![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moet aangepast worden. Dat weten trouwens alle partijen, alleen steken sommigen nog de kop in het zand (ps) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee, we passen dat aan of al onze jobs trekken naar de buurlanden, en dan zijn er ook geen uitkering meer hé. De index blijven behouden zal ons de Griekse toer opsturen...
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() ik heb hier ergens een grafiekje liggen over de evolutie van de koopkracht in belgie (met index) en de buurlanden (zonder dergelijk indexsysteem). Ik zal het morgen eens posten als ik het terugvind
Conclusie was dat de koopkracht in de andere landen rapper steeg... Maarja, sommigen willen dit gewoon niet horen en razen dan maar verder over iets anders Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 14 juni 2012 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het eerste zicht een goede maatregel. Het verlies aan inkomen haal je NOOIT meer in. Bij een indexsprong van 2 % verliest iemand met een maandloon van 2000 € liefst 556 € op jaarbasis. Als die mens nog een loopbaan van 37 jaar voor de boeg heeft, betekent dat een inlevering van 27.836 € op basis v.d.loopbaan (= 1.122.904 B.Fr). ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() een indexsprong is idioot: het is een lapmiddel dat je kortstondig kan gebruiken maar verandert niets fundamenteel.
Niemand wil een daling van koopkracht: slecht voor de mensen en slecht voor de economie. Alleen is het huidige systeem ongelooflijk slecht om dat te gaan doen |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet-actieven zullen het hoe dan ook niet makkelijker krijgen in dit land, omdat de actieven al veel te veel belast werden, worden en nog zullen en al wat er had gespaard moeten zijn al weggegeven is aan andere niet-actieven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Daerden is misschien een dronkaard, maar hij kan wel zeer goed met cijfers overweg. Hij heeft gezegd dat er nog geld in kas was tot ongeveer 2015 om de pensioenen te betalen...
Wat heeft de huidige regering daar al aan gedaan? Veel aangekondigd, maar blijkt dat de financiele inpact van hun nieuwe maatregelen nihil is. Kortom: het kan idd wel eens gaan spannen tussen de (toekomstig) gepensioneerden en diegenen die alles moeten blijven ophoesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fair is het misschien niet, maar de realiteit is wat ze is. Citaat:
't Is ofwel klagen dat de koopkrach daalt of lachen met het feit dat de inkomsten er toch niet door stijgen. Eén van de twee. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel over afspraken gelinkt aan koopkrachtbehoud en gezondheid en concurrentiekracht van de ondernemingen per sector. Bovendien strooit heel die index de mensen zand in de ogen: zelfs met de index zoals ze er nu is, verlies je aan koopkracht, omdat je loon pas aangepast wordt de tweede maand nadat de spilindex van 2% is overschreden. In de periode op weg naar die 2% groei van de prijzen - die op bepaalde momenten heel lang kan duren - stijgen de prijzen wel tot bijvoorbeeld 1,8 % (dus alles is al 1,8 % duurder geworden) zonder dat er een indexaanpassing komt. Al het mogelijke wordt gedaan om die spilindex net niet te halen, want dat zijn zuivere inkomsten voor de staat. Bij een jaarlijks loonoverleg kan zelfs een kleine stijging van de prijzen (kleiner dan 2 %) samen met de gezondheid en de concurrentiekracht van de onderneming in de weegschaal worden gelegd. Ook de vakbonden kunnen op een constructieve manier hierbij verantwoordelijkheid aan de dag leggen: zij zullen moeten uitmaken wat het belangrijkste is: werkgelegenheid of het vette loonzakje of een evenwicht tussen de twee waarbij en de werknemer er beter van wordt en tegelijkertijd de concurrentiekracht van het bedrijf een belangrijke rol speelt. Bedrijven die dankzij hun werknemers en innovatie goed presteren en concurrentieel blijven, kunnen misschien iets meer in het loonzakje deponeren terwijl bedrijven waar de concurrentiepositie in gedrang komt in afspraak met de werknemers een loonsverhoging kunnen uitstellen om toch maar de werkgelegenheid te behouden en zo te werken aan een betere concurrentiepositie en betere producten. Het mooie eraan is dat en het bedrijf en de werknemers samen verantwoordelijk worden voor de gezondheid van het bedrijf en er samen iets kunnen van maken of niet. Gedaan met gewoon elke maand een vast loon in de portemonnee te krijgen ongeacht of men zich daarvoor inspant of niet. Wie het bedrijf mee helpt groeien en concurrentieel worden, zal ook mee kunnen profiteren van die positie. In het tegenovergestelde geval zal men moeten inbinden en van een stijging van het loon moeten afzien om zijn job te behouden. Werkgevers en werknemers zullen samen - en niet zoals het nu vaak is tegen elkaar - moeten werken omdat ze een gemeenschappelijke missie hebben.
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() Er is niemand die om een tv van 1000 euro te kopen zich 20 km zal verplaatsen om die 10 euro (1%) terug te verdienen in een ander land. Al is het maar om eventuele ambras met mogelijke herstellingen en zo te vermijden. En hoe dikwijls koop jij een nieuwe tv? Elke week?
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 juni 2012 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dan ook niet goed waarom Cuba een 'communistisch regime' genoemd wordt. Het beleid wordt volledig door de bevolking bepaald. Het is enkel de structuur die communistisch is, communistisch als synoniem van democratisch: de democratie kan beslissen over ALLES, ook over het beleid dat bedrijven voeren. Sommigen kunnen dat niet smaken, laten het beleid van bedrijven liever door aandeelhouders bepaald worden, maar het is niet naargelang de smaak van sommigen dat we zaken wel of niet democratisch dienen te noemen. Cuba is een democratie. Punt. Citaat:
Als je een paar pagina's teruggaat, dan zie je dat ik het helemaal niet over een andere boeg gegooid heb. De punten van kritiek die wel raak zijn werden eerder genegeerd en als er eens iets fout tussen zit, dan wordt dat uitvergroot, maar het grootste deel van de kritiek is nog steeds dezelfde gebleven en het geheel van kritiek is nu compacter en sterker, waar ik in volgende discussies (buiten dit forum) gebruik van kan blijven maken. Dus ik moet je dankbaar zijn. Je hebt van mij een sterkere discussiepartner gemaakt wat dit onderwerp betreft. En dat is ook mijn bedoeling op dit forum. Je denkt toch niet dat ik hier kom om mensen te overtuigen? ![]() Nogal evident dat als ik weet dat zaken niet kloppen ik ze niet meer ga verkondigen. Allez, ik vind dat evident, want ik heb een eerlijk karakter. Nogal evident ook dat ik de zaken die wil kloppen zal blijven voorschotelen. Ik weet nu dat het die andere vijf punten zijn waar ik op moet hameren, en in het vervolg van de discussie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor aankopen boven de honderd euro gaat men zeker wél een euro brandstof overhebben om een paar euro te besparen. Hoe hoger de BTW, hoe hoger de prijzen hier, dus hoe meer dat voorvalt. Door BTW te verlagen i.p.v. te verhogen zou men het omgekeerde effect krijgen; dan zouden Fransen, Nederlanders, Duitsers en Luxemburgers de grens oversteken om onze belastingen te spijzen. (Neen, niet daarom, maar dat is wel het gevolg ervan.) ![]() Als je de Belgische concurrentiekracht wilt versterken, dan moet je het netto verschil tussen Belgen die elders shoppen en anderen die hier shoppen in euro's via een schatting uitzetten en dan vermenigvuldigen met de verwachte gemiddelde BTW-opbrengst per euro voor elk tarief. Dat optimum ligt links van / onder het BTW-tarief van de buurlanden, kan je met zekerheid zeggen. Nu kan je met zekerheid zeggen dat we cadeautjes geven aan onze buurlanden. Ik ben er geen voorstander van om elkaar kapot te concurreren, maar ik zeg het maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 juni 2012 om 23:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Om jou die andere 90 € die je meer krijgt, te laten behouden, moet iemand betalen of belastingen verhogen. Nu zegt de N-VA wel, dat zullen de hogere inkomens moeten doen, mijn vraag blijft, wat is voor de N-VA een hoog loon? Wat met de sociale lasten en pensioenen, waar nu al geen overschotten zijn? Je gelooft toch zelf niet dat we nu in een tijd leven, dat er cadeaus uitgedeeld kunnen worden? De enige mogelijkheid die ik zie om dit te bereiken over jaren gespreid, is de index in centen ipv procenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() het staat allemaa in de nota. Eerst volledig lezen, dan commentaar geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarmee tegelijk wel is aangetoond dat het BTW-tarief slechts een marginale rol speelt, en dat je dat verschijnsel niet kunt omkeren door onze BTW-voet een procentje te laten zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |