Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2013, 21:06   #181
BonBon
Banneling

Standaard

Het gaat 'm over het percentage criminelen, gehandikapten en geschiften binnen een bepaalde groep, die zitten overal maar het wordt een probleem als een bepaalde groep oververtegenwoordigd is door hun eigen gedrag.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 23:03   #182
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad, het boek blijft de koran.
Dat ze zelf niet inzien dat hetzelfde boek verschillende interpretaties toelaat toont juist de waardeloosheid ervan aan.
Ge kunt een sjiiet en soenniet dus gerust over eenzelfde kam scheren.
Neen Bobke, neen.
Neem nu enkel de mensen uit Marokko, de mensen uit de stad zijn anders dan de mensen uit de bergen.
En er zijn nog honderdtal ander landen die sjiieten van soennieten scheiden.
Zie onze racisten vallen. Praatjes, maar niemand die mij inlichten kan?
Wees maar lui en zeg maar dat je de moeite niet meer neemt.
Huichelaars
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 07:16   #183
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen Bobke, neen.
Neem nu enkel de mensen uit Marokko, de mensen uit de stad zijn anders dan de mensen uit de bergen.
Huichelaars
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet wat uw antwoord met mijn post te maken heeft.
Een andere mogelijkheid is dat ge geen antwoord hebt of ge het niet begrijpt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 07:25   #184
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet wat uw antwoord met mijn post te maken heeft.
hewel Bobke, begrijpt ge het dan niet? De soennieten wonen in de bergen en de sjiieten wonen in de stad hé. of zoiets.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 07:55   #185
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hewel Bobke, begrijpt ge het dan niet? De soennieten wonen in de bergen en de sjiieten wonen in de stad hé. of zoiets.
Inderdaad, ik snap er geen ballen van.
Maar ik denk dat perzikje ons dat eens haarfijn gaat uitleggen.
Vooral waarom een God er niet in slaagt zijn wetten duidelijk uit te leggen zodat geen verschillende strekkingen mogelijk zijn.
Oud 11 september 2013, 08:45   #186
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Je moet nuanceren Bob, anders begint Peche te zagen dat je standpunt te veralgemenend, te alomvattend en nu ook al racistisch is.
Je moet nuanceren tot in elk detail, bijvoorbeeld welke kleur van onderbroek ze dragen, van welke stof is ze gemaakt, gaat het om een lange of een korte onderbroek, in welke winkel is ze gekocht, in welk land geproduceerd, enz.......
Je moet zoveel detail geven dat we door de bomen het bos niet meer zien, de grotere verhaallijnen moeten ondergesneeuwd worden en dan kunnen we lekker doen alsof er niks aan de hand is.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:30   #187
Peche
Banneling

Standaard

Jullie zijn er voor het eerst in geslaagd mij te doen glimlachen in dit topic

@Bobke, als jij zegt dat je ze over één kam mag scheren is dat fout.
Er zijn grote verschillen. Ge kunt toch moeilijk die Fouad Belkacem koppelen aan iedereen in de moslimgemeenschap. De moslimgemeenschap was de eerste om hem te verfoeien toen Sharia4Belgium opmars maakte.
Oud 11 september 2013, 09:40   #188
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn grote verschillen. Ge kunt toch moeilijk die Fouad Belkacem koppelen aan iedereen in de moslimgemeenschap. De moslimgemeenschap was de eerste om hem te verfoeien toen Sharia4Belgium opmars maakte.
en wie is de "moslimgemeenschap" aub?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 september 2013, 09:44   #189
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en wie is de "moslimgemeenschap" aub?
Zoals ik in mijn eerste post in het onderwerp zei:
Een brede waaier aan diversiteit, allerlei mensen.
Je ziet het vooral aan de jeugd in Antwerpen hoe modern moslims zijn geworden. U zal allicht andere dingen zien dan ik.
Oud 11 september 2013, 09:52   #190
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet het vooral aan de jeugd in Antwerpen hoe modern moslims zijn geworden. U zal allicht andere dingen zien dan ik.
ik zie helemaal andere dingen. Verleden week weer op zo'n abbaya getrapt en de draagster stuikte bijna van de roltrap.

Volgens mij veralgemeen je toch wel hoor.

Oud 11 september 2013, 11:34   #191
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Een discussie over “waarom we de islam niet moeten respecteren” gaat toch wel over iets meer dan onze door persoonlijke emoties gekleurde visie op de lokale moslims, dan ga je toch op zoek naar de grotere mondiale verhaallijnen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 12:00   #192
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ge hebt het dus niet begrepen.
In mijn post staat duidelijk op welk punt ge ze over dezelfde kam kunt scheren.
De onderlinge verschillen doen er niet toe.
Dat is juist het punt, ze volgen een boek zonder te beseffen dat het geen duidelijke antwoorden bevat.

Laatst gewijzigd door Bobke : 11 september 2013 om 12:05.
Oud 11 september 2013, 16:41   #193
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen Bobke, neen.
Huichelaars
Ja, mensen uit steden zijn soms/ vaak anders dan wie op het platte land woont of in de bergen, en wat is hierbij eigenlijk je punt??
Landen scheiden soennieten en sjiieten niet, wel kunnen veel soennieten en Sjiieten het niet met mekaar vinden, omdat ze er een andere visie op nahouden...wat is hier eigenlijk je punt?

Waarover wil je eigenlijk ingelicht worden, over de verschillen tussen Soennieten en Sliieten, en kun je even beleefd blijven?
Je medeforummer als rascistische huichelaar omschrijven is wel erg veralgemenen, mag niet hoor!

Laatst gewijzigd door alice : 11 september 2013 om 16:41.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 16:46   #194
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel, u mag het me even uitleggen!
Waarom moeten wij ons verdiepen in verschillen tussen moslims, en wat Fouad betreft, die man kwam niet uit een verpakking van GB, dat gedachtengoed verspreid zich allang onder moslims, waarom werd er gewacht tot de media aandacht gaf voordat sommige moslims eens reageerden??
U vertelt gewoon nonsens, de " moslimgemeenschap " deed helemaal niets om intern actie te ondernemen om dat gedachtengoed een halt toe te roepen, intendeel, zij keken toe hoe dit gedachtengoed een aantal van hun moskees binnendringt, en steeds verder verspreid geraakt, ookal worden standpunten wat afgezwakt en is er verdeeldheid hoe doelstellingen te bereiken.
Oud 11 september 2013, 16:47   #195
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Je moet nuanceren Bob, anders begint Peche te zagen dat je standpunt te veralgemenend, te alomvattend en nu ook al racistisch is.
Je moet nuanceren tot in elk detail, bijvoorbeeld welke kleur van onderbroek ze dragen, van welke stof is ze gemaakt, gaat het om een lange of een korte onderbroek, in welke winkel is ze gekocht, in welk land geproduceerd, enz.......
Je moet zoveel detail geven dat we door de bomen het bos niet meer zien, de grotere verhaallijnen moeten ondergesneeuwd worden en dan kunnen we lekker doen alsof er niks aan de hand is.
Goed opgemerkt!
Oud 11 september 2013, 16:54   #196
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel kort van zin voor 20 jaar professionele ervaring.
Het is U intussen zéér duidelijk dat het mij niet ging om de criminelen onder vreemdelingen. Mij gaat het meer om de mensen die wel moeite doen erbij te horen en dezelfde (voor)oordelen krijgen als iemand die wel crimineel is.
Samenleven met een groep sjiieten rondom U of een groep soennieten is wel degelijk een wereld van verschil. Maar dat zal U ontgaan zijn in uw cursus "samenleving".
Man toch wat een onzin!
U gaat gewoon voorbij aan de oververtegenwoordiging van moslims in criminaliteit , gevangenissen, vluchthuizen, enz...en wie niet tot deze groep behoort, krijgt gelijke kansen in deze samenleving.
Samenleven met Sjiieten zo anders dan Soennieten?
De meeste moslims hier zijn Soennieten hoor, waarbij onder Turken de grootste groep Kemalisten zijn, met daarnaast milli gorus en grijze wolven...maar ook Soefisten.
Ook de meeste Marokkanen zijn Soenniet, en of een moslim nu Ali of de kalief als opvolger van de profeet zag, maakt in het samenleven hier geen donder uit!
Oud 11 september 2013, 16:59   #197
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Krachtig tekstje.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 22:07   #198
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Man toch wat een onzin!
U gaat gewoon voorbij aan de oververtegenwoordiging van moslims in criminaliteit , gevangenissen, vluchthuizen, enz...en wie niet tot deze groep behoort, krijgt gelijke kansen in deze samenleving.
Samenleven met Sjiieten zo anders dan Soennieten?
De meeste moslims hier zijn Soennieten hoor, waarbij onder Turken de grootste groep Kemalisten zijn, met daarnaast milli gorus en grijze wolven...maar ook Soefisten.
Ook de meeste Marokkanen zijn Soenniet, en of een moslim nu Ali of de kalief als opvolger van de profeet zag, maakt in het samenleven hier geen donder uit!
Wat maakt dan wel een donder uit? Deel nu wat van je 20 jaar ervaring he.
Oud 11 september 2013, 22:11   #199
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wel, u mag het me even uitleggen!
Waarom moeten wij ons verdiepen in verschillen tussen moslims, en wat Fouad betreft, die man kwam niet uit een verpakking van GB, dat gedachtengoed verspreid zich allang onder moslims, waarom werd er gewacht tot de media aandacht gaf voordat sommige moslims eens reageerden??
U vertelt gewoon nonsens, de " moslimgemeenschap " deed helemaal niets om intern actie te ondernemen om dat gedachtengoed een halt toe te roepen, intendeel, zij keken toe hoe dit gedachtengoed een aantal van hun moskees binnendringt, en steeds verder verspreid geraakt, ookal worden standpunten wat afgezwakt en is er verdeeldheid hoe doelstellingen te bereiken.
U ziet dat verkeerd. De moslims hebben deze wel degelijk verfoeid en gezegd dat die salafisten geen vertegenwoordigers van de islam zijn.

Volgens mij veralgemeent u echt en vergroot U een kleine minderheid.
http://www.youtube.com/watch?v=CJE2SbKRKK4
Oud 11 september 2013, 22:12   #200
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Krachtig tekstje.
amusant eerder.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be