![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik amuseer me kostelijk... al dat bewieroken van "Vlaanderen" leent zich knap daartoe, om er hilarisch over te worden... en "aan Vlaanderen behoort de toekomst"... hopelijk zal dat zo zijn voor jou, maar ik geloof er niet in... en dat jij daardoor een aangenaam tijdverdrijf hebt om te repliceren... dat gunn ik je ook... ik geef ook toe dat de Limburgse rode leeuw op wit veld een beest is dat me een beetje meer aanstaat... de Waalse haan vind ik ook maar niks... dan waren de oude Fransen wat poëtischer met hun lelies...
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 19 augustus 2004 om 04:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de heraldische geschiedenis is de Limburgse Leeuw trouwens de laatste van de drie, althans volgens een bepaalde thesis. Gaan we ervan uit, zoals bepaalde geschiedkundigen doen, dat de leeuw het eerst werd aangenomen door de Brabantse hertogen, dan zijn er elementen om te besluiten dat kort daarop de Vlaamse graven ook die leeuw overnamen. Hiermee stelden ze een politieke daad, daar ze hun oude banier (met daarin de kleuren van de Franse koning) aan de kant schoven om een heraldisch symbool aan te nemen uit het Duitse Rijk. En wat de zaak nog pikanter maakt, namen de Vlaamse graven in dat nieuw symbool de kleuren van de Duitse keizer (geel en zwart) over, maar om verwarring met de Brabantse hertog keert men in Vlaanderen de kleurencombinatie om. Geen sprekender symbool voor de macht en eigengereid optreden van de toenmalige graven. ![]() ![]() Pas later komt de Limburgse Leeuw op het toneel, eveneens vanuit Brabant overgewaaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om kennis te vergaren moet men enkel willen zien, een goede zoekmachine hebben....en veel oefenen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zie perfect de mogelijkheid voor ogen dat Vlamingen en Limburgers samen kunnen werken tegen de Waalse hebzuchtigheid. Het zou prachtig zijn dat Wallonië vanuit 2 kampen bestreden wordt en in het nauw gedreven wordt. Misschien zouden de vlag van Vlaanderen en van Limburg onder één vlag samengesmolten kunnen worden. Eéndracht maakt macht. Wallonië en de verfransing buiten !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 augustus 2004 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |