Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 13:38   #181
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Vlaams-nationalisten en niet Walen hebben de Vlaamse vlag de perceptie gegeven die ze vandaag heeft, die van "Walen zijn minderwaardig."

Als jij een andere perceptie over die vlag hebt, dan kan je zo'n vlag thuis hangen, maar wees respectvol ten opzichte van anderen en hou het uit het zicht van diegenen die er aanstoot aan nemen.
Ik heb onlangs een Vlaamse vlag uitgehangen met daaronder een geel-zwarte band met La illaha illa llah - Muhammad rasul ullah (Er is geen god dan God en Muhammad is zijn boodschapper). Aanstootgevend genoeg voor jou? Ik kan er desgewenst ook nog een Duitse Rijksvlag naasthangen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 augustus 2012 om 13:38.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:41   #182
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb onlangs een Vlaamse vlag uitgehangen met daaronder een geel-zwarte band met La illaha illa llah - Muhammad rasul ullah (Er is geen god dan God en Muhammad is zijn boodschapper).
Nu moet Robinus wel lijkbleek worden...

EDIT: Hmmm... De afbeelding weergeven lukt niet. Dan maar linken...

http://www.flickr.com/photos/v-sb/41...7622988164141/
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 16 augustus 2012 om 13:43.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:42   #183
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Behalve dat wie een Vlaamse vlag toont niet per se op Walen kapt.
Niet per se, neen.
Zoals wie op het geloof kapt niet per se op de gelovige bedoelt te kappen, maar die kan er wel door gekwetst worden als je niet op je formuleringen let.

Citaat:
Bedoel je niet eerder: "In het bijzijn van een bejaarde kerkganger is het beter niet te tonen dat je atheïst/moslim/... bent."? Overigens is het mijn ervaring dat de meeste bejaarde kerkgangers het perfect aanvaarden dat je een andere mening hebt.
Zeggen wat je mening is, is nog iets anders dan bijvoorbeeld het christendom een sekte te noemen, zeggen dat geloof dom maakt, ...

Citaat:
En waarom is het tonen dat je anders bent een provocatie? Als een zwarte in een blank gezelschap komt, moet hij dan zich best bleek schminken om de racisten niet te provoceren? Moet Ahmed ben Chaïeb zijn naam maar best veranderen in Jan Janssens uit respect voor de Blokkers onder ons? Zo neen, waarom mag ik dan niet tonen dat ik Vlaming ben omdat er bekrompen Walen zijn?
Je moet inschattingen maken van voordelen en nadelen.
De drang om te wapperen met een vlag bij jezelf onderdrukken is geen ramp, i.t.t. zich wit moeten verven of een naam te moeten wijzigen.
Iedereen moet die inschattingen ook maar voor zichzelf maken. Ik geef enkel adviezen.

Citaat:
En om SDG's argument te herhalen: waarom die Vlaamse vlag, met z'n oude linkse traditie, laten kapen door facho's? En waarom de lijn niet doortrekken naar de tricoloor, die nog veel erger is aangebrand?
Ik zou niet samen met facho's een symbool kunnen delen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:44   #184
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb onlangs een Vlaamse vlag uitgehangen met daaronder een geel-zwarte band met La illaha illa llah - Muhammad rasul ullah (Er is geen god dan God en Muhammad is zijn boodschapper). Aanstootgevend genoeg voor jou? Ik kan er desgewenst ook nog een Duitse Rijksvlag naasthangen.
IK neem er geen aanstoot aan.

Ik stel enkel vast dat anderen wel aanstoot nemen aan allerlei zaken en probeer daar rekening mee te houden. Niet enkel ikzelf tel.
Oud 16 augustus 2012, 13:46   #185
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus als de perceptie zegt dat Tutsi duivels zijn, moeten we daar rekening mee houden?
We moeten rekening houden met die perceptie, maar we moeten Tutsi's niet discrimineren.
Oud 16 augustus 2012, 13:47   #186
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet per se, neen.
Zoals wie op het geloof kapt niet per se op de gelovige bedoelt te kappen, maar die kan er wel door gekwetst worden als je niet op je formuleringen let.
Klopt. Maar je moet ook niet al te veel rekening houden met diegenen die al te veel lange tenen hebben. En nogmaals: een Vlaamse vlag tonen is geen kritiek op Wallonië. Net zomin als een Tadzjiekse een kritiek is op Schotland.

Citaat:
Zeggen wat je mening is, is nog iets anders dan bijvoorbeeld het christendom een sekte te noemen, zeggen dat geloof dom maakt, ...
My point exactly: Zeggen en tonen dat je Vlaming bent, is nog iets anders dan zeggen dat je iets tegen Walen hebt.

Citaat:
Dus van zodra de facho's symbolen en thema's kapen, moet je hen dat gunnen? Een gevaarlijke redenering, want dat is een van hun favoriete tactieken - zie ook de geschiedenis, of bewegingen als de N-SA en andere die graag linkse symbolen pukken, een rebels imago willen aankleden, enz... Of themata, zoals immigratie: ook veel te lang overgelaten aan het Blok, wat nog steeds het discours kleurt - maar dan omgekeerd: het mainstream-discours is sterk op dat van het Blok gaan lijken, wegens gebrek aan een geloofwaardig alternatief discours.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 16 augustus 2012, 13:49   #187
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar zijn Vlaams-nationalisten per definitie tegen de Walen?
Vlaams- en Waals-nationalisten zouden de beste maatjes moeten zijn aangezien ze hetzelfde doel nastreven: de vernietiging van België.
Oud 16 augustus 2012, 13:50   #188
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus als het VB 1 mei als symbool heeft, vier jij dat niet meer?
Oud 16 augustus 2012, 13:50   #189
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Wallonië loopt extreem-rechts, bij gebrek aan een afdoende uitgebouwde Waalse beweging, gewoon achter de Belgische vlag aan. Niét achter de Waalse haan.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:50   #190
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik stel enkel vast dat anderen wel aanstoot nemen aan allerlei zaken en probeer daar rekening mee te houden. Niet enkel ikzelf tel.
dus als mensen aanstoot nemen aan homo's, moeten die homo's daar rekening mee houden?
Oud 16 augustus 2012, 13:51   #191
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Klopt. Maar je moet ook niet al te veel rekening houden met diegenen die al te veel lange tenen hebben.
Je moet inderdaad niet overdrijven. Het is best voordelen en nadelen tegenover elkaar te zetten. Meer niet.
Oud 16 augustus 2012, 13:51   #192
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, dan antwoorden we op hetzelfde niveau...

Is het echte equivalent van een swastika op te hangen in Duitsland dan niet eerder een Belgische driekleur in Wallonië ophangen?

Die vlag heeft niets met "Wallonie" te maken. Dat is gewoon een verkeerd gebruik.
Oud 16 augustus 2012, 13:51   #193
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Vlaams- en Waals-nationalisten zouden de beste maatjes moeten zijn aangezien ze hetzelfde doel nastreven: de vernietiging van België.
²

Eindelijk wijze woorden van de Brabander. We breiden de oude BUB-stelling maar eens uit: communisten, flaminganten, wallinganten... één strijd!
Oud 16 augustus 2012, 13:51   #194
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn mensen die aanstoot nemen aan een vrouw met een hoofddoek, er zijn mensen die aanstoot nemen aan een zwarte als schooldirecteur, er zijn mensen die aanstoot nemen aan homoseksuele leerkrachten, er zijn mensen die aanstoot nemen aan ongehuwde koppels, ...

Moeten we daar allemaal rekening mee gaan houden?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 augustus 2012 om 13:51.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:52   #195
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Die vlag heeft niets met "Wallonie" te maken. Dat is gewoon een verkeerd gebruik.
Dat is inderdaad geen Waals symbool, maar de vlag van de Belgische bourgeoisstaat. Dat was mijn punt: die vlag is veel aangebrander, en hoort een veel grovere belediging voor de Walen te zijn dan een Vlaamse vlag.
Oud 16 augustus 2012, 13:53   #196
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dus als het VB 1 mei als symbool heeft, vier jij dat niet meer?
Symboliek kan mij niets schelen.
Ik doe inderdaad aan geen enkele symboliek mee om niet onterecht met sommige anderen geassocieerd te worden. Ik heb niet het gevoel dat ik daardoor iets van het leven mis.
Oud 16 augustus 2012, 13:54   #197
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Symboliek kan mij niets schelen.
Ik doe inderdaad aan geen enkele symboliek mee om niet onterecht met sommige anderen geassocieerd te worden. Ik heb niet het gevoel dat ik daardoor iets van het leven mis.
Hoe wil je aan politiek doen - wat per definitie een collectief proces is en vereniging met gelijkgezinden vergt - doen zonder symboliek te gebruiken?
Oud 16 augustus 2012, 13:54   #198
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dus als mensen aanstoot nemen aan homo's, moeten die homo's daar rekening mee houden?
Rekening mee houden? Ja.
In wetten gieten? Neen.

Citaat:
Er zijn mensen die aanstoot nemen aan een vrouw met een hoofddoek, er zijn mensen die aanstoot nemen aan een zwarte als schooldirecteur, er zijn mensen die aanstoot nemen aan homoseksuele leerkrachten, er zijn mensen die aanstoot nemen aan ongehuwde koppels, ...

Moeten we daar allemaal rekening mee gaan houden?
Rekening mee houden? Ja.
In wetten gieten? Neen.
Oud 16 augustus 2012, 13:55   #199
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Rekening mee houden? Ja.
In wetten gieten? Neen.
Je bent dus ook tegen het vlaggenverbond in die Waalse gemeenten?
Oud 16 augustus 2012, 13:55   #200
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe wil je aan politiek doen - wat per definitie een collectief proces is en vereniging met gelijkgezinden vergt - doen zonder symboliek te gebruiken?
Samen discussiëren, samen naar oplossingen zoeken, ... =/= met dezelfde symbolen naar buiten komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be