Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2012, 22:21   #181
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In dit apeland pikt de overheid geld van ALLE mensen.
Het VBO & Unizo willen daarbovenop nog eens pikken van de miljoenen werknemers. Die zullen deze verworvenheid, de index, niet laten afpakken !

wie blijft geloven in het huidige systeem van indexering, weet niet waarover hij praat.

Dat moet aangepast worden. Dat weten trouwens alle partijen, alleen steken sommigen nog de kop in het zand (ps)
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 22:30   #182
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
wie blijft geloven in het huidige systeem van indexering, weet niet waarover hij praat.

Dat moet aangepast worden. Dat weten trouwens alle partijen, alleen steken sommigen nog de kop in het zand (ps)
Dikke twee - er is een reden waarom geen enkel ander land in heel de wereld dat systeem heeft - ook niet landen als Zweden, Noorwegen of Finland die men moeilijk kan beschuldigen van een 'bare-fisted' kapitalisme-beleid te voeren.

Nee, we passen dat aan of al onze jobs trekken naar de buurlanden, en dan zijn er ook geen uitkering meer hé. De index blijven behouden zal ons de Griekse toer opsturen...
Oud 14 juni 2012, 22:33   #183
vrijevlaming
Banneling

Standaard

ik heb hier ergens een grafiekje liggen over de evolutie van de koopkracht in belgie (met index) en de buurlanden (zonder dergelijk indexsysteem). Ik zal het morgen eens posten als ik het terugvind

Conclusie was dat de koopkracht in de andere landen rapper steeg...
Maarja, sommigen willen dit gewoon niet horen en razen dan maar verder over iets anders

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 14 juni 2012 om 22:35.
Oud 14 juni 2012, 22:45   #184
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sommige partijen pleiten voor een indexsprong.
Op het eerste zicht een goede maatregel.
Het verlies aan inkomen haal je NOOIT meer in.
Bij een indexsprong van 2 % verliest iemand met een maandloon van 2000 € liefst 556 € op jaarbasis. Als die mens nog een loopbaan van 37 jaar voor de boeg heeft, betekent dat een inlevering van 27.836 € op basis v.d.loopbaan (= 1.122.904 B.Fr).

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 22:53   #185
vrijevlaming
Banneling

Standaard

een indexsprong is idioot: het is een lapmiddel dat je kortstondig kan gebruiken maar verandert niets fundamenteel.

Niemand wil een daling van koopkracht: slecht voor de mensen en slecht voor de economie. Alleen is het huidige systeem ongelooflijk slecht om dat te gaan doen
Oud 14 juni 2012, 22:53   #186
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja het zal wel 2 euro per maand zijn dat ze armer worden door dat plan inderdaad, als zo'n peanut verandering al discussie geeft, wat moet het geven als je zegt: aardgas van 6% > 21% ??
of stel u voor: 21% btw op rusthuizen. 21% btw op vakbondsdiensten. 6% btw op ziekenbonddiensten. 6% btw op huisarts. 6% btw op huur.
En dan mogen we er nog niet aan denken dat er niks grondigs herbeken wordt en, zoals Hugo de Ridder al opmerkte, het gaat spannen bij de gepensioneerden tegenover hun nageslacht...

Niet-actieven zullen het hoe dan ook niet makkelijker krijgen in dit land, omdat de actieven al veel te veel belast werden, worden en nog zullen en al wat er had gespaard moeten zijn al weggegeven is aan andere niet-actieven.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 22:55   #187
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Daerden is misschien een dronkaard, maar hij kan wel zeer goed met cijfers overweg. Hij heeft gezegd dat er nog geld in kas was tot ongeveer 2015 om de pensioenen te betalen...

Wat heeft de huidige regering daar al aan gedaan? Veel aangekondigd, maar blijkt dat de financiele inpact van hun nieuwe maatregelen nihil is. Kortom: het kan idd wel eens gaan spannen tussen de (toekomstig) gepensioneerden en diegenen die alles moeten blijven ophoesten.
Oud 14 juni 2012, 23:08   #188
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
[b]Even kort samengevat wat de kritiek is:

1) Bovenal willen ze de index aanpassen om 'de competitiviteit te verhogen'. Daar zijn tientallen argumenten tegen te bedenken.
Dat de index moet hervormd worden (en het zal toch in lijn moeten liggen van wat minder snel springen, trager doorwerken en/of een bedrag en geen percentage meer) of de realiteit (EU op kopt) smijt de hele mikmak buiten.

