Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2013, 00:24   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het was geweten dat de katholiek Karel Dillen tegen was. Allé, katholiek, toch officieel in naam laten we maar zeggen, z'n levensstijl was net iets minder katholiek...
Dat standpunt had eigenlijk niets met zijn katholicisme te maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 00:25   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet u zeggen aan FDW, niet aan mij.
Onzin hoort altijd weerlegd te worden. Ook al komt die uit de mond van FdW. Of beter gezegd: die u in zijn mond legt.

Er is geen ethisch-conservatief katholieke meerderheidsgroep binnen het partijkader. Bijgevolg is het pure zinsbegoocheling te spreken van enige macht die deze groep zou hebben.
Oud 4 februari 2013, 00:27   #183
-Jo-
Banneling

Standaard

"Vergis u niet, er zijn ook tegenstellingen binnen Vlaams Belang. Ik ben persoonlijk voorstander van het effectief uitvoeren van de doodstraf. Mijn partij vindt dat dat niet kan. Goed, ik zal me dan aansluiten bij dat standpunt."

Bron: Filip Dewinter, 9 mei 2009

Maar volgens Jantje hier is er geen standpunt...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 00:28   #184
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En de vraag blijft nog steeds onbeantwoord: "Over welke mensen gaat het dan wel binnen het partijkader, naast AC?"
Leer lezen.
Oud 4 februari 2013, 00:29   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Vergis u niet, er zijn ook tegenstellingen binnen Vlaams Belang. Ik ben persoonlijk voorstander van het effectief uitvoeren van de doodstraf. Mijn partij vindt dat dat niet kan. Goed, ik zal me dan aansluiten bij dat standpunt."

Bron: Filip Dewinter, 9 mei 2009

Maar volgens Jantje hier is er geen standpunt...
Er is inderdaad geen standpunt. Anders zou dat wel ergens te lezen zijn in de basisteksten of het partijprogramma.

FdW's woorden zijn trouwens iets anders dan wat u ervan maakt. Hij spreekt over "effectief uitvoeren van de doodstraf", wat nog iets heel anders is dan de invoering van de doodstraf.
Oud 4 februari 2013, 00:29   #186
dat face soldier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Is dat niet het nieuwe bilmaatje van Verhofstadt? Wat cohn-bendit hier zegt ligt in feite perfect in de lijn van het (ethisch-)liberalisme.
Absoluut. Ik herinner me een passage uit De Idioot van Dostojevski. Een ethisch-liberaal van de generatie van 1848, de zgn. Lebensmänner, die vanuit zijn ideologie er ook niks verkeerd in zag om met zijn poten aan zijn dochter te zitten toen hij haar eens per jaar voor een maand ging opzoeken.

Hoewel fictie, is zoiets geheel niet uit de lucht gegrepen, zeker als je weet dat de schrijver beschouwd wordt als een pionier op het gebied van psychologie.
Oud 4 februari 2013, 00:30   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer lezen.
Inderdaad, ik zag heel duidelijk dat u geen enkele naam kan geven. Buiten Alexandra.

Ik weet wel van enkele conservatief katholieke mandatarissen, maar die zijn helemaal niet dominant binnen het partijkader.
Oud 4 februari 2013, 00:31   #188
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad geen standpunt. Anders zou dat wel ergens te lezen zijn in de basisteksten of het partijprogramma.

FdW's woorden zijn trouwens iets anders dan wat u ervan maakt. Hij spreekt over "effectief uitvoeren van de doodstraf", wat nog iets heel anders is dan de invoering van de doodstraf.
Man wat bent u een zeveraar. Nutteloos nog enige tijd aan een sujet als jij te spenderen...

De doodstraf kan niet in daden worden omgezet als ze niet via een wettelijk kader ingevoerd is hé slimme!
Oud 4 februari 2013, 00:34   #189
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan weet u het beter dan Filip Dewinter. Persoonlijk schat ik uw geloofwaardigheid net iets geringer in. Een standpunt hoeft immers niet op papier te staan om wel als leidraad te gelden over een bepaald onderwerp in een heterogeen gezelschap als een politieke partij.
Oud 4 februari 2013, 00:34   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man wat bent u een zeveraar. Nutteloos nog enige tijd aan een sujet als jij te spenderen...

De doodstraf kan niet in daden worden omgezet als ze niet via een wettelijk kader ingevoerd is hé slimme!
Misschien ontgaat het u, maar in België bestond de doodstraf nog vele jaren, terwijl die niet meer werd toegepast. Daarom ook dat FdW doelbewust dat ene woordje erbij neemt, "effectief".
Oud 4 februari 2013, 00:35   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan weet u het beter dan Filip Dewinter. Persoonlijk schat ik uw geloofwaardigheid net iets geringer in. Een standpunt hoeft immers niet op papier te staan om wel als leidraad te gelden over een bepaald onderwerp in een heterogeen gezelschap als een politieke partij.
Wat niet in het partijprogramma, een basistekst of een partijverklaring staat, is geen partijstandpunt.

Anders kan iedereen zomaar iets beweren.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 februari 2013 om 00:36.
Oud 4 februari 2013, 00:36   #192
dat face soldier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat was dan ook in 1979. Bij de opkomst van de sexuele revolutie, eind jaren 60, kan men zelfs zeggen dat in linkse kringen "pedofielie en homosexualiteit, één strijd" in was.
In elk geval zijn er dien tijd in HUMO reportages verschenen waarin zeer begripsvol werd omgegaan met pedofielie.
Maw Etienne Vermeersch was geen geisoleerd geval.
Het is bekend dat NAMBLA ( North American Man/Boy Love Association) en het militante homomilieu nauwe contacten hielden tot zeker midden de jaren 80. NAMBLA manifesteerde ook op veel holebi betogingen en verschillende gekende holebi activisten zoals Allen Ginsberg en Harry Hay waren voorstanders voor NAMBLA. Iets wat de holebi activisten vandaag niet meer graag horen.

