Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2013, 13:03   #181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waar zeg ik dat Dewinter aan het liegen is? Ik beschuldig hem van hypocrisie, niet van leugens...
Nergens, maar ik beweer dat ook niet.

Zie je, ik ken die manier van redeneren ook.
Oud 17 september 2013, 13:18   #182
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
http://www.filipdewinter.be/grote-re...ms-van-de-lijn

Antwerpen begint meer en meer op Marokko te lijken.
Tot grote tevredenheid van de linkiewinkies.
Als het om reclame gaat mag men eender welke taal gebruiken. Het gaat erom dat de afnemer uiteindelijk hiervan profiteert, dus hij zal wel bewust gekozen hebben voor de combinatie.

Het Vlaams Belang klinkt meer als een gewone VZW die zich focust op 1 bepaalde item. Ze kunnen dus beter stoppen met politiek en meedoen met de gewone VZW's. Dat scheelt weer miljoenen euro's aan gelden die ze nu ontvangen.
Oud 17 september 2013, 13:30   #183
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Als het om reclame gaat mag men eender welke taal gebruiken. Het gaat erom dat de afnemer uiteindelijk hiervan profiteert, dus hij zal wel bewust gekozen hebben voor de combinatie.

Het Vlaams Belang klinkt meer als een gewone VZW die zich focust op 1 bepaalde item. Ze kunnen dus beter stoppen met politiek en meedoen met de gewone VZW's. Dat scheelt weer miljoenen euro's aan gelden die ze nu ontvangen.
Het Vlaams Belang zou geen Vlaams Belang zijn mochten er geen kiezers zijn die Vlaams Belang stemmen.

Ook al zou morgen het Vlaams Belang ophouden te bestaan, bestaan nog steeds de Vlaams Blangkiezers die dan hun stem zullen uitbrengen op een andere, vermoedelijk nieuw ontstane, partij welke dan op haar beurt die miljoenen zal opstrijken. Dus,... nee, u zult daar geen profeit aan hebben.

Baal maar lekker verder.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2013 om 13:31.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 13:35   #184
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het Vlaams Belang zou geen Vlaams Belang zijn mochten er geen kiezers zijn die Vlaams Belang stemmen.

Ook al zou morgen het Vlaams Belang ophouden te bestaan, bestaan nog steeds de Vlaams Blangkiezers die dan hun stem zullen uitbrengen op een andere, vermoedelijk nieuw ontstane, partij welke dan op haar beurt het die miljoenen zal opstrijken. Dus,... nee, u zult daar geen profeit aan hebben.

Baal maar lekker verder.
Het Vlaams Belang bestaat al meer dan 30 jaar. Komaan zeg! Een VZW is een betere keuze, en ik meen het. Politiek is helemaal iets anders, het is voor alles een oplossing zoeken en niet steeds over hetzelfde hameren. Ook Groen hoort niet in de politiek, maar zou enkel de politieke partijen mogen ondersteunen (gebeurt nu ook, maar een VZW is eerlijker).

Ik zit in de reclame, en hier is vrijheid erg belangrijk. het is de kunst om mensen te overtuigen en dat doe je met alle middelen. Een kieken die mij komt vertellen dat de kleur in de mijn reclametekst te licht is en niet kan smijt ik van de 10e verdieping.
Oud 17 september 2013, 14:31   #185
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tut tut,
de minister heeft gezegd, alhoewel dit niet in de taalwetten voorzien is, dat de Lijn toch geen anderstalige publiciteit mag voeren.
En ik vind dat goed zo.

Wat de reclame-sector daar van vindt, raakt mijn kouwe kleren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 14:42   #186
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tut tut,
de minister heeft gezegd, alhoewel dit niet in de taalwetten voorzien is, dat de Lijn toch geen anderstalige publiciteit mag voeren.
En ik vind dat goed zo.

Wat de reclame-sector daar van vindt, raakt mijn kouwe kleren.

.
Dus de Lijn krijgt minder inkomsten binnen en de buskaarten kunnen de volgende keer weer omhoog. Waar is het Vlaams Belang dan? Oh wacht, weer een andere organisatie aan het lastigvallen omdat ze niets beter hebben. Dergelijke acties werken averechts en zijn slecht voor de economie.