Citaat:
2) Daarnaast steken ze er een 'sociaal voorstel' in om electorale redenen, opdat men zou vergeten dat ze aan de index willen sleutelen, opdat men zou vergeten dat het netto resultaat van wat de N-VA wilt doen nog steeds nadelig is voor de 'bevoordeelden'.
Eigenlijk is dit punt twee het zelfde als punt één. Ja, er moet in België iets gebeuren met de index en beter snel genoeg hervormen voor de realiteit het indexlicht simpelweg dooft.

Citaat:
3) Het is beter om de lasten op arbeid omlaag te halen dan de vennootschapsbelasting. Grote gemiste kans, die uiteraard door anderen wél zal benut worden. Lasten op arbeid omlaag halen heeft een positieve invloed op werkgelegenheid, vennootschapsbelasting omlaag halen niet of onrechtstreeks slechts een fractie van de andere mogelijkheid.
Dit is een echt en waardig punt van kritiek en ik hoop dat er voldoende leden zijn om dit in Jambon's oren te knopen. Al kan het misschien de bedoeling zijn om de heel kleine bedrijfjes wat te gunnen (waar weinig werknemers zijn, maar wel belaste winst)

Citaat:
4) Hogere BTW zorgt voor minder koopkracht voor een gedeelte van de bevolking, ook met het huidige indexeringssysteem, omdat het berekend wordt op een onbestaande gemiddelde mens.
Je kan geen omelet maken zonder eieren te breken. Budgetneutraal betekent helaas niet dat niemand er wat op achteruit gaat. Door het met BTW te doen zijn er wel ontwijk- en vermijdmogelijkheden, dus het valt toch nog een beetje binnen de controle van de getroffenen. Trouwens, het zullen met onze staatsschuld sowieso de niet-actieven zijn die het zullen geweten hebben.
Fair is het misschien niet, maar de realiteit is wat ze is.

Citaat:
5) BTW is een belasting die minder oplevert dan gehoopt wordt, omdat het aanzet tot over de grens shoppen, zodat de buurlanden met onze belastingsinkomsten gaan lopen. Ik dacht dat de N-VA tegen transfers was.
Als ze slim zijn kan men rekening houden met een wat dalende interne consumptie, maar om netto die 1% grotendeels te vermijden?
't Is ofwel klagen dat de koopkrach daalt of lachen met het feit dat de inkomsten er toch niet door stijgen. Eén van de twee.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 23:10   #189
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Sommige partijen pleiten voor een indexsprong.
Op het eerste zicht een goede maatregel.
Het verlies aan inkomen haal je NOOIT meer in.
Bij een indexsprong van 2 % verliest iemand met een maandloon van 2000 € liefst 556 € op jaarbasis. Als die mens nog een loopbaan van 37 jaar voor de boeg heeft, betekent dat een inlevering van 27.836 € op basis v.d.loopbaan (= 1.122.904 B.Fr).

