![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed nieuws: er is in Vlaanderen niemand die 'afgelegen' woont.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar naar mijn weten worden er geen bouwvergunningen meer goedgekeurd voor gronden die geregistreerd staan als overstromingsgebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister
|
![]() Muyters maakt in dit dossier (weer eens) een slechte beurt. Hij is zeker niet de sterkste minister uit deze Vlaamse Regering... Net zoals de SP.a blunderde door Ingrid Lieten minister te maken, had de NV-A die man nooit minister mogen maken... hij kan het gewoon niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft een kwalitatief redelijk hoogstaande discussie in het VP teweeg gebracht die de volledige namiddag heeft geduurd. En dit over een vraag die zeer pertinent wordt komende jaren ivm ruimtelijke ordening en wonen. De enige die in mijn ogen geblunderd heeft is Chris Van Dijck met zijn uitspraak over een uitdovingbeleid voor landelijke gebieden, wat een zeer grote rechtsonzekerheid creëert. Want in het persbericht van Muyters staat alleen dat hij alleen iets wil doen voor nieuwe woningen in landelijke gebieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister
|
![]() Ik heb Muyters zich in allerlei bochten zien wringen en zien zitten spartelen om zijn ongenuanceerde uitspraken te trachten nuanceren of zelfs ontkennen. De tekst van het artikel was nochtans duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() De tekst spreekt nochtans duidelijk over toekomstige bewoning in landelijke gebieden.
Niet over bestaande situaties en gebouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister
|
![]() “We kunnen het ontraden door afgelegen bouwgronden duurder te maken en door extra kosten te heffen op de openbare nutsvoorzieningen, telefoon, riolering en post.”
dat stond er in de krant. Ik heb het dan ook niet over bestaande woonsituaties, (al zie ik niet in hoe hij de post en telefoon - wat trouwens een federale bevoegdheid is - duurder kan maken voor de nieuwe en niet voor de oude), maar over de nieuwe gebieden. Ook voor die nieuwe bouwgronden vind ik de voorstellen van Muyters uit de gazet onaanvaardbaar. Verfaille had trouwens een punt dat het "platteland" per kop al minder geld krijgt dan de centrumsteden en dus al benadeeld zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is ieder vrij te beslissen waar hij gaat wonen. Wij hebben een woning gekocht hier in Gent. Die kost ook meer dan in Kortrijk. Als ik in Gent wil gaan wonen, heb ik daar voor moeten betalen en veel KI betalen. punt Als nieuwe bouwgrond duurder wordt om te verwerven in open zones, heb ik daar geen problemen mee. In Nederland is die regel al 30 jaar van toepassing. Iemand die de grote jan wil uithangen moet daar maar voor betalen. En nog eens voor bestaande bebouwing veranderd er niks. Laatst gewijzigd door giserke : 11 oktober 2012 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Parlementslid
|
![]() Veronderstel dat men wonen in zgn afgelegen gebieden duurder zou maken, dan moet er eerst een duidelijke omschrijving komen wat de term "afgelegen" inhoudt, en per decreet wettelijk gemaakt worden. En stel dat je afgelegen woont in een woonuitbreidingsgebied, en tien jaar later zijn daar enkele woonwijken met sociale koop- en huurwoningen ingeplant, woon je dan nog afgelegen?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- In woonuitbreidingsgebied - Geen algemene verkavelingaanvraag geplant - Geen nutsvoorzieningen aanwezig. Laatst gewijzigd door giserke : 11 oktober 2012 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |