![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, een volk van 10.000.000 leden in een rijk werelddeel kan je niet vergelijken met een stam van 200 leden in een arm werelddeel. Me dunkt dat het besturen van een volk van 10.000.000 leden net iets meer organisatie vergt dan het leiding geven aan een stam van 200 leden, denk je ook niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leopold I sprak Duits, Engels en Frans. Aan het Engelse Hof sprak hij met koning Victoria meestal zelfs Platduits... In eigen kring sprak Victoria immers altijd die taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zal wel zeker. Zeker als die 10.000.000 uit verschillende stammen bestaan.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over territoriale indelingen, simpele druif, maar over het indelen van mensen in hokjes. Het is gewoon dwaas om iemand niet in het Frans verder te willen helpen omdat de gemeente nu toevallig in het Vlaamse Gewest ligt. In de praktijk worden de mensen overigens wèl in hun taal verdergeholpen, DAT is hoe de realiteit werkt, ondanks al jouw absurde grensjes.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kwam trouwens nog altijd niet verder dan de volgende redenering: dergelijke indelingen zijn absurd omdat ze absurd zijn, omdat de realiteit door elkaar vloeit. Nergens hebben we het "mensen in hokjes" plaatsen. Dat is gewoon niet aan de orde hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genoeg gemerkt hoe mensen op een camping het zuiden van Frankrijk elkaar opzoeken wanneer ze merken dat die en die ook Nederlands spreken. Vooral Nederlanders hebben dat heel sterk. Vlamingen iets minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat een gemeenteambtenaar een toerist die aan het VVV-loket komt geen uitleg mag geven in het Engels, Frans of Duits? Of desnoods nog een andere taal die de VVV-ambtenaar beheerst? Neen. Daar gaat het niet over. Of dat een gemeenteambtenaar een inwijkeling niet eventjes op weg mag helpen? Neen. Ook daar gaat het niet over. Wel gaat het over het feit dat wie in de gemeente komt wonen zich ook moet leren conformeren aan de werkelijkheid in die gemeente. Men past zich immers in een gemeenschap in (zeker wanneer in een plattelandsgemeente gaat wonen). Ook taalkundig. Dan kan het niet dat een of andere Franstalige inwijkeling eist dat hij door de gemeenteambtenaren in diens taal wordt geholpen. De gemeenten liggen niet "toevallig" in het Vlaams Gewest: de taalgrens werd niet vastgelegd op basis van "toevalligheid", maar op basis van de onderzoeken die de Commissie-Harmel in de jaren zestig heeft gevoerd en laten uitvoeren. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 5 augustus 2004 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn die "grensjes" toch niet zo absurd. In Noorwegen bestaan er taalkundige omschrijvingen, in Denemarken, in Duitsland, in Ierland, in Spanje, in Italië, ook in Nederland (de provincie Friesland is tweetalig: territoriaal bepaald). Overal bestaan die omschrijvingen. Of je dat nu leuk vindt of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() De gewestplannen werden ook in die tijd opgesteld door mensen die - niet gehinderd door enige kennis terzake - arbitrair het land indeelden in woongebieden, natuurgebieden, etc. Dank zij de deskundigheid van dergelijke commissies woont mijn moeder nu in een natuurgebied en is haar huis niets meer waard...
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Raf gij zijt gene goeden democraat jongen. Ge zijt ne fascist of ne nazi of zo iets..
Want die bevindingen van die commissie zijn ook goedgekeurd door het parlement en ge weigert U dus neer te leggen bij het parlement... tsss tsss tsss en uw moeder... tja die groene jongens toch he..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men ging zelfs zo gedetailleerd te werk dat in bepaalde gemeenten een onderscheid maakte: dat gehucht is Nederlandstalig, het dorp zelf is Franstalig (bijvoorbeeld in het geval van Vloesberg). Heel gedetailleerd werk. Nog altijd in te kijken in iedere bibliotheek die het Staatsblad met de daarbij horende bijlange (want het is als bijlage verschenen) bijhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
dat was nipt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, dan past het inderdaad niet naar het buitenland te kijken. Wie over het muurtje kijkt, ziet immers dat er zowat overal indelingen op basis van taal zijn. Met "haat" heeft het gewoon niets te maken, wel met doeltreffend bestuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een administratie werkt heel goed en doeltreffend wanneer haar terrein ook welomschreven is, ook taalkundig. In bijna alle Europese landen zijn er trouwens wetten die het taalgebruik van de overheid regelt. Maar ja, u zult weer brullen "interesseert me niet"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() "het buitenland interesseert mij niet" (quote Raf) ... dat is gewoon een vertaling van .... eigen volk eerst... Raf, Raf, Raf toch...
of neen eigenlijk geen gewone vertaling een ergere vertaling. Het VB zegt eigen volk eerst en dan pas de rest. Raf zegt : eigen volk eerst en de rest interesseert mij niet. allez zet uw masker terug op jongen toch... laat het nie meer gebeuren... tsss tssss al goe dat ik het vlug in het oog had he. met wat geluk heeft niemand het gezien.
![]() |
![]() |