![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is hun drijfveer? | |||
Spirituele zoektocht |
![]() ![]() ![]() |
14 | 73,68% |
Protest tegen Kerkelijke hiërarchie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Feministisch protest |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Protest tegen commodificatie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hou je cafépraat voor de volgende Blood&Honour-meeting.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe uw visie eens te meer niet strook me wat gangbaar is in grote delen van de islamitische wereld. U hangt dus een ideële islam aan, niet de werkelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, wat u allemaal voorstelt, heeft veel weg van intellectuele Spielerei die ver afstaat van de islam zoals die zich dagdagelijks aandient in heel wat landen en samenlevingen die van oudsher islamitisch zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zalig de armen van geest.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zalig de armen van geest!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw bijdragen werden aandachtig gelezen, maar, zoals ik eerder al stelde, herken ik onmiddellijk de geest erin van de modernist. Dezelfde redeneringen doen ook de ronde bij de linkervleugel in de katholieke Kerk. Ook zij ontkennen de traditie of stellen een hermeneutiek op die overgeleverde standpunten, bepalingen en voorschriften een andere inhoud geven. Bij u is dat niet anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw bijdragen werden aandachtig gelezen, maar, zoals ik eerder al stelde, herken ik onmiddellijk de geest erin van de modernist. Dezelfde redeneringen doen ook de ronde bij de linkervleugel in de katholieke Kerk. Ook zij ontkennen de traditie of stellen een hermeneutiek op die overgeleverde standpunten, bepalingen en voorschriften een andere inhoud geven. Bij u is dat niet anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef mij dan maar de linkervleugel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veeg het schuim maar van je lippen!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 10 juni 2012 om 00:29. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 10 juni 2012 om 02:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mauretanië hoort anders ook bij de Maghreb, nietwaar? Verder wordt de doodstraf gehanteerd in Afghanistan, Egypte, Irak, Iran, Jemen, Koeweit, Pakistan, Qatar, Soedan, Somalië, Syrië, de Verenigde Arabische Emiraten, de Malediven (alhoewel ze je daar ook soms nog de kans geven om je fout te herstellen door je in de gevangenis religieus onderricht te geven) en is het verboden en wordt het bestraft in Maleisië (geseling), Libanon, het islamitisch deel van Nigeria (12 van de 37 provincies) en Bahrein. In Algerije kun je 5 jaar in de cel doorbrengen en riskeer je een boete tot 10.000 euro wanneer je een moslim probeert te overtuigen om zich tot een andere religie te bekeren, of wanneer je in je huis teksten of audio-visueel materiaal hebt liggen dat bedoeld is om de islam "te destabiliseren". Wat je daar ook moet onder verstaan... Maar onze forum-extremist gaat ons hier even komen vertellen dat het allemaal zo erg nog niet is. Alsjeblieft zeg, stukske trol!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Ik hou het voorlopig bij de stelling dat seksueel misbruik door de vader of de moeder aan de basis ligt.
Dat lijkt me na grondige afweging van alle mogelijke oorzaken de meest waarschijnlijke hypothese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan je voorstellen dat ook hier bibliotheken zijn over volgeschreven over welke overtreding nu wel of niet een "kabira" is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging over de linkervleugel binnen de Katholieke Kerk. Heb je Dom Helder Camara (moge hij rusten in vrede) al een genocide zien plegen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom reageren moslims ook amper op het standpunt van broeders,wat niet betekent dat er geen enkele consensus is, grote groepen delen onderling wel dezelfde opvattingen. Eigenlijk worden enkel de vijf pijlers werkelijk gedeeld, vergeet niet dat werkelijke eenheid onder moslim gewoon nooit heeft bestaan, kijk maar naar de tegenstellingen tussen sjieiten ( volgelingen van Ali) en soennieten ( volgelingen van kaliefs). Die verschillen zorgen nu niet echt voor vrede, eerder voor geweld en wantrouwen onder moslims onderling, zo beschouwen veel Marokkanen dichter bij huis de Turken niet als volwaardige moslims. |
|
![]() |
![]() |