Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2012, 16:16   #181
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Goed nieuws: er is in Vlaanderen niemand die 'afgelegen' woont.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 18:59   #182
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Pipo's die verdedigen dat de gemeenschap financieel moet opdraaien omdat zij in een bos willen gaan wonen, dat is pas onzin.
Trek die lijn dan door naar die mensen die in overstromingsgebied gaan wonen, daar zijn we pakken meer geld aan kwijt.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 19:23   #183
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Trek die lijn dan door naar die mensen die in overstromingsgebied gaan wonen, daar zijn we pakken meer geld aan kwijt.
Ach laat maar. Muyters heeft al forfait gegeven. Het heeft nog geen dag geduurd.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 19:51   #184
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Inderdaad. Daarom zou men meer moeten in de hoogte bouwen, Le Corbusier achterna! Ook zou er een belasting moeten komen op onbebouwde bouwgrond.
Anderzijds kan nog van heel veel landbouwgrond, bouwgrond gemaakt worden als we de macht van de Boerenbond breken.

Effe een kleine rekenoefening:
Vlaams-Brabant heeft nagenoeg evenveel inwoners dan Het Brussels Gewest, zijnde 1,1 miljoen.
Oppervlakte: Brussel: 161 km² - Vl.-Brabant: 2106 km²

Afgezien van de kriminaliteit is Brussel een stad met relatief zeer veel groen en in dat opzicht dus best wel een leefbare stad.

Stel dat we van Vl.Brabant een stedelijke zone maken zoals Brussel.
Hoeveel keer gaat Brussel in Vl-Brabant; met andere woorden hoeveel inwoners kunnen er daar nog bij?
2106 : 161 = 13,08
13-1 = 12 (Het bevolkingsaantal van Brussel zit reeds 1 x in Vlaams-Brabant.)

Enkel en alleen in Vlaams Brabant kunnen er dus grofweg 12 x 1,1 miljoen = 13,2 miljoen inwoners bij.
En dan is het nog bijlage niet vol want tegen 2060 verwacht men 1,6 miljoen Brusselaars.
Franstalige Brusselaars wel te verstaan, omdat de Vlaamse Regering met NVA op kop weigert van te investern in het NL-onderwijs in zo'n mate dat de Kulturele Reconquista van Brussel zou kunnen worden voltrokken.

U kunt zelf uitrekenen hoe veel plaats er nog is in gans Vlaanderen.

Als ik effe minister van ruimtelijke ordening zou zijn, zou ik gaan voor 50 miljoen Nederlandstaligen in Vlaanderen nog deze eeuw.
En dan nog zou Vlaanderen zeer leefbaar zijn en zeer groen. En wonen zou tenminste betaalbaar zijn door het grotere aanbod.
Ik zou wel de macht van de Boerenbond moeten breken.

Ik verwijs tenslotte naar enkele postjes van mij elders waarbij ik stel dat niet de immigratie maar de emigratie het probleem van Vlaanderen is:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=32
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=40
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=43
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=45
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=65

Het bestrijden van de immobiliën-uittocht naar Wallonië zou het speerpunt van het huidige Vlaamnationalisme moeten zijn in de plaats van het anti-vreemdelingen discour!
Oei, d'er is er weer ene uit 't gesticht ontsnapt!
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 19:56   #185
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
En daar is Muyters dan weer voorstander van, van mensen laten bouwen in dergelijke zones...
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 20:39   #186
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
verkavelingen zijn ook nooit afgelegen hé. Voor die mensen stelt zich het probleem niet. De kost om aangesloten te worden met de ganse verkaveling valt nog mee en wordt dan nog gedeeld door gans de verkaveling

Wel voor diegene die net op de heuveltop zijn kast van een villa wil zetten wegens mooi uitzicht over de vallei. Als die daar per sé wil wonen, moet hij er maar de extra kosten voor dragen ook. Dat zegt Muyters.

Ik stel vast dat er hier mensen zijn die liever hebben dat we met zijn allen betalen voor die mens zijn leidingen? Geen probleem hoor, ieder zijn mening
Muyters zei dat gisteren. Vandaag zegt hij het omgekeerde.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 21:51   #187
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Oei, d'er is er weer ene uit 't gesticht ontsnapt!
http://www.youtube.com/watch?v=k-ioqJK8Ivc

http://www.youtube.com/watch?v=yjO1bMHbDpY
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 07:56   #188
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb duidelijk aangetoond en geciteerd wat Muyters zegt. Als gij niet begrijpend kunt lezen si dat uw probleem.
En dan is er het volgende citaat.

Fijn. EN gij gaat nu op een stoel springen van plezier.
Maar ondergetekende onnozele Limburger niet. Want als de post duurder wordt o: maar een voorbeeld te noemen is dat géén belastingverhoging, wel tariefverhoging. Maar die moet evengoed betaald worden. (cfr zonnepanelen die door de elektriciteitsproducenten betaald worden. dat is ook geen belastingverhoging in letterlijke zin) Dus eigenlijk heeft Muyters niks van zijn woorden teruggetrokken. Hij heeft zijn doelstellingen alleen op een andere manier verwoord. En de kiezer die trapt er in.
Ik trap nergens in. Moest je het nog niet weten, ik ben akkoord met de stelling dat wie afgelegen wil gaan wonen er maar moet voor betalen en die kost niet moet afwentelen op de maatschappij. DAT is de stelling mijn beste en daarna begin jij met allerlei lachwekkende scenarios over 6m en toestanden terwijl je heel erg goed beseft dat het daar NIET om draait. Maar doe gerust verder met uw twijgje want stokken vind je niet hé?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 08:02   #189
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is kost voor verzekeringen.
Maar naar mijn weten worden er geen bouwvergunningen meer goedgekeurd voor gronden die geregistreerd staan als overstromingsgebied.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 08:03   #190
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
En daar is Muyters dan weer voorstander van, van mensen laten bouwen in dergelijke zones...
Waar haal je dat?
Oud 11 oktober 2012, 10:09   #191
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Muyters maakt in dit dossier (weer eens) een slechte beurt. Hij is zeker niet de sterkste minister uit deze Vlaamse Regering... Net zoals de SP.a blunderde door Ingrid Lieten minister te maken, had de NV-A die man nooit minister mogen maken... hij kan het gewoon niet.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:16   #192
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Muyters maakt in dit dossier (weer eens) een slechte beurt. Hij is zeker niet de sterkste minister uit deze Vlaamse Regering... Net zoals de SP.a blunderde door Ingrid Lieten minister te maken, had de NV-A die man nooit minister mogen maken... hij kan het gewoon niet.
Een slechte beurt?
Hij heeft een kwalitatief redelijk hoogstaande discussie in het VP teweeg gebracht die de volledige namiddag heeft geduurd.
En dit over een vraag die zeer pertinent wordt komende jaren ivm ruimtelijke ordening en wonen.
De enige die in mijn ogen geblunderd heeft is Chris Van Dijck met zijn uitspraak over een uitdovingbeleid voor landelijke gebieden, wat een zeer grote rechtsonzekerheid creëert.
Want in het persbericht van Muyters staat alleen dat hij alleen iets wil doen voor nieuwe woningen in landelijke gebieden.
Oud 11 oktober 2012, 10:22   #193
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Ik heb Muyters zich in allerlei bochten zien wringen en zien zitten spartelen om zijn ongenuanceerde uitspraken te trachten nuanceren of zelfs ontkennen. De tekst van het artikel was nochtans duidelijk.
Oud 11 oktober 2012, 10:24   #194
giserke
Banneling

Standaard

De tekst spreekt nochtans duidelijk over toekomstige bewoning in landelijke gebieden.
Niet over bestaande situaties en gebouwen.
Oud 11 oktober 2012, 10:33   #195
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

“We kunnen het ontraden door afgelegen bouwgronden duurder te maken en door extra kosten te heffen op de openbare nutsvoorzieningen, telefoon, riolering en post.”

dat stond er in de krant.

Ik heb het dan ook niet over bestaande woonsituaties, (al zie ik niet in hoe hij de post en telefoon - wat trouwens een federale bevoegdheid is - duurder kan maken voor de nieuwe en niet voor de oude), maar over de nieuwe gebieden. Ook voor die nieuwe bouwgronden vind ik de voorstellen van Muyters uit de gazet onaanvaardbaar.

Verfaille had trouwens een punt dat het "platteland" per kop al minder geld krijgt dan de centrumsteden en dus al benadeeld zijn.
Oud 11 oktober 2012, 10:40   #196
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
“We kunnen het ontraden door afgelegen bouwgronden duurder te maken en door extra kosten te heffen op de openbare nutsvoorzieningen, telefoon, riolering en post.”

dat stond er in de krant.

Ik heb het dan ook niet over bestaande woonsituaties, (al zie ik niet in hoe hij de post en telefoon - wat trouwens een federale bevoegdheid is - duurder kan maken voor de nieuwe en niet voor de oude), maar over de nieuwe gebieden. Ook voor die nieuwe bouwgronden vind ik de voorstellen van Muyters uit de gazet onaanvaardbaar.

Verfaille had trouwens een punt dat het "platteland" per kop al minder geld krijgt dan de centrumsteden en dus al benadeeld zijn.
Er zal altijd iemand benadeeld zijn. Wie zal er benadeeld zijn, als we de situatie laten zoals ze nu is?
Bovendien is ieder vrij te beslissen waar hij gaat wonen. Wij hebben een woning gekocht hier in Gent. Die kost ook meer dan in Kortrijk.
Als ik in Gent wil gaan wonen, heb ik daar voor moeten betalen en veel KI betalen. punt

Als nieuwe bouwgrond duurder wordt om te verwerven in open zones, heb ik daar geen problemen mee. In Nederland is die regel al 30 jaar van toepassing.
Iemand die de grote jan wil uithangen moet daar maar voor betalen.

En nog eens voor bestaande bebouwing veranderd er niks.

Laatst gewijzigd door giserke : 11 oktober 2012 om 10:45.
Oud 11 oktober 2012, 11:22   #197
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Veronderstel dat men wonen in zgn afgelegen gebieden duurder zou maken, dan moet er eerst een duidelijke omschrijving komen wat de term "afgelegen" inhoudt, en per decreet wettelijk gemaakt worden. En stel dat je afgelegen woont in een woonuitbreidingsgebied, en tien jaar later zijn daar enkele woonwijken met sociale koop- en huurwoningen ingeplant, woon je dan nog afgelegen?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 11:36   #198
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Veronderstel dat men wonen in zgn afgelegen gebieden duurder zou maken, dan moet er eerst een duidelijke omschrijving komen wat de term "afgelegen" inhoudt, en per decreet wettelijk gemaakt worden. En stel dat je afgelegen woont in een woonuitbreidingsgebied, en tien jaar later zijn daar enkele woonwijken met sociale koop- en huurwoningen ingeplant, woon je dan nog afgelegen?
Wat afgelegen wonen is, kun je makkelijk definiëren.
- In woonuitbreidingsgebied
- Geen algemene verkavelingaanvraag geplant
- Geen nutsvoorzieningen aanwezig.

Laatst gewijzigd door giserke : 11 oktober 2012 om 11:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be