![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Er zijn vele voorbeelden die de positieve effecten van vrij wapenbezit op criminaliteit aantonen. In 1987 is er in de Amerikaanse staat Florida een wet aangenomen die het mensen ouder dan 21 jaar toestond om verborgen een wapen bij zich te dragen. Nu, zo’n 23 jaar na invoering van de wet, zijn er zo’n 750.000 mensen die dit doen, 5.4% van de inwoners van Florida. Het moordcijfer is sinds invoering met ruim 36% omlaag gegaan, waar deze voor de gehele VS met 15% is gedaald. Waar het moordcijfer voor Florida in 1987 nog boven het landelijk gemiddelde lag, ligt dat er nu onder. Texas heeft een gelijksoortige wet in 1990 aangenomen en ook hierna is er een daling van 30%in het aantal moorden waar te nemen." http://www.de-stek.info/forum2/index...ic=5929.0;wap2 Voor iemand met slechte intenties en een pistool op zak is het hier een paradijs, omdat er toch zo goed als geen kans op gewapend verzet is van potentiele slachtoffers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Dat is de bedoeling he, dat er geen gewapend verzet kan zijn. Dan worden mensen bang en willen zij dingen verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik gedaan, in een vorige post al.
Wapens worden verboden wapens als er mee geknoeid is, de nummers eruit vijlen, de loop afzagen en dergelijke. Een pistool, waar niet mee geknoeid is, daar is de overtreding het niet hebben van een vergunning. Je snapt toch zo dat zoiets niet te vergelijken is met een hagelgeweer waar de loop en de kolf is afgezaagd zodat je het in je binnenzak kan verstoppen. De rechters weten toch ook wel dat bijvoorbeeld een gewoon jachtgeweer hebben thuis of de afgezaagde variant op zak hebben van een andere orde is.
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Hoe groot zijn de strafverschillen tussen illegaal en verboden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder hangt het wat af van de situatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
De angst van de staat voor een gewapende opstand van haar burgers is ook van alle tijden, vandaar een algemeen verbod op wapenbezit. In Zwitserland is de situatie ietsjes anders dan hier, maar ja, dat is dan ook een democratie. Uit de link die ik al plaatste: "Ook op landelijk niveau zijn deze cijfers terug te zien. De VS is immers niet het enige land waar vrij wapenbezit is toegestaan. Het beroemd veilige Zwitserland is zeer liberaal jegens wapenbezit. Er zijn op dit moment in Zwitserland zo’n 1.2 tot 3 miljoen wapens in private handen. Ongeveer 500.000 hiervan zijn zware, automatische wapens. Op een bevolking van ongeveer 7.6 miljoen mensen zijn dit aanzienlijke aantallen. Toch betekent dit niet dat de Zwitsers elkaar op grote schaal doodschieten. Sterker nog, uit de Zwitserse politiestatistieken blijkt dat er in 2006 in het hele land 34 moorden of pogingen tot moord werden gedaan met een vuurwapen. Een zeer laag aantal. Zwitserland is een van de veiligste landen van deze wereld, je denkt als crimineel namelijk wel twee keer na voordat je een chalet overvalt als er een flinke kans is dat de eigenaar een machinegeweer bezit." En overal waar al decennia een wapenverbod is ingesteld, rijzen de misdaadcijfers de pan uit. Dank u 'Europa'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp die angst niet voor de gevangenis, ik zeg niet dat ik er graag ben, maar als ik er moet gaan zitten voor een aantal maanden of een jaar omdat ik een verdedigingswapen in mijn bezit had, dan is het maar zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik praat zulke dingen hier niet goed, maar dat is de mentaliteit die door de wetgeving wordt gecreeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als lesgeven zo belangrijk is, ik heb toch moeite met het concept "leven om les te geven."