Dat de taal in belangrijke openbare instellingen opgevolgd moet worden, begrijp ik. Maar dat zelfs een vreemde taal op een bus zoveel tijd- en geldverspilling met zich meebrengt, begrijp ik totaal niet. Of dacht je dat politiekers gratis werken. De Winter woont in een luxe huis, rijdt in een dure wagen, en wat brengt hij ons? Gezever over een vreemde tekst op een bus van de Lijn. Zorg voor nieuwe jobs, zorg voor minder armen, lagere huurprijzen, veiligere straten, meer toerisme, minder belastingen, meer zorg voor de gehandicapten en ouderen,.... Maar neen, een vreemde teken op een bus en heel de partij in vergadering bij een vat van het beste bier

Laatst gewijzigd door nickb : 17 september 2013 om 14:44.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 15:32   #187
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang bestaat al meer dan 30 jaar. Komaan zeg! Een VZW is een betere keuze, en ik meen het. Politiek is helemaal iets anders, het is voor alles een oplossing zoeken en niet steeds over hetzelfde hameren. Ook Groen hoort niet in de politiek, maar zou enkel de politieke partijen mogen ondersteunen (gebeurt nu ook, maar een VZW is eerlijker).

Ik zit in de reclame, en hier is vrijheid erg belangrijk. het is de kunst om mensen te overtuigen en dat doe je met alle middelen. Een kieken die mij komt vertellen dat de kleur in de mijn reclametekst te licht is en niet kan smijt ik van de 10e verdieping.
Veranderd niets aan de zaak. En bovendien kapt het VB niet alleen steeds op dat zelfde. Je zou er van versteld staan hoeveel er intussen ddor andere partijen verwezelijkt is van het programma van het VB. Het VB is voor een groot stuk de motor geweest van de regerende partijen.

Men acht momenteel het VB dood en begraven, maar onderschat dat maar niet, wacht maar eens af. Nu is het N-VA groot, vernamelijk op de rug van het VB, maar ik ben er van overtuigt dat de rollen nog zullen keren. Tot.... van wie het be....

Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2013 om 15:34.
Oud 17 september 2013, 15:41   #188
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de Lijn krijgt minder inkomsten binnen en de buskaarten kunnen de volgende keer weer omhoog. Waar is het Vlaams Belang dan? Oh wacht, weer een andere organisatie aan het lastigvallen omdat ze niets beter hebben. Dergelijke acties werken averechts en zijn slecht voor de economie.

Dat de taal in belangrijke openbare instellingen opgevolgd moet worden, begrijp ik. Maar dat zelfs een vreemde taal op een bus zoveel tijd- en geldverspilling met zich meebrengt, begrijp ik totaal niet. Of dacht je dat politiekers gratis werken. De Winter woont in een luxe huis, rijdt in een dure wagen, en wat brengt hij ons? Gezever over een vreemde tekst op een bus van de Lijn. Zorg voor nieuwe jobs, zorg voor minder armen, lagere huurprijzen, veiligere straten, meer toerisme, minder belastingen, meer zorg voor de gehandicapten en ouderen,.... Maar neen, een vreemde teken op een bus en heel de partij in vergadering bij een vat van het beste bier
De schoofzak heeft gelijk. En dat jij daarbij in je gat gebeten bent vanwege je professionele bezigheden zal me worst wezen. Dewinter klaagt met recht en rede een wantoestand aan, en daarmee punt uit.

Het VB doet tenminste iets. Dat kunnen we lang niet van alle andere partijen zeggen

Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2013 om 15:43.
Oud 17 september 2013, 15:53   #189
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat FDW daar van zal wakker liggen. Hij heeft een brede rug, en ene zoals die van een vetgans, het schuift er allemaal op af.
Ik zou eerder zeggen, dit is een politiek forum met een paar mensen die over politiek (proberen) te discussiëren.
Ik geloof überhaupt niet dat Dewinter wakker ligt van wat er hier ook maar ergens verteld wordt.

Citaat:
[Hypocriet of niet, hij heeft gelijk, ook al erger jij je daar kennelijk mateloos aan. Pech voor jou!!!
Waarom zou ik mij daar mateloos aan ergeren? Ik heb al meermaal gezegd dat hij gelijk had, doch hypocriet is. Als jij denkt dat ik mij daarom op een of andere manier ga opwinden, dan is dat uw goed recht.
Oud 17 september 2013, 15:57   #190
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nergens, maar ik beweer dat ook niet.

Zie je, ik ken die manier van redeneren ook.
Inderdaad, wel met veel minder talent, je laat immers uw eigen quotes achter.
Maar ik ga hier niet verder op ingaan, ik heb vandaag geen goesting om met jou te ruzieën over uw al dan niet intellectuele eerlijkheid.
Oud 17 september 2013, 16:01   #191
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indirect wel, daar het Nederlands een officiële spelling heeft.
Je kan u afvragen of dit juridisch afdwingbaar is. Een apart debat waard, bijna...
Oud 17 september 2013, 16:01   #192
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indirect wel, daar het Nederlands een officiële spelling heeft.
Dubbel

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 17 september 2013 om 16:01.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 16:09   #193
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Inderdaad, wel met veel minder talent, je laat immers uw eigen quotes achter.
Maar ik ga hier niet verder op ingaan, ik heb vandaag geen goesting om met jou te ruzieën over uw al dan niet intellectuele eerlijkheid.
Daar verschiet ik evenwel niet van.
Oud 17 september 2013, 16:40   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die minder-inkomsten, dat zal wel zeer erg meevallen.
Ik denk niet dat er "witte plekken" te bemerken zijn op de plaatsen waar publiciteit mag hangen op de bussen en op de trams.

De 'markt' van publiciteitsaanvragen wordt wel kunstmatig verkleind, maar dat zal toch echt maar marginaal zijn.

c'est tout

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 17:17   #195
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze mogen gerust op de plaats van حلالا gewoon HALAL zetten. Dan kunnen wij het ook lezen en begrijpen en die zaken mijden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 17:23   #196
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelukkig heeft volk van uw slag niets te vertellen over welke partijen al dan niet toegelaten mogen zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 17:42   #197
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zo kan je toch geen wetten maken, op basis van "onze levenssfeer"?
Er scheelt iets met onze wetten: ze zijn al lang niet meer aangepast aan de hedendaagse werkelijkheid, ze worden vooral misbruikt nu...
Ook de immigratie en zijn gevolgen moeten met aangepaste wetten in goede banen kunnen worden geleid! Nu rommelt men aan met een zootje wetten waarvan velen weten dat ze er gerust hun voeten kunnen aan vegen.
Misschien opzettelijk?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 17:46   #198
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Op welke planeet leeft u ?
Komt u Überhaupt wel eens buiten ?

Als ik het goed begrijp is Frans voor u ook geen obstakel dan ?
En ik ben het Frans en het Engels goed meester! Frans is geen obstakel tenzij gebruikt door lieden die er de verkeerde bedoelingen mee hebben!
In die omstandigheden staat het je vrij die taal te gebruiken of te doen alsof je er geen zaken mee hebt! Ondertussen begrijp je maar al te goed wat de "tegenstrevers" te vertellen hebben...nuttig!
Ik lees bvb graag de Franstalige pers,vooral de lezersbrieven als reacties op bepaalde artikelen!

Laatst gewijzigd door andev : 17 september 2013 om 17:48.
Oud 17 september 2013, 17:55   #199
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu moet ik Henri toch gelijk geven. Dat Engels is hier evengoed onnodig. Kijk maar eens naar de politicie van van die apenlanden. Dragen allemaal hoortjes voor hun tolken of ze snappen er niet de balle van.
Misschien is er een klein misverstand: ik bedoelde niet dat men in Vlaanderen onze diensten, bussen enz met het Engels, het Frans, het Arabisch enz enz moet volkladden! Ik bedoelde dat bvb een groot deel van de Vlamingen met plezier Engels/Amerikaanse films, liedjes enz bekijkt en beluistert. Niets mis mee!
Ook veel Vlamingen die de behoefte hebben hetzelfde te doen met Arabisch? Dacht het niet...
Oud 17 september 2013, 18:11   #200
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het was de voormalig Algerijnse president Bourguiba die ooit zei : "we zullen Europa veroveren via de baarmoeders van onze vrouwen".

De Turkse premier Erdogan verklaarde: 'Democratie is als een trein. Je rijdt mee tot je op je plaats van bestemming bent gekomen en dan spring je er van af.'
(Algerijnse president) Boumédienne: “op een dag zullen miljoenen mensen het zuidelijk halfrond van de planeet verlaten om binnen te vallen in het noordelijk halfrond…Maar niet als vrienden. Omdat zij het zullen binnen vallen om het te veroveren en zij zullen het veroveren door het te bevolken met hun kinderen ! Wij zullen de overwinning behalen via de baarmoeder van onze vrouwen”

Erdogan; “Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.”
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be