Niemand heeft het over afschaffen van index en indexsprongen.
Wel over afspraken gelinkt aan koopkrachtbehoud en gezondheid en concurrentiekracht van de ondernemingen per sector.
Bovendien strooit heel die index de mensen zand in de ogen: zelfs met de index zoals ze er nu is, verlies je aan koopkracht, omdat je loon pas aangepast wordt de tweede maand nadat de spilindex van 2% is overschreden. In de periode op weg naar die 2% groei van de prijzen - die op bepaalde momenten heel lang kan duren - stijgen de prijzen wel tot bijvoorbeeld 1,8 % (dus alles is al 1,8 % duurder geworden) zonder dat er een indexaanpassing komt. Al het mogelijke wordt gedaan om die spilindex net niet te halen, want dat zijn zuivere inkomsten voor de staat.
Bij een jaarlijks loonoverleg kan zelfs een kleine stijging van de prijzen (kleiner dan 2 %) samen met de gezondheid en de concurrentiekracht van de onderneming in de weegschaal worden gelegd. Ook de vakbonden kunnen op een constructieve manier hierbij verantwoordelijkheid aan de dag leggen: zij zullen moeten uitmaken wat het belangrijkste is: werkgelegenheid of het vette loonzakje of een evenwicht tussen de twee waarbij en de werknemer er beter van wordt en tegelijkertijd de concurrentiekracht van het bedrijf een belangrijke rol speelt. Bedrijven die dankzij hun werknemers en innovatie goed presteren en concurrentieel blijven, kunnen misschien iets meer in het loonzakje deponeren terwijl bedrijven waar de concurrentiepositie in gedrang komt in afspraak met de werknemers een loonsverhoging kunnen uitstellen om toch maar de werkgelegenheid te behouden en zo te werken aan een betere concurrentiepositie en betere producten. Het mooie eraan is dat en het bedrijf en de werknemers samen verantwoordelijk worden voor de gezondheid van het bedrijf en er samen iets kunnen van maken of niet. Gedaan met gewoon elke maand een vast loon in de portemonnee te krijgen ongeacht of men zich daarvoor inspant of niet. Wie het bedrijf mee helpt groeien en concurrentieel worden, zal ook mee kunnen profiteren van die positie. In het tegenovergestelde geval zal men moeten inbinden en van een stijging van het loon moeten afzien om zijn job te behouden. Werkgevers en werknemers zullen samen - en niet zoals het nu vaak is tegen elkaar - moeten werken omdat ze een gemeenschappelijke missie hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 23:16   #190
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
.

5) BTW is een belasting die minder oplevert dan gehoopt wordt, omdat het aanzet tot over de grens shoppen, zodat de buurlanden met onze belastingsinkomsten gaan lopen. Ik dacht dat de N-VA tegen transfers was.
[/b]
Er is niemand die om een tv van 1000 euro te kopen zich 20 km zal verplaatsen om die 10 euro (1%) terug te verdienen in een ander land. Al is het maar om eventuele ambras met mogelijke herstellingen en zo te vermijden. En hoe dikwijls koop jij een nieuwe tv? Elke week?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 juni 2012 om 23:19.
Oud 14 juni 2012, 23:41   #191
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Trouwens met Robinus valt niet te discussieren op een redelijke manier - die denkt dat Cuba 'de enige echte democratie' is

... you can't reason people out of something they weren't reasoned into...
Ik heb nooit beweerd dat Cuba de enige echte democratie is. Wel stel ik vast dat in Cuba de bevolking het meest bij de beslissingen wordt betrokken. Het is een vorm van democratie die zeer ver doorgedreven is. Het is een zeer inefficiënte vorm van democratie, één waarvoor ikzelf niet pleit, maar dat neemt niet weg dat de democratie er verder doorgedreven is dan op eender welke andere plaats ter wereld.

Ik begrijp dan ook niet goed waarom Cuba een 'communistisch regime' genoemd wordt. Het beleid wordt volledig door de bevolking bepaald. Het is enkel de structuur die communistisch is, communistisch als synoniem van democratisch: de democratie kan beslissen over ALLES, ook over het beleid dat bedrijven voeren.

Sommigen kunnen dat niet smaken, laten het beleid van bedrijven liever door aandeelhouders bepaald worden, maar het is niet naargelang de smaak van sommigen dat we zaken wel of niet democratisch dienen te noemen. Cuba is een democratie. Punt.

Citaat:
Ik zie dat Robinius zijn verzet tegen zijn eigen foute voorbeelden heeft gestaakt en het nu weer over een andere boeg gooit. In zijn plaats, ik zou wanhopig worden
Als ik zes punten van kritiek geef en één punt van kritiek blijkt ongegrond, dan blijven er nog vijf punten van kritiek overeind.

Als je een paar pagina's teruggaat, dan zie je dat ik het helemaal niet over een andere boeg gegooid heb. De punten van kritiek die wel raak zijn werden eerder genegeerd en als er eens iets fout tussen zit, dan wordt dat uitvergroot, maar het grootste deel van de kritiek is nog steeds dezelfde gebleven en het geheel van kritiek is nu compacter en sterker, waar ik in volgende discussies (buiten dit forum) gebruik van kan blijven maken.

