![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is Elio Di Rupo die in het parlement stelt dat de politici een voorbeeldfunctie hebben net als het Koningshuis.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als politici die voorbeeldfunctie al te vaak negeren, worden ze weggestemd en zijn ze geen politicus meer. mag Fabiola nu dus ook ontslagen worden van verdere taken en gewoon op pensioen gaan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vvlbelziek heeft wel vaker kromme denkbeelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu heb je het weer over politici. Het gaat over hun neven en nichten, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kan je het rekenhof laten napluizen hoeveel geld er van de publieke middelen naar neven en nichten vloeit.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst mag het rekenhof de dotaties aan de koninklijke familie en de herkomst van hun fortuinen eens volledig napluizen en publiekelijk maken, daarna mogen ze de politici onder de loep nemen. Wedden dat het daarna snel gedaan zal zijn met uw geliefde land?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koninging Fabiola moet geen pensioen krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schakel snel over op iets anders nu je niet meer kan verder gaan op de argumenten waartegen je niks meer kan inbrengen. Je begint meer en meer te lijken op de politici waar mensen zoals jij ongetwijfeld stemmen.
Waar zeg ik dat alle eigendom diefstal is? Dat heeft niks met deze discussie te maken. Maar nu je er toch over begint wil ik er gerust eens op verder gaan: Wanneer zou blijken dat zoals wel dikwijls eens gezegd wordt de koning miljarden € bezit dan mag daar gerust eens onderzocht worden waar dat geld vandaan komt. Als blijkt dat, ik zeg maar iets, een deel van die miljarden afkomstig zijn van de diefstal die Leopold II in Congo heeft begaan en de daarbij horende genocide dan zou je dat als diefstal kunnen omschrijven. Op dat punt moet ik je gelijk geven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, moet ik zeggen dat ik het volledig eens ben met uw analyse. Koningin Fabiola doet helemaal niets verkeerd. Zij hoeft geen verantwoording af te leggen over wat ze met haar dotatie doet of gedaan heeft. Zij heeft, net als iedere andere vermogende Belg, het volste recht een groot deel van haar vermogen in een stichting te stoppen,die per definitie wordt opgericht voor een goed doel. De verontwaardiging van de politici is volkomen misplaatst en volstrekt ongehoord. Ze getuigt ongetwijfeld ook van een hoge mate van hypocrisie. De beroepspolitici die zich enorm verrijkt hebben met staatsmiddelen zullen ook wel alle mogelijkheden benutten om de minst belaste weg te bewandelen en gaan daar waarschijnlijk veel verder in dan de Koningin-weduwe. Fabiola steekt haar vermogen tenminste nog in een stichting voor een goed doel. En laat ons eerlijk zijn, als je een groot vermogen hebt, op wie kan je het meest vertrouwen dat daar na je dood iets goeds mee gebeurt? De overheid??? Of een paar door jou aangestelde vertrouwenspersonen die een door jouw gekozen goed doel zullen benaarstigen. Mocht ik een paar miljoenen euro's hebben en geen kinderen, ik zou ook een stichting oprichten. Dan ben ik veel zekerder over een goede besteding van mijn geld dan wanneer het naar de overheid gaat. Waar blijft trouwens de verontwaardiging over de belachelijk hoge tarieven inzake successierechten ingeval de nalatenschap niet door dichte verwanten wordt geërfd? Ziehier de tarieven in Brussel voor nalatenschappen die toekomen aan ooms, tantes, neven of nichten en aan vreemden: Citaat:
Tussen anderen, zelfs 80 % Waar is de verontwaardiging daarover? Dat is hetgeen waar we met z'n allen over moeten staan brullen. De politici moeten maar het systeem van de dotaties aan banden leggen, i.p.v. nu even hypocriet te staan janken omdat iemand de wet respecteert en doet wat veel andere vermogenden ook doen. Verder moeten ze hun bakkes houden over Fabiola en eens even een uitleg geven over die hoge tarieven. Maar dan kunnen ze weer zeggen dat dat een bevoegdheid van de gewesten is. Een van de vele voordelen van een federale staat met een ingewikkelde structuur en vele bestuursniveaus: wat er ook misloopt, je kan altijd iemand anders de schuld geven. Laatst gewijzigd door Sammael : 11 januari 2013 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat een deel van eigendom al in de koninklijke stichting was ondergebracht en dus per titel al was overgedragen aan de belgische staat ?
Als haar erfenis dan eens integraal aan de Belgische staat mocht geschonken worden , dan zou dat ten minste een flinke afbouw van de staatsschuld zijn , en een mooie jeste , ten slotte heeft ze toch een mooi koninginnenleven gehad betaald door de onderdanen en ze kan net als elk ander mens geen cent meenemen in haar kist . |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat een groot deel van die dotatie geenszins gebruikt wordt voor de betaling van die taken. 't Is een dermate grote som dat er ongetwijfeld publiekelijk geld naar de persoonlijke portemonnee vloeit. Hoe heten we ook alweer het naar zich toehalen van publieke gelden? Juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=77 Citaat:
|
||
![]() |