Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2013, 19:17   #181
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als het op betalen aankomt maken we als Vlamingen ons geen illusies. Het zijn niet de Echte (of de Onechte) Walen die zullen betalen. Daarvoor staan jullie teveel met jullie plakkende handjes open.
Zie hoe boos ge weer wordt?
Oud 24 juni 2013, 19:36   #182
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Zie hoe boos ge weer wordt?
Geen tapiocapudding morgen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 19:38   #183
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Toch blijf ik het niet normaal vinden dat Jan Vlaming al sedert 1830 solidair moet zijn met Mieke Waal en nooit eens omgekeerd.

Paulus.
Van zagen en klagen word je vlug oud.

Laatst gewijzigd door De Brabander : 24 juni 2013 om 19:38.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 19:39   #184
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het op betalen aankomt maken we als Vlamingen ons geen illusies. Het zijn niet de Echte (of de Onechte) Walen die zullen betalen. Daarvoor staan jullie teveel met jullie plakkende handjes open.
Zeg je dat ook over de Joden zoals je vriendjes van het Derde rijk?
Oud 24 juni 2013, 19:44   #185
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Zeg je dat ook over de Joden zoals je vriendjes van het Derde rijk?
De Joden zijn wel zo verstandig dat ze ervoor zorgen dat ze financieel zich wel uit de slag slaan. Staatsteun is aan hen niet besteed.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 19:52   #186
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Joden zijn wel zo verstandig dat ze ervoor zorgen dat ze financieel zich wel uit de slag slaan. Staatsteun is aan hen niet besteed.
Er zijn dan ook veel arme joden in Israel.

ISRAEL:
‘Armoede wordt belangrijke vijand van de joodse staat’
Peter Hirschberg

JERUZALEM, 2 november (IPS) - 1,3 van de 6,5 miljoen inwoners van Israël leven in armoede. Overheidsinstellingen hangen aan de alarmbel.

De cijfers over de armoede werden eerder deze week gepubliceerd door het Nationaal Instituut voor de Sociale Zekerheid, dat in Israël verantwoordelijk is voor de sociale uitkeringen. Minister van Sociale Zaken, Zevulun Orlev, noemde het nieuwe armoederapport &com;een alarmerend teken en een gevaar voor de Israëlische maatschappij.&com;

Volgens het rapport is het aantal armen in het land op één jaar gestegen met 43.000. En ook de Bank van Israël kwam vorige week met cijfers die bevestigen dat het hier om een blijvende trend gaat. De Bank berekende dat het aantal armen in de staat Israël verdriedubbeld is in de periode 1988-2001.

Voor de Israëlische overheid is gezin van vier personen arm als het niet meer dan 1.000 dollar per maand ter beschikking heeft (na aftrek van de belastingen en inclusief sociale uitkeringen).

(IPS)

Deze armoede blijft een serieuze uitdaging in Israel:

Israël worstelt met hoge armoedegraad.
Woensdag, 22 Mei 2013 13:48 .

Ondanks Israëls algemene economische veerkracht en zijn sterke aanwezigheid op de wereldmarkt - waarover we in het verleden talloze malen hebben geschreven -, blijft de Joodse staat worstelen met een hoge mate van armoede.
Uit een onderzoek dat woensdag door de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) werd gepubliceerd, bleek dat Israël het hoogste armoedepercentage onder alle ontwikkelde landen heeft.

Bijna 21 procent van alle Israëliërs leeft onder de armoedegrens. Dat is zelfs hoger dan het armoedecijfer van Mexico, dat 20,4 procent is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 juni 2013 om 20:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 19:57   #187
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er zijn dan ook veel arme joden in Israel.
Dat zijn omzeggens steeds Haredi-Joden. Ultra-Orthodoxen die doorgaans wel voldoende intelligent zijn maar van wie de studies zich beperkten tot de Talmoed in de Yeshiva's. Veel invloedrijker zijn de Modern Orthodoxen die, naast hun Talmoedstudies zich ook gespecializeerd hebben in een seculiere branche. zo zijn er nogal wat Modern Orthodoxe Geneesheren, Informatici, Wiskundigen, Fysici enz.
Oud 24 juni 2013, 19:58   #188
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

In close up kan je duidelijk een overeenstemming zien tussen de poriën van van hengel en de wael

En we weten allemaal wat dat wil zeggen
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 20:00   #189
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheefpoeper Bekijk bericht
In close up kan je duidelijk een overeenstemming zien tussen de poriën van van hengel en de wael

En we weten allemaal wat dat wil zeggen

Dit vraagt toch een woordje uitleg ...
Oud 24 juni 2013, 20:06   #190
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn omzeggens steeds Haredi-Joden. Ultra-Orthodoxen die doorgaans wel voldoende intelligent zijn maar van wie de studies zich beperkten tot de Talmoed in de Yeshiva's. Veel invloedrijker zijn de Modern Orthodoxen die, naast hun Talmoedstudies zich ook gespecializeerd hebben in een seculiere branche. zo zijn er nogal wat Modern Orthodoxe Geneesheren, Informatici, Wiskundigen, Fysici enz.
Neen neen . Dat zijn zeker niet atijd Charedi-Joden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 juni 2013 om 20:15.
Oud 24 juni 2013, 20:10   #191
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen neen . Dat zijn zeker niet atijd Haredi-Joden.
Dat kan zijn. Ik zie niet waarom er ook geen minder begoeden zouden zijn in andere categorieën. Ook bij de Chassidim zijn er soms financiële zorgen. Onder meer bij sommige Antwerpse families.
Oud 24 juni 2013, 20:14   #192
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik vind dit geen geslaagd antwoord.
In ieder geval is het een begrijpelijk antwoord. Quercus zet in posting 168 Another Jack Daniels stevig op zijn plaats, terecht trouwens. Waarop laatstgenoemde bijzonder kleinerend reageert zoals naar gewoonte. Simpel.

Laatst gewijzigd door robert t : 24 juni 2013 om 20:17.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 20:26   #193
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In ieder geval is het een begrijpelijk antwoord. Quercus zet in posting 168 Another Jack Daniels stevig op zijn plaats, terecht trouwens. Waarop laatstgenoemde bijzonder kleinerend reageert zoals naar gewoonte. Simpel.
Misschien, maar Quercus kan ook 'brutaal' uit de hoek komen. Vroeger noemde ik hem altijd de 'homo furiosus'.
Oud 24 juni 2013, 21:02   #194
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Moeilijk te verteren he? Het is natuurlijk de wens van elke rechtgeaarde Vlaamsnationalist dat we als Nederlandstaligen en Franstaligen kunstmatig werden samengeperst in België maar de geschiedenis leert anders. Onze gemeenschappelijke geschiedenis bedraagt bijna een millenium.
=> Nu moet het mij toch eens van het hart, dat u naar eigen goeddunken subjectieve en objectieve elementen door elkaar gooit en als argumenten naar voren schuift, met als enig doel uw spreekwoordelijk gelijk te halen.

Zo beschouw ik mezelf niet als een rechtgeaarde Vlaams nationalist. Doch kan ik niet anders dan een quasi uitsluitend negatief oordeel vellen over de huidige toestand van ons land, en onze federale regering. Misschien bent u een vermogend en oversociaal persoon die gaarne +50% belastingen betaalt, vindt u het tevens normaal dat een klein land als het onze nog steeds 6 regeringen telt, juicht u de verstikkende gevolgen van ons loodzwaar staatsapparaat toe. En misschien keurt u de hemeltergend inadequate Belgische administratie volledig goed, bent u een fan van onze regelneverij, verheugt u zich ten aanzien van het feit dat er nooit een echte democratie kan zijn in ons land, mede door ons huidig kiesstelsel en het simpele feit dat wij een particratie zijn. Wie weet maakt het feit dat we met z'n allen armer worden, de welvaart stelselmatig dit land verlaat, de economie verder wordt gefnuikt, en de steeds kleiner wordende groep 'lastendragers' zich zullen moeten ontfermen over een almaar groter wordende groep 'lustengenieters' u wel enorm blij.
De lijst met nefaste gevolgen van decennialang wanbeleid van zowel Franstalige en Nederlandstalige partijen is bijna eindeloos.
De analyse dat ons land met serieuze problemen te maken heeft, is er één die in zowat alle geledingen van de maatschappij gemaakt wordt, partij-overschrijdend en kleur-overschrijdend. Vanuit alle hoeken wordt er alarm geslagen; welnu, de oorzaak van deze toestand lijkt mij alvast niet te liggen aan louter en alleen het bestaan van 'rechtgeaarde' Vlaams nationalisten en/of de hen vertegenwoordigende partijen.

Ik voel me door geen enkele verkiesbare partij in dit land 100% vertegenwoordigd. Ik tracht mezelf te beschouwen als een realist, die op basis van de realiteit op het terrein en enigszins betrouwbaar cijfermateriaal, mijn visie op onze maatschappij probeert te vormen.
Voor elk (politiek) probleem in dit land is er slechts 1 oplossing de beste, namelijk de meest efficiënte. En die is niet rood, blauw, oranje, geel of groen.

