Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2013, 22:17   #181
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mooi te horen hoe u omgaat met onze democratische vrijheden en rechten als daar zijn: godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, respect voor het individu...

Als het over geloof en gelovigen gaat, begint u over te koken en toont u uw onverdraagzaamste kant.
Leve de Islam
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 22:18   #182
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele bewijsgrond voor die "is". Wat u schrijft, is slechts uw mening. Ogenschijnlijk slechts gesteund op uw eigen haatgevoelens voor religie.
Moet ik aantonen waarom dit achterlijk is? Wel, vanuit het standpunt van de geschiedenis van de Westerse samenleving kan men dat toch niet ontkennen. Iemand die ondanks alle wetenschappelijke en empirische indicaties toch nog in het supernatuurlijke gelooft, en dan ook nog eens gelooft dat hij daardoor bezeten kan worden, is iemand die niet in staat is rationeel na te denken. Dat is iemand die is blijven hangen in de zeventiende eeuw. Dat is iemand aan wie de Verlichting en de Wetenschappelijke Revolutie gewoon voorbij zijn gegaan. Dat is een achterlijk persoon, punt.

Nu, in bepaalde andere wereldregio's, zoals bijvoorbeeld het Atlasgebergte, is het volstrekt normaal dat men nog in djinns en demons en dergelijke gelooft. Maar voor Europa heb ik toch hogere standaarden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 22:18   #183
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Hij vergroot West-Europa tot heel de wereld. Hij vergist zich dus.
Lees eens terug ! Dat doe ik juist niet

Laatst gewijzigd door mvd : 14 juni 2013 om 22:19.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 22:20   #184
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Moet ik aantonen waarom dit achterlijk is? Wel, vanuit het standpunt van de geschiedenis van de Westerse samenleving kan men dat toch niet ontkennen. Iemand die ondanks alle wetenschappelijke en empirische indicaties toch nog in het supernatuurlijke gelooft, en dan ook nog eens gelooft dat hij daardoor bezeten kan worden, is iemand die niet in staat is rationeel na te denken. Dat is iemand die is blijven hangen in de zeventiende eeuw. Dat is iemand aan wie de Verlichting en de Wetenschappelijke Revolutie gewoon voorbij zijn gegaan. Dat is een achterlijk persoon, punt.

Nu, in bepaalde andere wereldregio's, zoals bijvoorbeeld het Atlasgebergte, is het volstrekt normaal dat men nog in djinns en demons en dergelijke gelooft. Maar voor Europa heb ik toch hogere standaarden.
De minister-president van Vlaanderen is achterlijk?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 22:20   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
Het valt te vrezen dat de gebedsgroep van het VB, die er prat op gaat de ritus te gebruiken van Leo XIII (gestorven 1903) als we de tweet van Tanguy Veys mogen geloven, deze medische checkup niet gedaan heeft.
U schrijft onzin. De gebedsgroep waarover sprake "gebruikt" geen enkele "ritus". Laat staan een misritus die u dan nog eens verkeerdelijk toeschrijft aan Leo XIII.

Citaat:
Verder is de broederschap van Pius X, waaruit de priester-exorcist komt, ook berucht voor een aantal andere onfrisse praktijken: een chisma (herroepen door benedictus in 2011),
Onfrisse praktijken? Waaraan had u dan gedacht? Er is trouwens geen "schisma" of kerkscheuring, bijgevolg heeft de vorige paus ook niets van die aard herroepen. Het ging wel over de sanctie van excommunicatie die de wijbisschoppen ten dele was gevallen.

Kortom, informeer u toch maar eerst eventjes voor u hier in het wilde weg een beetje begint te meppen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 22:21   #186
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Hij vergroot West-Europa tot heel de wereld. Hij vergist zich dus.
Dat is waar. In Zwart-Afrika en het Midden-Oosten houdt men bijvoorbeeld ook nog van duivelsuitdrijvingen en heksen verbranden. Dat zijn gezonde traditionalistische waarden. Of toch niet, gewoon oerwoudlopers- en geitenherdersmentaliteit. Van het soort achterlijk volk dat zich zorgen maakt over "Obama supports da men who eat da poopoo".

