![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen Homohuwelijk/ adoptie | |||
Het homohuwelijk kan voor mij, adoptie echter niet. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 23,02% |
Zowel het homohuwelijk als adoptie moeten kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
55 | 39,57% |
Geen homohuwelijk, geen adoptie! |
![]() ![]() ![]() |
52 | 37,41% |
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Vreemdeling
|
![]() Je begrijpt het niet Raf, het gaat niet over het grootbrengen zelf, maar over het feit dat een kind die leeft tussen holebi's moet opgroeien in een onnatuurlijke situatie. Dit vloekt gewoon met de natuur. Dat ze een kind kunnen grootbrengen, dan kunnen ze evengoed als hetero's maar aan de onnatuurlijke sfeer waarin het kind wordt grootgebracht kunnen ze niets veranderen. Het gaat juist om dat speciefiek amoreel klimaat dat een holebi geen kind zou mogen opvoeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Vreemdeling
|
![]() Dat het kind wordt grootgebracht in een gezin van 2 ouders van hetzelfde geslacht, erger de natuur tegenwerken dan dit kan gewoon niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() Tja en wat dan met kinderen die opgroeien in één ouder gezinnen, in gezinnen van echtgescheiden ouders.... als ik jullie eng denkwereld bekijk is dat dan ook "onnatuurlijk" zeker? Of niets soms?
Wat met kinderen wiens papa in een nieuwe relatie met een man is? Wat moet er daar dan mee gebeuren.
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() Alleen de discussie is al een schande. We moesten ze mazouteren in plaats van al dat loze woordengewissel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Vreemdeling
|
![]() Citaat Raf :
Hoe weet jij in vredesnaam wat de "zin van de natuur" is? Bestaat daar ergens een handleiding voor? Zo ja, mogen we die dan ook eens inzien? Daar is geen handleiding voor nodig m'n beste. Iedereen weet dat alles wat door de natuur gecreeërd wordt als levend organisme in eerste instantie de bedoeling heeft aan zelfbehoud te doen door zich voort te planten. Daar homo's onder elkaar helemaal niet in staat zijn zich voor te planten is het bewijs waarom homo's "tegen de zin van de natuur" ingaan, m.a.w. een onnatuurlijk gedrag vertonen, hetgeen op zich dan weer bewijs levert dat een homo niet anders dan een foutje van de natuur is. Deze stelling waarvoor geen handleiding nodig is is de evidentie zelve, net zoals 1+1 gelijk is aan 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door PAJOT : 10 augustus 2004 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft jou trouwens wijsgemaakt dat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 10 augustus 2004 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, brute pech door het noodlot maar zeker niet als "abnormaal" te beschouwen in tegenstelling tot holebikoppels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Vreemdeling
|
![]() Quote Raf :
Nochtans zijn wij ook gecreëerd door diezelfde natuur. Niet sinds kort hoor; de natuur heeft al altijd en overal homoseksuelen voortgebracht. Wie zegt dat de natuur daar niet een zeker doel mee beoogt? En welk doel volgens jou zou de natuur hiermee bewust kunnen beögen als ik vragen mag ? Bij mij komt er in ieder geval niets op wat dat "doel" ook maar mag zijn. Geef toch gewoon toe dat het hier om een fout der natuur betreft, is dat nu zo moeilijk om anderen eens gelijk te geven ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Vreemdeling
|
![]() Quote Raf :
Ik heb geen idee wat dat doel zou kunnen zijn, en ik lig daar ook niet wakker van. Het belangrijkste is de geruststellende wetenschap dat jij het evenmin weet. Het is niet omdat jij niet weet wat dat doel zou kunnen zijn, dat er geen doel IS, snappie? Aangezien we geen van beide WETEN wat dat doel al dan niet is, kunnen we ook geen van beiden over een fout van de natuur spreken, nietwaar? Als je zulk een redenering volgt, praat dan maar ineens alles goed : pedofilie, incest, ... noem maar op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Schepen
|
![]() Hmm.. Blijkbaar zitten hier nog steeds heel wat onverdraagzame mensen op dit forum..en het betert er niet echt op.
Wat mij persoonlijk betreft, zou de discussie over het homohuwelijk en adoptierecht niet eens gevoerd moeten worden; het schermen met 'de samenleving is er niet klaar voor - het zit nog teveel in een taboesfeer' en 'die kinderen worden gepest en moeten daartegen beschermd worden' niet hoeven waneer jullie hier beseffen dat jullie die taboe en pesterijen ZELF in de hand hebben. Wat mij betreft, zijn jullie (tegenstanders) dus gewoon een stelletje huichelaars dat 'anders denkenden' (want daar komt het op neer) liefst zo ver mogelijk willen verbannen en bij deze hen dus ook niets gunnen! Kom uit uw ivoren toren en neem zelf uw verantwoordelijkheid!!