Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2014, 14:46   #181
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Xeno, een vraagje ... stel dat Martin een onderkomen vindt in Zuid- Italie... gaan die Belgiche Justitie diensten dan ginder haar woonst controleren ?
Neen, de Italiaanse.
Oud 13 januari 2014, 14:49   #182
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
OVERDUIDELIJK!

De erfenis van haar moeder onwettelijk doorsluizen naar haar kinderen! Hoe ze hem dat gelapt heeft is me een raadsel; Iemand met schulden m�*g geen erfenis weigeren als die positief is. Een moordenares blijkbaar wel?
Dan haar ritje naar Knokke om daar naar een peperdure kapper te gaan? Als dat geen kaakslag is, dan weet ik het ook niet meer.

Ik twijfel soms nog wie het zieke brein is achter al die drama's.

En als ze dan toch god gevonden heeft en de rest van haar leven wil bezinnen, dat ze dan intreedt in een klooster hé? Dat van Opgrimbie bijvoorbeeld; maar dan mag je wel niet naar de kapper in Oostende.
Wat heb je nu weer uitgevonden?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 januari 2014 om 14:50.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 15:09   #183
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat heb je nu weer uitgevonden?
gemist dat ze de erfenis van haar moeder heeft geweigerd en op die manier aan haar kinderen heeft doorgesluisd? google dan maar snel.

Of wist je niet dat je in geval van schulden geen (positieve)erfenissen mag weigeren om die dan te kunnen doorsluizen naar anderen? Beter opletten in de klas.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 januari 2014 om 15:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 15:29   #184
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Wat ik mij soms afvraag hier; ... zijn forummers zoals Xeno, Jan Vanden Berghe en Atilla gewoon kritisch (lees: willen zij kritisch overkomen?); of nemen zij nu werkelijk de verdediging van dat serpent op zich?
Oud 13 januari 2014, 15:31   #185
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
gemist dat ze de erfenis van haar moeder heeft geweigerd en op die manier aan haar kinderen heeft doorgesluisd? google dan maar snel.

Of wist je niet dat je in geval van schulden geen (positieve)erfenissen mag weigeren om die dan te kunnen doorsluizen naar anderen? Beter opletten in de klas.
dat tweede wist ik ook niet ... opmerkelijk, heb net vraag gesteld aan notaris ivm weigeren van een erfenis, en hij vroeg me niet naar mijn financiële status ... ik denk dus dat het iets complexer ligt

soit, ze heeft (door deze constructie) wel belet dat de slachtoffers vergoed werden door die erfenis te weigeren natuurlijk. de fond van uw verhaal klopt dus wel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 15:32   #186
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Wat ik mij soms afvraag hier; ... zijn forummers zoals Xeno, Jan Vanden Berghe en Atilla gewoon kritisch (lees: willen zij kritisch overkomen?); of nemen zij nu werkelijk de verdediging van dat serpent op zich?
de toegestane willekeur van de B staat boezemt hen terecht meer schrik in dan Martin's vrijheid, vermoed ik toch.

ik ken hen niet echt als wereldvreemde onmensen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 januari 2014 om 15:32.
Oud 13 januari 2014, 15:35   #187
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat tweede wist ik ook niet ... opmerkelijk, heb net vraag gesteld aan notaris ivm weigeren van een erfenis, en hij vroeg me niet naar mijn financiële status ... ik denk dus dat het iets complexer ligt

soit, ze heeft (door deze constructie) wel belet dat de slachtoffers vergoed werden door die erfenis te weigeren natuurlijk. de fond van uw verhaal klopt dus wel.
Een negatieve erfenis kan je natuurlijk altijd weigeren, maar als jij schulden hebt dan mag je dus de erfenis van opa Baptiste niet weigeren zodat je kinderen de volgende in lijn worden. Het zou anders wel leuk worden.
Of de notaris je daarop moet wijzen weet ik niet, maar de schuldeisers kunnen alvast naar de rechter stappen en die zal dan alles terughalen.
Wat bij de lieftallige onderdrukte Martin het geval was, is dat ze die weigering van de erfenis van haar moeder héél stilletjes hebben gehouden, zodat de schuldeisers geen idee hadden dat ze konden tussenkomen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 januari 2014 om 15:37.
Oud 13 januari 2014, 15:38   #188
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
de toegestane willekeur van de B staat boezemt hen terecht meer schrik in dan Martin's vrijheid, vermoed ik toch.

ik ken hen niet echt als wereldvreemde onmensen.
Dat de Belgische staat vaak in verband kan worden gebracht met willekeur, daar ga ik mee akkoord. Het is bij momenten om te huilen; meer zelfs, om diep beshaamd te zijn.

Echter, in deze discussie, ... lees ik zaken die mij niet van de indruk kunnen ontdoen, dat de lijn tussen kritisch denken; en blind (om welke reden dan ook) de advocaat van de duivel spelen, ver overschreden is.
Oud 13 januari 2014, 15:39   #189
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een negatieve erfenis kan je natuurlijk altijd weigeren, maar als jij schulden hebt dan mag je dus de erfenis van opa Baptiste niet weigeren zodat je kinderen de volgende in lijn worden. Het zou anders wel leuk worden.
Of de notaris je daarop moet wijzen weet ik niet, maar de schuldeisers kunnen alvast naar de rechter stappen en die zal dan alles terughalen.
Wat bij de lieftallige onderdrukte Martin het geval was, is dat ze die weigering van de erfenis van haar moeder héél stilletjes hebben gehouden, zodat de schuldeisers geen idee hadden dat ze konden tussenkomen.
de erfenis die ik weiger is ook een positieve ... dat is het dus niet.
Oud 13 januari 2014, 15:42   #190
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de Belgische staat vaak in verband kan worden gebracht met willekeur, daar ga ik mee akkoord. Het is bij momenten om te huilen; meer zelfs, om diep beshaamd te zijn.

Echter, in deze discussie, ... lees ik zaken die mij niet van de indruk kunnen ontdoen, dat de lijn tussen kritisch denken; en blind (om welke reden dan ook) de advocaat van de duivel spelen, ver overschreden is.
nee, t lijkt me wel logisch t één OF het ander ... als je de B staat in deze toestaat 'soepel' om te gaan met de wet ... de B-staat moet gewoon zo weinig mogelijk 'interpretatievrijheid' krijgen, want die wordt steeds veel sneller en systematischer tegen u en ik gebruikt (voor de eigen agenda vd B-staat) dan tegen zij die t wel zouden 'verdienen' ...
Oud 13 januari 2014, 15:59   #191
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de erfenis die ik weiger is ook een positieve ... dat is het dus niet.
als je geen schulden hebt (én dus onvermogend) , mag je alles weigeren he Anna.

Als echter H.Van Temsche zijn ouders overlijden, zal die erfenis gebruikt worden om zijn slachtoffers te vergoeden. Hij kan die niet weigeren om zijn broer te bevoordeligen.

Mevrouw de onvermogende sukkel Martin heeft in al haar spijt en schuldgevoel wèl gezorgd dat de erfenis van haar moeder toch bij haar eigen kinderen terechtkwam en niet bij de mensen aan wie ze schadevergoeding moet betalen omdat ze hun kinderen heeft laten verhongeren. Als je daar even bij stilstaat dan wordt het moeilijk om nog zonder walging naar die zgn. "onderdanige onderdrukte en o zo onschuldige vrouw" te kijken.
Ik vermoed dat hier sprake kan zijn van gerechterlijke dwaling.

Laatst gewijzigd door circe : 13 januari 2014 om 16:03.
Oud 13 januari 2014, 16:18   #192
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ze had maar schulden vanaf 2004, bij het vonnis en de strafuitspraak van de rechter. Haar moeder is gestorven in 2000.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 16:39   #193
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
als je geen schulden hebt (én dus onvermogend) , mag je alles weigeren he Anna.

Als echter H.Van Temsche zijn ouders overlijden, zal die erfenis gebruikt worden om zijn slachtoffers te vergoeden. Hij kan die niet weigeren om zijn broer te bevoordeligen.

Mevrouw de onvermogende sukkel Martin heeft in al haar spijt en schuldgevoel wèl gezorgd dat de erfenis van haar moeder toch bij haar eigen kinderen terechtkwam en niet bij de mensen aan wie ze schadevergoeding moet betalen omdat ze hun kinderen heeft laten verhongeren. Als je daar even bij stilstaat dan wordt het moeilijk om nog zonder walging naar die zgn. "onderdanige onderdrukte en o zo onschuldige vrouw" te kijken.
Ik vermoed dat hier sprake kan zijn van gerechterlijke dwaling.
elaba, ik heb uiteraard ook schulden hé circe, wat zou ne mens zijn zonder schulden !? nen armoeizaaier !
Oud 13 januari 2014, 17:28   #194
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Xeno, een vraagje ... stel dat Martin een onderkomen vindt in Zuid- Italie... gaan die Belgiche Justitie diensten dan ginder haar woonst controleren ?
Ik betwijfel ofdat ze van justitie naar het buitenland zou mogen gaan wonen.

Langs de andere kant zou het wel een oplossing wezen voor het probleem "Martin".
Oud 13 januari 2014, 17:31   #195
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik betwijfel ofdat ze van justitie naar het buitenland zou mogen gaan wonen.

Langs de andere kant zou het wel een oplossing wezen voor het probleem "Martin".
Het probleem verschuiven wilt u zeggen ...
Drop haar ergens anders, dan hebben wij er geen last meer van?
Oud 13 januari 2014, 17:34   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ongelooflijke typisch Belgische kloterij ... compleet ontoelaatbaar.

maar ik denk dat je ervaring, in deze zaak, je een beetje te ver in de verkeerde richting meesleept.
het is niet de Staat die het klooster van Mallonne besloot te sluiten. Justitie lijkt me eerder 'laks' geweest in t nagaan of dat wel een lange termijnoplossing was ...
Ja, maar niettemin moet het wel een beetje redelijk blijven. Als niemand in Belgie haar een woning wil verhuren, ongetwijfeld valt dat om te beginnen al onder discriminatie, dan zal toch het OCMW voor een woning moeten zorgen.

Want als haar advocaat het beroep pleit tegen haar wederopsluiting door de strafuitvoering, en de procureur heeft geen andere grond dan, "niemand wil haar een woning verhuren", dan zal het openbaar ministerie die zaak verliezen. De sociale dienst zal dan de opdracht krijgen om voor een woning te zorgen.
Oud 13 januari 2014, 17:35   #197
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem verschuiven wilt u zeggen ...
Drop haar ergens anders, dan hebben wij er geen last meer van?
Geef gerust een andere oplossing, ik sta open voor zowat alles binnen het wettelijk voorziene kader.
Oud 13 januari 2014, 17:55   #198
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals: was u aanwezig tijdens het proces? Hebt u toegang tot dezelfde informatie als de jury?
Hier zenne, de grote meneer die tegen abortus is en elk kinderleven toch o zo heilig vindt, maar dan er wel niets op tegen heeft dat monsters zoals Martin kinderen laten verhongeren. Het is u echt enkel te doen om kinderZIELTJES, he?

Hypocrisie ten top.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 13 januari 2014 om 17:55.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 18:10   #199
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Hier zenne, de grote meneer die tegen abortus is en elk kinderleven toch o zo heilig vindt, maar dan er wel niets op tegen heeft dat monsters zoals Martin kinderen laten verhongeren. Het is u echt enkel te doen om kinderZIELTJES, he?

Hypocrisie ten top.
Jan tegen abortus? Typisch! Die mens leeft in
zijn eigen wereld.
Oud 13 januari 2014, 18:12   #200
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wist ik wel, ja. Wat ook haar recht is.

Citaat:
Nooit van die regel gehoord. Je kan mij uiteraard het wetsartikel linken die dat bepaalt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be