![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Taf-symbool van de oude Egyptenaren heeft niets met het kruis te maken. De Kopten, de Egyptische christenen, gebruiken dat symbool trouwens ook niet, maar zowel het volle Griekse kruis (waarbij de benen even lang zijn) als het Latijnse kruis (waarbij het vertikale been langer is). ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar stel dat het nu zo zou zijn geweest, dan nog is er helemaal geen probleem. Een de middeleeuwse pausen wees er duidelijk op dat men geen heidense gebruiken moet verwerpen als die geen gevaar vormen voor het geloof. Bij het maken van het kruisteken denkt nu niemand meer terug aan wat volgens u eens een heidens gebruik was. Het is in en in gekerstend. Tegenwoordig zou men dat als "inculturatie" omschrijven, wat nu als heel positief staat aangeschreven. Als het evenwel om de Kerk gaat, hebben velen hier de neiging onmiddellijk er negatief over te oordelen. |
|
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe verwekte hij dan zijn zoon? Via celdeling? Een persoon is ofwel mannelijk ofwel vrouwelijk. In jouw goddelijke fictie zijn er nu al drie personen. Jouw liefde tot God de Vader én twee aanhangsels is dus niet alleen per definitie incestueus (wegens vader) homosexueel (vader=man) doch eveneens van promiscue aard wegens meerdere personen in betrokken. Rare boel die katholieke leer.
![]() |
![]() |
#186 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Religie is in sé niks anders dan wat onzinnige symboliek met als enige doel macht te verwerven over zoveel mogelijk mensen. Op dat vlak zijn alle religieën en sektes min of meer gelijk. Heel die zogenaamde 'symboliek' kwam als kind al op mij over als een selectief mannenkarnaval. Een 'net' voil-Jeanetten-feest, zeg maar. ![]() Ik heb mij nooit anders dan vragen gesteld hoe het zover is kunnen komen dat het instituut achter dit Roomse karnaval tot zoveel wanstaltige macht over bepaalde mensen heeft kunnen leiden.
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Symboliek is helemaal niet onzinnig. Mensen hebben juist nood aan symboliek om de grote levensmomenten op een bijzondere wijze in te vullen. U misschien niet, maar de meerderheid denkt daar wel eventjes anders over. Ondanks de toch wel sterk teruggelopen kerkelijkheid in Vlaanderen, is de randkerkelijkheid (begrafenis, doop, vormsel, huwelijk) in Vlaanderen, toch zeker in vergelijking met ons omringende landen, nog heel hoog. |
|
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reken mij dan alvast bij degenen uit 'de omringende landen', want zelfs mijn niet-kerkelijke uitvaart werd al notarieel vastgelegd.
Ik kies intussen zelf wie ik als goden wil vereren en liefhebben en dat zijn mensen van vlees en bloed inplaats van 'heilige drievuldigheden' en machtswellustige en vrouwonvriendelijke manspersonen.
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik laat de persoon die dwazigheden debiteert buiten schot. Het staat mij vrij om dwaze ideeën op die manier aan te pakken. De idiotie ervan komt vaak tot uiting door ze in het belachelijke te trekken. Ik hoefde slechts voort te borduren op wat de verkondiger er zelf over debiteerde om de absurditeit ervan aan te tonen. Dat is in dit geval, gezien uw reactie aardig gelukt. Een koud kunstje met met quasi elke religie, daar het grotendeels op waandenkbeelden en verhitte hersenspinsels gestoelde onzin is. ![]()
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#194 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie wil de absurditeit, hypocrisie en contradicties niet onderkennen? Ikzelf zal wel bepalen wat ik schrijf, bepaal jij dan maar waarvoor je gaat lopen. Ik trek gewoon uw gekronkel tot in het absurde door, en heb er best begrip voor dat u het voor bekeken houdt. Zeg nu zelf:
![]() |
![]() |
#195 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij fietst weg zodra je op een onderwerp klem komt te zitten. Eerst doodstraf is moord Dan de religieuze mikmak En nu de discussie ontlopen omdat de stijl waarin ze gevoerd wordt jou niet bevalt.
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een symbool verwijst steeds naar een realiteit in één of andere vorm. Dat kan je van de religieuze symboliek waar de katholieken in verstrikt zitten absoluut niet beweren. En om er moord van staatswege mee goed te praten lijkt het me zeker te ephemeer.
![]() |
![]() |
#197 |
Minister
|
![]() hmm... wat heeft de nva hiermee te maken?
#198 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#200 |
Burgemeester
|
![]() het is niet de nva die de vlaamse stand punten op de agenda zet ,maar de de sterke opkomst van het Vlaams Blok die andere partijen dwingt vlaams tegaan denken en in en ijdele poging het Vlaams Blok terug te dringen poltseling ineens allemaal hun Vlaamse roets terug vinden.daar uit blijkt dat en stem op het Vlaaams Blok toch geen verloren stem is
![]() ![]() ![]()