Dus ik moet je dankbaar zijn. Je hebt van mij een sterkere discussiepartner gemaakt wat dit onderwerp betreft. En dat is ook mijn bedoeling op dit forum. Je denkt toch niet dat ik hier kom om mensen te overtuigen? Als ik alternatieven vond om te trainen, dan had ik deze nest van nationalisten en andere racisten allang verlaten.

Nogal evident dat als ik weet dat zaken niet kloppen ik ze niet meer ga verkondigen. Allez, ik vind dat evident, want ik heb een eerlijk karakter.

Nogal evident ook dat ik de zaken die wil kloppen zal blijven voorschotelen. Ik weet nu dat het die andere vijf punten zijn waar ik op moet hameren, en in het vervolg van de discussie
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 23:53   #192
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Er is niemand die om een tv van 1000 euro te kopen zich 20 km zal verplaatsen om die 10 euro (1%) terug te verdienen in een ander land. Al is het maar om eventuele ambras met mogelijke herstellingen en zo te vermijden. En hoe dikwijls koop jij een nieuwe tv? Elke week?
Ga jij nu ontkennen dat Belgen over de grens gaan shoppen omdat het daar goedkoper is? (niet alleen omwille van de BTW, maar wel onder andere daarom)

Voor aankopen boven de honderd euro gaat men zeker wél een euro brandstof overhebben om een paar euro te besparen. Hoe hoger de BTW, hoe hoger de prijzen hier, dus hoe meer dat voorvalt.

Door BTW te verlagen i.p.v. te verhogen zou men het omgekeerde effect krijgen; dan zouden Fransen, Nederlanders, Duitsers en Luxemburgers de grens oversteken om onze belastingen te spijzen. (Neen, niet daarom, maar dat is wel het gevolg ervan.)
Als je de Belgische concurrentiekracht wilt versterken, dan moet je het netto verschil tussen Belgen die elders shoppen en anderen die hier shoppen in euro's via een schatting uitzetten en dan vermenigvuldigen met de verwachte gemiddelde BTW-opbrengst per euro voor elk tarief. Dat optimum ligt links van / onder het BTW-tarief van de buurlanden, kan je met zekerheid zeggen. Nu kan je met zekerheid zeggen dat we cadeautjes geven aan onze buurlanden.
Ik ben er geen voorstander van om elkaar kapot te concurreren, maar ik zeg het maar.
Oud 14 juni 2012, 23:56   #193
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ga jij nu ontkennen dat Belgen over de grens gaan shoppen omdat het daar goedkoper is? (niet alleen omwille van de BTW, maar wel onder andere daarom)

Voor aankopen boven de honderd euro gaat men zeker wél een euro brandstof overhebben om een paar euro te besparen. Hoe hoger de BTW, hoe hoger de prijzen hier, dus hoe meer dat voorvalt.

Door BTW te verlagen i.p.v. te verhogen zou men het omgekeerde effect krijgen; dan zouden Fransen, Nederlanders, Duitsers en Luxemburgers de grens oversteken om onze belastingen te spijzen. (Neen, niet daarom, maar dat is wel het gevolg ervan.)
Als je de Belgische concurrentiekracht wilt versterken, dan moet je het netto verschil tussen Belgen die elders shoppen en anderen die hier shoppen in euro's via een schatting uitzetten en dan vermenigvuldigen met de verwachte gemiddelde BTW-opbrengst per euro voor elk tarief. Dat optimum ligt links van / onder het BTW-tarief van de buurlanden, kan je met zekerheid zeggen. Nu kan je met zekerheid zeggen dat we cadeautjes geven aan onze buurlanden.
Ik ben er geen voorstander van om elkaar kapot te concurreren, maar ik zeg het maar.
En die buitenlanders gaan dan dezelfde herstelservice aan huis bieden, denk je? Of rij jij terug met je kapotte vaatwasmachine nadat je de moeite gedaan heb om ze terug helemaal te demonteren uit je keuken? En dat om in dit geval 5 euro te sparen bij de aankoop? Laat me niet lachen.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 juni 2012 om 23:58.
Oud 15 juni 2012, 00:09   #194
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En die buitenlanders gaan dan dezelfde herstelservice aan huis bieden, denk je? Of rij jij terug met je kapotte vaatwasmachine nadat je de moeite gedaan heb om ze terug helemaal te demonteren uit je keuken? En dat om in dit geval 5 euro te sparen bij de aankoop? Laat me niet lachen.
Het gebeurt op grote schaal. Dat jij enkel redeneert vanuit jouw eigen persoon doet daar geen afbreuk aan.
Oud 15 juni 2012, 04:49   #195
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep, zo is dat. Ik ik mijn eigen situatie zo bekijk en eens reken, zou ik van die 95 euro zeker 90 of zoiets overhouden.
Als jij in jouw situatie van 95 € nog 90 € overhoud is er nog steeds 5 naar iemand toe.
Om jou die andere 90 € die je meer krijgt, te laten behouden, moet iemand betalen of belastingen verhogen.
Nu zegt de N-VA wel, dat zullen de hogere inkomens moeten doen, mijn vraag blijft, wat is voor de N-VA een hoog loon?
Wat met de sociale lasten en pensioenen, waar nu al geen overschotten zijn?
Je gelooft toch zelf niet dat we nu in een tijd leven, dat er cadeaus uitgedeeld kunnen worden?
De enige mogelijkheid die ik zie om dit te bereiken over jaren gespreid, is de index in centen ipv procenten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:56   #196
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als jij in jouw situatie van 95 € nog 90 € overhoud is er nog steeds 5 naar iemand toe.
Om jou die andere 90 € die je meer krijgt, te laten behouden, moet iemand betalen of belastingen verhogen.
Nu zegt de N-VA wel, dat zullen de hogere inkomens moeten doen, mijn vraag blijft, wat is voor de N-VA een hoog loon?
Wat met de sociale lasten en pensioenen, waar nu al geen overschotten zijn?
Je gelooft toch zelf niet dat we nu in een tijd leven, dat er cadeaus uitgedeeld kunnen worden?
De enige mogelijkheid die ik zie om dit te bereiken over jaren gespreid, is de index in centen ipv procenten.
5000 euro bruto is het eindpunt van de progressiviteit. Of vind je dat te laag als echte linkse mens?

het staat allemaa in de nota. Eerst volledig lezen, dan commentaar geven.
Oud 15 juni 2012, 07:21   #197
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daerden is misschien een dronkaard, maar hij kan wel zeer goed met cijfers overweg. Hij heeft gezegd dat er nog geld in kas was tot ongeveer 2015 om de pensioenen te betalen...

Wat heeft de huidige regering daar al aan gedaan? Veel aangekondigd, maar blijkt dat de financiele inpact van hun nieuwe maatregelen nihil is. Kortom: het kan idd wel eens gaan spannen tussen de (toekomstig) gepensioneerden en diegenen die alles moeten blijven ophoesten.
Ik hoest niks meer op. Ik zit lang en breed in het buitenland, ge denkt toch neit dat ik de belgische sociale onzekerheid ga sponsoren? Als ik geen garantie op pensioen krijg in de vorm van een persoonlijke rekening met een absoluut bedrag op 65e dan doe ik niet mee.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 07:32   #198
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Bovenal willen ze de index aanpassen om 'de competitiviteit te verhogen'. Daar zijn tientallen argumenten tegen te bedenken.
Helaas krijgen wij niet de kans om die argumenten te zien....Er kan maar 1 argument tegen bestaan en dat is dat de index moet behouden blijven omdat anders de koopkracht achteruit zal gaan. Geen enkel buurland heeft een indexsysteem (behalve frankrijk voor de minimumlonen) en in geen enkel buurland is de koopkracht tov Belgie erop achteruitgaan. Tot zover het fabeltje dat enke de index ervoor kan zorgen dat de koopkracht behouden blijft. Er zijn dus nog andere manieren om deze te behouden. N-VA doet dergelijk voorstel. Wat je daar kan tegenhebben mag een raadsel zijn, maar toch graag die tientallen argumenten...

Citaat:
2) Daarnaast steken ze er een 'sociaal voorstel' in om electorale redenen, opdat men zou vergeten dat ze aan de index willen sleutelen, opdat men zou vergeten dat het netto resultaat van wat de N-VA wilt doen nog steeds nadelig is voor de 'bevoordeelden'.
U hebt gelijk, de andere partijen doen geen sociale voorstellen om het kiespubliek tevreden te stellen. Kritiek geven op een sociaal voorstel, omdat het sociaal is. Ja daar hebben ze niet van terug bij N-VA

Citaat:
3) Het is beter om de lasten op arbeid omlaag te halen dan de vennootschapsbelasting. Grote gemiste kans, die uiteraard door anderen wél zal benut worden. Lasten op arbeid omlaag halen heeft een positieve invloed op werkgelegenheid, vennootschapsbelasting omlaag halen niet of onrechtstreeks slechts een fractie van de andere mogelijkheid.
Hé, je hebt een punt. Een punt dat ik hier trouwens als eerste naar boven heb gehaald. Niemand die trouwens beweert dat het volledige werkstuk van 113 paginas te nemen of te laten is. Niemand die beweert dat N-VA niet openstaat voor constructieve oplossingen. Ikzelf ben ook voorstander om het geld van de notionele interest voor het grootste deel te gebruiken bij loonlastenverlagingen.

Citaat:
4) Hogere BTW zorgt voor minder koopkracht voor een gedeelte van de bevolking, ook met het huidige indexeringssysteem, omdat het berekend wordt op een onbestaande gemiddelde mens.
Maar voor de lonen tot 4K levert het ontegensprekelijk een voordeel op. Ik wacht nog steeds op 1 voorbeeld dat het tegendeel zou moeten bewijzen. Daarna ga je de winst op je nettolaan zowieso opsouperen aan de extra BTW. Heb je iets tegen een koopkrachtverlaging van de 4K plussers? Ok, voor mij gaat het een verliespostje betekenen, maar goed, ik ben dan ook graag sociaal als dat nuttig is.

Citaat:
Nog een geluk dan dat de buurlanden ook bezig zijn met BTW verhogingen.

Citaat:
6) Ik zal nog wel iets vergeten zijn.[/b]
Uiteraard, deftige argumenten bijvoorbeeld. Als je op 6 punten slechts 1 keer de bal weet te raken, dan wordt het misschien toch eens tijd om aan zelfreflectie te doen en uw blinde haat voor N-VA eventjes opzij te schuiven en objectief naar de zaken te gaan kijken. Je zou jezelf misschien minder belachelijk maken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 07:46   #199
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je verplaatsen? Waarom zou je? Zowat alle electronica kun je in het buitenland kopen, en thuis laten leveren, voor prijzen die ruim 10% onder de prijs in dit land liggen. Als je echt denkt dat 'niemand' daarom dingen over de grens koopt, dan wordt het hoog tijd om wakker te worden.
Waarmee tegelijk wel is aangetoond dat het BTW-tarief slechts een marginale rol speelt, en dat je dat verschijnsel niet kunt omkeren door onze BTW-voet een procentje te laten zakken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 07:56   #200
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Je verplaatsen? Waarom zou je? Zowat alle electronica kun je in het buitenland kopen, en thuis laten leveren, voor prijzen die ruim 10% onder de prijs in dit land liggen. Als je echt denkt dat 'niemand' daarom dingen over de grens koopt, dan wordt het hoog tijd om wakker te worden.
Waarmee tegelijk wel is aangetoond dat het BTW-tarief slechts een marginale rol speelt, en dat je dat verschijnsel niet kunt omkeren door onze BTW-voet een procentje te laten zakken.
Uiteraard kan je dat zo niet tegengaan. Wat maakt het uit om uw BTW tarief met 1% te laten dalen als uw kost exclusief BTW 10% hoger ligt vanwege het waanzinnig loon en energie beleid in dit land. Maar goed, je moet natuurlijk altijd een stok mee vinden om te slaan hé. Ook al is die stok nog geen twijgje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be