![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, veel van de dingen die mensen meemaken en spiritueel achten zijn niet toevallig, maar welbepaalde processen. Die tunnel met licht aan het einde bijvoorbeeld, dat is géén toeval en perfect te verklaren. Als ik me niet vergis worden zulke zaken op erg duidelijke en heldere manier uitgelegd in het boek "50 Popular Beliefs That People Think Are True".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer er teveel toeval bijeenkomt zeg maar, begrijp je wat ik bedoel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik stel trouwens vast dat jij naar hartenlust fantaseert bij de interpretatie van jouw geschiedenis, net zoals iedereen... Bv. over de katharen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Serieus, als ik jou soms hoor lijk je me hetzelfde als een oude Amerikaan die denkt dat Rusland nog steeds de Sovjet-Unie is waarin orthodoxen vervolgd worden. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 26 december 2012 om 12:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortweg: onwaarschijnlijk betekent niet onmogelijk. Sterker nog, statistisch gezien zijn onwaarschijnlijkheden vaak véél waarschijnlijker dan we denken (Zoek het birthday problem eens op). In het geval van Pietje zijn er heel veel mogelijkheden om elke dag te sterven, dus Pietje zal wel heel wat meer 'gered' zijn. Het redden dat je opnoemt is verder erg vaag. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 26 december 2012 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is reductionisme Ik heb de godsdienstige beïnvloeding al verworpen op mijn twaalfde levensjaar, dus daar ligt het helemaal niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens wijs je schijnbaar religie niet af, want je meent wel spiritueel doet, en flirt met het boeddhisme en de Dalai Lama die minstens even erg zijn als je haatobject. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 26 december 2012 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige argument dat ik van mensen hoor, is dat het al die keren gewoon toeval was. Ook ik denk dat het al die keren gewoon toeval was, maar ik heb niet de arrogantie om te zeggen dat ik dan rationeler dan hem ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk, zonder de specifieke omstandigheden te kennen kan ik sowieso niet meer zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of er dus een teveel aan toeval is, dat is subjectief. Dat is voor iedereen anders. 2: Je hoeft de specifieke omstandigheden niet te kennen, ik vertel jouw zoals het is. Hij is meerdere keren gered van de dood, wat moet je nog meer weten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Aanval van Paus op goddelozen
www.Vandaag.be Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben geen boeddhist, maar alle geloven hebben een basis aan spirituele componenten die ik kan waarderen. Wat ik verwerp is het irrationeel geloof en de dogmatiek. En het gekruip voor de macht Ik doe overigens aan persoonlijke seculiere spiritualiteit, niet aan religieus collectieve Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2012 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe, wanneer, waar, door wie, van wat, de omstandigheden waarin, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg ik toch niet.
Citaat:
En spiritualiteit is evenzeer nonsens. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 26 december 2012 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() [quote]Ze karakteriseren als "een gevaarlijke sekte". Katharen waren onschuldig en vredelievend. Maar gevaarlijk als zogenaamde ketters.
Een bloedige uitroeiing volgens het katholieke uitroeiingsboekje volgde. Typische bloedige godsdienstwaanzin |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal gebeurt er iets, en daar komt dan een gevolg op. Bij *toeval* ziet men alleen het gevolg, maar men weet niet waardoor dat komt. 2: Dat is allemaal irrelevant. |
|
![]() |
![]() |