Er schelen veel dingen met West-Europa. Dat wij ons over het algemeen niet meer verlagen tot die praktijken, is daar niet één van.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 juni 2013 om 22:23.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 22:22   #187
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat verhaal is een stimulans om voor de partij te stemmen. Dat er daar nog echte katholieken zitten.
jaja, exorcisten heeft het land nodig, Max.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 22:22   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik aantonen waarom dit achterlijk is? Wel, vanuit het standpunt van de geschiedenis van de Westerse samenleving kan men dat toch niet ontkennen.
Jawel. Kijk u poneert op een heel dogmatische stellingen die u niet bewijst. U begint met te stellen: het is achterlijk, want dat kan je niet ontkennen. Geen bewijs dus volgens uw eigen logica.
Oud 14 juni 2013, 22:22   #189
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Het progressivisme druipt er van af. Wie andere overtuigingen heeft is achterlijk, middeleeuws, etc...
Progressief? Ik ben helemaal niet 'progressief'. Integendeel, ik ben een klassieke modernist die de eeuwenoude Westerse traditie van rationalisme en scepticisme verdedigt. Of dat nu tegen New Agers of 'traditionele' katholieken is.
Oud 14 juni 2013, 22:25   #190
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Progressief? Ik ben helemaal niet 'progressief'. Integendeel, ik ben een klassieke modernist die de eeuwenoude Westerse traditie van rationalisme en scepticisme verdedigt. Of dat nu tegen New Agers of 'traditionele' katholieken is.
Aan de KUL?
Oud 14 juni 2013, 22:25   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die ondanks alle wetenschappelijke en empirische indicaties toch nog in het supernatuurlijke gelooft, en dan ook nog eens gelooft dat hij daardoor bezeten kan worden, is iemand die niet in staat is rationeel na te denken. Dat is iemand die is blijven hangen in de zeventiende eeuw. Dat is iemand aan wie de Verlichting en de Wetenschappelijke Revolutie gewoon voorbij zijn gegaan. Dat is een achterlijk persoon, punt.
Raar toch dat er wetenschappers en filosofen zijn uit West-Europa die toch in God geloven. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Bodifée die in meerdere boeken zijn Godsgeloof tot uiting heeft gebracht. Hij maakt wel geen deel uit van een georganiseerde religie, maar hij neemt, vanuit zijn wetenschappelijke kennis, aan dat er een Hoger Iets bestaat die richtgevend is.

Daarnaast is uw bericht een duidelijk voorbeeld van een schrijnend gebrek aan helder denken. U verwart immers wetenschap met geloof, waardoor u verkeerdelijk aanneemt dat de wetenschap ergens iets over het geloof kan aanbrengen. Juist dat is eens te meer een onbewezen dogma.
Oud 14 juni 2013, 22:25   #192
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele bewijsgrond voor die "is". Wat u schrijft, is slechts uw mening. Ogenschijnlijk slechts gesteund op uw eigen haatgevoelens voor religie.
alles wat iedereen hier schrijft is slechts een mening

Citaat:
Oud 14 juni 2013, 22:26   #193
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Bende achterlijke dwazen. Dat is dus één van de problemen met rechts. Dezelfde achterlijkheid tentoonstellen die links koste wat koste wilt importeren.Religiote praktijken als duivelsuitdrijvingen.
Duivelsuitdrijvingen in het parlement, dat is nu echt de soort zever die je uit Uganda ofzo verwacht.
Oud 14 juni 2013, 22:27   #194
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
De minister-president van Vlaanderen is achterlijk?
Er zijn gradaties, zou ik zeggen. Gewoon in een soort God geloven vind ik ergens nog begrijpelijk vanuit psychologisch standpunt. Geloven in hekserij gaat nog een stapje verder. Ik weet persoonlijk niet welk wereldbeeld Kris Peeters erop nahoudt.
Oud 14 juni 2013, 22:29   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn gradaties, zou ik zeggen. Gewoon in een soort God geloven vind ik ergens nog begrijpelijk vanuit psychologisch standpunt. Geloven in hekserij gaat nog een stapje verder. Ik weet persoonlijk niet welk wereldbeeld Kris Peeters erop nahoudt.
Waarom gaat dat een stapje verder? U poneert weer eens een stelling zonder ook maar enige toelichting, laat staan bewijs.
Oud 14 juni 2013, 22:31   #196
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik aantonen waarom dit achterlijk is? Wel, vanuit het standpunt van de geschiedenis van de Westerse samenleving kan men dat toch niet ontkennen. Iemand die ondanks alle wetenschappelijke en empirische indicaties toch nog in het supernatuurlijke gelooft, en dan ook nog eens gelooft dat hij daardoor bezeten kan worden, is iemand die niet in staat is rationeel na te denken. Dat is iemand die is blijven hangen in de zeventiende eeuw. Dat is iemand aan wie de Verlichting en de Wetenschappelijke Revolutie gewoon voorbij zijn gegaan. Dat is een achterlijk persoon, punt

Wat bewijst dat het 'supernatuurlijke' niet bestaat ?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 22:31   #197
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Bende achterlijke dwazen. Dat is dus één van de problemen met rechts. Dezelfde achterlijkheid tentoonstellen die links koste wat koste wilt importeren.Religiote praktijken als duivelsuitdrijvingen.
Duivelsuitdrijvingen in het parlement, dat is nu echt de soort zever die je uit Uganda ofzo verwacht.
Het gaat om een verwaarloosbare minderheid binnen het VB. Het gaat hier om hoogstens 5 mensen ofzo.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 22:31   #198
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In God geloven zonder in de te Duivel geloven is volgens mij een veel inconsequentere, infantielere, �* la carte invulling van het Christelijk geloof dat in regel dogmatisch is.

Nogmaals: zijn er volgens u gradaties in de absurditeit van mythische wezens?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 juni 2013 om 22:35.
Oud 14 juni 2013, 22:33   #199
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wat bewijst dat het 'supernatuurlijke' niet bestaat ?
Hetzelfde bewijs dat smurfen ontkent.

Asmurfist.
Oud 14 juni 2013, 22:34   #200
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom gaat dat een stapje verder? U poneert weer eens een stelling zonder ook maar enige toelichting, laat staan bewijs.
voor ieder normaal denkende mens is dat voldoende.
Lui die zich inlaten met praktijken als duiveluitdrijvingen (what's in a name) zijn rijp voor de psychiatrie.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be