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Ja maar dat komt omdat jij een autistische gangster bent. Er zijn dingen die mensen doen, en mensen kunnen daar inderdaad hun leven van maken. Als gangster is dat moeilijk om in te zien, omdat jullie geheel andere drijfveren hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het alleszins van neurotische aard te getuigen als je je job belangrijker acht dan de levens van jezelf en je gezin.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Dat komt omdat niemand van die mensen het gevaar dat er iets zal gebeuren met hen of hun gezin werkelijk acht. Het gevaar om te worden betrapt met een vuurwapen en zo een baan verliezen waar zij feitelijk voor leven is voor die mensen een veel meer reeel gevaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe treurig moet het zijn om zo te leven en dan op pensioen te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs enkele maanden zonder inkomen vallen, kan al voor financiele problemen zorgen en de vraag is dan of je daarna nog wel gemakkelijk werk vind met een strafregister, nog afgezien van de morele deuk voor jou en je gezin. We hebben niet allemaal de streetcredibility van een Xeno, éh. Iemand neerschieten met rubberen kogels zal imo juridisch minder problemen opleveren, dan wanneer je een gat als een tennisbal in iemands lijf maakt met een Magnum 357. De intentie tot doden was hierdoor duidelijk afwezig, de bedoeling om de aanval te stoppen des te meer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die mensen achten het gevaar om aangevallen te worden dus ook zo een gevaar, wat feitelijk wel begrijpelijk is aangezien geweldsdelicten met dodelijk geweld vrij zeldzaam zijn, zelfs de kranten indachtig. En jij als torpedo zal het slecht begrijpen, maar er zijn wel degelijk mensen die iets graag doen en dit ook doen. Die een gevoel hebben dat zij zo andere mensen iets kunnen bijdragen. Als jij ze gaat afdoen als loonslaven, tja, dat is het probleem dat ik heb met gangsters. Niet dat zij illegale dingen doen. Wel dat het egoisten zijn die een aantal menselijke dingen niet kunnen vatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog iets, ik had het over mensen die de veiligheid van hun gezin te grabbel gooien om maar zeker hun job niet te verliezen. Die oogkleppen opzetten en dan dwangmatig denken "het kan/zal mij niet gebeuren." En op weg naar zijn werk brengt hij zijn lotto briefje binnen, "het moet maar eens uitkomen hé," denkt hij dan... We hadden het dus niet over iedereen die werkt in het algemeen.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem uw filmpje, dat Russische daar. Die man die wordt geschoten en zonder zelfs maar "aauw" te roepen komt hij op de camera afgestapt en toont een rood plekje op zijn vel. Op welke manier is deze man nu buiten gevecht gesteld?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 juni 2012 om 21:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg zie ik ook niet in waarom ik me zou moeten beschermen tegen iets dat me niet eens bezig houdt. Als er eens iets gebeurt in m'n omgeving, dan sta ik daar natuurlijk even bij stil, maar kort daarna gaat alles weer z'n gewone gang. Gisteren stond ik op m'n gemak te tanken, toen er ineens een geblindeerd busje voor de shop stopte. Schuifdeur busje gaat pijlsnel open, rennen er 4 of 5 mannen met een rotvaart uit dat busje, recht de shop in. Er stonden nog drie mensen te tanken, iedereen leek een beetje de kluts kwijt, en volgens mij dachten we allemaal hetzelfde: een overval? De vrouw naast me greep al naar haar gsm, lol. Soit, 2 minuten later kwamen die mannen terug buiten, elk met een halve liter jupiler. Ge voelt u een beetje onnozel dan ![]()
![]() |
![]() |
#199 | ||
|
![]() Citaat:
De aanval stoppen is me al voldoende, doden hoeft niet echt als de ander zelf geen vuurwapen heeft. Als daarmee mijn gezin buiten gevaar is, is mijn doel bereikt. Of dat een handicap is, wil ik in het midden laten, omdat dat een kwestie van de gestelde uitgangspositie is. Niet elke misdadiger is imo een massamoordenaar. Citaat:
Maar zou 'm er ook 18, waarvan een stuk of 5 tegen z'n kop en 5 tegen z'n kruis kunnen opvangen, zonder door de benen te gaan ? Ik bedoel maar, als je die gast 'per ongeluk' een oog uitschiet, zal 'm ook niet veel meer te vechten hebben. Dat stopt zelfs een gorilla van verdere agressie. Maar goed, met de lage misdaadcijfers van Zwitserland in het achterhoofd, is het mss beter dat men deftig gerief in huis heeft liggen voor 't geval dat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, schiet je daar een neger dood en je dumpt hem ergens tussen de bomen zal het geen mens veel kunnen schelen. Dus daar kan het waarschijnlijk dus wel allemaal. In Brazilie ook. |
|
![]() |
![]() |