![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op't moment er duidelijk een probleem was, werden de mensen al aangeraden weg te wezen. Terwijl het uiteindelijk allemaal binnenhuis is gebleven. Bij Tjernobyl was de reactor al dagen aan't branden, waren de eerste dooie brandweermannen al gemeld aan hun echtgenotes, kon heel Pripjat de rookpluim zien, vooraleer een panische evacuatie werd bevolen.
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kindje, laat de grote mensen eens discussieren. Weet je trouwens wel waar Fukushima ligt? Heb je dat dan al geleerd in Aardrijkskunde?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bhopal De Engelse Wikipagina geeft deze gegeven weer voor Bhopal. Citaat:
Officiële cijfers geven aan dat er in totaal 558125 gewonden vielen tijdens deze ramp, en dat daarvan 38478 van genezen zijn, en ongeveer 3900 permanent invalide zijn. Citaat:
Het detecteren van de giffen die Bhopal zo verschrikkelijke maakten is een dure, moeilijke zaak. Toch blijven miljoenen mensen in die omgeving wonen. Nu, de nucleaire tegenhanger van Bhopal, Tchernobyl, geeft op de wikipagina dit stukje relevante tekst. Citaat:
Het meest positieve nieuws. 4000 extra kankergevallen door blootstelling aan straling- en dat is gerekend met 586 000 mensen in het zwaarst getroffen gebied/direct bij de reactor bij de werken om de ramp in te perken. Greenpeace gooit er een schep bovenop, en gebruikt de bevolking van half Rusland en heel Europa als proefkonijn, en schat het aantal doden te wijten aan de kernramp op 200 000 of meer in totaal. En dat met iets wat voor €349 perfect te meten en te vermijden is. Want dat is de prijs van een goeie geigerteller die alfa, beta en gammastraling kan meten. Ik ga zonder al te veel zorgen, maar voorzien van de juiste spullen wel eens een bezoek brengen aan Tjernobyl. Bhopal daarentegenover kan mijn aanwezigheid nooitvanzijnleven verwachten, net zomin als Seveso.
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En kijk als je toch zo voor die atoom vervuiling bent, start een petitie zodat ze het kernafval in je tuin mogen dumpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U zo'n spelletje wil spelen, dan had U beter het voorbeeld van Windscale kunnen nemen. Dat was wel een doofpotje tot een paar jaar geleden, waar de reputatie van helden werd opgeofferd. En zelfs daar was de gewone burger wel van gewaarschuwd, binnen het kenniskader van die tijd.
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
30 kg Strontium 90. De enige voorwaarde die ik heb is dat het afgeleverd wordt in een RVS doos met veel koelribben. Als we over plutonium of andere actiniden gaan spreken, dan wordt beton/lood of zelfs uranium 238 interessanter. Maar een 3 kw stirling zal er snel zijn om van de verlieswarmte iets te maken wat me een pak gemak gaat opleveren. Maar om U gerust te stellen, ik ben geen voorstander voor atoomvervuiling. Dat impliceerd verspilling, en da's pas zonde. Tjernobyl had niet mogen ontploffen. Had zelfs niet gebouwd mogen zijn. Net zomin als de Britse Windscale reactoren, of de eerste Hanford reactoren. Het is blatant zonde om van zo'n bruikbare materialen als uranium, lithium , thorium enzoverder bommen te bouwen. Dat soort van bommen zijn te zwaar voor civiele toepassingen, en militaire toepassing is pure verspilling. En het gebruiken om een Orion op te laten stijgen vanuit de Gobi woestijn, alleen in noodgevallen, dank U. Ik hou van mijn huidige vorm van tentakels.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 juli 2012 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Euh neen, dat is gewoon history as we know it.
De flaws van het type reactor in Chernobyl waren gekend en zijn nog steeds gekend (en er draaien er nog genoeg van dat type). Als je daarmee de verkeerde dingen gaat testen, dan vraag je om problemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verhalen uit de dagelijkse werkelijkheid zijn �*nders dan de parlee die verkocht wordt in de media . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs Greenpeace geeft toe dat het 1 "extra" kankergeval zou kunnen zijn, door de vrijgave van radioactief Xenon.
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met diensverstaande dat mijn budget voor metingen de €400 niet overschrijd. Ik hou in het achterhoofd dat de giffen van Seveso niet veel verschillen van Agent Orange.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 juli 2012 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voornaamste designfout van TMI, de melding dat een klep dicht was met een lamp die mee geschakeld werd door de electriciteit die de klep moest openhouden. Ergo, de klep was op't controlebord wel dicht- eigenlijk onbekrachtigd- maar stond nog open in realiteit. Tegenwoordig zijn dezelfde kleppen aangepast, zodanig het gesloten zijn gecontroleerd wordt, niet het onbekrachtigd zijn.
![]() |
#196 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het hoeft ook niet alleen door pv vervangen worden. Nu komt reeds 20% van de elektrische energie (en ik heb het over energie, niet vermogen) van duurzame bronnen. Dit groeit met 3% per jaar. Dus aan huidig tempo kunnen alle kerncentrales (ook 20% van elektrische energie) daar dicht binnen 3 / 4 jaar. Want ze hebben reeds 10% overschot. Of zeker binnen 10 jaar, wat ze van plan zijn. (Overschot is natuurlijk niet direct een probleem) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens de berichtgeving was er toch geen gevaar aangezien de vrijgekomen straling miniem was, of is dat dan ook niet waar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Burger
|
![]() Citaat:
25 jaar levensduur, het is zelfs 35 jaar. Maar omdat er inderdaad nog maar (gegarandeerd met garantie) 80% overblijft na 25 jaar, neem ik dat. Ik ben niet het studiebureau van dit forum en ik maak gewoon even een back of the envelop berekening. Dat toont in grote lijnen meestal al of iets haalbaar is. Ik gebruik 15% omdat het hier over grote installaties gaat, daar valt geen schaduw op, staan perfect naar het zuiden,... Overal een beetje lol achter zetten is wel makkelijk gedaan he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder heb ik nog steeds geen enkel bewijs gezien dat de zonnepanelen in Belgie gemiddeld 25 jaar gaan meegaan. En wat nog belangrijker is, wat met de kostprijs van uw gasgestookte CO2 centrales die je nodig hebt als backup?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 5 juli 2012 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |