![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zijn meestal oudere mensen, boeren met een klein pensioen, die nog een afgelegen woning hebben. En het is de federale vroeger en het Vlaams gewest dat de bouwvergunningen heeft goedgekeurd. Maar de kleine man plukken is de eigenlijke slogan van N-VA. Laatst gewijzigd door subocaj : 9 oktober 2012 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() En hoeveel heeft dat onderzoek gekost ?
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() “De belastingbetaler kan niet blijven opdraaien voor wie per se apart wil gaan wonen”
Mag hij toch eens uitleggen wat hij hiermee bedoelt. Mensen die 'apart' gaan wonen dragen namelijk veel mee in die belastingen. Hebben lekker veel bijgedragen bij de koop van de grond, de woning en dergelijke meer. Sluit deze discussie maar rap weer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Er moet een rechtvaardige balans zijn tussen lusten en lasten. Wil je op de buiten wonen, OK. Maar dat moet niet gesubsidieerd worden door de stadsbewoners.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Dat hij eerst maar eens een duidelijk definitie geeft van wat men wil zeggen met 'apart wonen'.
Is een plaats zoals moerbeke-waas wel apart wonen en lochristi bvb niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik vind het wraakroepend dat mensen die "afgelegen" (definieer afgelegen trouwens, want wat is afgelegen in een zo dichtbevolkt land als België?!) willen wonen extra zouden moeten betalen voor een postbode??? Bij mijn weten betalen ze sowieso al als ze bepaalde nutsvoorzieningen willen laten bijtrekken of hebben ze der sowieso geen recht op (aardgas). Ok, er zal moeten nagedacht worden over ruimtelijke ordening. Maar ga je mensen verplichten te gaan samenwonen, zeker in tijden als vandaag? Sorry, hier pas ik ook voor. Ik woon niet afgelegen, maar wel een vrijstaande woning met eigen tuin, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt dat op te geven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Als we nog wat groen willen overhouden, zal het toch aangewezen zijn dat we meer geconcentreerd gaan wonen, zodat er nog wat open ruimte tussen de steden overblijft. Iedereen in zijn viergevelke op een lapje van 7 aren is het perfecte recept om ervoor te zorgen dat er nergens open ruimte is. Iedereen bij mekaar in rijhuizen of appartementen, zorgt ervoor dat er weer meer open ruimte komt.
Het zou ook een oplossing kunnen bieden voor het mobiliteitsprobleem; i.p.v. in elk dorpke elk uur een bus, gewoon snelle treinverbindingen tussen de steden en enkel frequent openbaar vervoer in die steden. Ik sta achter Muythers' intenties, maar stel mij de vraag of deze manier het probleem zal oplossen. Hogere kosten opleggen aan wie "op de buiten woont", daar bestaat geen draagvlak voor, dus het zal bij iets halfslachtigs blijven dat enkel resulteert in ergernis, vrees ik. De gevolgen van een non beleid inzake ruimtelijke ordening dat al decennia aan de gang is, kan je niet met een paar pestmaatregeltjes voor wie "op de buiten" woont oplossen. Maar goed, ik ben blij dat men tenminste toch al erkent dat al die verkaveilngskes op de buiten en het volbouwen van elk landelijk dorpje met nette vrijstaande huisjes op de duur tot gigantische problemen leidt. Tijd om het aan te pakken, maar dat zal iets draconisher moeten dan met een beetje extra laten betalen voor postbedeling, elektriciteit en gas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Moest ik niet beter weten ik zou zeggen dat het openingsartikel van de rechtzetting kwam
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Als we zo blijven voortdoen, met een bevolking die biljft groeien en elke lapje groen te verkavelen, zal het uiteindelijk zodanig verkeerd aflopen, dat het niet anders zal kunnen dat gij uw viergeveltje met tuin zult moeten "afgeven".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ze zouden beter eerst de leegstand in de steden aanpakken.
En vooral de leegstand boven de winkels. En waarom bouwen we geen appartement boven al die winkel boulevards zoals bvb de genkersteenweg in hasselt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Waarom moet ik dan uw cultuur in de stad subsidiëren? Waarom moet ik de patatten die gij aan een veel te laag bedrag koopt van die mens op de buiten subsidiëren? Ik sta totaal niet verwonderd van dit voorstel van Muyters. Het verwondert mij enkel dat hij zo dom is de ware doelen van NVA nu al kenbaar te maken. Het mag toch duidelijk zijn dat NVA na een Vlaamse (gedeeltelijke) onafhankelijkheid van Limburg en West-vlaanderen het Wallonië van België willen maken. Dat heb ik, en vele anderen, al jaren geleden voorspeld. Dit is een van die maatregelen met als doel: Alle voordelen voor de rijke Vlaamse ruit en haar inwoners. De rest kan creperen. Mogen onze kinderen het recht hebben op de buiten te wonen in de omgeving van hun ouders? Of is dat enkel weggelegd voor de inwoners van de rijke gemeenten en steden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En ze moeten eerst en vooral de overbevolking aanpakken: beter migratiebeleid en praten over een beperking van het aantal kinderen (of het in elk geval ontmoedigen door er geen geldelijke of fiscale voordelen aan te verbinden)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waarom dan niks aan die bevolkingsgroei doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb 20 jaar naast mijn werk gewoond. Elke morgen 15 minuten wandelen en hup ik was er. Ik woonde dan wel in de stad, met verkeers-, parkeer en luchtkwaliteitsproblemen en wat weet ik allemaal erbij, maar ik vond dat OK.
Een collega woonde in dezelfde periode "op den buiten", grote villa, grote hof, dat kon allemaal, want de grondprijs was daar erg goedkoop, net omdat het afgelegen was. Die collega kreeg een bijdrage voor woon-werk-verkeer en mocht dan ook nog eens de kilometers van zijn belastingen aftrekken. En ik was de domme natuurlijk, in de smog gaan wonen. Terwijl hij gesubsidieerd werd om in MIJN stad de smog te komen veroorzaken, de file te komen vergroten, de parkeerplaatsen te komen innemen en de drukte te verhogen. Het lijkt me niet meer dan normaal dat die eigen keuzes ook op de eigen portefeille worden verhaald.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 9 oktober 2012 om 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Zit toch niet te zeveren over het groen. Mijn hof is één grote groene plek met allerlei faciliteiten voor dieren, fruitbomen, hagen enz. Ik zou eigenlijk subsidie moeten krijgen omdat ik zorg voor groen zodat de stedelingen zuivere lucht kunnen ademen. Let wel ik heb veel eigen geld moeten betalen voor dat lapje grond en gij stedelingen steekt gene poot uit om groen te hebben. Terwijl ik en mijn dorpsgenoten wekelijks vele uren bezig zijn met het verzorgen van uw gezondheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |