurlijk niet één morele standaard voor. Ik baseer mijn moraliteit in de natuurlijke rechten (in dit geval druist het kledingsverbod in tegen de zelfbeschikking).
In tegenstelling tot wat Groentje-18 denkt ben ik geen moslim. Ik vind de Islam een achterlijk woestijndogma dat, net als elke andere religie, overduidelijk pure menselijke verbeelding is. Maar natuurlijke rechten, zoals zelfbeschikking, gelden voor iedereen.
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() Allez, de Nozick van het forum komt het eens uitleggen.
'Natuurlijke' rechten bestaan helemaal niet. Het concept van een recht heeft alleen maar zin binnen de context van een specifieke en historisch gesitueerde maatschappelijke constellatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is nog altijd niet de definitie van consensus, overigens. Wetten zijn niet gebaseerd op consensus. Citaat:
Citaat:
Overigens, over 'het sociaal systeem' enzo kan ook heftig gediscussieerd worden, maar dat is voor een andere draad.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 juni 2012 om 21:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
2. Je pleit voor zelfbeschikking inzake kledingdracht, maar je negeert handig het onweerlegbare feit dat boerka's en niqabs enorm opgedrongen worden vanuit religieuze, sociale en familiale hoek. De druk om die kleding te dragen, is in vele gevallen heel groot. Waar zit je dan met je zelfbeschikking ? Je kunt niet enerzijds de boerka verdedigen en anderzijds vrije klederdracht propageren. Laatst gewijzigd door kiko : 2 juni 2012 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() Wat met het recht om te weten wie of wat voor jou zit ?
Laatst gewijzigd door kiko : 2 juni 2012 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die landen waar je wel een boerka mag dragen, zijn misschien niet zo fijne landen om in te leven. Is dat ooit in je opgekomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfbeschikking van een morele actor lijkt mij nogal absoluut. Maart ok, als U gelooft dat het dat niet is, mij ok. Laten we dan overeenkomen dat U volgens Uw moraal mag leven en ik volgens de mijne en dat niemand deze opdringt. Met andere woorden, dat U zich met Uw eigen zaken bemoeit (ook betreffende klederdracht).
Citaat:
De vijand van elke religie zijn civiele vrijheden. Geef meer vrijheden en zie religie wegkwijnen. Dat kan ik wel. Ik het het gekke idee dat mensen ZELF mogen beslissen wat zij dragen. Niet hun echtgenot(e) en niet U. Gek he.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 juni 2012 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat U de enige bent die Uw lichaam 'bewoont' en U heeft er maar één. Als U dus het recht heeft op leven, heeft U het absolute recht op volledige zelfbeschikking over Uw lichaam. Niemand anders heeft daar jurisdictie over.
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou u uwederhelft zeggen of dwingn of oplegggen wat tedragen ?? of andersom ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou niemand dwingen en laat mij door niemand dwingen.
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
Begrijp je wat "religieuze, sociale en familiale druk" betekent ? Je negeert deze zeer belangrijke feiten geheel, en blijft maar leuteren over zelfbeschikking, terwijl het verplicht dragen van een boerka net het tegenovergestelde is van zelfbeschikking. Je dwaalt enorm. Ik denk dat je hoed te strak om je hoofd zit. |
|
![]() |
![]() |