Oud 4 februari 2013, 00:37   #193
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik zag heel duidelijk dat u geen enkele naam kan geven. Buiten Alexandra.

Ik weet wel van enkele conservatief katholieke mandatarissen, maar die zijn helemaal niet dominant binnen het partijkader.
Welja, nogmaals, voor de elvendertigste keer: een pro doodstrafstandpunt in het VB is tegengehouden door mensen die daar vanuit een katholieke achtergrond moeite mee hadden. Wie die mensen zijn, met hoeveel, welke schoenmaat ze hebben,... ik zou het niet weten en het interessert me ook niet. Het enige wat me interesseert is dat het opstappen van Colen hopelijk de aanzet mag vormen van het vertrek van het overgrote deel van die katholieke fundi's.
Oud 4 februari 2013, 00:39   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welja, nogmaals, voor de elvendertigste keer: een pro doodstrafstandpunt in het VB is tegengehouden door mensen die daar vanuit een katholieke achtergrond moeite mee hadden. Wie die mensen zijn, met hoeveel, welke schoenmaat ze hebben,... ik zou het niet weten en het interessert me ook niet. Het enige wat me interesseert is dat het opstappen van Colen hopelijk de aanzet mag vormen van het vertrek van het overgrote deel van die katholieke fundi's.
Ja, dat is uw bewering.

Alleen is daar geen enkele grond voor.

Wie zou er dan wel moeten vertrekken? Wie zijn die "katholieke fundi's" eigenlijk?

Natuurlijk. Dat weet u niet. Kortom, de zoveelste loze bewering.
Oud 4 februari 2013, 00:39   #195
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien ontgaat het u, maar in België bestond de doodstraf nog vele jaren, terwijl die niet meer werd toegepast. Daarom ook dat FdW doelbewust dat ene woordje erbij neemt, "effectief".

Welja inderdaad, maar dat is in deze discussie eigenlijk niet van belang. Om de doodstraf te kunnen voltrekken, moet ze ook wettelijk ingevoerd zijn.

Sinds 1996 is dat niet meer het geval en het VB is tegen om dat toch terug in te voeren. Als FDWegt dat hij ze effectief wil uitgevoerd zien, dan moet eerst dat wettelijk kader ervan aangepast worden.
Oud 4 februari 2013, 00:40   #196
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat is uw bewering.

Alleen is daar geen enkele grond voor.

Wie zou er dan wel moeten vertrekken? Wie zijn die "katholieke fundi's" eigenlijk?

Natuurlijk. Dat weet u niet. Kortom, de zoveelste loze bewering.
U weet goed genoeg dat die er zijn, hang de schijnheilige niet uit aub.
Oud 4 februari 2013, 00:41   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds 1996 is dat niet meer het geval en het VB is tegen om dat toch terug in te voeren. Als FDWegt dat hij ze effectief wil uitgevoerd zien, dan moet eerst dat wettelijk kader ervan aangepast worden.
Goed mogelijk dat er daarvoor geen meerderheid binnen het partijkader is, maar het kan in ieder geval niet op rekening worden geschreven van die zogezegde "velen" die "vanuit een katholieke kader" denken. De meerderheid van het partijkader loopt niet echt hoog op met de morele regels van het katholicisme.
Oud 4 februari 2013, 00:42   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet goed genoeg dat die er zijn, hang de schijnheilige niet uit aub.
Euh, ik stelde al eerder dat ik weldegelijk een aantal VB-mandatarissen ken die ethisch conservatief zijn. Niet noodzakelijk katholiek trouwens. 'n Aantal wel.

Alleen, zij vormen geen meerderheid. Ze hebben ook geen dominante positie binnen het partijkader.

Als "hun" standpunt zogezegd wordt aangenomen, dan is dat omdat de meerderheid zich daarin herkent. Niet omdat die katholieke vleugel enige macht heeft.
Oud 4 februari 2013, 00:44   #199
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed mogelijk dat er daarvoor geen meerderheid binnen het partijkader is, maar het kan in ieder geval niet op rekening worden geschreven van die zogezegde "velen" die "vanuit een katholieke kader" denken.
Nogmaals, dat moet u aan FDW zeggen, het waren zijn woorden en waarom zou ik aan zijn woorden twijfelen, wetende dat hij eigenlijk de echte partijchef was (is?).

Citaat:
De meerderheid van het partijkader loopt niet echt hoog op met de morele regels van het katholicisme.
Inderdaad, gelukkig maar. Wat niet wil zeggen dat hun gedrag daarom goed te keuren valt.
Oud 4 februari 2013, 00:45   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dat moet u aan FDW zeggen, het waren zijn woorden en waarom zou ik aan zijn woorden twijfelen, wetende dat hij eigenlijk de echte partijchef was (is?).
Ik neem aan dat u hem woorden in de mond legt of op z'n minst zijn woorden wat bijkleurt.

Er was nooit een katholieke vleugel binnen het VB die over zoveel macht beschikte dat ze haar zienswijze kon opleggen aan de rest van het partijkader.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be