Het kan mij niet schelen welke politieke partij uw voorkeur uitdraagt, welke politici u al dan niet kan uitstaan, maar uw argumentatie lijkt meer op gekleurde bevooroordeeldheid dan wel op louter objectieve gegevens gebaseerde feiten & cijfers.

Ik kan me hier steevast vergissen, ik uit enkel mijn vermoedens op basis van de door u geplaatste replieken/redevoeringen.
Vrijheid van meningsuiting is één ding, vooroordelen en persoonlijke meningen als feiten/argumenten verkopen is niets meer dan intellectuele oneerlijkheid en weinig waardevol in politieke discussies.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 21:02   #195
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Moeilijk te verteren he? Het is natuurlijk de wens van elke rechtgeaarde Vlaamsnationalist dat we als Nederlandstaligen en Franstaligen kunstmatig werden samengeperst in België maar de geschiedenis leert anders. Onze gemeenschappelijke geschiedenis bedraagt bijna een millenium.
=> Nu moet het mij toch eens van het hart, dat u naar eigen goeddunken subjectieve en objectieve elementen door elkaar gooit en als argumenten naar voren schuift, met als enig doel uw spreekwoordelijk gelijk te halen.

Zo beschouw ik mezelf niet als een rechtgeaarde Vlaams nationalist. Doch kan ik niet anders dan een quasi uitsluitend negatief oordeel vellen over de huidige toestand van ons land, en onze federale regering. Misschien bent u een vermogend en oversociaal persoon die gaarne +50% belastingen betaalt, vindt u het tevens normaal dat een klein land als het onze nog steeds 6 regeringen telt, juicht u de verstikkende gevolgen van ons loodzwaar staatsapparaat toe. En misschien keurt u de hemeltergend inadequate Belgische administratie volledig goed, bent u een fan van onze regelneverij, verheugt u zich ten aanzien van het feit dat er nooit een echte democratie kan zijn in ons land, mede door ons huidig kiesstelsel en het simpele feit dat wij een particratie zijn. Wie weet maakt het feit dat we met z'n allen armer worden, de welvaart stelselmatig dit land verlaat, de economie verder wordt gefnuikt, en de steeds kleiner wordende groep 'lastendragers' zich zullen moeten ontfermen over een almaar groter wordende groep 'lustengenieters' u wel enorm blij.
De lijst met nefaste gevolgen van decennialang wanbeleid van zowel Franstalige en Nederlandstalige partijen is bijna eindeloos.
De analyse dat ons land met serieuze problemen te maken heeft, is er één die in zowat alle geledingen van de maatschappij gemaakt wordt, partij-overschrijdend en kleur-overschrijdend. Vanuit alle hoeken wordt er alarm geslagen; welnu, de oorzaak van deze toestand lijkt mij alvast niet te liggen aan louter en alleen het bestaan van 'rechtgeaarde' Vlaams nationalisten en/of de hen vertegenwoordigende partijen.

Ik voel me door geen enkele verkiesbare partij in dit land 100% vertegenwoordigd. Ik tracht mezelf te beschouwen als een realist, die op basis van de realiteit op het terrein en enigszins betrouwbaar cijfermateriaal, mijn visie op onze maatschappij probeert te vormen.
Voor elk (politiek) probleem in dit land is er slechts 1 oplossing de beste, namelijk de meest efficiënte. En die is niet rood, blauw, oranje, geel of groen.

Het kan mij niet schelen welke politieke partij uw voorkeur uitdraagt, welke politici u al dan niet kan uitstaan, maar uw argumentatie lijkt meer op gekleurde bevooroordeeldheid dan wel op louter objectieve gegevens gebaseerde feiten & cijfers.

Ik kan me hier steevast vergissen, ik uit enkel mijn vermoedens op basis van de door u geplaatste replieken/redevoeringen.
Vrijheid van meningsuiting is één ding, vooroordelen en persoonlijke meningen als feiten/argumenten verkopen is niets meer dan intellectuele oneerlijkheid en weinig waardevol in politieke discussies.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 21:12   #196
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien, maar Quercus kan ook 'brutaal' uit de hoek komen. Vroeger noemde ik hem altijd de 'homo furiosus'.
Tja, de verkiezingskoorts begint te stijgen, ook op dit forum. Normaal verschijnsel. Zolang we elkaar verbaal bekampen en het fysiek geweld vermijden vind ik het niet eens erg.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 21:39   #197
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht

De nagel op de kop.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be