![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In bepaalde omstandigheden zullen de meeste mensen zich nu eenmaal op een bepaalde manier gedragen. Een mens in slechte omstandigheden gaat kweken om zich ervan te verzekeren dat zijn genen worden doorgegeven. Zolang we die realiteit niet aanvaarden, raken we nergens en voert u een beleid dat niet gestoeld is op de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Over welke sociale wijken hebben julie het hier eigenlijk? Die in Brasschaat of Heverlee of eerder die in Sint-Lambrechts-Woluwe en Sint-Genesius-Rode? Of gaat het om die sociale gevallen in Knokke en Ukkel? ![]() Mensen hebben eerst welvaart nodig, dan zullen ze een degelijke opleiding volgen en na een paar generaties kunnen ze zich de luxe permitteren om over ouderlijke verantwoordelijkheid te filosoferen. Zolang ze in de miserie leven, is het overleven en genen doorgeven. Maar laat mij uw droomwereldje niet verstoren. Het is natuurlijk comfortabeler te denken dat dat soort mensen inferieur zijn. De realiteit, nl. dat u en uw kennissenkring het er in dezelfde omstandigheden niet zoveel beter zouden afbrengen, is moeilijker te aanvaarden. En nergens, maar dan ook nergens, heb ik gezegd dat ik voorstander ben van een knuffelbeleid en het niet opleggen van verplichtingen. Dat is hetgeen u in uw eigen geest hebt gepropt, net als al die andere fantasie. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 3 oktober 2013 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er blijft dus een meerderheid over die niet zo simpel verklaard kan worden. Ik persoonlijk meen dat er veel autisten - die het dus met de beste wil van de wereld niet kunnen, zonder diagnose tussen zitten.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 oktober 2013 om 18:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() Er hebben er teveel (politiek) belang bij dat die kinderen er zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Een paar jaar geleden had je een koppel in Aalst die hun 2 of 3 kinderen hadden vermoord. Er werd toen bediscussieerd dat men ze de mogelijkheid zou moeten ontnemen om opnieuw kinderen op de wereld te zetten (verplichte sterilisatie).
Daarop schreeuwden mensen van bepaalde (politieke) strekkingen moord en brand: men mag de mogelijkheid op het krijgen kinderen niet ontnemen aan een koppel. Iemand die in zijn leven al duidelijk heeft gemaakt zijn verantwoordelijkheid niet te nemen over zijn kinderen, zou niet opnieuw iemand op de wereld mogen zetten. Verplichte sterilisatie is, wat mij betreft, een te overwegen maatregel. Kinderverwaarlozing is kindermishandeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Langs de andere kant denk ik niet dat er nu ook alweer zoveel met lege brooddozen aankomen tenzij eens per vergissing of zo.
En ik denk niet dat de school er armer van zal worden bij de bakker eens een broodje of 2 binnen te slaan voor noodgevallen. Ik ben er zelfs redelijk zeker van dat die bakker al eens een broodje gratis zal geven ook. Ik zie wel veel kinderen, dan alweer wat oudere natuurlijk met grote hopen bij mc donald zitten en daar redelijke dure menu's eten tijdens de schooluren. t' is waarschijnlijk minstens de helft van de omzet van de mc donalds zelfs.
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu begint men al te zeiken over boterhammen met choco of confituur. Nog even en we zitten hier met een soort wokehalal. Een boterham met choco is niet ongezond; het is de zak chips na schooltijd waarmee je zoveel kinderen ziet rondlopen die ongezond is.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er in godsnaam mis met nen boterham met confituur of choco, natuurlijk niet alle dagen en dat ze zich eens niet moeien met wat iemand zijn kinderen meegeeft naar t school. of s avonds laat opeten, ik vind dat allemaal nogal straf eerlijk gezegd. Dat er aanwijzingen gegeven worden, of eventueel ne cursus of werkwinkel gezond eten voor kinderen bvb, daar kunt ge niks op tegen hebben, maar daar mag de betutteling en idoctrinering ook stoppen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn broer naam alle dagen boterhammen met kaas mee naar school en Univ. Jaren lang hetzelfde. En kijk, hij is er doctor in de biotechnologie op geworden.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 mei 2024 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet me denken aan toen ik nog heel jong was, ons moeder zei ons dan tegen Sint Niklaas dat we hem een brief moesten schrijven met welk speelgoed we allemaal wilden krijgen. Ik vroeg dan waarom, vermits de goede man ons eigenlijk niets bracht. Het is te zeggen, als vader in het sjottersclubke was, dan bracht de Sint zo'n sjottersbak, of wat de naam dan ook juist is. Daarom zei ik tegen moederlief, schrijf jullie die brieven maar, ik krijg toch niks. Ze gaf me dan wat peren en ik mocht niet buiten voor een zestal maanden en geen TV zien, die dingen, maar dat had ik er graag voor over.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn tijd waren er veel meer arme kinderen dan vandaag, maar daar maalde geen enkele partij om.
Het waren Vlaamse kinderen.
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de brooddoos:
Niet één keer, maar verschillende keren. Volgens mij moeten er een hoop ouders een opvoeding krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fré
?? Ik heb 16(!) jaar boterhammen met choco/salami/paté/kaas meegekregen, zoals de meeste van mijn leeftijdsgenoten. Wij konden frisdrank kopen in de school (met geplastificeerde bonnetjes). Ben ik er nu zo slecht aan toe? hln.be/gezondheid/ond… |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |